La Piccola Italia

Meer informatie over restaurant La Piccola Italia

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
R_K .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Op een dinsdagavond kwamen we hier binnen voor koffie en een toetje omdat we elders al gegeten hadden. De verwachting was dat je bij een Italiaan erg goed ijs en erg goede koffie krijgt. Helaas, dat was niet zo. Het ijs was middelmatig, en niets was vers of zelf gemaakt, ook de tiramisu niet. De espresso was echt vies, die smaakte verbrand. De service was heel plezierig met een attente jongedame. De ambience was zeer oubollig maar charmant met honderden wijnflessen aan het plafond. Geen aanrader.
Frank C.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
ambiance is middelmatig. Eten en prijs daarentegen zijn legendarisch. Daarnaast is alleen recht een optie. Je moet hier zijn voor de pizza's en niets anders.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Op een neerslachtige melancholische maandag togen m'n homeboys en ondergetekende naar voornoemd etablissement. Al reeds daar werden we vergast op allerhande Italiaanse specialiteiten ofschoon we edoch de dranken en spijzen ook benoemen zullen.
Freud .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
De inrichting ziet er niet uit, maar kijk verder en laat je verleiden tot een pizza of pasta. Op maandag eet je 3 gangen voor 10 euro, afhalen van pasta en pizza 7,50. Ik woon hier om de hoek en heb meerdere pizzeria's in Leiden uitgeprobeerd, ik kan met recht zeggen dat dit de beste pizzeria van het centrum is! De bediening is ook zeer vriendelijk en doen (bij het afhalen) niet moeilijk over een extra ingrediënt. De lasagne is een flinke portie (met brood). Ik houd regelmatig een stukje over, wat ik de volgende dag eet op werk.. heerlijk!
Koe .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Deze pizzeria is ontdaan van alle mogelijke poespas en oogt kitscherig en goedkoop. Wie echter bereid is daar doorheen te kijken eet ontzettend goede pizza's voor ontzettend weinig geld. Ik geloof niet dat je in Nederland ergens betere pizza's kunt krijgen. De bodem is perfect dun en op het beleg wordt niet bezuinigd: prima ingrediënten en zeker niet te karig qua hoeveelheid. De eigenaar en de bediening zijn zeer vriendelijk en keer op keer loop ik hier tevreden naar buiten. De prijs/kwaliteitverhouding is ongekend.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Donderdagavond hier gegeten en alles behalve teleurgesteld! Flinterdunne pizza's en rijkelijk belegd met een knapperig korstje. Zo hoort een pizza te zijn! Ik had de Pizza Inferno en mijn vriendin een Pizza Gorgonzola. Ook wanneer ze vroeg of er Champignons als extra op mochten werd hier absoluut geen probleem van gemaakt. Bij binnenkomst kregen we meteen wat brood met een soort van knoflookboter zonder dat dit in rekening is gebracht zagen we achteraf. Het decor is gewoon simpel met houten stoelen, maar ik neem dit altijd voor lief als het eten goed is. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Ik heb hier op een maandagavond gegeten met een groep van 11 personen. Doordat enkele personen vertraagd waren, besloten de reeds aanwezigen vast een broodje te bestellen. Helaas, het brood was op. Het enige dat vooraf kon worden genuttigd waren zwarte olijven.

Toen de groep compleet was, kwamen snel de menukaarten tevoorschijn. Net op het moment dat we onze eerste bestellingen doorgaven, deelde de bediende mede dat alle pasta's op waren. Geen macceroni, spaghetti, canneloni en ook geen lasagne. Allemaal uitverkocht. De enige keuze bestond uit het beleg dat je op de pizza wilde.

De voorafjes kwamen, de meloen met ham was redelijk, de garnalencocktail zeer matig en de soep was lekker.
Over de pizza's was iedereen redelijk tot zeer tevreden; de inferno was lekker pittig, de calzone goed gevuld en de bodems waren zeer krokant. Zo krokant dat de botte messen moeite hadden om er doorheen te komen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Als dessert was er alleen vanille ijs (dat even snel in een winkel gehaald werd), waar door een improvisatie nog wel een dame blanche van gemaakt kon worden. We sloten af met een kopje koffie of thee.

Hoe is het toch mogelijk dat als je een maand van tevoren reserveert voor 11 personen, dat er zo veel producten niet voorradig zijn? Wat een slechte service! De bediening bleef zeer netjes en correct, zij kon er ongetwijfeld ook niet alles aan doen.

