La Place Amsterdam (Kalverstraat)

Kalverstraat 203 1012 XC Amsterdam Nederland Kaart
31-206202364

Meer informatie over restaurant La Place Amsterdam (Kalverstraat)

• : Parkeerplaats

Melissadenhaag .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
lekker gegeten met mn vriend vandaag?we hebben allebei soep genomen, salade
groenten en gegrilldekip,wat eerlijk zeg! We komen zeker terug!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Ik heb hier minstens honderdvijftig maal geluncht en heb gezien dat de kwaliteit van de gerechten in de loop der jaren is verbeterd. De broodjes, de soepen, de pizza's, de salades, de wok- en grillgerechten, de zoetigheden, de sapjes: alles wordt vers bereid. De prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed. Mijn favorieten zijn de seizoenssoepen - de erwtensoep en de aspergesoep -, de broodjes tonijn en rosbief (en het broodje gerookte kip maar dat is jammer genoeg alleen maar beneden te verkrijgen bij de ingang Kalverstraat), de pizza's, de verse jus, en de salades afhankelijk van de te maken combinaties. Er zijn echter ook een aantal duidelijke nadelen. Het kan er stervensdruk zijn met toeristen en dagjesmensen, zeker nu ze een deel van de zaak voor tourgroepen hebben gereserveerd. Als het te druk is maak ik rechtsomkeert. De consequentie van de drukte is dat het een zooitje is bij de kassa's: lange rijen en mensen die zich langs de rijen in tegenovergestelde richting weer een weg naar buiten proberen te wurmen. Ook de niet opgeruimde dienbladen met borden, bestek en niet opgegeten voedsel zijn duidelijk te versmaden. Een oplossing is om wat eerder te komen, zo net voor twaalven, als het nog wat rustiger is. Een ander punt is de temperatuur van de soep. Soep die te koud is - en dat gebeurt nog wel eens - is niet lekker. Het eten is desalniettemin meestal goed en ik zal er dus waarschijnlijk nog wel vaak komen.
Marcel120981 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Prima broodjes en sapjes, zelfs de wijn is best aardig. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Decor is bij alle La Place ongeveer hetzelfde, wel aardig. Over het algemeen wel altijd heeeel druk. Prima om te lunchen
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Weer eens hier gegeten. Het wokken is heerlijk. Veel vlees of vis en je kan je kommetje met groenten zelf samenstellen. Echt een aanrader. Goede prijs voor een heerlijke versbereide maaltijd.
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Ik ga geregeld lunchen bij La Place in de Kalverstraat. De kwaliteit van het eten is erg goed. Een medewerker zei me een keer dat 70% van het eten biologisch is. De salades zijn lekker en gezond en het grote voordeel is dat je je salade zelf kunt samenstellen. Je kunt dus pakken wat je wilt en er is volop keuze. Het personeel is vriendelijk, maar een enkele keer heb ik meegemaakt dat een medewerkster bepaald niet klantvriendelijk was. Wat was het geval? Toen ik mijn dubbele espresso wilde betalen en de caissière een hoger bedrag rekende dan er op een prijsbordje stond, wees ik haar daarop. “En in de computer staat dit bedrag!” zei ze op onvriendelijke toon. Ten eerste is dit buitengewoon klantonvriendelijk. Ten tweede is dit wettelijk verboden. Ingevolge het Besluit prijsaanduiding producten geldt de prijsaanduiding in de winkel of het restaurant en niet de prijs in de computer. Die ziet de klant ook niet als hij iets koopt of bestelt.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
De broodjes kruidenkaas zijn vers en de kruidenkaas is lekker, alhoewel meer kruiden voor mij wel zouden mogen. Maar er zijn gelegenheden die het niet beter doen en voor meer geld. La Place is dus geen slechte optie voor het centrum van Amsterdam. Het is er vaak wel erg druk en voor een plaatsje bij het raam moet je dus geluk hebben. Maar als je dit ziet als een veredelde kantine is het verder prima. Het personeel verdient net een voldoende, het houdt niet over maar het is dan ook geen gespecialiseerd restaurant. De formule is alles bij elkaar opgeteld niet verkeerd en ik zal hier dan ook terug komen.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Helaas hebben ze het verse wokken eruitgehaald en iets nieuws bedacht n.l een dagpannetje met schaaltje rijst of aardappel. Smaak van het pannetje is goed , maar de porties zijn werkelijk muizenhapjes. Bij lange na niet genoeg voor een maaltijd. Aardappels waren verpieterd onder de hete lamp. Laten we hopen dat het verse wokken weer terugkomt.
Escroquerie .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Een La Place die op zichzelf staat zonder V&D.

In deze La Place was een goeie indeling tussen café en restaurant, gescheiden door een trap. In het restaurantgedeelte kon je goed eten met prachtig uitzicht op de Universiteit van Amsterdam en de grachten. Erg leuk als je een dagje naar Amsterdam gaat!

