La Pizza

Daniel R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Tengo .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
heerlijke wijn en goed eten. Vooral de octopus was super. Akoestiek is niet geweldig, maar het eten des te meer. Ga vooral voor antipasti en de gerechten buiten de kaart om. Het is wel druk, maar een drankje bij de bar en je kunt daarna lekker eten. Service is goed..
Miriamvanderdeen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Samen met mijn dochter van 7 uit eten. Uniek want haar broers en papa zijn een avond weg. We hebben er zin in! Er staat een glazen waxine lichtje op elke tafel. Hij staat aan. Waarom? We zitten op het terras en de zo schijnt. Ze brand zich tot twee keer toe aan de kaars. De tweede keer zo heftig dat er ijs moet komen. Het kaarsje wordt weg gehaald. . Dat brengen ze netjes met de opmerking van de bediening dat hij het ook ondingen vindt . De de lol is er af. We laten de pizza inpakken. Moeten de volle mep betalen. Verder geen empathie . Op de fiets zegt mijn dochter.' Ik wil hier nooit meer eten'
Marlon B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij La Pizza Noord op het Bentinckplein in Blijdorp.
Ooit zat hier restaurant Statenburcht, dat een bijna gemummificeerde zaak was waarvan we ons afvroegen hoe die zich overeind hield zonder zich te vernieuwen op dit pleintje.
Door de overname en de verbouwing tot La Pizza Noord en met een terrassje erbij, wordt het plein nu uitstekend benut. Uiteten met je kind is bij La Pizza Noord uitstekend te doen.

Opvallend is dat de pizza's zowel klein als groot besteld kunnen worden. Maar we hebben het bij de antipasti gehouden: Insalata Caprese - tomaat, smaakvolle buffelmozzarella en basilicum -; Polpette al limone - heerlijke kalfgehaktballetjes met citroen, laurier en parmezaan -; die Polpo affogato - inktvis gestoofd in wijn - je moet ervan houden, heerlijk; Vitello Tonnato - gepocheerd kalfsvlees met tonijnmayonaise -, verassend vol van smaak -. De ingrediënten zijn vers & dat proef je goed in de gerechten. Onze dolci was Gelati - twee verschillende soorten ijsbollen: aardbei en citroen - & de Panna cotta - een vanilleroompuddinkje met een superlekkere sinaasappel caramel - hmmm! Tesamen met een Italiaans biertje - Nastro Azzurro - & een prosecco van - Villa Sandi - hebben we genoten van ons menu.

Wij zaten heerlijk buiten & genietend van het plein, uitkijkend op de drukke kruising Bentinckweg-Statenweg. De tafeltjes echter, waren wel wat klein. Service van het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. En dat werd beloond.

