La Provence

Hoofdstraat 109 3971 KG Driebergen-Rijsenburg Nederland Kaart

Over restaurant La Provence

Sfeerrijke verwenning

Treed binnen bij familierestaurant La Provence van Andre van Alten en Tanja Klok. Vanaf het eerste moment wordt je verwend met hartelijkheid en prachtige wijn- en spijscombinaties. Proef de sfeer van het bosrijke Driebergen. Vergeet niet een kijkje te nemen in de sfeervolle binnentuin van het restaurant.

Meer informatie over restaurant La Provence

Dinsdag t/m Vrijdag 17:30 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
JackyB .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We bestelden het verrassingsmenu van de chef (een vis, een zonder vis). We hadden van 20.00u tot 22.45u de tijd om van al het lekkers te genieten. We zijn tot en met gang 4 (hoofdgerecht) gekomen, daarna moesten we helaas weg om de oppas af te lossen. Soms zat er wel een minuut of 30 tussen de gangen in. We ervaren dat soms als er lang.
Het uitgeserveerde gerechten zagen er prachtig uit en smaakten heerlijk. Originele combinatie en smaak explosies! Voor de oester met radijs en zeewierbolletjes, de granny smith met avocado en garnaal en de hertenbiefstuk met spekkoek en bietenpuree.
De bediening was erg vriendelijk. De sommelier was helaas (door akoestiek en slecht articuleren) slecht te verstaan.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Door een zakenrelatie uitgenodigd voor een lunch bij La Provence. De simpele conclusie die ik trek, is dat de Michelinster volledig terecht is. De kok weet elk gerecht op een dusdanige wijze te creëren dat het gezegde “alsof er een engeltje over je tong piest” een nieuwe invulling krijgt. La Provence was voor mij dus een zeer positieve verrassing, bij elk gerecht weer. Het zou wat mij betreft een-en-al jubelzang worden als ook de ambiance top zou zijn geweest. Omdat het lunchmenu werd uitgelegd en wij daar direct voor gingen, heb ik de kaart niet verder bekeken en weet dus niet op de prijs wellicht erg hoog is. Ik weet dat dus niet, maar kan geen andere reden bedenken waarom wij die middag letterlijk de enige gasten waren. Dat maakt dat ik aarzel om er privé terug te komen, want zeker dan zoek je immers ook sfeer. Ik ga er evenwel vanuit dat dit wel goed zit, want een restaurant dat zulke lekkere creaties op tafel zet, moet gewoon populair zijn.
M J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
. We hebben het Chefs menu besteld met een bijpassend wijnarrangement. Heerlijk gegeten.
De gerechten zijn mooi opgemaakt, afwisselend en lekker. Het waren stevige smaken waar wij erg van houden.
Vriendelijke mensen in de bediening. De non alcoholische cocktail (voor de BOB) vooraf was niet spannend. Te zoet en op basis van siroop. Wat ons betreft te mainstream. Kortom: fijne plek, heerlijk eten, vriendelijke bediening.
CvanderVeldt .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wederom voortreffelijk gegeten. Echter, nemen we ons elke keer weer voor hier nooit meer te gaan eten. Jammer, want de keuken is fantastisch. De bediening is alleen, voor de zoveelste keer op rij, afstandelijk en erg onpersoonlijk. Er is totaal geen interesse in de klant, je voelt je afgeschilderd als een nummer. Voor een restaurant met ster en de prijs-kwaliteit is de service/ bediening iets dat totaal beneden maats is. Erg jammer, omdat er weinig aan te merken is op de keuken zelf, complimenten voor de koks! Echter, voor ons wederom het voornemen, dit is de laatste keer dat we hier gegeten hebben.
André T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
De 6 gangen menu waren niet zo groot, maar lekker en geurig. Na diverse amuses, Oosterschelde kreeft, st. Jacobs & Tarbot. Daarna het hoofdgerecht Anjou duif (deze was heel lekker). Daarna heel klein portie nagerechten passievrucht & taartje van roodfruit. De smak waren nog steeds lekker soft /zacht als vorig jaar, maar vorig jaar de vijfde gang werd als pre dessert en nu als volledig gang. Karaf water was wel gratis. Vriendelijke bediening en de inrichting was sfeervol.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten met een kortingsactie van Heerlijk. Het restaurant is wat lastig te vinden want het valt niet echt op naast een groot kerkgebouw. Binnen is het modern en gezellig ingericht met voldoende privacy voor een diner voor twee. Leuk is dat je de witte brigade aan het werk kunt zien in een ruime en mooie open keuken dat direct aan het restaurant is geschakeld. We aten een zesgangendiner met verschillende amuses. Alles was op en top gemaakt, fraai qua compositie en vaak ook qua kleur afgestemd. Alles was mooi op smaak en prachtig geserveerd op zeer bijzonder aardewerk en diverse type schaaltjes en borden. Vooral het gerechtje met verschillende bereidingen van tomaat met kreeft vonden we heerlijk. Wat jammer vonden we de keuze voor een smakeloze zomertruffel die wel royaal geschaafd werd, maar qua smaak niets toevoegde. Liever zien we wat minder maar dan een truffel van kwaliteit. De cava die we als aperitief dronken was wel lekker fris. Verder vonden we de wijnen uit het bijpassend arrangement niet heel bijzonder. Alleen de dessertwijn die het gerecht met rode vruchten vergezelde was een mooie bijzonder smaakvolle wijn en een uitzondering op de soms wat vlakke wijnen. Een echt punt van kritiek vonden we de bediening. Wat gehaast en niet persoonlijk. Elke gang weer iemand anders aan tafel. Soms wisten we de begeleidende tekst of grap al omdat we het al bij de buren hadden gehoord. Voor een Michelin restaurant hadden we de bediening echt anders verwacht. Als we de rekening opmaken vinden we het, zelfs met een kortingsactie, geen goede prijs/kwaliteit verhouding.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Kruimeltjes gestrooid om het restaurant te kunnen vinden, maar na wat zoeken ondanks de werkzaamheden toch op de plaats delict terecht gekomen. De mooiste tafel voor het raam was voor ons. Na een hartelijk ontvangst begonnen met een glaasje champagne. Het is tenslotte feest als je bij La Provence gaat eten. In elk geval tot je de rekening krijgt...

We kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Het ene na het andere meesterwerkje werd op onze tafel geplaatst. De tijd tussen de gangen was daarbij een beetje aan de lange kant. Dat werd echter ruimschoots gecompenseerd door de kwaliteit van de gerechten. De afsluiting was voor de meeste mensen aan tafel de kaaswagen. Met gevoel voor show werden we door een wereld vol onbekende kazen geloodst en de smaak was even goed als het verhaal.

Onvermijdelijk eindigt zo'n avond met de rekening. Daar nagenoeg iedereen aan tafel nog moest autorijden, bestond de rekening naast de champagne en de menu's vooral uit half afgebroken bob-arrangementen wijn en veel tafelwater. € 4,75 per flesje. Zonder te vragen werden lege flesjes vervangen door nieuwe. Ondanks de bob glaasjes was de drankrekening - waarvan water een belangrijk deel was - een (te) substantieel onderdeel van de rekening. Ik besef me dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, maar vond de rekening toch wel een beetje uit proportie.
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De opmaak van de borden zijn kunstwerkjes op zichzelf, hoewel het gebruik van blauwe bloemetjes als 'kleuropmaak' bij elke gang opviel. Smaken zijn behoorlijk, maar niet intens te noemen. De toevoeging van kaviaar aan een gang is aan te bevelen.

Wijnarrangement doet wat lafjes aan voor een sterrenrestaurant, hier mogen veel spannender keuzes in gemaakt worden. Ambiance meer dan prima te noemen, fijn om een kijkje in de keuken te kunnen nemen.

