La Piccola

7,1
Voordelig
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een kleine, drukke, gezellige pizzeria.
Gegeten: pizza quattro stazioni en een calzone.
De Harlingse, joviale, restaurateur voldeed zonder probleem aan de wensen tav. de calzone (bolognese saus apart) en kwam zelf met de zeer welkome vraag of er wellicht ook ansjovis op de quattro stagioni gewenst was. De pizza's waren heerlijk (lekkere bodem, goede ingrediënten), een behoorlijk authentiek italiaanse smaak.
Er was zelfs amaro (Ramazotti) bij de koffie plus een aanbeveling voor een leuke schilderijententoonstenstelling in Harlingen, die we hebben opgevolgd en geen spijt van.
Erikmilo .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
nou wat een ervaring jl zondag vooraf aan de Elfstedentocht,smakeloze pizza waar de doos boter om heen had kunnen blijven zitten,stokbrood vooraf had beter direct naar de eendjes gevoerd kunnen worden,interieur uit de tijd van rijdende rechter,bediening van meneer honig,,was om te lachen,,nee geen tweede keer meer
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Na de hemelhoog juichende recensies vol verwachting naar deze pizzeria. Pizza's waren niet verkeerd, maar meer dan een 7 vinden wj niet terecht. Deeg smaakt teveel naar wittebrood. Vulling was OK en precies naar wens. Ambiance heeft dringend een opfrisser nodig.
Alice S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Onderweg in den lande mogen wij graag een pizza eten. We kwamen hier terug bij een oude bekende en wederom waren de pizza's heerlijk: Krokant, dunne bodem en 'belegd' zo als het moet.
JosHaring .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Te gek. Een feest om hier te eten. Geen opsmuk. Geen onechte dingen. Een gastheer met humor, maar met beide benen op de grond. Een gastheer die de tijd neemt om bij z'n gasten aan tafel aan te schuiven om de bestelling op te nemen. Lekker eten en genieten van de eigen manier van doen. Goede huiswijn, maar ook de frisdrank komt in een karafje. Ontspannen dus en voor lage prijs. En voor een dessert kun je naar de overkant. Wij gaan hier binnenkort zeker nog een keer naar toe.
BartStam .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Hoe bedenk je het, een pizzeria die gerund wordt door een authentieke Fries! De eigen manier waarop we bij het binnenkomen naar onze tafel 'bevolen' vonden we wat minder prettig, maar dat werd snel goedgemaakt omdat de gastheer zeer veel aandacht aan zijn gasten schenkt en veel humor hanteert. Ook het andere personeel doet op aangename manier zijn werk. De pizza's waren okay, maar we vonden ze wel iets te karig belegd.
Mormil M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Gisteren bij La Piccolo gegeten, een heel klein zaakje met maar 15 tafeltjes die staan op een houten vloer die in een heel erg ver verleden ooit een likje verf hadden maar nu daar allang niet meer van dromen, je krijgt hier de allerlekkerste pizza's die je maar bedenken kan, een beetje meer of minder van de ingrediënten is geen bezwaar en dit alles tussen de 8 en de 13 euro's, verder staan er alleen stokbrood en salade' s op de kaart. Wil je een dessert, die bestaat alleen maar uit ijs die de gastheer persoonlijk met een schaaltje in de hand aan de overkant van de straat gaat halen. Een prima zaak, waar iedereen tevreden weer naar huis gaat en alle achterblijvers een prettige avond wenst, waar kom je dit tegenwoordig nog tegen?
Arlette .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Toen we binnenkwamen, waren onze verwachtingen - mede door de beperkte grootte van de zaak - niet direct hoog gespannen. We werden ontvangen door een authentieke Friese gastheer die zichzelf met wat onderkoelde humor niet van de wijs liet brengen. We bestelden met onze groep van 7 personen verschillende pizza's, die allemaal gelijktijdig en op de juiste temperatuur werden geserveerd. De pizza's zagen er goed uit en smaakten alle 7 (zeer) goed: goede bodem en rijkelijk belegd. Een compliment voor de drie Friese meiden van de keukenbrigade!
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Hier gegeten omdat we geen zin hadden om te koken. Helaas was er geen tafel meer vrij maar konden we wel op het terras van het cafe ernaast wat eten! Echt top geregeld. De prijzen zijn goed in verhouding met de kwaliteit. Normaal zijn we altijd zeer kritisch met pizza's maar deze waren zeer goed. Goed deeg, rijkelijk belegd en erg goed van smaak. Wanneer we nog een keer in Makkum zijn komen we zeker een keer terug!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
eten redelijk tot goed. de gastheer is goed voor een praatje en als een echte gastheer zet hij naast de wijn een karafje met goed gekoeld water op tafel. deden alle horeca-bedrijven dat maar!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Gisteren met mijn partner heerlijk gegeten bij La Piccola. Een gastheer die zich niet gek laat maken, vriendelijk voor iedereen de tijd neemt voor een praatje. De vrouwelijke keukenbrigade (drie jonge Friese meiden) maken heerlijke pizza's. wij hadden de pizza Calzone en de pizza Gorgonzola (naast de gorgonzola ook asperge en artisjok) die beiden heerlijk smaakten. op ons verzoek om als toetje een gewone koffie voor mijn partner en voor mij een lekkere koffie werd zonder verdere vragen prima aan voldaan, ik kreeg een heerlijke cafe dos Brazil (likeur en slagroom) en een schaaltje met koekjes en pepermunt. En in de tussentijd hebben wij van de lekkere rode huiswijn twee halve liter karafjes soldaat gemaakt. Bij La Piccola overigens geen desserts, daarvoor wordt je naar de overkant verwezen waar je ijs kunt kopen, La Piccola is immers klein behuisd dus niet aan alle verzoeken kan worden voldaan. maar de pizza's en service, die waren prima! En al het lekkere eten en drinken voor een totaalbedrag van (slechts) 44,10 euro.
Deproever49 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Gisterenavond met mijn gezin pizza gegeten in dit restaurant. Alle pizza's smaakten heerlijk. Bij het eten kun je alleen de huiswijn drinken wat op zich jammer is maar wel past in deze zaak. Een gastheer die met veel humor zijn werk doet. Wij waren met vier personen € 52,- kwijt. Kortom heerlijke pizza's gegeten voor een geweldige prijs! Wij gaan zeker nog een keer!