La Place Hoofddorp

6,9
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
ALGEMEEN
Op makkelijke locatie naast (c.q. boven) de A4 gelegen zelfbedieningsrestaurant met veel potentie, maar met – helaas - een waardeloze uitwerking tegen te hoge prijzen.

LOCATIE
Het brugrestaurant over de A4 is een uitermate makkelijke plek om even een ‘snelle makkelijke hap’ tussendoor te nemen, onderweg naar huis. Er is altijd voldoende ruime parkeerruimte. Kan niet beter.

AMBIANCE
Voor een zelfbedieningsrestaurant zie La Place er prima uit. Het buffet is leuk opgemaakt met verse groenten, krijtborden en mooie materialen. De open keukens geven een warme uitstraling. De buffetten zijn fraai gepresenteerd. Echter, het restaurant is verre van schoon. Smoezelig bestek, niet propere glazen, borden met stukjes er af, serveertangen die in de bakken met salade liggen en plakken, tafels die niet zijn afgeruimd, tafels vol met kruimels, versleten stoelen… Het restaurant heeft een manager nodig die een keer flink de bezem er door heen haalt.

ETEN
La Place heeft veel potentie. Echter, die potentie wordt (totaal) niet waargemaakt. Men zou verwachten dat met verse ingrediënten en bereiding voor je neus, de kwaliteit meer dan prima zou zijn. Dit is echter niet zo. Ondanks tegenvallende ervaringen, ben ik een aantal keer over de afgelopen anderhalf jaar bij deze La Place wezen eten – met lange tussenpozen (“Ach, laat ik het weer eens proberen”). Elke keer valt het weer tegen, ondanks dat ik telkens een ander gerecht probeer. Bijna alles is slecht. De beenham is verbrand, taai en lauw. De frieten zijn zodanig vet, dat de helft laat staan. De groenten zijn te rauw of hebben te lang gelegen. De soepen kennen geen smaak (kippensoep is niet ‘water waarin we wat groente gooien en een paar stukken kip’; het heeft smaak nodig, mensen). De kip is meerdere malen niet goed gaar geweest. Bij de pasta carbonara wordt het ei meegekookt, waardoor je pasta met roerei krijgt. Bij de wokmaaltijden wordt er zoveel saus over gedaan dat het amper te eten is. Het enige wat echt zalig is, zijn de huisgemaakte taartjes, die (ondanks een te harde bodem) uitermate goed smaken (m.n. de frambozen-en de appel-notentaartjes – prima!).

DRINKEN
Het is prettig dat je kosteloos een glaasje ijswater kunt tappen. De smoothies en verse sappen zijn uitermate prima. Weinig plekken in Nederland waar je dat zo goed kunt drinken, prima!

BEDIENING
Het klaarmaken van het eten duurt allemaal erg lang. Het personeel lijkt voor het merendeel niet geschoold. Immers, hoe krijg je het anders voor elkaar om verse ingrediënten zo te verprutsen?