Voor een sterrenrestaurant waren wij van La Provence niet erg onder de indruk, wij hebben voor het bedrag van de rekening in andere sterrenrestaurant toch echt beter gegeten en gedronken. Er valt winst te behalen bij bijpassende wijnen en wat intensere smaken.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op een mooie zomeravond zit je bij La Provence buiten op het terras. Maar doordat het bijna helemaal met parasols overdekt is en het uitzicht biedt op een rij coniferen, is het net alsof je in een donkere tent bent. Overdag, als de zon hoog aan de hemel staat, zit je er goed, 's avonds in de schemering is het erg somber. En de vuurkubussen zijn meer decoratief dan warm. Door de ruiten hebt we zicht op de keuken en op de bediening. Daar lijkt de stemming niet bepaald opgewekt, om het maar eens vriendelijk te zeggen. Gelukkig is daar bij het serveren van de gerechten niet veel van te merken, al wil het niet echt gezellig worden.
Het eten is zoals je in een toprestaurant mag verwachten. Vooraf lekkere amuses en warm brood, met boter die helaas bijna bevroren is. Daarna een klassieke combinatie: ganzelever met asperges. De gebakken lever wordt apart geserveerd en naast de asperges ligt ganzelever die vermomd is als steentjes. Heel apart. De twee bereidingen van langoustines smaken goed. Toch vragen we ons af waarom zo vaak langoustines in plaats van bijvoorbeeld garnalen worden geserveerd. In Nederland zijn ze bijna altijd te slap en te week, zelfs bij dit sterrenrestaurant. Het hoofdgerecht - langzaam gegaarde Oosterscheldekreeft - is uitstekend. Het dessert met rabarber smaakt ronduit hemels.
Over de (relatief) pittig geprijsde wijnen die bij het wijnarrangement worden geserveerd zijn we niet enthousiast. Een mooi bedachte combinatie zit er niet bij. Daar mag wel eens wat meer aandacht aan worden geschonken. Het kraanwater op tafel kost € 4,75.
Tot onze verbazing blijkt uit de rekening dat het uitmaakt wie van de bediening het glas digestief heeft ingeschonken. Omdat de een wat ruimhartiger schenkt dan de ander, betaal je bij haar 2 euro per glas meer. Bediening met een prijskaartje, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.
Zibqin .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Twee maal het kreeftmenu genomen. Van ontvangst met amuses en bubbles tot en met de koffie++ alles zeer smaakvol, met veel attentie bereid, gepresenteerd en geserveerd. Zoals je mag verwachten, aantal onverwachte smaken en smaakexplosies. Ongeëvenaarde bisque !! Prima wijnkeuzes bij de gerechten.
Vanwege verbouwing centrum Driebergen klopt het letterlijk wat Michelin zegt: het omrijden waard.....
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gedineerd bij La Provence. Was een beetje spoorzoekertje vanwege wegwerkzaamheden in Driebergen. Ontvangst was vriendelijk en correct. Mooi restaurant. We hadden onze keus gemaakt voor het 6 gangendiner, 6 gangen is incl. 2 desserts. Vooraf kregen we een aantal amuses die zo voortreffelijk van smaak waren dat wij reikhalzend uitkeken naar de start van het menu. Het was fantastisch. Mooie gerechten gepresenteerd, heerlijk van smaak en professionele presentatie. Werkelijk een lust voor de smaakpapillen. Bediening is uitermate correct en vriendelijk. Kortom een absolute aanrader.. Prima prijs/kwaliteit prijs verhouding. Prima avondje uit en heerlijk gedineerd..
Onne K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met zn tweetjes uit eten met Kerst en op zoek naar een bijzonder restaurant met bijzondere keuken. Dan is la Provence een uitstekende keuze is maar weer eens gebleken. Een heerlijk 6 gangen diner met door elkaar lopende smaaksensaties vergezeld van uitstekende wijnkeuze's ( uit het wijnarrangement) .Om op zn frans te zeggen: Chapeau !
