Over het restaurant La Providence

Een vleugje Frankrijk in Baarle-Nassau

Restaurant La Providence is gevestigd in het hart van het toeristische plaatsje Baarle-Nassau. Achter de schilderachtige witte gevel bevindt zich een warme entourage. Eigentijds interieur met aardetinten, sfeerverlichting, open haard, uitnodigende ruim gedekte tafels, strak wit linnen en mooi glaswerk. Ook in de sfeervolle binnentuin met mediterraanse planten is het genieten bij mooi weer. De eigenaar is een gastheer in hart en nieren. Kom snel langs om de Franse keuken te proeven!

Meer informatie over restaurant La Providence

Gesloten per 1 januari 2018

Uitmuntend
9,3
9,3
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Alles prima. Goede originele gerechten met producten uit de streek. Zeer vakkundig advies door de host en een prima bediening en aandacht voor het geheel.
Hartelijk dank! Mooie woorden om ons verlof in te gaan!
Ad J.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bij een ideale zomeravond was het in "la Providence"met de fraaie en knusse binnentuin heerlijk toeven. De bediening was voortreffelijk.
De samenstelling en bereiding van de gerechten werd duidelijk uitgelegd ;de amuses waren origineel en de maaltijd zelf was voortreffelijk omkranst met een lekkere wijn.
(vooral de gambas coquilles St Jacques en de log haas) .Kortom het was een onvergetelijke avond door de hele ambiance waar wij met genoegen aan terugdenken;dus zeer aan te bevelen.
Hartelijk dank voor uw bezoek en feedback! Heel graag tot een volgende gelegenheid!
dennis_eskens .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk een avondje uit gehad. Perfect gegeten met bijpassende wijn. Aardige bediening met verstand van zaken. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hartelijk dank voor deze mooie woorden, heel graag tot ziens!
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Laatst heb ik met familie een keertje gegeten bij La Providence. Dat was zo geweldig goed met alles erop en eraan dat ik een dergelijke avond nog wel eens wilde beleven maar nu met een paar vriendinnen.
Wij besloten om gebruik te maken van het A.H. menu. Daarbij dacht ik dat alles nu wel wat eenvoudiger zou zijn, maar niets was minder waar.
We konden ook nu gewoon van de menukaart kiezen en ook nu weer was alles supergoed.
We werden heel gastvrij ontvangen en in een mum van tijd stonden er een aan tal lekkere hapjes van het huis voor ons op tafel. Het smaakte prima met een heerlijk glas wijn erbij. Spoedig volgde wat vers gebakken warme broodjes met heerlijke smeersels. Ook dit was van het huis en eveneens de amuse van bouillon van knolselderij en bosui met een heerlijk zacht schuim. Pas daarna begon pas ons diner. Je begrijpt dat we ons tot nu toe al heerlijk verwend geworden voelden, maar het echte feest moest nog beginnen.
Onze voorgerechten zagen er prachtig uit. Elk bordje leek wel een kunstwerkje. Een genot om te zien en nog meer om te proeven. We konden het dan ook niet laten om toch ook even van elkaars bordje te proeven. We hadden 3 verschillende gerechten t.w. coquilles, ham met gegrilde watermeloen en gamba's.
Onze hoofdgerechten waren ook niet te versmaden. We hadden Roodbaars genomen en eentje had gekozen voor de tournedos. Ook hier zag alles er weer prachtig uit. Tevens werden steeds alle gerechten opgediend met de nodige uitleg. Erg leuk. Zo wist je precies welke producten er allemaal bij gebruikt waren voor de sausen en de garnering. Dat nodigde uit om nog beter te proeven hoe heerlijk het allemaal was.
Omtrent het dessert waren we eensgezind en kozen we voor het taartje van bramen met schuim van venkel, brandnetel, munt en witte chocolade. Heerlijk en vooral dat schuim was zeer verrassend en zalig van smaak.
We besloten om dit heerlijke avondje af te sluiten met koffie met huisgemaakte friandise. Hiervan was de chocoladelolly met whisky vulling mijn favoriet.
Na deze heerlijke avond vond ieder van ons dat dit restaurant een toprestaurant is en zeker voor herhaling vatbaar.

