La Place Openbare Bibliotheek Amsterdam

• : Parkeerplaats

7,2
Benvandijk .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik koos voor een wokgerecht. Als eerste stap kon je kiezen tussen klein, middel of groot. Ik koos voor een kleine wok en mocht de kom zelf vullen met verschillende groenten. Na het wokken deed de chef het gerecht in een grotere kom. Aan de kassa werd er gerekend voor een middel size ipv een kleine. Na uitleggen toch betaald voor een kleine wok. Misschien handig om na het wokken het gerecht weer terug te doen in het gekozen kommetje? Bespaart een hoop misverstand.

Wok was flauw van smaak. Kip zeer droog. Groenten prima. Hoeveelheid en prijs goed in verhouding.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Ideale plaats voor gemakkelijk en relatief gezond eten. Goed bereikbaar met openbaar vervoer (niet ver van Centraal Station Amsterdam) en auto (parkeergarage onder het gebouw). Ruim restaurant waar je goed met elkaar kan praten tijdens het eten ondanks de drukte. Vrijwel alle gerechten zijn vers of worden ter plekke vers bereid. Wij vroegen om vis en patat zonder zout, dat is prima gelukt. De kok heeft echt zijn best gedaan om rekening te houden met onze wensen en het resultaat was heel lekker. Ruime keuze aan groente en sla, vooral de aubergines en paprika's waren heerlijk. Rijk gevulde smoothies in allerlei vruchtencombinaties. Niet duur, goede prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader!
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Deze vestiging van La Place bevindt zich op de 7de verdieping, boven de openbare bibliotheek. Je hebt er een mooi uitzicht over een deel van Amsterdam. Het dakterras is open van april tot en met oktober. Dit dakterras is geheel rookvrij; heerlijk! Momenteel heeft het restaurant veel en fraaie kerstversiering. Daarom geef ik voor decor een hoog cijfer. Ik had een salade; die kun je zelf samenstellen. Ik vond het vreemd dat er vandaag geen sla, komkommer en champignons waren. Gelukkig was er wel genoeg keus: courgette, venkel, tomaat, aubergine, bonen, witte kool, rodekool en iets dat leek op kleine witte erwten of grote, zachte rijstkorrels. Een personeelslid zei me dat dit Bulgaarse couscous was. Die smaakte prima. Een middelgrote salade kost € 5,95 en een groot bord frites € 3,95. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Het viel me op dat de kok koude frites in de vuilnisbak gooide in plaats van ze even op te warmen in de olie. Op die manier wordt er dagelijks erg veel voedsel verspild. Dat zou La Place niet moeten doen. Toen ik naar het toilet ging, viel me op dat er bordje hing dat het toilet € 0,20 kost. Ik vroeg de toiletjuffrouw of gasten van het restaurant ook € 0,20 moeten betalen. Ze antwoordde dat dit toilet niet bij het restaurant hoorde. Blijkbaar heeft het restaurant geen eigen toiletten. Niet vanwege die twintig cent, maar het toilet in een restaurant dient gratis te zijn. Dat je hier moet betalen voor het toilet, vind ik duidelijk een minpuntje. Daarom trek ik 1 punt af voor service.
FritsW .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
09/01 Na een bezoek van een aantal hoogtepunten in de stad , wilde wij gaan eten in de buurt van het Centraal Station . Wij kozen ervoor om naar de OBA te gaan . Op de zevende verdieping is het La Place restaurant . Er was voldoende plaats . Bij de balie twee Pizza Margarite besteld . Over 8 minuten zijn ze klaar werd mij verteld , nog een frisdrank gehaald en alvast afgerekend bij de kassa . Inderdaad na 10 minuten kwam de kok ons de pizza's brengen . Ze waren goed van smaak en rijk gevuld . Op een bon namen we later koffie met warm appelgebak . Het gebak had waarschijnlijk erg lang op de warm houdplaat gestaan , de koek was erg droog en de inhoud ook , jammer want dit had beter gekund . Iets minder tevreden gingen wij later , lopend naar het Centraal Station .
Hedwig V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Lekker gegeten.

