La Provence

Meer informatie over restaurant La Provence

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Pletnev .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Begin maart 2016 op een zaterdagavond gegeten bij La Provence. Allereerst: de locatie is prachtig. Mooi op een hoek, bij de ingang van Zaltbommel. Ook het interieur is mooi verzorgd: klassiek met aandacht voor detail. Zonder meer keurig gedaan.

De bediening was prettig in de omgang en betrokken. Ook keurig.

Dan het eten. Ik vond het goed, soms zelfs zeer goed (amuse en dessert) maar niet de absolute top. Met name het hoofdgerecht (lam) was vrij traditioneel en daardoor wat voorspelbaar qua smaak. Het dessert was dik in orde. De wijnen waren naar verwachting maar ook niet meer dan dat. Wel keurig dat het brood steeds werd aangevuld. Al met al een mooie avond gehad bij La Provence.
Steven H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
De laatste jaren regelmatig gegeten bij La Provence en het is altijd meer dan uitstekend. Mooie combinaties, goede garing, fijne sauzen, goede wijnen. Zowel zeer goede traditionele gerechten als verrassende en innovatieve. Bediening uitstekend, heel aardig, deskundig en attent en op de juiste momenten rust en actie.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Ik eet er enkele keren per jaar en eigenlijk is het er altijd heerlijk. Hele aardige bediening en super vriendelijke bourgondische eigenaar. Mooie entourage en zowel het eten als de wijn zijn uitstekend. Ik kies meestal voor het standaard drie gangen menu en ben nog nooit teleurgesteld. Ik kom er graag en kan het iedereen aanbevelen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wat een mooie verrassing!
Er wordt gekookt met aandacht en professionaliteit.
Tikje klassiek qua sfeer en uitstraling maar desalniettemin ook vernieuwende gerechten met oa geit.
Resultaat: heerlijke smaken met tiptop presentatie.
Wijnarrangement was ook prima.
Aanrader met zeer verantwoordde prijs/kwaliteit-verhouding.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wat heerlijk als je als dank voor een dienst met je vriendin op kosten van iemand anders mag eten bij La Provence. Woon ik toch al bijna twee decennia in Zaltbommel...maar daar nog nooit gegeten. Bij beoordelingen op deze site begin je altijd met de cijfers...en daar zat wel een puntje. Had het er met mijn vriendin over gehad...de achten zijn eigenlijk te veel en we werden het niet helemaal eens. Maar goed, de schrijver heeft het laatste woord. Laten we zeggen: eten 7 plus, service afhankelijk van wie je hebt 6,5 tot 8, decor wat mij betreft wel een volle 8, op de stoelen na. De uitleg...
Om te beginnen het eten. De start was niet bemoedigend. Ieder twee kleine zachte toastjes waar we tapanade op konden smeren. Daar hadden we wel 20 toastjes mee kunnen smeren. Maar zo goed waren die toastjes niet. Dus blij toen er lekker brood met gezouten boter kwam. Niets mis mee. Overheerlijke amuses ook (ik herinner me rouleau van lam en kalf en schuimig soepje met paling). Dan de menu's...Lekker, mooie producten...maar niet altijd hemelbestormend. Soms wat vlak of met te weinig smaak. Soms te gewoon. Je gaat twijfelen aan jezelf of je niet te kritisch bent. Zo had ik mooie creuzes, kan je weinig mee fout doen. Ze waren heerlijk, ook niet te koud. Maar ik kon er alleen traditioneel een drupje citroen op doen. Klopt waarschijnlijk met de filosofie van La Provence, maar toch...Mijn hartzwezerik met kalfswang en portjus waren kundig bereid...maar de hartzwezerik vond ik zo flauw, dat ik de portjus maar liet liggen. De kalfswang was dan wel weer prachtig gestoofd en goed op smaak. Bij gebrek aan reebiefstuk werd dat ingrediënt in het menu vervangen door hertebiefstuk. De smaak was goed, maar het had van mij toch meer rosé gemogen. De randstukjes waren onder de rosé middenstukjes van de biefstuk gelegd op het behoorlijk verwarmde bord en deze waren daardoor wel erg droog geworden.
Mijn tafeldame had een menu met vis. Als hoofdmenu stond daar wild, waar ze niet zo gek op is. Op de vraag waar dat door vervangen kon worden kwam er alleen als suggestie vis. Dat deed ze dan maar (het menu klonk zo lekker verder). En het was lekker. De kazen tenslotte waren mooi. We hebben er samen van zitten smikkelen met een heerlijk glas tien jaar gelagerde port van Kopke.
En dan de bediening. De twee gastvrouwen doen meer dan hun best. Het grote verschil is dat Iris van Iersel het goed doet en natuurlijk overkomt en dat de andere gastvrouw meestal wel vriendelijk, maar vooral geleerd dienstbaar of zelfs wat belerend overkomt. Ze vroeg bijvoorbeeld van wat voor wijn mijn vriendin hield, maar overrulede haar antwoord door haar gelijk te halen en te zeggen dat ze hier zo'n wijn echt niet schenken bij de vis. En dan de kleine puntjes op de i; de tafel afruimen voor het dessert en dan de kruimeltjes een kwartier laten liggen om ze pas vlak voor het uitserveren gehaast weg te halen (we hadden stiekem al wat opzij geveegd). Maar goed...we werden meer geholpen door de eigenaresse: en dat is een voorbeeldige vakvrouw.
