La Plaisanterie

Haven Noordzijde 9 4318 AB Brouwershaven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Plaisanterie

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Schouwenaar .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Professionele bediening, leuke persoonlijk gerichte benadering, zelf terugkomend op een telefonische reservering die ik eerder die dag had gedaan. Scampi's en lamsrack gegeten. Prima kwaliteit en goede bereiding, pure smaken, ruime garnituur.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Spontaan gaan zitten op het leuke terras aan de haven voor een eenvoudige lunch. De mosselen smaakten prima, evenals de tosti en de rundercarpaccio. Gewoon goed van smaak, geen poespas, eenvoudig maar smakelijk en betaalbaar. De bediening was erg vriendelijk, de koffie lekker en met leuk servies gepresenteerd, het geheel maakt de ervaring een een herhaling waard. Misschien zelfs voor een diner.
Orion0404 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Prima gegeten bij la Plaisanterie. Jonge gedreven eigenaresse. Portie voor ons iets te groot maar smakelijk. Een aanrader omdat het duidelijk beter is dan het gemiddelde toeristenvoer.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Afgelopen dinsdag bij Restaurant La Plaisanterie binnengelopen om een hapje te eten. Leuke sfeervolle zaak met aardige en enthousiaste bediening. Sfeer in de zaak vind ik huiselijk en gemoedelijk, laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk. Het eten was héérlijk. Complimenten aan de kok. Heb als voorgerecht een carpaccio gegeten die prima smaakte en goed gegarneerd was. Als hoofdgerecht heb ik tournedos op en die werd precies zo geserveerd als hoe ik gevraagd had. Zo rood mogelijk en toch warm. Lekker gegarneerd met gebakken champignons, wortel, krootjes en aardappeltaart. Daarbij werd nog salade en friet geserveerd. Alles smaakte me prima. Als nagerecht een chocolade ijsdessert gevraagd aan de chef en ook dat was erg lekker. Ik kom zeker weer terug in dit restaurant. Zeker een aanrader! !
Leo G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met 2 personen het maandmenu genomen. Uiensoep was heerlijk met kaas en een stukje stokbrood, mijn eega nam de ham met meloen en was prima. Als hoofdgerecht ossehaaspuntjes met pepersaus voortreffelijk en de tonijn met pasta en zeekraal was heerlijk. Dunne frites, gebakken aardappelen en sla garnituur was prima. Wijntje erbij en een irishcoffee en koffie amaretto maakte het compleet. De nieuwe eigenaars hebben het goed voor elkaar. Een aanrader om te gaan eten. Wij komen terug.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier vanmiddag geluncht, helaas niet buiten op het terras aan het haventje ivm lichte regen. Mijn vrouw had een heerlijk stokbroden met garnalen en ik fantastisch knapperige kroketten met veel vlees erin. Bediening prima en vlot.
Normale prijzen dus zeker de moeite waard hier lekker te eten.
CMartens .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag weer wezen eten in restaurant La Plaisanterie, en wederom genoten. de zalm was voortreffelijk en de griet is echt super. de bediening is vriendelijk en doet er alles aan om het een geslaagde avond te maken. De sorbet als toetje was super, ook de appeltaart is heerlijk. Wederom een zeer geslaagde avond gehad, we komen zeker terug !!
Tom987 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Met 8 man hier gereserveerd. Tafel was binnen voor ons gedekt, maar omdat het weer zatterdag meeviel wilden we toch buiten eten. Was geen probleem, er werd een tafel buiten voor ons gedekt. De bediening is vlot en vriendelijk.
De vis was vers en groot en goed gebakken: lekker dus! Het tweede bakje frieten had een minuutje langer in de frituur mogen zitten, maar OK. Het ijs was goed.
Het decor binnen is wat oubollig, niet bepaald hip en trendy. De prijzen zijn 'gewoon'.