Het eten was verder goed. Met een kortingsbon heb ik een tomatenbasilicumsoep op en een chiabatta met roomkaas en bieslook. Er zat wel erg veel ''groenvoer'' op de chiabatta. De caissière vertelde mij vriendelijk dat de bonnen opnieuw te geruiken waren. De bestekbak achter de kassa was schoon, alleen niet goed afgedroogd. De opgedroogde druppels zag je zitten. Maar, schoon is schoon!

Mijn reisgenote vond haar hot sandwich met Mexicaanse kip de lekkerste die ze ooit bij alle La Place's op heeft. Goed nieuws dus!

Jammer aan een grote La Place is toch wel het drukke personeel. Er is weinig tijd voor een blik of ''eet smakelijk!''. Maar ach, daar kun je doorheen bijten!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Bij La Place moet je net geluk hebben wie je hartige taart, pizza of eten klaarmaakt. De ene keer is het goed en de andere keer abominabel . De bodem van de hartige taart was niet gaar en daardoor geheel smakeloos. De vis bereider kwakte de kabeljauw op de bakplaat waar kort daarvoor een moot zalm was gebakken. Verder mishandelde hij de vis dusdanig met een plamuurmes dat de hele structuur wegviel. De pizza kwam met zwarte randen en de ene was te doorbakken en de ander nog niet krokant genoeg. De frieten worden in grote porties vooruit gebakken en als je pech hebt krijg je het laatste restje wat al redelijk afgekoeld is. Sappen zijn wel oké. De lage prijs compenseert het amateurisme enigszins.
Caroline G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Bij LaPlace kun je best heel lekker eten! Het is gevarieerd, vers voor je neus klaargemaakt en vooral de fruitsapjes zijn aan te raden! Persoonlijk vind ik het personeel altijd een tikkeltje overwerkt eruit zien en daardoor wat chagrijnig. De wokgerechten kan ik zeker aanraden en nogmaals de verse fruitsappen (met yoghurt heerlijk!)
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Voor een bioscoopfilm uit, even gemakkelijk en snel hier gegeten. Het keukenpersoneel was op zich vriendelijk, maar was ook druk bezig met opruimen. Bij de sate was de kipvariant en de tauge op. Het werd de varkenssate met wat komkommer, anders kon de kortingsbon niet gebruikt worden. Het restaurant zelf was wat rommelig qua inrichting en netheid. Het eten was veel. De frites was lekker, maar de smaak van de sate was wat tam. De prijs is daarentegen zeer redelijk.
Waiman L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Even hier geluncht. De groenten/salade buffet was erg lekker. Vooral de couscous en rode bieten. Het restaurant werd netjes bijgehouden en tafels schoongemaakt. Voor zo'n 9 euro pp heerlijk geluncht met een lekkere koffie erbij.
Booker1974 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Wok met kip. Ronduit slecht. Wel eetbaar want ik had trek ging daarna naar een concert van Richie Sambora. Maar dat terzijde. De rijst was klef, soort paprijst als ik geen tanden had dan was dit eetbaar. De kip, was aangebrand, ik ga wel vaker naar de "wok" maar dit sloeg nergens op!! Het enige wat vullend was de groentes. Dit gerecht kan echt beter La Place en dat weet ik want heb dit gerecht way back ook een keer bij jullie gegeten. De pepsi light om de dorst te lessen en de groentes weg te drinken. Het toilet was schoon, jammer dat voor klanten dat je hier moet betalen. Maar ja, deze la place was ook voor de rest van het publiek. Ik heb hier verder geen woorden voor.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
Eet hier regelmatig met bv een kortingsbon. Het eten is prima klaargemaakt. Laatst zalm op een bedje van groenten en aardappels of frites. Grote porties voor weinig geld. Ook de wokschotels zijn prima.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Ik ben geen fan van La Place. Het ziet er allemaal wel lekker uit, maar het eten is smaakloos. Jammer! Ze hebben veelal hetzelfde assortiment aan broodjes en warme gerechten, hier mag wel wat meer variatie in komen. De service geef ik een 5, maar dat is enigszins logisch, aangezien het een selfservice restaurant is. Hierin neem ik vooral de vriendelijkheid van het personeel mee. Echt plezier hebben ze geloof ik niet.

In de buurt van de Kalverstraat zitten voldoende lekkere broodjeszaken. Mijn tip: probeer eens wat anders dan die eeuwige La Place.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Even gelunched bij La Place. Zoals altijd de bekende verse kwaliteit en het hele assortiment was ruim voorradig. Afruimen blijft een probleem, dit doen de meeste gasten niet, met als gevolg vele vieze tafeltjes. prima tent voor een snelle gezonde en lekkere lunch of maaltijd