Over het restaurant La Providence

Een vleugje Frankrijk in Baarle-Nassau

Restaurant La Providence is gevestigd in het hart van het toeristische plaatsje Baarle-Nassau. Achter de schilderachtige witte gevel bevindt zich een warme entourage. Eigentijds interieur met aardetinten, sfeerverlichting, open haard, uitnodigende ruim gedekte tafels, strak wit linnen en mooi glaswerk. Ook in de sfeervolle binnentuin met mediterraanse planten is het genieten bij mooi weer. De eigenaar is een gastheer in hart en nieren. Kom snel langs om de Franse keuken te proeven!

Meer informatie over restaurant La Providence

Gesloten per 1 januari 2018

Uitmuntend
9,3
9,3
Elsham .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
een erg goed restaurant met mooi opgemaakte gerechten die ook uitstekend van smaak waren.
Zeker de moeite waard om er nog eens heen te gaan.
Anny F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Fijne ontvangst, sfeer vol, keurige aankleding, heerlijk gegeten, goede bediening,,uitleg van de kok was
geweldig.
Tot ziens in Uw zaak.

Vriendelijke groeten

Mevr.Dielemans
Mevr .Fens
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Enkele malen per jaar gaan we hier eten. Een restaurant wat erg ruim is opgezet met veel ruimte rond de tafels voor de nodige privacy. De inrichting verder gezellig modern doch toch warm van uitstraling. Zoals telkens weer een prettig ontvangst door de gastheer. Altijd weer hartelijk en warm. Gedurende de gehele avond blijft de gastheer attent, informatief en gepast aanwezig. Ook de kok komt gedurende de avond of eens serveren of informeren of het smaakt. Kortom, zeer prettig. Het menu was ook ditmaal weer van hoge kwaliteit en erg smakelijk. Gepaste porties met een gepaste en erg prettige wijnkeuze. Een opmerking misschien wel. Het "voorafje" is al de keren dat we hier geweest zijn het zelfde. Goed, doch enige variatie zou ik prefereren. De amuse evenwel, gisteren een gefrituurde oester op een bedje van zeezout, was daarentegen voortreffelijk.
Kortom, een restaurant van hoog niveau wat, de criteria niet exact kennende, voor ons gevoel niet ver van een ster zit.
090729 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prima restaurant. Bediening vriendelijk en de gerechten heerlijk. Minpuntje: De kabeljauw was niet erg warm.
Te veel afgekoeld. Jammer. En de verwarming had een graadje hoger gemogen.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Lekkere amuses, voortreffelijk brood,chips van bootjes uit India.
Alles werd prachtig en creatief opgediend.
Voorgerecht: carpaccio van hert deed denken aan rookvlees met harde stukjes pompoen.
Hoofdgerecht: scholfilet was nogal karig en vet.
Nagerecht: Chocomousse ,met huisgemaakt hazelnoot(?) ijs voortreffelijk.
Zeer deskundige en vriendelijke bediening met goed wijnadvies.
Een avondje proeven en keuren? Dan naar La Providence!
C V.
Prijs & Kwaliteit: 5

