La Providence

Desiree Geeraertstraat 3 5111 CH Baarle-Nassau Nederland Kaart

Over het restaurant La Providence

Een vleugje Frankrijk in Baarle-Nassau

Restaurant La Providence is gevestigd in het hart van het toeristische plaatsje Baarle-Nassau. Achter de schilderachtige witte gevel bevindt zich een warme entourage. Eigentijds interieur met aardetinten, sfeerverlichting, open haard, uitnodigende ruim gedekte tafels, strak wit linnen en mooi glaswerk. Ook in de sfeervolle binnentuin met mediterraanse planten is het genieten bij mooi weer. De eigenaar is een gastheer in hart en nieren. Kom snel langs om de Franse keuken te proeven!

Meer informatie over restaurant La Providence

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag
Zondag
- Lunch vanaf 12:30
- Diner vanaf 17:30

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,3
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg lekker gegeten, zeer vriendelijke gastheer. Ik heb maar een 1 hand en zonder te vragen wordt het vlees precies op maat gesneden.Tevens worden lokale producten, zoals de likeur bij de koffie.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij hadden een reservering gemaakt met de AH restaurantactie.
En kregen voor €37.50 een heerlijk 3 gangendiner.
Goede en vriendelijke bediening, eten was echt heel goed.
Allen heel erg jammer dat achteraf thuis bij het bekijken van de rekening
geen € 37.50 in rekening was gebracht maar elk gerecht apart waardoor de rekening bijna € 20
meer was dan het keuzediner.
Dit gaf toch wel een erg bittere nasmaak aan wat eigenlijk heel goed was.
Zo jammer!!!
Els C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij La Providence. Leuk dat zij veel producten uit de regio gebruiken. De enthousiaste uitleg van de gastheren en de kok maken je avond nog geslaagder.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Top restaurant, wederom heerlijk gegeten hier. Genoten van heerlijk 5 gangen menu. Goede keuken, vriendelijke bediening. Aanrader!
hank H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voor ons geen tweede keer meer. amuse erg simpel. Wij hadden 4 gangen en geen 1 gerecht was top! Gerechten hadden weinig smaak sensatie.
Allemaal erg flauw. zelf het ijs.
na aanleiding van de hoge score met de ah bon. maar dit verdienen ze zeker niet.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
La Providence is een restaurant van grote klasse. Je bent er een avondje helemaal 'uit' .
Het diner is bijzonder goed samengesteld en is van prima opmaak en kwaliteit.
Door een wat ongelukkige samenloop van omstandigheden was de wachttijd tussen de gerechten wat te lang.
Da's een klein minpuntje in zo'n fijne avond.
La Providence is hoe-dan-ook werkelijk een aanrader !
claudia M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
gisterenavond naar Le Providence gegaan in de hoop te mogen genieten van een culinaire avond voor een vriendelijke prijs dankzij de AH restaurantregels. Wat een verschrikkelijke ervaring hebben wij gehad; wij krijgen een voorgerecht gereserveerd was ijskoud was- rechtstreeks uit de koeling dus- vervolgens wachten wij drie kwartier, er wordt niets geserveerd. Na onze vraag waar de volgende gang toch blijft, krijgen wij de verzekering dat het ieder moment uitgeserveerd zal worden. Echter na een kwartier nog steeds niks, wederom gevraagd waar ons eten blijft, dit keer zou het er echt aankomen, maar wederom niks. Waarna wij besluiten te vertrekken. De gastheer vraagt vooral ons begrip voor de keuken; het restaurant zit, en ze meoten alles vers bereiden dus dan duurt het allemaal wat langer. Pardon; wij zijn de gasten, wij wachten ondertussen ruim anderhalf uur op ons eten, en toch moeten wij begrip op brengen?? De omgekeerde wereld dames en heren van Le Providence, u begrijpt niks van goed gastheerschap. Als laatste gastvrije verassing legt u ons een gepeperde rekening voor van ruim 60 euro, dit moeten wij betalen voor 2 glazen wijn en twee ijskoude voorgerechten. Extra zuur is dat Le Providence bij AH adverteert met een 3 gangen menu voor 42 euro voor 2 personen, wij voelen ons erg belazerd door Le Provindence; stress, irritatie, geschoffeerd en tot slot een brutaal hoge rekening voor niet geleverde diensten. Wat een verschrikkelijk restaurant en een schaamteloosheid; er een potje van maken, vervolgens van je gasten begrip vragen, waarna je ze een rekening voorlegt ruim 60 euro! Schande, ze moeten zich diep en diep schamen bij Le Provindence.
Geachte heer en mevrouw Mout,

Helaas hebben wij niet aan uw verwachtingen voldaan wat wij zeer betreuren. Wij hebben echter allen ons uiterste best voor u gedaan. Meermaals heb ik excuses aangeboden dat de gerechten inderdaad te lang op zich lieten wachten, zeker niet om begrip gevraagd voor de keuken omdat het restaurant vol zat. Op het moment dat de hoofdgerechten geserveerd zouden worden besloot u echter om 20u15 het restaurant te verlaten met de verkondiging; "wij gaan een zeer slechte recensie schrijven waar u niet blij mee zal zijn". (Overigens wonderbaarlijk dat u het voor elkaar krijgt hier 57 taal- en spelfouten in te verwerken)
U gaf ons jammerlijk geen kans om de te lange wachttijd op het einde van de avond te compenseren, maar dat is uw goed recht. Uw hoofdgerechten zijn dan ook in de vuilbak beland, helaas.
Wat betreft de rekening; deze bestond uit apéritief, wijn, 75cl mineraalwater en 'slechts' één 3-gangenmenu zoals geadverteerd. Belazerd?