Dan het restaurant. Het oude horeca-etablissement is sfeervol ingericht. Mooie donkere lambrisering, centrale tafel met kleurrijk bloemstuk en schilderijen van de Bommelaar Joe King. Wat hangen die hier mooi. De tafels op prettige afstand van elkaar, waardoor enerzijds een huiskamerachtige sfeer ontstaat, maar anderzijds de privacy voldoende groot is. Mooi wit tafellinnen. Minpuntje wat mij betreft de minder comfortabele stoelen. Ik had het gevoel eraf te glijden (te korte zitting? aflopend naar voren?) en voor mijn tafeldame was de stoel te hoog.
Tsja...wat voor cijfers geef je dan. Ik geef La Provence het voordeel van de twijfel. Want het is er ook heel fijn vertoeven! En de kritiekpunten zullen voor veel mensen wellicht geneuzel zijn. Maar waren dat voor mij niet.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Het restaurant zat al gezellig vol toen wij arriveerden met z'n vieren. We hadden een gezellige ronde tafel. Vanaf mijn plekje had ik een mooi overzicht in het restaurant en het viel me meteen op dat er prachtige kunst stond en aan de muur hing. Na het opnemen van de drankjes kregen we vers brood en mini toast met iets lekkers te besmeren. Na een aantal minuten kregen we een heerlijke amuse van 3 kleine lekkerheden. We hadden gekozen voor het vier-gangen menu en dat was super. Het voorgerecht smolt op de je tong, het tussengerecht was ook al een feestje en het hoofdgerecht zag er niet alleen prachtig uit, maar smaakte ook zo. Het nagerecht maakte de avond compleet. Alle gangen waren even goed, met recht een superpluim voor de kok. De bediening was vriendelijk en je voelde je helemaal thuis, dat werd nog eens versterkt door het gevoel alsof je in een grote huiskamer zat te eten. Ik zou dit restaurant zeker aanraden voor een bijzonder avondje uit. Als je van de Franse keuken houd, dan ben je hier aan het goede adres.
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Mooie sfeervolle omgeving, bediening iets te routineus te weinig betrokken bij de gasten. Amuses en voorgerecht prima, tarbot met hollandaise saus goed traditioneel bereid. Mooie lange wijnkaart! Met een Meursault van €56 en geen voorgerecht €175 voor de maaltijd en wijn voor 2 wat aan de prijzige kant.
Jaycee .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wederom exceptionele en amuses, zoals eigenlijk altijd hier. De hierop volgende trilogie van tonijn was verfijnd en uitstekend. Dit gold ook voor het hierop volgende visgerecht met o.a. skrei en bewerkingen van langoustine. Het gerecht met parelhoender, eendelever en varkensschouder was divers en heerlijk mals. Het hoge niveau en de veelzijdigheid van de koks maken het hier altijd weer een superavond.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
La provence is een klassiek ingerichte etablissement. We hebben hier met zijn vieren gegeten. Qua bediening en sfeer doen ze erg hun best. Zijn zeer vriendelijk in het begeleiden en het uitleggen van het eten. We hebben allemaal het verrassingsmenu genomen. De gangen zien er mooi en verzorgd uit, echter de smaken vallen hier en daar tegen. Is dan net iets te flauw of de combinaties matchen niet heel goed. Verder wel een hele gezellige avond gehad. Alles bij elkaar opgeteld wel een ruime voldoende!
Duyck .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Voor een zakelijke meeting met 13 personen heb ik de bovenzaal gereserveerd. Niet enkel de zaal, maar zeker ook de voorzieningen en geleverde catering tijdens de meeting waren prima geregeld. De heren waren over het eten uitermate lovend.
Prettig is de ligging van dit restaurant, zo centraal in het land. Het parkeren is aan de overkant van de straat. Al met al zeker aan te raden, ook voor een zakelijke meeting.
Busmonster .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Super gegeten. Mooi wijnadvies voor bij het menu. La Provence is het enige restaurant waar ik blind van de kaart durf te kiezen want teleurgesteld ben ik hier nog nooit geweest. Altijd heerlijk en een mooie warme sfeer en attente service van de gastvrouw, eigenaar/kok en hun personeel.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Op aangeven van een vriendin gereserveerd, lekker buiten op het terras gezeten. Keuze gemaakt voor het drie gangen menu. Vooraf coquilles, kreeft en een iets te natte avocadomousse, die liep helaas weg over het bord. Hoofdgerecht een combinatie van lam. Die was erg goed gemaakt, verrassende smaakcombinatie in het stoofpotje. Het dessert was een combinatie van verschillende frambozen gerechten. Prachtig opgemaakt. Helaas lag het tempo behoorlijk hoog maar we hebben een prettige nazit gehad. Mooie locatie, we komen zeker terug.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Heb hier nu een keer of 5 op uitnodiging gegeten en kan me niet aan het gevoel ontworstelen dat het steeds een goede poging is van de koks om iets moois op tafel te zetten, maar dat het zelden echt lukt.