De producten die er waren, vooral de pizza's, waren zeker niet slecht. Het is echter de zeer beperkte keuze (pizza, pizza of pizza) die het eten de onvoldoende bezorgt.

Het decor is wat verouderd, maar verder wel ok.

Conclusie: de pizza's waren prima, de rest...was er eigenlijk niet.
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Deze week zijn wij bij toeval op dit kleine restaurant gestuit. We werden aangenaam verrast! De pizza's zijn heerlijk, heb ze in Italië niet beter gegeten. Mooie dunne bodem, niet slap en goed belegd. Attente vriendelijke bediening en zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Dat het afgelopen week geen toevalstreffer was bleek gisteravond toen we voor de tweede keer binnenstapten. Het was nu helemaal vol maar dat deed niet af aan de kwaliteit en bediening.
Het interieur is oud en wat kitscherig met allemaal oude flessen, maar dat geeft het ook wel weer zijn charme. Hier gaan we vaker eten!!
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Op weg van het museum voor oudheden naar het station kwamen we dit restaurantje tegen. Het was nog vroeg op de avond, we waren de eerste gasten. Wij kozen als voorgerecht voor uiensoep, die smaakte goed. Als hoofdgerecht kozen wij alle twee voor pizza. De mijne was een pizza met vier kazen; heerlijk! Mijn vriendin had pizza met ansjovis, ook lekker, maar de ansjovis had wel een beetje voorbehandeling mogen krijgen; het smaakte nu té zilt. Het nagerecht, dame blanche was zoals het hoort ijs met warme chocolade saus. Wij vonden het restaurant een relaxte jaren zeventig stijl ademen. Wij werden bediend door een bijzonder vriendelijk meisje. In de open keuken konden wij de kok trots met het pizzadeeg zien jongleren; en leuk gezicht.
Een prettig eenvoudig restaurant met plezierig eten voor weinig geld.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Hier kun je terecht voor een heerlijke pizza of pasta. Vanavond daar het 'maandagmenu' gegeten voor €10,-. Daarvoor krijg je een soep of salade, een pizza of pasta naar keuze en ijs of koffie toe. Prima! En die pizza's... heerlijk. Dun, vers en knapperig.

En: elke pizza en pasta kan je voor €7,50 afhalen.
Peekluts .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Op een drukke donderdagavond bij La Piccola Italia een pasta vegetariana gegeten. De spaghetti was goed, de tomatensaus gevuld met verse paprika, ui, champignons en knoflook.

Zet je wel schrap voor een unieke tijdreis: de eighties all over again. Chianti flessen aan het plafond en klassiekers zoals Gente di mare en Felicita uit de luidsprekers. Geweldig wat mij betreft, vooral niets aan veranderen!
Wil je hip, chic of uitgebreid dineren dan moet je ergens anders heen. Wil je gewoon een lekkere pizza of pasta eten dan kun je hier uitstekend terecht.

De serveerster was erg vriendelijk en klaarde de klus op deze drukke avond voortreffelijk.
Marja K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Italiaans wilden we eten en 2 personen wilden een vleesgerecht bestellen. Helaas hadden ze geen vlees in huis! Niet een soort. Bij de reservering 1 1/2 uur tevoren was ons dat niet verteld.
We hebben uiteindelijk pasta en pizza gegeten, wat goed te eten was, maar niet beter dan een afhaalpizza.
De bediening was vriendelijk.
Voor ons de eerste en laatste keer dat we hier eten.
Dit is geen Italiaans restaurant, maar een eenvoudige pizzeria.
Deberk1965 B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Na een mooie voorjaarsdag lekker een pizza eten. Het restaurant was afgeladen en dat had zijn weerslag op de service, vooral bij de grotere groepen mensen die zaten te eten. De eigenaar stond er alleen voor en liet zich niet gek maken, knap!

De pizza's waren heerlijk en lekker krokant. Gewoon goed eten tegen een zeer sympathieke prijs. Lekker rood wijntje erbij en klaar.

Het restaurant is de afgelopen twintig jaar niet meer opgeknapt en dat zag je er wel van af. Niet dat het stoorde, je komt daar tenslotte niet voor. We kwamen voor de pizza's en dan snel weer naar buiten de zon in.
Gwyneth E.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Prima simpel Italiaans eten. Leuke dunne pizza's op het menu o.a. met ei. Prijzen tussen 7.50-11.00 euro. Klein restaurantje met eenvoudige inrichting & bediening. Dichtbij het centrum. Goede prijs/kwaliteit. Aanrader voor goedkope etentje als je in goed gezelschap bent!