La Pizza

Zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Elles1988 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Vaste klant bij la pizza. Pizza's hebben een flinter dunne bodem en drijven niet in het vet. Zoals een echte Italiaanse pizza hoort te zijn!
De zaak zit zeker in het weekend vol, maar de wachttijd op een tafeltje is redelijk. Tot nu toe dik tevreden
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Lange tijd niet geweest. Was weer even heerlijk, voorgerechten super en apart, bv Vongele, melanzane, pulpo enz. Pizza top, flinterdunne bodem en een grote variatie. heerlijke huiswijn, zowel wit als rood. Water wordt constant bijgevuld en bediening prima in orde.
bxr .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Tien minuten bezig geweest om La Pizza Blijdorp (Bentinckplein 1-3, 3039KL Rotterdam) in IENS te vinden... Dan maar zo

In het bekende historische pand op het Bentinckplein bevindt zich (voor zover ik weet) sinds een klein jaar La Pizza. Reserveren is helaas niet mogelijk, dus we gingen er naartoe zonder te weten of er wel een tafel beschikbaar zou zijn. Niet zo handig en wat mij betreft geen goed begin. Van een restaurant in een dergelijk pand verwacht je zoiets niet direct. We hebben het hier niet over de Witte de Withstraat. Wat een groot pluspunt is, is de fantastische locatie: vlakbij het CS (weliswaar de achterkant) mocht je de gok wagen zonder reserveren van ver te komen in de hoop een tafeltje te krijgen (wachten aan de bar?). Ik vraag me af hoe dat gaat als je er met z'n tienen wilt eten. Dan kun je vast wel reserveren. Ben je met z'n tweetjes, dan kan dat niet. Raar maar waar. Gemakkelijk voor het personeel, niet zo fijn voor de potentiele gast. Kom je niet met de trein maar met de auto, dan kun je er na 18.00 gratis parkeren. Er is plaats in overvloed, van het Bentinckplein tot aan de oude ingang van diergaarde Blijdorp.

Je komt binnen via een statige draaideur, je belandt in een lagergelegen deel van het restaurant dat door een bar wordt gescheiden van het hoger gelegen restaurant, waar je door een personeelslid wordt ontvangen die vraagt met hoeveel personen je bent. Wat mij opviel was dat er personeelsleden naast de draaideur een pizza aan het eten waren. Niet zo sjiek. De aardige man die ons ontving bracht ons niet naar een tafel maar zei: "Hier rechts naar boven en bij het raam is een tafel vrij." Wie liepen naar boven op zoek naar de tafel en zagen een lange kapstok (een rij haakjes). Daar kon ik mijn jas niet ophangen want dan zou een deel op de vloer liggen. Niet zo fris en niet zo fijn als je zuinig op je spullen bent. Tip: 20 cm omhoog dat ding en dan is iedereen blij. Geen van de tafels bij het raam was overigens beschikbaar. Ja, en toen stonden we daar, midden in de zaal. We spraken iemand aan en die liep vervolgens helemaal terug naar de ingang en kwam met de man die ons had ontvangen helemaal weer naar de andere kant van de zaal. Hé, iemand anders was bij het raam gaan zitten. We kregen toen maar een andere tafel toegewezen zonder dat ons gevraagd werd of we misschien een voorkeur hadden. Klantgericht denken 101, beste mensen.

De zaal met mooie lange glazen gevel is grotendeels langwerpig en aan het einde bevindt zich de open keuken met de opvallend mooie grote oven aan de linkerkant naast de nooduitgang. De muren van de zal zijn hoog en ik had het idee dat er een aantal tussenmuren waren verwijderd. De draagpalen stonden er namelijk (uiteraard) nog en om de sfeer te vergroten zijn aan die palen op grote hoogte plateaus bevestigd met daarop mooie grote groene planten. Ik keek mijn vrouw aan en we waren het er over eens dat dit restaurant aan de eetzaal van een viersterren hotel deed denken: een grote ruimte met veel dicht bij elkaar staande kleine tafeltjes en een betegelde vloer. De akoestiek is mede als gevolg daarvan ronduit vreselijk. Leg vloerbedekking over die tegels en je komt een heel eind. Ondanks het feit dat alle gasten zich keurig gedroegen, galmden stemmen door elkaar heen en ik had moeite mijn vrouw te verstaan die nog geen meter tegenover mij zat. Was dit een eethal of een restaurant? Het uiterlijk doet dus niet alleen aan een eetzaal in een hotel denken, het klinkt er ook zo. Wat een verschil met het restaurant waar we gisteren zaten. Dan de belichting.... Het is er erg donker. Met een vrij donker restaurant is niet veel mis mits de individuele tafels of groepen tafels apart met accentverlichting verlicht worden. Dat is hier, behalve in de open keuken dan, niet het geval. Wat er vervolgens gebeurde was dat we moeite hadden de met de kleinbeletterde menukaart (een lange strook karton) en dat degene die ons bediende twee keer zelf ook moeite had met inzoemen op de gerechten die we aanwezen. Tja. Misschien hebben we allemaal een bril nodig...