Huub V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Prima tent. Fijne vlotte bediening, goed eten voor een redelijke prijs. Uitgebreide keuze uit vlees, vis en streek producten
Interieur is gemoderniseerd, ziet er zeer gezellig uit. Prima stoelen.
Leuk terras buiten met mooi uitzicht op de oude haven
Beker1 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijke vis gegeten. We hebben 3 keer in 1 week gegeten. Buiten de kaart zalige tongschar gegeten en de griet is verrukkelijk. Zelfs een keer kreeft gegeten. Goede bediening, erg vriendelijk die goed omgaan met kinderen; toptent !
Wij-houden-van-eten .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op een koude zondagmiddag om 16.30 uur aangewaaid in dit leuke restaurant. Een diner nuttigen was op dit tijdstip geen probleem. Wij kozen voor het drie gangen menu met vis. Een vlotte hartelijke bediening, waar wij ons welkom bij voelden. Het voorgerecht was met gerookte vis, een mooi portie. Het hoofdgerecht bestond uit diverse soorten visfilet en was goed op smaak gebracht. Als nagerecht een sorbet van kersen en roomijs en verkruimelde koekjes. Ook dat was royaal, eenvoudig maar lekker.
Prijs/kwaliteit verhouding prima in orde, bediening alleraardigst en gastvrij. Ook sanitair was schoon en helemaal in orde. Wij komen deze zomer zeker terug in dit gezellige restaurant op een prachtige locatie in Brouwershaven.
IngJac .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij La Plaisanterie! Het eten heeft een goede kwaliteit en is zeer smaakvol. Porties zijn behoorlijk en veel variatie in bijgerechten. Maandmenu heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding met de lekkerste crème brulée die ik ooit gegeten heb! Service is heel goed en het interieur is in over-the-top kerststijl wat het pand prima kan hebben. Zeker een aanrader!
Lico C.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Onder de enthousiaste, nieuwe eigenaresse, die staat voor passie en gedrevenheid, kan dit rest. uitgroeien tot een hot spot van Brouwershaven eo. Zeer gastvrij, ietwat oubollige uitstraling, charmante bediening: prima restaurant. Alles vers en als het kan uit de streek. Tomatensoep en pate zijn aanraders. Mooie smaken die passen bij de sfeer. Vispotje(van het driegangen menu) en kabeljauw zeer smakelijk en met zorg bereid. Voorzien van heerlijk spinazie en puree. Twee soorten friet. Misschien is het een idee om deze weg te laten en echte verse friet van zeeuwse aardappels te serveren. Net dat extra en onderscheidend stukje extra versheid. Toetje en koffie uit de kunst. Een prima prijs-kwaliteitverhouding en gaan zeker terug en dan hopen we als we om 11u. op de koffie komen dat we gewoon naar binnen kunnen. Ga zo door en bij dit rest. zul je niet teleurgesteld worden.
TonSpijkenisse .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op aanraden gisteren gaan eten in La Plaisanterie. Eerste indruk was goed. Het zag er keurig uit en ik werd vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. Na wat te drinken te hebben besteld kreeg ik de kaart en die zag er goed uit met mooie gerechten. De bediening is zeer vriendelijk en representatief. Carpaccio was werkelijk tong strelend en de schnitsel lekker groot en voortreffelijk van smaak. De keuken is open en dat geeft een fijn gevoel. Alles blinkt in de keuken en de koks werken georganiseerd. Een praatje met de barman is ook een gezellige en ontspannen break. Na afrekenen werd mijn jas aangereikt en heb nog even met de eigenaresse Ilona gesproken. Ze zit vol plannen met de inrichting en ik weet zeker dat ik de volgende keer het decor ook een 10 kan geven. Ze is enthousiast en gedreven. Bediening, koks en de barman zetten een gezellige en gastvrije uitgaansgelegenheid neer.
