La Providence

Desirée Geeraertstraat 3 5111 CH Baarle-Nassau Nederland Kaart

Over het restaurant La Providence

Een vleugje Frankrijk in Baarle-Nassau

Restaurant La Providence is gevestigd in het hart van het toeristische plaatsje Baarle-Nassau. Achter de schilderachtige witte gevel bevindt zich een warme entourage. Eigentijds interieur met aardetinten, sfeerverlichting, open haard, uitnodigende ruim gedekte tafels, strak wit linnen en mooi glaswerk. Ook in de sfeervolle binnentuin met mediterraanse planten is het genieten bij mooi weer. De eigenaar is een gastheer in hart en nieren. Kom snel langs om de Franse keuken te proeven!

Meer informatie over restaurant La Providence

Uitmuntend
9,2
Annet B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
we hadden wat te vieren en wat een feest! heerlijk gegeten, de chef maakte er geen probleem van om voor mij glutenvrij en lactose vrij te knallen. heerlijke amuse van zalmtartaar met dillebouillon, perfect voorgerecht van coquille st jaques tartaar met granny smith, machtig mooi van smaak. de garnalen met groentjes in visbouillon verrassend door de combinatie met meloen. De heilbot perfect van cuisson, de wortelpuree wat laf, maar het is de chef vergeven. het dessert met pure chocomousse en vers fruit, goed door zijn eenvoud. Kortom, wij hebben goed en vooral met plezier gegeten.
rg.vd.velde .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Lekker gegeten Bediening was goed De eigenaar is kundig en weet veel over gerechten en bijpassende wijn
Het is beslist de moeite om terug te komen
bomar .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
3 - gangen verrukkelijkheden in een aangename ambiance. Het was die dag erg warm en we zaten op het terras. De avond van vaderdag was bijzonder aangenaam.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Door omstandigheden waren de wachttijden tussen de gangen extreem lang. De kwaliteit van wat we voorgeschoteld kregen was als vanouds: prima.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Goede uitleg over het eten. Prima wijnadvies. Attent. Ondanks de warmte was het buiten goed vertoeven. We waren de eerste die kwamen en de laatste die weggingen, maar men bleef vriendelijk.
Wim L.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
We hebben erg lekker gegeten, maar vonden het wel jammer dat de menukaart heel anders was dan we op de site gezien hadden bij onze reservering. Daardoor was de keuze voor ons beperkt.
Een tweetal gerechten van de menukaart bleken niet aanwezig teczijn, maar die werden op een goede manier vervangen.
kbruggeman .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heel mooie gerechten. Perfect van smaak. Ingrediënten goed op elkaar afgestemd. Jammer dat de chef-kok weggaat; het was z'n laatste werkdag.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg lekker gegeten, zeer vriendelijke gastheer. Ik heb maar een 1 hand en zonder te vragen wordt het vlees precies op maat gesneden.Tevens worden lokale producten, zoals de likeur bij de koffie.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij hadden een reservering gemaakt met de AH restaurantactie.
En kregen voor €37.50 een heerlijk 3 gangendiner.
Goede en vriendelijke bediening, eten was echt heel goed.
Allen heel erg jammer dat achteraf thuis bij het bekijken van de rekening
geen € 37.50 in rekening was gebracht maar elk gerecht apart waardoor de rekening bijna € 20
meer was dan het keuzediner.
Dit gaf toch wel een erg bittere nasmaak aan wat eigenlijk heel goed was.
Zo jammer!!!
Beste mevrouw De Jong,
Zoals duidelijk aangegeven op de reserveringswebsite van de Albert Heijn spaaractie en vermeld op de avond zelf kiest u bij ons uw diner à la carte voor €50,-. Ons eigen 'goedkopere' actiemenu voor €36,50 is niet geldig met nog eens een spaarkaart van Albert Heijn. Het verschil is dus € 13,50 (ipv € 20,-). Jammer dat u dit niet vooraf heeft bekeken. Wij hopen u echter graag nog eens te mogen ontvangen.
Els C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij La Providence. Leuk dat zij veel producten uit de regio gebruiken. De enthousiaste uitleg van de gastheren en de kok maken je avond nog geslaagder.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Top restaurant, wederom heerlijk gegeten hier. Genoten van heerlijk 5 gangen menu. Goede keuken, vriendelijke bediening. Aanrader!
hank H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voor ons geen tweede keer meer. amuse erg simpel. Wij hadden 4 gangen en geen 1 gerecht was top! Gerechten hadden weinig smaak sensatie.
Allemaal erg flauw. zelf het ijs.
na aanleiding van de hoge score met de ah bon. maar dit verdienen ze zeker niet.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
La Providence is een restaurant van grote klasse. Je bent er een avondje helemaal 'uit' .
Het diner is bijzonder goed samengesteld en is van prima opmaak en kwaliteit.
Door een wat ongelukkige samenloop van omstandigheden was de wachttijd tussen de gerechten wat te lang.
Da's een klein minpuntje in zo'n fijne avond.
La Providence is hoe-dan-ook werkelijk een aanrader !
claudia M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
gisterenavond naar Le Providence gegaan in de hoop te mogen genieten van een culinaire avond voor een vriendelijke prijs dankzij de AH restaurantregels. Wat een verschrikkelijke ervaring hebben wij gehad; wij krijgen een voorgerecht gereserveerd was ijskoud was- rechtstreeks uit de koeling dus- vervolgens wachten wij drie kwartier, er wordt niets geserveerd. Na onze vraag waar de volgende gang toch blijft, krijgen wij de verzekering dat het ieder moment uitgeserveerd zal worden. Echter na een kwartier nog steeds niks, wederom gevraagd waar ons eten blijft, dit keer zou het er echt aankomen, maar wederom niks. Waarna wij besluiten te vertrekken. De gastheer vraagt vooral ons begrip voor de keuken; het restaurant zit, en ze meoten alles vers bereiden dus dan duurt het allemaal wat langer. Pardon; wij zijn de gasten, wij wachten ondertussen ruim anderhalf uur op ons eten, en toch moeten wij begrip op brengen?? De omgekeerde wereld dames en heren van Le Providence, u begrijpt niks van goed gastheerschap. Als laatste gastvrije verassing legt u ons een gepeperde rekening voor van ruim 60 euro, dit moeten wij betalen voor 2 glazen wijn en twee ijskoude voorgerechten. Extra zuur is dat Le Providence bij AH adverteert met een 3 gangen menu voor 42 euro voor 2 personen, wij voelen ons erg belazerd door Le Provindence; stress, irritatie, geschoffeerd en tot slot een brutaal hoge rekening voor niet geleverde diensten. Wat een verschrikkelijk restaurant en een schaamteloosheid; er een potje van maken, vervolgens van je gasten begrip vragen, waarna je ze een rekening voorlegt ruim 60 euro! Schande, ze moeten zich diep en diep schamen bij Le Provindence.
Geachte heer en mevrouw Mout,