Maar de salade die in de aanbieding was had er tonijn in.

Dat was jammer.

We hebben toen allebei een burger genomen met frietjes en iets te weinig salade.

De frietjes waren iets te hard gebakken.

Maar het geheel was wel lekker.
Jeanygijzen .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Eten (broodje gek ham) en aardbeienvla (redelijk). Organisatie op diverse punten slecht. Was er niet druk (rond 12 uur) maar desondanks files voor de kassa, geen bordjes bij de broodjes, waren nog in de afwas. Bakjes met lepeltjes na de kassa helemaal leeg. Geen aanwijzingen dat je de afval naar de afruimband moest brengen. Daardoor stonden er heel wat tafels met volle bladen afval die ook niet tussentijds opgehaald werden. Heel zonde van de prachtige lokatie en hier moet echt wat aan gebeuren want dit loopt helemaal uit de hand als het wat drukker is. Hoop bij een volgende gelegenheid zeker verbetering te zien. Jeanny gijzen
FritsW .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
28/11 Na een aantal bezoeken aan museums , zijn we tegen zeven uur naar de Openbare Bibliotheek Amsterdam gelopen . Via een aantal roltrappen naar boven . De laatste verdieping naar het restaurant bereik je via een trap . Een plaatsje gezocht , veel tafels waren gereserveerd , maar in een hoekje was er nog plaats . We namen een stoofpotje met patat . Het stoofpotje was goed te eten , de patat was keihard en niet te eten . Terug naar de kok , die even de patat voelde en aanbood om nieuwe patat voor ons te bakken . Dit is nauw service ! Tot slot namen we nog een grote koffie . Jammer dat het buiten donker was , want het uitzicht over de stad , moet geweldig zijn .
FrankBroekman .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
gisteren (31.08.2013) geluncht. Buitenterras best vol met op 1 tafel redelijk lang opgespaard en gestapeld servicegoed met etensresten. Een paradijs voor een hele reeks vieze vuile en gehavende Amsterdamse duiven. Net een artikel in VK gelezen: al jarenlang staat in Hong Kong op het voeren van duiven een geldboete van 150 euro. Zou een goed voorbeeld zijn voor deze onsmakelijke bedoening in deze La Plage. En deze dag was echt niet uniek.
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
La Place in de openbare bibliotheek is een groot restaurant, dat vaak erg druk is. Ik eet er regelmatig(tot nu toe 7 keer), omdat we er cursus hebben. Wat opvalt is de verse ingrediënten en redelijke prijzen. Het meeste eten is goed bereid. Broodjes zijn ruim belegd. Opvallend zijn de pizza's: echt heerlijk krokant en ruim voorzien van 'vulling'.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Met mijn groepje van "buiten" afgesproken hier even te gaan lunchen voor wij aan ene dagje Amsterdam zouden beginnen. En vooral omdat ik de locatie en het uitzicht zo bijzonder vind. Nou was daar op deze regenachtige dag helemaal niet zo veel van te zien. Bovendien waren natuurlijk alle raamplaatsen bezet, dus dat was jammer. Self service, zoals iedere la Place, dus ieder kan nemen waar hij trek in heeft. prima tomatensoepje en lekker bakje salade. Geen topper maar wel alles vers en je kunt precies datgene nemen waar je trek in hebt. Op zich ook prima prijs / kwaliteit. In vakanties wel heel erg massaal en druk. Er zijn absoluut leukere lunchadressen maar dit is snel als je met de trein aankomt heel makkelijk.
Lalalulu .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Eten op het gebruikelijk niveau van ' La Place ', ik vind dat altijd net iets te duur. Maar veel van het eten is vers, net bereid, wordt voor je bereid, da's altijd top! Inderdaad is niet al het personeel even toegankelijk. Maar de locatie is super, het uitzicht vanuit het restaurant is geweldig. Gewoon een keer gaan zitten, erg leuk.

ps in tentamentijd en examentijd kan het erg druk zijn!