PRIJS-KWALITEIT
De prijs-kwaliteit verhouding is matig tot slecht. Voor een hoofdgerecht, drankje en toetje ben je al snel EUR 20,- kwijt – wat voor zelfbediening en de slechte kwaliteit gewoon te veel is. Voor 60% van de prijs zou het (mits de kwaliteit prima zou zijn) prima value for money zijn.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Te treurig voor woorden: saladbar nauwelijks gekoeld, pizza heeft hier niets met pizza te maken,
personeel doet maar wat en praat luidkeels met elkaar. Aardige jongelui, hoor, maar gewoon bezig met hun vakantiebaantje. Restaurant heeft kennelijk geen airco, meubilair vervallen en vervuild. Overal vuil servies. Is er iemand die hier de leiding heeft?
Een La Place onwaardig.......Jumbo, doe er wat aan!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Bij uitstek een plek om even wat te bespreken met zakenrelaties of mensen die je even op een neutrale plek te woord wil staan onder het genot van een bak koffie van matige kwaliteit. Het is een plek wat n.m.m. gericht is op de massa en waar de klantvriendelijkheid in vergetelheid is geraakt doordat men gebruik maakt van jeugdig personeel en een mix met ongeïnteresseerde werknemers. De zoek het zelf maar uit gedachte overheerst de service. De kwaliteit van eten is massaal en matig te noemen. Het beenhammetje was redelijk goed en de patat was ook redelijk te noemen. De enorme variëteit aan eten ( pasta's, broodjes, schotels etc.) zorgt er voor dat je altijd wel iets kan eten wat je lekker vind. Het nadeel is dat je alles zelf moet pakken en apart moet afrekenen zodat je uiteindelijk voor een klein kapitaal een redelijke maaltijd op je bord verzameld hebt. Nee, voor de gezelligheid moet je er niet zijn. Voor de snelle hap kun je er uitstekend terecht als je maar niet op het prijskaartje let.
Andrehaan .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Afgelopen dinsdag hier voor het eerst geweest. Viel op dat het rustig was voor een La Place. Na hier gegeten te hebben, weten wij ook waarom. Het personeel wat hier rondloopt is te slecht voor woorden. Onvriendelijk, totaal geen hygiëne, lopen meer met elkaar te rotzooien dan dat er gasten geholpen worden. Friet was te vet, vlees was erg droog, salade was volgens mij niet vers, de pizza was smakeloos en het afrekenen ging zeer traag.
Ik ben niet snel negatief, maar hier werdt ik niet vrolijk van.
En om het compleet te maken, lege tafels waren of vies, of er stonden nog vieze borden/glazen op.
Mijn collega wou de manager nog hierop aanspreken, maar die bleek al weg te zijn gegaan. Lekker om op zo een manier je tent te runnen.!!
Debora J.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Deze La Place is zo verschrikkelijk druk, dat je in een lawaaierige vreetschuur zit te eten, waar af en toe etens- en andere geuren je tafel voorbij komen, natuurlijk helemaal niet zo gek rond etenstijd en aan de A4. Als je met meerdere mensen komt en je wilt allemaal wat anders eten dan is timing erg lastig. Zo staat bij het ene station een rij en is het andere gerecht alweer klaar. Wij hadden de Italiaanse burger met friet voor een kleine 5,50 per persoon. De burger was van heerlijk vlees alleen ontbrak de kaas op een van de burgers, ook was de kaas die op de andere burger zat geraspte kaas. De frieten van de La Place zijn altijd goed zeker met de perfect bijpassende mayo. Er wordt altijd hard gewerkt bij de La Place en ondanks de drukte blijft iedereen vriendelijk.
Steef V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Ja wat moeten we hier nou van zeggen... Om hier nou 'gezellig' te gaan zitten na het winkelen, ik raad het niet aan. Niet alleen is het gigantisch druk en ongeorganiseerd ook gedraagt het personeel zich niet zoals het zou moeten.
Broodjes waren te doen maar naar mijn idee absoluut niet vers.
Als ik de La Place vestiging in Hoofddorp vergelijk met die in Haarlem en Amsterdam dan staat Hoofddorp wel degelijk onderaan op dat lijstje, helaas!
Cibus .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Als ik met de kids in de stad ben geweest en hierna even een hapje met ze wil eten zonder te veel poespas, dan stappen we regelmatig bij La Place Klaverstraat binnen. Omdat onze ervaringen hier qua prijs-kwaliteitverhouding redelijk goed zijn. Ik ging ervan uit dat alle La Place hetzelfde zijn. Echter, niet is minder waar. Twee tot drie maal bij La Place A4 even gestopt na werkbezoeken in Zuid-Holland. En wat was ik de eerste keer teleurgesteld in de smaak van eten. Ben daarna nogmaals terug geweest ervan uitgaande dat het misschien te maken had met het personeel die op de bewuste dag werkzaam was. NOT. De broodjes zijn nog lang niet zo smeuïg en rijkelijk belegd als bij de Kalverstraat. De pizza's zijn smakeloos. Nadat de pizza's uit de oven komen gaat er bij de Klaverstraat nog een kruidenmengsel met olijfolie overheen. Hier heeft men ook veel minder keuze qua sappen. Maar bovenal is het het vaak jong en onervaren personeel wat hier rondloopt waar men aan dient te werken. Dit ligt naar mijn idee niet aan het personeel maar aan het management die de veelal zéér vriendelijke en behulpzame bedienend personeel niet goed begeleidt. Daarom toch een 7 voor service.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Zelf service buffet restaurant aan de A4. Personeel staat ongeinteresseerd achter het buffet. Veel etenswaar ligt ongekoeld. Bereiding gebeurt met de blote hand ipv gebruik van handschoenen, komt onhygienisch over. De friet was erg vet, zo ook de kip. De broodjes zijn ok. Lange wachttijden bij de kassa. Rommelige indruk bij het buffet. Het zitgedeelte was vies. Veel lege en vieze borden op vieze tafels.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Mijn disgenote had een heerlijk knapperige pizza quattro formaggi, vers uit de oven en rijkelijk overladen met kaas (7.50). Ik zelf ging voor een maaltijdsalade, waarbij je zelf uit ruim 10 koude en lauwe gerechten kunt kiezen. Niet allemaal even spannend, maar wel een ruime keuze voor een zeer schappelijke prijs (8.25 euro voor een erg groot bord). De gegrilde paprika is heerlijk, de komkommer niet helemaal vers en een beetje uitgedroogd.
Twee andere vrienden wilden een grillgerecht, maar de rij was daar erg lang en de kip bleek uitverkocht. Als je niet voor het saladebuffet gaat, moet je rekening houden met een vervelende wachttijd.
Zoals ook al door anderen is opgemerkt hangt er een erg zware, doordringende etensgeur in het hele restaurant, tafeltjes zijn niet altijd even schoon.