Kortom hier kom ik zeker terug
Petervoosten .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ik wil mijn ervaring met la plaisanterie te brouwershaven met jullie delen, leuke zaak vriendelijke bediening en goede keuken echter de porties zijn nog aan de grote kant.
Probeer een beetje rust te creeeren op het bord het is iets te druk ,door al deze handelingen waren sommige groenten koud ,jammer .
Probeer met de terassen een geheel te vormen niet te druk maken en beide in een kleur verven nu is het van alles wat en de tafelbordjes zijn te simpel voor jullie bedrijf maak ze donker en gebruik een zacht geel papier met een mooier letter type.
Leg op de tafels een mooier kleedje geen plastic.
Maak de ramen van de terasschermen schoon geen plakstickers etc en gewoon een gerecht op ieder bord plaatsen is nu een beetje te druk.
Gastvrouw zeer vriendelijk en vakkundig alleen een klein puntje in uw soort bedrijf kunt u beter naturel nagellak gebruiken en geen opsmuk staat niet al te hygieenisch.
Verder een hele mooie zaak heeft zeker potentie met hier en daar de puntjes op de i zetten en kwaliteit blijven handhaven.
Producten zeker groenten nog hoger op smaak brengen en varkenshaas mooi rose bakken.
Daarom complimenten voor wat u tot nu hebt berijkt ga zo door.
Gr. peter v. oosten
Guapa1957 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Bij een tochtje door Zeeland kwamen we bij dit leuke restaurant in Brouwershaven terecht,
hebben er heerlijk gegeten, de tournedos was geweldig en ook de tong was perfect gebakken,
leuke enthousiaste bediening, hier gaan we zeker terug voor Brouwershaven.
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Voor de eerste keer naar la plaisanterie, omdat we op hun website waren gevallen voor de lamsrack en buikspek. Het interieur stemde tot droefenis, jaren 60, en op de houten stoelen hadden we al snel een houten .... ! De bedienende dame kon de juiste gastvrouw houding niet erg vinden, riep ons met luide stem toe en had met dezelfde luide stem een persoonlijke conversatie met een andere dame uit de bediening. Die overigens onze bestelde drankjes met de volle hand over de bovenzijde van het glas, serveerde. Het eten was heel goed, daar moet een prima kok aan het werk zijn! Jammer dat zo'n talent in zo'n omgeving zijn kunsten vertoont. Voor la plaisanterie echter een zegen!
CMartens .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
We hadden al een keer een lunch gebruikt op het terras, zeer goed, daarom een keer terug voor een diner. De keuze viel op de zwezerik en de varkenshaas, waarvan we zeker geen spijt hebben, met veel smaak bereid!! De bediening is vriendelijk en vrolijk, ondanks de drukte.
Volgende maand zeker terug, dan gaan we voor de vis
CK-rdam .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Begin dit jaar overgenomen door een jonge onderneemster die met veel enthousiasme een uitstekende zaak neer zet. Keuken dik in orde, mooie tournedos en verzorgd gebracht. Smaak van alle gerechten prima en ook onze tieners waren bijzonder tevreden over de porties. Vooral de aardappelkroketten viel in de smaak.
Ilona is druk met haar restaurantje en komt er wel met haar enthousiasme. Allerlei plannen en prima gelegenheid zo vlak bij de haven. Durf te wedden dat het volgende keer weer fijner is.
Rita8226 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Noordzeetong was heerlijk, maar was die 400 gram....? Aardappels worden verbrand geserveerd, retour keuken, daarna goede. Sla niet zo bijzonder. Bediening roddelt binnen hoorbaar over de gasten op het terras.
Servetten ontbreken maar komen direct zodra ik daar om vraag.
Duitse mevrouw vraagt rode wijn, niet zo droog. "We hebben maar 1 soort". Dat is vreemd, want er staat een wijnkaart.... Zou daar maar 1 soort rode wijn in staan?
Fijn uitzicht, niet zo fijne stoelen.