Top! Wij komen terug, het is heerlijk en het is voor ons nog om de hoek!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten in La Pizza in Blijdorp! Ideaal dat de pizza's zowel klein als groot besteld kunnen worden. De prijzen zijn ietwat hoog voor pizza zelfs vergeleken met het centrum van Firenze of Venetië. Echter de kwaliteit doet niet onder voor een pizza uit Italië. De ingrediënten zijn vers en goed. Wij zaten buiten en daar zaten we heerlijk in de zon. De tafeltjes echter wel wat klein en binnen galmt het inderdaad viel ons op. Service gedaan door jonge dames, maar uiterst vriendelijk, behulpzaam en servicegericht. Top dus! Wij komen zeker terug!
Just-eat-in .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Onze bestelling was niet doorgekomen dus hebben rond een uur moeten wachten op het eten. Na zelf maar even gevraagd te hebben waar het bleef, heeft het nog geen 15 minuten geduurd voordat het eten kwam. Pizza was niet gaar op bepaalde plekken en de pasta had wel erg veel bite, zwom ook in de olie wat net iets teveel van het goede was. Wat opviel was dat de bediening heel druk was, maar eigenlijk niks spannends deed, anders was het 1 van de 7 medewerkers, welke ieder minstens 10x langs gelopen zijn, wel opgevallen dat wij eigenlijk maar aanvulling van de tafel waren. Zelfs de floormanager, die meerdere malen naast ons stilstond, heeft niet veel geconstateerd of gedirigeerd. Conclusie: spijtig en niet voor herhaling vatbaar.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
La Pizza is inmiddels een klassieker in Rotterdam. De pizza's zijn heerlijk en de voorgerechtjes zeker ook (vooral de Pulpo!). De bediening is meestal vriendelijk, maar soms moet je wel wat moeite doen om aandacht te krijgen, als het druk is. De wijnkaart zou nog net iets beter kunnen en ik zou het tof vinden als er ook andere hoofdgerechten zouden komen.
Gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We konden nog laat bij La pizza terecht. De pizza's zijn knapperig zoals het hoort, genoeg belegd en vallen niet zwaar op de maag. De bediening is vlot en denkt met je mee.
Aanrader!
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Prima pizza's gegeten. Deze zijn lekker dun en hebben geen dikke rand, eigenlijk zoals het hoort. De kleine maat (er is keuze tussen klein en groot) is voldoende om de honger te stillen. We namen de Bresaola en de Amatriciana, goed belegd en mooi krokant.
Een klein minpunt is het aantal decibellen in het restaurant. De zaak zat vol en daardoor moet je je stem behoorlijk verheffen om een gesprek met je tafelgenoot te kunnen voeren.
La Pizza is niet goedkoop (€ 45,00 voor 2 pizza's, 2 Spritz en 2 cafe macchiato), maar al met al een goede ervaring.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk 3-gangen diner op. Voortreffelijk gebakken garnalen vooraf, kleine knapperige pizza en een super lekker nagerecht merengue met mascarpone en aardbeien. Bediening attent en vriendelijk. Lekker Italiaans-achtige sfeer en decor. Aanrader!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Na een avond borrelen hier rond negen uur besloten om hier nog twee pizza's te delen met z'n drieën. Een mooi ingerichte tent, een stuk groter dan je van buitenaf verwacht. We bestelden rond kwart over negen twee pizza's, maar rond tien uur nog geen pizza gesignaleerd. Wij vroegen waar deze bleven en er bleek iets mis te zijn gegaan, waarna werd weggelopen en gelijk werd ingevoerd. Verder geen excuses of een drankje aangeboden, wat wij toch wel apart vonden na een uur wachten. Toen wij hier melding van maakten kwam er alsnog excuses en werden onze drankjes van de rekening gehaald, dus uiteindelijk goed opgelost. De pizza's waren gelukkig echt fantastisch, met als favoriet de pizza met ricotta, spinazie en pancetta. We hadden bijna spijt dat we er niet ieder een hadden besteld... Dus ondanks het servicefoutje gingen we tevreden weg!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Recent met zijn tweeën wezen eten bij La Pizza. We waren er lekker vroeg dus er was geen wacht tijd voor een tafeltje. Net als altijd netjes geregeld met tafelwater en een goed stuk brood en olie & zout.

Vooraf hadden we verschillende gegrilde groenten met granaatappel buiten de kaart om, die uitstekend smaakte. Daarna hebben we een grote pizza pesto gedeeld. Omdat we aangaven dat we die wilden delen was ie netjes al voorgesneden, altijd handig om een pizza lekker uit het handje te kunnen eten.

Ter afsluiting had ik een stukje fruit/vruchten taart met creme fraiche. Die combi was niet aan mij besteed, maar het was goed genoeg om toch allemaal naar binnen te werken. Over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen!