Zelden worden smaken geraakt die je doen verrassen en van lef is er al helemaal geen sprake. Maar, als het dan allemaal traditioneel is wat er wordt gemaakt, zorg er dan voor dat het ook echt goed is wat je doet. Met experimenteren wel eens de plank misslaan is niet zo erg. Maar klassiekers op tafel zetten (laatste keer een dubbel getrokken ossestaart) waar echt smaak noch kraak aan zit maakt me wel moedeloos. Technieken zijn wel aanwezig, maar proef wat je uitgeeft! Hoop maar dat de kok dat was vergeten en niet heeft geproefd en het toch door heeft laten gaan, want dan voorzie ik grotere problemen.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Wij kwamen hier toevallig terecht voor de lunch. Erg lekker gegeten, amuses vooraf, met liefde bereid en dat proef je. Mooie vis als voorgerecht (griet met coquille) en tamme eend met ganzenlever als hoofdgerecht. Afgesloten met espresso en zelfgemaakte friandises.
Prettige bediening en mooie wijnkaart (wel wat weinig halve flesjes). En 's zomers: lekker buiten zitten. Aanrader!
Jaycee .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Zaterdag 2 februari bij La Provence gegeten. Na een bijzonder lekkere amuse (3 onderdelen) kozen we voor het viergangen menu. Klassiek met klasse en soms een onverwachtte aangename verassing (o.a de mangodressing) en goede wijnkeuze. Ook de diverse onderdelen van nagerecht zagen er prachtig uit en smaakten uitstekend. Deze chef maakt er écht werk van.
Kortom: in een sfeervol klassiek interieur hebben we meer dan uitstekend gegeten. Het beste restaurant in de wijde omtrek en richting Michelinster niveau. Dit overigens tegen een heel redelijke prijs. Aanrader!
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Kerstdiner genoten bij La Provence, prima vertoeven. Eten was goed, genoeg en op smaak. Service was op zich ok, jammer dat men een paar keer vergat aan te geven wat geserveerd werd. Uitserveren ging helaas ook over de hoofden heen en er werd niet gevraagd of men nog iets anders dan wijn wilde drinken.
Verder prima vertoeven, persoonlijk zou ik hier echter niet snel weer naar toe gaan, er zijn restaurants waar je dezelfde kwaliteit voor minder geld kunt krijgen.