Op tafel stonden al gauw een open fles water zonder label en twee mooie, dikke glazen. Kraanwater maar toch een prettige service. In een mandje stond brood klaar en daarnaast stonden keurig een flesje olijfolie, een pepermolen en een zoutmolen. Het bestek was goed en rechts lag een groot servet van luxe kwaliteit. We werden vervolgens heel snel aan ons eerste drankje geholpen. Het personeel is uiterst vriendelijk en, i.t.t. de gasten, opvallend gemeleerd. Dat is leuk om te zien. Ze oogden enthousiast en ook de koks hadden het prima naar hun zin. Niemand zag er gestrest uit. Zo kan het dus ook, ondanks de drukte. Dit is geen restaurant waar je veel jongeren aantreft. Vandaag waren er vooral veel families en oudere volwassenen. Nette mensen in een net restaurant, zowel het personeel als de gasten. Maar dan iets heel merkwaardigs: ons is in 2 uur niet één keer gevraagd of alles naar wens was en er is niet één keer gevraagd of we misschien nog iets wilden drinken. Dat is duidelijk een gemiste kans voor een hogere omzet. Natuurlijk had ik gewoon om een tweede ronde drankjes kunnen vragen maar ik wilde weleens zien wat er zou gebeuren als ik dat niet deed. Onze glazen stonden namelijk al enige tijd leeg op tafel. Op een geven moment ben ik een kwartier het aantal bediendes gaan tellen dat rustig langs onze tafel liep zonder ook maar iets te vragen m.b.t. onze lege glazen dan wel of alles naar wens was: 11. Nummer 12 zag dat onze borden leegwaren, niet dat onze glazen al lange tijd leegstonden. Zeer vreemd. Vriendelijk personeel maar klantgericht denken 101, beste mensen: Is alles naar wens? Wilt u misschien nog iets drinken?

Het eten was dik in orde: pizza met knoflook, peterselie en pepertjes (die kende ik nog niet), bruschetta - lekker veel tomaat en erg goed van smaak, een ovenschotel met aubergine, tomaat, parmezaanse kaas, als dessert een punt walnoten taart (ook erg goed) en ijs: met 2 euro per bolletje zonder slagroom duur. De pruimenijs was zeker de moeite waard omdat je die zelden tegenkomt en de aardbeienijs was alle behalve standaard. Er zaten gewoon grote stukken aardbeien in. De prijs-kwaliteitverhouding is dan ook erg goed.

Komen we hier terug? Waarschijnlijk. Goede locatie, gratis parkeren, vriendelijk personeel, goed eten.
Skywalker .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Toch wel een vaste klant bij la Pizza. Maar afgelopen zaterdag was ons bezoek uiterst teleurstellend. Eten werd niet gelijk opgediend, dus eerst konden de kinderen kijken hoe wij aan het eten waren en toen kwamen de kinderen pas aan de beurt. Rond steppende kinderen, veel telefoonschermen/verlichtingen en kinderen die zich aan onze tafel ophielden (haren in ons eten) zonder dat de ouders ingrepen hielp ook niet echt. Voor het eerst geven onze kinderen aan dat ze een volgende keer toch iets anders willen proberen.
Elin W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Lekkere pizza maar vooral de wisselende antipasti zijn erg lekker. In de zomer buiten is erg gezellig, binnen soms wat veel geluid door slechte acoustic
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Trendy restaurant, waar je niet kan reserveren. Wachttafeltjes waar je al wat vooraf kan bestellen en eerste drankje. Bediening is vlot en vriendelijk, uitstraling is een beetje kaal. Partner had bruchetta in ik Pizza al Salmone, in houtoven gebakken. Dunne bodem, maar helaas niet helemaal gaar door drukte en lopende bandwerk. Niet een tent waar ik snel weer terug zou komen. Ze doen hun best, maar kan nog wel een en ander verbeterd worden. La Pizza... zit al in de naam, veel pizza's geen pasta's....
Daniel R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Eten is goed maar tot mijn verbazing kwamen er gasten met een grote hond binnen. In mijn ogen onmogelijk in een restaurant kunnen we net zo goed naar een snackbar gaan of vis eten bij een strandtent waar natte stinkende honden ook worden toegelaten.
tengo .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
heerlijke wijn en goed eten. Vooral de octopus was super. Akoestiek is niet geweldig, maar het eten des te meer. Ga vooral voor antipasti en de gerechten buiten de kaart om. Het is wel druk, maar een drankje bij de bar en je kunt daarna lekker eten. Service is goed..
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Samen met mijn dochter van 7 uit eten. Uniek want haar broers en papa zijn een avond weg. We hebben er zin in! Er staat een glazen waxine lichtje op elke tafel. Hij staat aan. Waarom? We zitten op het terras en de zo schijnt. Ze brand zich tot twee keer toe aan de kaars. De tweede keer zo heftig dat er ijs moet komen. Het kaarsje wordt weg gehaald. . Dat brengen ze netjes met de opmerking van de bediening dat hij het ook ondingen vindt . De de lol is er af. We laten de pizza inpakken. Moeten de volle mep betalen. Verder geen empathie . Op de fiets zegt mijn dochter.' Ik wil hier nooit meer eten'
Marlon B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij La Pizza Noord op het Bentinckplein in Blijdorp.
Ooit zat hier restaurant Statenburcht, dat een bijna gemummificeerde zaak was waarvan we ons afvroegen hoe die zich overeind hield zonder zich te vernieuwen op dit pleintje.
Door de overname en de verbouwing tot La Pizza Noord en met een terrassje erbij, wordt het plein nu uitstekend benut. Uiteten met je kind is bij La Pizza Noord uitstekend te doen.