Loes Schneider.
Beste mevrouw Schneider,
Veel dank voor deze mooie uiteenzetting van uw beleving in ons restaurant. Dat wordt zeer gewaardeerd! Heel graag tot ziens!
i.vandenhoven .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ontspannen sfeer, erg gezellig. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Personeel luistert goed en speelt hier op in. Alles is goed verzorgd en schoon. Het eten is super lekker en wordt met fijne tussen pauzes opgediend.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We kregen een warm welkom.
Het eten was erg lekker de borden mooi opgemaakt.Al je wensen werden vriendelijk en goed verzorgd ingewilligd . Ze hadden alle tijd voor je.
De inrichting was zeer goed verzorgd op een bepaalde manier sjeik maar erg somber daar miste je echt wat warmte (niet de temperatuur) en vrolijkheid! Ook aan de buitenkant.
We gaan zeker een keer terug.
Frans R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heerlijk! De wijnen bijzonder lekker en goed bij de gerechten, de bediening en de presentatie was ook echt mooi. Je bent een avondje onder de pannen en voor je het weet zit je 3 tot 4 uur heerlijk te genieten. Wel is het toch wat prijzig door de supplementen etc.
Dat is jammer! Ik hou niet zo van geknoei met extra's , maar als dat echt nodig is dan mag er wat mij betreft wel zo'n 15% van de prijs af en dan is het helemaal top!
koen.derooij .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Super lekker gegeten! Vriendelijk en enthousiast personeel en een privacy vriendelijke opstelling van de tafels. Echt een aanrader! Wij komen zeker terug!
janvanrosmalen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016

We hebben een bisque gegeten van Noordzeekrab met paprika , een heerlijke dorade filet en mijn man een lekker stukje van het varken , en het nagerecht was ronduit goddelijk een taartje van bramen , fambozen witte chocolade en kwark met een warme witte chocolade saus..
Bij de koffie kregen we van het huis nog drie soorten chocolade,die ook heerlijk waren. Het werd allemaal opgediend als een schilderij door twee vriendelijke mannen Die echt van hun vak houden en alles over het eten konden vertellen.Bas en Jan heel erg bedankt voor de fantastische avond.
jens1234 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij waren al vaker getipt om dit restaurant te bezoeken en nu met een spaarkaart van Albert Heijn dan ook snel gereserveerd. Na een paar keer de Belgische en Nederlandse grens te hebben gepasseerd iets later gearriveerd dan verwacht maar we werden hartelijk ontvangen door de eigenaar. Het is een klein restaurant waar je je direct thuisvoelt. Het was mooi weer dus konden we buiten dineren. Zelf koos ik voor gekonfijte eendenbout met eendenlever (mooi gepresenteerd) en lamsvlees. Mijn partner heerlijk verse coquilles en vis als hoofdgerecht. Alles voortreffelijk bereidt en door door de eigenaar keurig toegelicht. Omdat wij nog best een stuk moesten rijden niet voor het wijnarrangement gekozen maar ook de huiswijn uit chili was uitstekend. Bij de koffie werden nog eigen gemaakte bonbons geserveerd. (witte chocolade met limoncello! Daar hadden we het vanochtend nog steeds over ) Het was onze reis meer dan waard en wij gaan zeker terug.
moon_1966 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hadden hoge verwachtingen na alle recensies. Maar helaas zijn die niet uitgekomen. We hadden gamba's vooraf maar die had een erg overheersende kerriesaus. Hoofdgerecht vis en varkensvlees, echt wel goed bereidt door de kok maar er zat erg weinig smaak aan. Misschien dat een saus erbij dit kan verbeteren. De sfeer in het restaurant is erg donker en het was erg warm.
Beste Monique Leenhouwers,
Jammerlijk te moeten vernemen dat uw avond niet is geworden wat u ervan verwacht had. Ondanks het warme weer koos u er gisteren zelf voor om als enige tafel binnen te dineren terwijl alle overige gasten buiten aten waar de temperatuur aangenamer was. Ik zou u toch vriendelijk willen verzoeken (ook namens collega restaurateurs) om uw op of aanmerkingen betreffende het menu kenbaar te maken tijdens het diner zodat we hierin wellicht nog iets konden betekenen voor u. Hopelijk mogen wij u alsnog eens ontvangen al dan niet met een Albert Heijn spaarkaart. Het decor zal echter hetzelfde blijven, dat blijft nou eenmaal een kwestie van persoonlijke smaak.
Met gastvrije groet,
Jan Fassaert
Restaurant La Providence
d_knook .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het Lamshoofdgerecht, was heerlijk breid. Vond het vreemd dat je € 10, - reserveringskosten moest betalen. Krijg je wel terug in de vorm van een bon, maar als je de volgende keer weer reserveert ben ik bang dat ik dan alleen de bon inlevert om de nieuwe reserveringskosten te betalen. Voor de rest heerlijk gegeten in een sfeer volle ambiance.
Beste heer/mevrouw Knook,
Dank voor uw review maar bovenal voor uw bezoek afgelopen donderdag!
Wij berekenen de reserveringskosten door aangezien we uit één menu amper de inkoop van twee menu's, tafellinnen, servetten, broodjes, amuse, BTW en reserveringskosten kunnen betalen. Dit staat overigens op onze website en op de site AHrestaurantactie.nl vermeld. Waar andere restaurants een ander menu presenteren, willen wij geen concessies doen in kwaliteit of andere producten serveren aan gasten met een Albert Heijn spaarkaart. Bij ons mag iedereen zijn/haar menu samenstellen uit de gehele menukaart. Wij hopen u echter (met de kortingsbon of een volle spaarkaart) graag eens terug te mogen ontvangen!
Met gastvrije groet,
J. Fassaert
Restaurant La Providence
ajmostal .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijke gerechten in een ontspannen ambiance. Een aanrader. Goede kennis van zaken over alle gerechten en producten. Wij hadden de AH actie. Dat maakte de prijs aantrekkelijk. De koffie was in verhouding te duur. Er zaten bonbons bij maar daar neem je de afsluitende koffie niet voor. Je zou hierin een keuze moeten krijgen.
ad J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Verse Schotse coquilles op 2 manieren bereid: een ware delicatesse
Uitstekende begeleidende wijnen met gepassioneerde uitleg
Prijs/kwaliteit-verhouding uitstekend, met dank aan AH-restaurantactie
komen zeker terug om samen met vrienden te genieten
denissenh .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Vrijdagavond super gedineerd bij La Providence, een warm welkom door eigenaar Jan Fassaert.
Heerlijke verrassende gerechten met goede, verse ingrediënten, zomogelijke biologisch en uit de regio, bereid door chefkok Bas Vermeeren en keukenbrigade.
Aangename sfeer in een mooie ambiance, alles tot in de puntjes geregeld.
We hadden gebruik gemaakt van de AH actie, maar mochten tot onze verbazing toch een eigen keuze maken van de kaart.
Dat zie je niet vaak, een aanrader, komen beslist terug voor deze verwennerij.