Nog steeds een prima adres om een lekker hapje te kunnen doen!
Claudia R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben bij La Pizza gegeten na de wedstrijd van Feyenoord gisteren. Het leuke aan La Pizza is dat het echt traditioneel Italiaans is. De keuken is open en je kan dus zien hoe de koks aan de slag gaan met je bestelling. Er is een echte steenoven, wat het decor van het restaurant goed doet. Verder zag ik dat stukken vlees voor op de pizza vers gesneden worden. Het ontvangst was ook goed. Een personeelslid ontving ons hartelijk en wees ons een stoel (we mochten helaas niet zelf kiezen). We zaten daardoor een beetje weggestopt in de hoek. Dit was niet per se vervelend, maar een plek aan het raam zou ik prettiger gevonden hebben. We bestelden allen pizza. Deze werd snel bezorgd dus we konden snel beginnen met eten. Ik bestelde de puttanesca pizza. De korst was lekker hard, dus dat was super. Alleen door de ansjovis werd de pizza iets te zout. Daardoor heb ik 5, vrij dure, drankjes moeten halen. Gelukkig was de pizza niet zo duur.
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij La Pizza kan je niet reserveren, als je geluk hebt kan je op zaterdagavond zo aanschuiven. Heerlijke soep met bonen en cavolo nero (La Pizza noemt het op z'n non-nonsens zwarte kool), goede vitello tonnato (dat dan weer wel in het Italiaans), en het brood en water dat zonder vragen of betalen op tafel komt is prima. Betrouwbare kwaliteit. De akoestiek zou iets beter kunnen, en de bediening is erg afhankelijk van wie je treft, soms perfect en vriendelijk, soms minimaal maar voldoende. Ik blijf terugkomen.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Hier al heel vaak wezen eten en het is iedere keer weer een feest! Meestal kiezen we voor wat antipasti en nog een kleine pizza. De antipasti zijn steeds weer heerlijk en vaak ook gerechten buiten de kaart die de moeite waard zijn. Absolute favorieten zijn de gefrituurde inktvisringen! De bediening is altijd vriendelijk en vlot, enige nadeel aan dit restaurant is dat de akoestiek niet heel goed is waardoor het erg rumoerig is. Ik verheug me al op het 2e restaurant dat binnenkort in Blijdorp geopend wordt!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
De voorgerechten waren heerlijk: Calamaretti fritti, Polenta met venkelworst en Bresaola. De Calamaretti waren lekker vers en in een licht beslag gefrituurd; heerlijk. De polenta was lekker licht, met de worst verwerkt tot saus. De pizza's waren wisselend; de cappriciossa en de pizza con gamberi e rucola waren lekker, evenwichtig, de pizza con radicchio en pizza acciughe werden nogal gedomineerd door ansjovis en de tweede door tomaat. De radicchio was jammer genoeg niet terug te vinden in de smaak.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wat is er met La Pizza gebeurd? Een paar jaar geleden heb ik er een aantal maal lekkere pizza's gegeten, nu was het onder gemiddeld. Van de 4 pizza's die we hadden besteld was er maar 1 echt lekker, de andere 3 waren absoluut niets bijzonders.
De bediening was ongeïnteresseerd, kortaf en niet behulpzaam. We vroegen om een sausje bij de calamares en kregen als antwoord: 'Italië is niet van de sausjes.' Corgonzola als extra topping op een pizza? Ook al niet mogelijk. Dat vind ik toch wel erg klant onvriendelijk!
Wel lekkere dunne bodem en ook de kleine pizza is groot genoeg voor de 'gewone eter'.
De volgende keer ga ik naar een andere pizzeria!
Eduardstein .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Altijd heerlijke pizza's bij la pizza. Het zijn iets duurdere pizza's dan gewoonlijk maar ook erg lekker. De service is prima maar niet bijzonder. Vooraf wordt altijd lekker brood vooraf gegeven met balsamico en olijfolie. De voorgerechten vinden wij lekker maar naar verhouding eigenlijk te duur. We hebben hier al meerdere keren gegeten, de enige pizza die tot nu toe wat tegenviel was de calzone (weinig smaak). De andere pizza's, zeker met parma of san daniele ham zijn aanraders!
De ruimte ziet er gezellig uit. Naar ons idee zit boven leuker dan beneden. Reserveren kan niet! Maar buiten een wijntje tot je kan aanschuiven is een prima oplossing (vaak max half uurtje wachten).
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Twee weken geleden hier samen gegeten. Super leuke tent waar wij nog niet eerder waren geweest: het zat dan ook helemaal vol! Voorgerechten waren klein maar erg smaakvol, pizza's (de kleine variant) erg lekker en verrassend.
Serveesters waren wat kortaf: dat kan wel wat vriendelijker!
Rdamfan .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Misschien wel de beste, maar iedere geval de dunste pizza in Rotterdam. Leuke zaak alleen bediening some een beetje te star en onbeholpen ( nee meneer u kunt niet zelf uw pizza samenstellen???). In horeca bestaat naar mijn mening geen "nee".