Opvallend is dat de pizza's zowel klein als groot besteld kunnen worden. Maar we hebben het bij de antipasti gehouden: Insalata Caprese - tomaat, smaakvolle buffelmozzarella en basilicum -; Polpette al limone - heerlijke kalfgehaktballetjes met citroen, laurier en parmezaan -; die Polpo affogato - inktvis gestoofd in wijn - je moet ervan houden, heerlijk; Vitello Tonnato - gepocheerd kalfsvlees met tonijnmayonaise -, verassend vol van smaak -. De ingrediënten zijn vers & dat proef je goed in de gerechten. Onze dolci was Gelati - twee verschillende soorten ijsbollen: aardbei en citroen - & de Panna cotta - een vanilleroompuddinkje met een superlekkere sinaasappel caramel - hmmm! Tesamen met een Italiaans biertje - Nastro Azzurro - & een prosecco van - Villa Sandi - hebben we genoten van ons menu.

Wij zaten heerlijk buiten & genietend van het plein, uitkijkend op de drukke kruising Bentinckweg-Statenweg. De tafeltjes echter, waren wel wat klein. Service van het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. En dat werd beloond.

Top! Wij komen terug, het is heerlijk en het is voor ons nog om de hoek!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten in La Pizza in Blijdorp! Ideaal dat de pizza's zowel klein als groot besteld kunnen worden. De prijzen zijn ietwat hoog voor pizza zelfs vergeleken met het centrum van Firenze of Venetië. Echter de kwaliteit doet niet onder voor een pizza uit Italië. De ingrediënten zijn vers en goed. Wij zaten buiten en daar zaten we heerlijk in de zon. De tafeltjes echter wel wat klein en binnen galmt het inderdaad viel ons op. Service gedaan door jonge dames, maar uiterst vriendelijk, behulpzaam en servicegericht. Top dus! Wij komen zeker terug!
Just-eat-in .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Onze bestelling was niet doorgekomen dus hebben rond een uur moeten wachten op het eten. Na zelf maar even gevraagd te hebben waar het bleef, heeft het nog geen 15 minuten geduurd voordat het eten kwam. Pizza was niet gaar op bepaalde plekken en de pasta had wel erg veel bite, zwom ook in de olie wat net iets teveel van het goede was. Wat opviel was dat de bediening heel druk was, maar eigenlijk niks spannends deed, anders was het 1 van de 7 medewerkers, welke ieder minstens 10x langs gelopen zijn, wel opgevallen dat wij eigenlijk maar aanvulling van de tafel waren. Zelfs de floormanager, die meerdere malen naast ons stilstond, heeft niet veel geconstateerd of gedirigeerd. Conclusie: spijtig en niet voor herhaling vatbaar.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
La Pizza is inmiddels een klassieker in Rotterdam. De pizza's zijn heerlijk en de voorgerechtjes zeker ook (vooral de Pulpo!). De bediening is meestal vriendelijk, maar soms moet je wel wat moeite doen om aandacht te krijgen, als het druk is. De wijnkaart zou nog net iets beter kunnen en ik zou het tof vinden als er ook andere hoofdgerechten zouden komen.
gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We konden nog laat bij La pizza terecht. De pizza's zijn knapperig zoals het hoort, genoeg belegd en vallen niet zwaar op de maag. De bediening is vlot en denkt met je mee.
Aanrader!
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Prima pizza's gegeten. Deze zijn lekker dun en hebben geen dikke rand, eigenlijk zoals het hoort. De kleine maat (er is keuze tussen klein en groot) is voldoende om de honger te stillen. We namen de Bresaola en de Amatriciana, goed belegd en mooi krokant.
Een klein minpunt is het aantal decibellen in het restaurant. De zaak zat vol en daardoor moet je je stem behoorlijk verheffen om een gesprek met je tafelgenoot te kunnen voeren.