Myrrah B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het was verukkelijk eten, werkelijk elke gang was een ware smaakbeleving. De sommelier en de kok vertelden met ware passie over hun producten. De carpaccio van St. Jacobsschelp was een fijne verassing. Geen goedkoop restaurant maar zeker het geld waard voor een leuk avondje uit. Wij waren hier trouwens met de restaurantactie van de AH, 4 gangen gegeten waarbij wij ruime keuze hadden. Wij hebben dit restaurant uitgekozen omdat de menukaart ons verrast had, gelukkig hebben ze het waar kunnen maken!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vanavond opnieuw heerlijk gegeten bij La Providence. Een kok die de smaak tot in detail weet te beschrijven, een sommelier/eigenaar die de lekkerste glazen weet te schenken met de nodige uitleg over herkomst en bovenal de heerlijkste gerechten. Uitstekend en we gaan zeker terugkomen. Wat een genot.
Lekkerbekje44 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een restaurant waar ze weten wat gastvrijheid is. Het enthousiasme straalt van de kok en de sommelier af. Alles is erop gericht om het de gast zo goed mogelijk naar de zin te maken. Het eten was heerlijk, net als het bijbehorende wijnarrangement. Alle producten zijn eerlijk. We gaan hiet zeker nog eens terug!
cecile.dirks .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten en ook erg vriendelijk ontvangen, super service met een enthousiaste gastheer en een even enthousiaste kok. Mooi opgemaakte borden, wel aan de prijs maar het is zeker geen doorsnee restaurant.
m.drabbels.vandeheijning .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een aanrader! Je wordt bij binnenkomst al meteen warm ontvangen door de gastheer. Een goede service en het eten is heerlijk.