J. Fassaert
Nederlands Kampioen Gastvrijheid 2010
jos J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima keuken. Mooie kaart. Deskundige toelichting bij gerechten en dranken. Rustige, aangename sfeer.
Hartelijk dank weer voor uw bezoek en deze recensie! Graag tot ziens!
IenVanDuijnhoven D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Alles is met zorg ingekocht en met zorg bereid. De zelf-gerookte zalm van het voorgerecht was verukkelijk zacht en de dorade in het hoofdgerecht met een verrassend aziatisch tintje om te smullen. Kortom een aanrader!
Tapasfanaat H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Verrassende combinatie van smaken. Heel prettig dat je bijpassende wijn per glas kunt krijgen, zodat dit per gerecht op elkaar is afgestemd. Ook de geserveerde amuse (hertencarpaccio) was voortreffelijk.
fotograafarno .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bijzonder restaurant en het eten was goed. Ik denk dat als men extra aandacht geeft aan de gerechten met meer smaak explosie dat het helemaal super wordt daar. Alle gerecht waren mooi opgemaakt maar de smaak was er soms niet helemaal.
A.J.F. H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prima avond gehad. Lekker gegeten en vriendelijke bediening. De wachttijd tussen de gangen had iets korter gemogen, zeker omdat we extra gerechten hadden besteld. De onmogelijkheid om alcoholvrij wijn of bier te bestellen vonden we géén pluspunt. Dat zou je toch mogen verwachten. Alles bij elkaar, toch een prima gelegenheid om uit te gaan eten.
C. W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heel fijne ontvangst, ongedwongen sfeer, ook het wijnarrangement is aan te raden. We hebben een heerlijke avond gehad.
calo2 C.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Ter gelegenheid van onze 53-ste huwelijksdag wezen eten in La Providence te Baarle Nassau. Zoals we gewend zijn in dit restaurant was het eten weer voortreffelijk. We hebben genoten van een 3-gangen menu; alles was perfect incl. de fijne amuses. Ook de combinatie van gerechten met de wijn was prima. Kortom we waren weer erg tevreden over het restaurant en de bijzonder vriendelijke gastheer Fassaert. Kortom een restaurant dat zonder meer is aan te raden voor liefhebbers van fijne gerechten in een mooie ambiance.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Gezellig echt een avondje uit.we gaan zeker nog een keer terug met vrienden..
Vriendelijk eigenaar en een super goede kok.
090729 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Geweldig. Fijne bediening, leuke sfeervolle inrichting. Lekker eten.
Wij waren met vieren en hebben er erg van genoten. Tot ziens
1Fijnproever .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Het was voor ons de eerste ervaring in dit restaurant. Met zijn vieren hebben wij hier gedineerd. Het was een rustige avond. Zo maar doordeweeks en kort voor de Kerst is dat te verwachten. Maar ondank dat wist de eigenaar met zijn medewerkers er een bijzonder gezellige avond van te maken. De kwaliteit van het bedienen en de atmosfeer was in één woord super. Dan het diner: een erg verrassend en heerlijk 3-gangen diner met koffie toe. De kwaliteit van het eten in dit restaurant is voortreffelijk te noemen. Ieder gerecht wordt volledig zelf en uit uitsluitend verse ingrediënten bereid. Wanneer het op tafel wordt geserveerd, krijg je uitgebreide uitleg van al deze mooie ingrediënten. Dit wordt door de chefkok met passie uitgelegd. Wanneer je doorvraagt, krijg je zelfs 'live' ingrediënten te zien waar je eerder nog nooit van had gehoord. Wanneer je deze avond, dit diner en de ambiance met sterren zou moeten beoordelen, zou dit een erg hoge score opleveren. Maar beter is het om het op deze wijze te doen. Dan doe je recht aan de kwaliteit van dit restaurant, zonder beïnvloed te zijn door welke 'politieke keuze' dan ook, zoals je dat in de restaurantwereld om ons heen ziet gebeuren. Chapeau. Dit is de conclusie van deze sterren-avond. Complimenten aan de eigenaar met zijn medewerkers. Wij komen terug.
090729 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Prima restaurant. Goed eten en vriendelijke bediening. Het voor en hoofdgerecht waren keurig verzorgd.
Nagerecht niet geheel mijn smaak. Voor herhaling vatbaar.
m V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top gegeten. Wist niet dat we zo'n goed restaurant hadden in de buurt. Service, entourage, sfeer en gastvrijheid helemaal in orde!
Nelke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een warme ontvangst, een leuk menu, mooie en lekkere gerechten, heerlijke bijpassende wijnen, interessante uitleg over de wijnen, kortom een echte aanrader voor een heerlijk ontspannend avondje uit. We gaan snel weer langs komen