La Pizza is niet goedkoop (€ 45,00 voor 2 pizza's, 2 Spritz en 2 cafe macchiato), maar al met al een goede ervaring.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk 3-gangen diner op. Voortreffelijk gebakken garnalen vooraf, kleine knapperige pizza en een super lekker nagerecht merengue met mascarpone en aardbeien. Bediening attent en vriendelijk. Lekker Italiaans-achtige sfeer en decor. Aanrader!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Na een avond borrelen hier rond negen uur besloten om hier nog twee pizza's te delen met z'n drieën. Een mooi ingerichte tent, een stuk groter dan je van buitenaf verwacht. We bestelden rond kwart over negen twee pizza's, maar rond tien uur nog geen pizza gesignaleerd. Wij vroegen waar deze bleven en er bleek iets mis te zijn gegaan, waarna werd weggelopen en gelijk werd ingevoerd. Verder geen excuses of een drankje aangeboden, wat wij toch wel apart vonden na een uur wachten. Toen wij hier melding van maakten kwam er alsnog excuses en werden onze drankjes van de rekening gehaald, dus uiteindelijk goed opgelost. De pizza's waren gelukkig echt fantastisch, met als favoriet de pizza met ricotta, spinazie en pancetta. We hadden bijna spijt dat we er niet ieder een hadden besteld... Dus ondanks het servicefoutje gingen we tevreden weg!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Recent met zijn tweeën wezen eten bij La Pizza. We waren er lekker vroeg dus er was geen wacht tijd voor een tafeltje. Net als altijd netjes geregeld met tafelwater en een goed stuk brood en olie & zout.

Vooraf hadden we verschillende gegrilde groenten met granaatappel buiten de kaart om, die uitstekend smaakte. Daarna hebben we een grote pizza pesto gedeeld. Omdat we aangaven dat we die wilden delen was ie netjes al voorgesneden, altijd handig om een pizza lekker uit het handje te kunnen eten.

Ter afsluiting had ik een stukje fruit/vruchten taart met creme fraiche. Die combi was niet aan mij besteed, maar het was goed genoeg om toch allemaal naar binnen te werken. Over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen!

Nog steeds een prima adres om een lekker hapje te kunnen doen!
Claudia R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben bij La Pizza gegeten na de wedstrijd van Feyenoord gisteren. Het leuke aan La Pizza is dat het echt traditioneel Italiaans is. De keuken is open en je kan dus zien hoe de koks aan de slag gaan met je bestelling. Er is een echte steenoven, wat het decor van het restaurant goed doet. Verder zag ik dat stukken vlees voor op de pizza vers gesneden worden. Het ontvangst was ook goed. Een personeelslid ontving ons hartelijk en wees ons een stoel (we mochten helaas niet zelf kiezen). We zaten daardoor een beetje weggestopt in de hoek. Dit was niet per se vervelend, maar een plek aan het raam zou ik prettiger gevonden hebben. We bestelden allen pizza. Deze werd snel bezorgd dus we konden snel beginnen met eten. Ik bestelde de puttanesca pizza. De korst was lekker hard, dus dat was super. Alleen door de ansjovis werd de pizza iets te zout. Daardoor heb ik 5, vrij dure, drankjes moeten halen. Gelukkig was de pizza niet zo duur.
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij La Pizza kan je niet reserveren, als je geluk hebt kan je op zaterdagavond zo aanschuiven. Heerlijke soep met bonen en cavolo nero (La Pizza noemt het op z'n non-nonsens zwarte kool), goede vitello tonnato (dat dan weer wel in het Italiaans), en het brood en water dat zonder vragen of betalen op tafel komt is prima. Betrouwbare kwaliteit. De akoestiek zou iets beter kunnen, en de bediening is erg afhankelijk van wie je treft, soms perfect en vriendelijk, soms minimaal maar voldoende. Ik blijf terugkomen.