Helaas hebben wij niet aan uw verwachtingen voldaan wat wij zeer betreuren. Wij hebben echter allen ons uiterste best voor u gedaan. Meermaals heb ik excuses aangeboden dat de gerechten inderdaad te lang op zich lieten wachten, zeker niet om begrip gevraagd voor de keuken omdat het restaurant vol zat. Op het moment dat de hoofdgerechten geserveerd zouden worden besloot u echter om 20u15 het restaurant te verlaten met de verkondiging; "wij gaan een zeer slechte recensie schrijven waar u niet blij mee zal zijn". (Overigens wonderbaarlijk dat u het voor elkaar krijgt hier 57 taal- en spelfouten in te verwerken)
U gaf ons jammerlijk geen kans om de te lange wachttijd op het einde van de avond te compenseren, maar dat is uw goed recht. Uw hoofdgerechten zijn dan ook in de vuilbak beland, helaas.
Wat betreft de rekening; deze bestond uit apéritief, wijn, 75cl mineraalwater en 'slechts' één 3-gangenmenu zoals geadverteerd. Belazerd?

J. Fassaert
Nederlands Kampioen Gastvrijheid 2010
jos J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima keuken. Mooie kaart. Deskundige toelichting bij gerechten en dranken. Rustige, aangename sfeer.
Hartelijk dank weer voor uw bezoek en deze recensie! Graag tot ziens!
IenVanDuijnhoven D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Alles is met zorg ingekocht en met zorg bereid. De zelf-gerookte zalm van het voorgerecht was verukkelijk zacht en de dorade in het hoofdgerecht met een verrassend aziatisch tintje om te smullen. Kortom een aanrader!
Tapasfanaat H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Verrassende combinatie van smaken. Heel prettig dat je bijpassende wijn per glas kunt krijgen, zodat dit per gerecht op elkaar is afgestemd. Ook de geserveerde amuse (hertencarpaccio) was voortreffelijk.
fotograafarno .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bijzonder restaurant en het eten was goed. Ik denk dat als men extra aandacht geeft aan de gerechten met meer smaak explosie dat het helemaal super wordt daar. Alle gerecht waren mooi opgemaakt maar de smaak was er soms niet helemaal.
A.J.F. H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prima avond gehad. Lekker gegeten en vriendelijke bediening. De wachttijd tussen de gangen had iets korter gemogen, zeker omdat we extra gerechten hadden besteld. De onmogelijkheid om alcoholvrij wijn of bier te bestellen vonden we géén pluspunt. Dat zou je toch mogen verwachten. Alles bij elkaar, toch een prima gelegenheid om uit te gaan eten.
C. W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heel fijne ontvangst, ongedwongen sfeer, ook het wijnarrangement is aan te raden. We hebben een heerlijke avond gehad.