------------------------------------------------------------
anjastam .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Je wordt er echt in de watten gelegd. De gerechten worden goed gecombineerd met een heerlijke wijn. Wij hebben genoten.
Ger L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk herfstmenu met bijpassende wijnen een genot om hier de avond door te brengen op prachtig gedekte tafel, de moeite van de reis uit Ridderkerk waard.
RL S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Hier weer gegeten met de AH actie. Zeer vriendelijke ontvangst door de maitre/eigenaar.
Het voorgerecht (we gingen beide voor het Brabants buikspek met specerijen, jus van kummel en appel-perenstroop ) was al erg goed -al gebiedt de eerlijk me te zeggen dat ik dit ooit eens nóg zachter en smeuïger heb mogen ervaren-, maar het hoofdgerecht (Nederlands hertenbiefstuk met gekonfijte zuurkool en stoofpeer) was echt uit de kunst! Zo zacht, mooi saignant en smaakvol vlees. Ook het dessert was van verfijnd en hoog niveau en de begeleidende wijnen bij alle gangen waren ook goed gekozen en toegelicht.
Dit restaurant is en blijft één van onze favorieten voor een avond rustig en heerlijk genieten.
Noud T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Zeer gastvrij mooie presentatie van de overheerlijke gerechten
Goede sfeer mooi ingericht goede wijn adviezen
Maar prijzig
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met de AH actie uitstekend gegeten bij La Providence. Onze tafel met 4 personen had ruim de keuze uit een voor de AH actie samengesteld menu uit het reguliere menu. Ondanks de ruime keuze vroeg een van ons of het mogelijk was om buiten het AH menu een gang te wisselen voor de Bisque van Noordzeecrab. dat kon zonder probleem. Na een uitbreiding van 3 naar 4 gangen menu met bijpassend (en dan bedoel ik ook echt bijpassend) wijn arrangement konden we vaststellen dat dit restaurant van het hogere segment de prijs waard is. Het blijft veel geld uit eten, maar het het waard.
Anouk L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het gastheerschap is ontzettend vriendelijk en gastvrij. Het eten is niet alleen heerlijk qua smaak, maar ziet er ook prachtig opgemaakt uit. Wij gaan zeker vaker terug om hier te eten!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Nog nooit zo lekker en bijzonder gegeten. Goed ontvangen en de gerechten werden aan tafel uitgelegd. Een zeer geslaagd avondje uit.
Els C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten, aparte smaakcombinaties en een erg lekker wijnarrangement. Zoals altijd een zeer gastvrije ontvangst. La Providence is een echte aanrader.
gemmy.gruijthuijsen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Prima restaurant. Hartelijke ontvangst. Heerlijk wild gegeten en een verrukkelijk nagerecht. Wijnarrangement erbij genomen, met als resultaat aparte keuzes van de sommelier. Top!
M.C.C B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Met AH actie gegeten.
Service is zoals altijd erg goed en attent.
De kok had met de groenten niet echt zijn dag. Bij Providence verwacht je toch echt meer.
De bediening heeft het meer dan goed gemaakt.
Wilma M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
mooie locatie, maar vooral een fijn ontvangst, patron met kennis van zaken , erg toegankelijk in de communicatie , en een chef kok die enthousiast zijn amuses presenteert!!
fijne avond ervaren op 7 okt. j.l. met prima bediening en erg mooie gerechten !!
wij komen terug!!
frans.geerts1 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Mooie zaak!!! Overheerlijk toetje
Koffie leek ons wel duur betaald 12 euro voor 2 koffies (koffie compleet noemen zij dat, met ieder 3 lekkernijtjes, van koekje tot praline) terwijl we 2 gewone koffies hadden gevragen
Simon L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hadden geboekt met de AH restaurantactie. En hadden geen beter restaurant kunnen uitzoeken. Maar eerlijk gezegd wisten we dit al, 2 jaar terug hadden wij hier ook al een keer gegeten. Het was de reis van een kleine 3 kwartier meer dan waard!

De bediening is uiterst vriendelijk, de liefde voor het vak spat er vanaf!

Het eten was fantastisch, onze smaakpapillen zijn door de chefkok flink geactiveerd, ongelofelijk hoeveel smaak je aan gerecht kan geven, de smaak en de combinatie hiervan , malsheid van vlees, het bijpassende wijnarrangement het was echt top!

Mogen wij La Providance nomineren voor een Michelin Ster?

Beste heer en mevrouw Langerak,
Hartelijk dank voor deze mooie review maar bovenal voor uw bezoek en gezelligheid! Heel graag tot een volgende gelegenheid!
mail2karelvandenouwelant .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben hier met de ah actie gegeten en er echt van genoten.
Ik vroeg of het ook mogelijk was om vegetarisch te eten en dan een verassingsmenu. Dat was mogelijk. Meestal is vegetarisch een ondergeschoven kindje maar hier heb ik echt heerlijk vegetarisch gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Een grote pluim voor de kok.
Beste heer Van den Ouwelant,
Dank voor deze mooie recensie. Heel graag ontvangen wij u nogmaals in Baarle-Nassau!