Culinair90 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Wat een fantastisch restaurant! Mooie verfijnde gerechten, mooi opgemaakte borden, goede service en een aangename ambiance. Leuk om zo'n enthousiaste keukenbrigade bezig te zien, in de half open keuken. Zeker een restaurant waar ik graag nog eens terug kom!
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vaak gegeten bij dit restaurant. Helaas deze keer een deceptie. Menu was duidelijk op lage kostprijs ingesteld. Voorgerecht diverse bereidingen van coquilles ok! Hoofdgerecht fazant met zuurkool! Voor de fazant moest je wel een vergrootglas meenemen. Vervelend dat ik bijan een kies afbrak op een steentje in het brood........ Wel schappelijk het aperitief werd geschrapt. Kaasplateau ok. Bij thuiskomst zag ik dat de nota niet correct was. Om dit restaurant voor verdere fouten te behoeden direct gebeld. Werd teruggebeld en medegedeeld dat ik gelijk had. Te samen met het steentje vond ik het een vervelende ervaring. Verzocht om dit met de eigenaar op te nemen en mij terug te bellen. Inmiddels 5 dagen na dato nog niet teruggebeld. Het zou mij niet verbazen als dit restaurant, qua service, haar Michelinster verliest! Er zin in Driebergen en omgeving aanzienlijk betere restaurants.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
We hadden gereserveerd voor lunch. De uitstekende bediening bood ons vier gangen aan, maar wij kozen voor voorgerecht, hoofdgerecht en koffie. Alleerste een serie heerlijke amuses. Voorgerecht was een prachtige mix van gebakken coquiles en carpaccio van coquilles. Hoofdgerecht was een perfekt gebraden fazant. Boterzacht met mooie groentes. Heerlijk glas Sauvignon blanc. Uitstekende en hete espresso vergezeld van een serie heerlijke gourmandises. Geriefelijk en comfortabel restaurant. Zeker een ster in de Michelin gids waard.
DelftYelper .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
La Provence heeft één ster, en die is welverdiend. Gisteren gegeten met mijn broer en zijn vrouw. De bediening is uitnodigend, vriendelijk en zeer efficiënt. De inrichting heeft een elegant strak design, met een half-open keuken achterin de zaak. We hadden een 5-gangen diner, maar het leken er wel 7, met de amuses erbij, en een heerlijke fles champagne vooraf. Het is gastronomisch van zeer hoog niveau met mooie smaakcombinaties in de verschillende gerechten. Al met al een uitstekende avond.
Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wat een fantastisch huis om lekker te tafelen! Het is meer een huiskamer bij goede vrienden dan een formeel restaurant. Alle gerechtjes (gekozen voor 5-gangen Chef menu) waren subliem. Meerdere creatieve amuses, tijdens de gangen bijzondere combinaties van vis en schelpdieren en een hoofdgerecht met een van de beste bereidingen van eend die ik ooit heb geproefd en een dessert waarvan de tonen van de chocolade zo lekker was bij de dessertwijn dat je ervan kon blijven eten. De wijnen uit de Jura, Piemonte en met name een Riesling uit '99 maakte het tot een onvergetelijke avond die schreeuwt om herhaling.
Krabi .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Bij binnenkomst werden we snel geholpen. De gerechten kwamen vlot, de bediening was erg attent. De gerechten waren heerlijk met verrassende smaken. La Provence heeft ook een mooi uitgebreid assortiment aan grappa's!
Dirk F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
De gerechten zijn zeer verzorgd en de smaken verfijnd en ook de presentatie was goed. Alleen het hoofdgerecht Eend was iets minder speciaal.
Er is veel personeel en die helpen je graag. We moesten wel voor het dessert wat langer wachten. Daarnaast vind ik steeds iemand anders aan je tafel niet prettig.
De zaal is mooi, maar wel gehorig. Ik had moeite om de ober te verstaan. Daarnaast vond ik vrij warm in de zaal.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Zeer verfijnde franse keuken. Alles tot in detail afgewerkt, in balans. Wel veel 'schuimen', iets waar ik persoonlijk niet zo dol op ben, maar dat zegt niets voor anderen. Tot op detail perfect.