La Piccola Italia

Damplein 46 4331 GD Middelburg Nederland Kaart

Over restaurant La Piccola Italia

De warmte van liefde

Alessandro Tidili moest even aan het Nederlandse klimaat wennen toen hij zijn grote liefde in dit kikkerlandje tegenkwam en bleef. Nu spreiden ze in Zeeland de liefde voor Italië met heerlijke traditonele gerechten. La Piccola Italia heeft een mooie klassieke voorgevel, alsmede een binnentuin met een enorme boom.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Piccola Italia

• : Gratis parkeren in de buurt & valet parking

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Duur
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De pasta en pizza zijn smakelijk, maar vergelijkbaar van smaak met een goed recept van het internet. Vermoed dat de gemiddelde Italiaan hier zeker niet tevreden zou zijn. De bediening is vriendelijk, maar ze zien veel over het hoofd. Lege glazen worden niet gezien, uithalen duurt lang en gerechten komen niet gelijktijdig op tafel. De keuze qua gerechten is ook beperkt, pasta of pizza voor ongeveer 12 euro. Vlees is 24 euro.... en de tiramisu dan weer 9 euro. Vrij prijzig voor een standaard tiramisu.
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Geweldig gegeten in n zeer sfeervol restaurant! Service was goed. Eten was uitstekend en heel smaakvol. Absoluut n aanrader!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijke pizza rucola gegeten in een heel sfeervol gezellig restaurant. We zaten in het net nieuw aangebouwde deel naar de tuin toe. Ziet er top uit ! Prijs/kwaliteit prima. Hier komen we graag nog eens terug.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wij gingen hier eten omdat mijn dochter geslaagd was, maar wat is dit ons tegengevallen. Weinig keus in pasta's, dat vind ik jammer. De pasta die mijn zoon besteld had, pasta pesto, niets bijzonders, smaakte net als pasta met potje pesto van de supermarkt, dat kan ik zelf beter. De pizza's: de smaak was goed, maar de pizza's waren kleddernat, er lag een aardige laag vocht op de pizza's, de bodem was helemaal zacht en in het midden niet gaar, echt niet lekker brrrr. We hebben dan ook niet alles opgegeten.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
La Piccola Italia is meer een pizaa/pasta zaak, dan een echt restaurant. De keus uit niet pizza/pasta gerechten is minimaal. Het is een leuke zaak met een zeer goede, vriendelijke bediening. Wat wat scheef is, is de prijs/kwaliteitsverhouding. Een tournedos, geserveerd als een plate, voor bijna 30 euro is echt over de top. Bovendien was de tournedos erg klein. Hij smaakte wel goed. De voorgerechten zijn ook recht toe recht aan. Kortom heel geschikt voor een pizza/pasta, minder geschikt voor een echt diner. De meeste gasten namen ook alleen een hoofdgerecht, juist, een pizza of pasta.
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Italiaans restaurant die niet alleen de standaard gerechten serveert. Het eten is erg lekker, verse pasta zelf gemaakt. Met passie bereid. Het personeel is klantvriendelijk, je waant je verwent door de persoonlijke aandacht. Dit Sardijnse familierestaurant verdient een 10. De smaakpappillen zijn vertroeteld.
Birgit M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
wat een heerlijke ongedwongen avond.
vooraf salade caprese. Daarna ik pizza en tafelgenoot pasta. Ik heb genoten.
kortom voor herhaling vatbaar.
René-Michel G.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Heb een geweldige avond, van ontvangst tot weggaan toe! Mijn vrouw had heerlijke pizza Quattro formaggie en ik een super malse tournedos! Het was in 1 woord super! Bedankt top team!!
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Fijn dat je hier voor de deur kunt parkeren, dan hoeft je hoogbejaarde moeder niet zo ver te lopen om weer eens lekker uit eten te gaan, De bediening is alleraardigst, houdt de deur voor je open, maakt ruim baan voor de rollator en begeleidt je naar een rustig tafeltje bij de verwarming. Met een lekker glas witte wijn proosten we op de diverse vlees- en vishapjes van de heerlijke antipasto della casa, die we samen delen. Als hoofdgerecht voor haar gemengde vis en garnalen met groente en pasta. Voor hem een malse runderhaas van de gril met groente en aardappeltjes. De Italiaanse keuken heeft duidelijk meer lekkers te bieden dan alleen pizza en pasta. Tenslotte voor oma nog een kinderijsje en voor zoonlief een notenijsje. We hopen hier nog vaak terug te mogen komen.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Leuke Italiaan in Middelburg. De kaart is beperkt, buiten de tiramisu bijvoorbeeld geen typisch Italiaanse desserts terwijl die er ruim zijn. Eten wel goed. Bediening is (te) jong, daardoor niet alert, wel vriendelijk overigens. In een mooi oud pand op de Dam, prima locatie.
Ennoel .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Na onze teleurstellende ervaring in de Vissershaven te Vlissingen zijn wij hier in een warm bad terecht gekomen. Voor wij naar binnen gingen werden wij middels een mededeling op de deur erop geattendeerd dat de betaaltijden voor het parkeren waren veranderd. Binnengekomen werden wij hartelijk ontvangen en hoefden niet lang te wachten. De zaak was redelijk bezet, maar we werden toch snel geholpen. Omdat we al veel tijd hadden verloren in Vlissingen kozen wij de Pizza Diavolo (snel klaar). Dunne bodem goed heet en zeer smaakvol, verse jus d'orange, een lekker glas wijn en een heerlijke ristretto maakte de avond toch nog geslaagd. Met dank.
Karima1979 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
een heerlijke Italiaan in het centrum van Middelburg
Waar je nog echt puur en authentiek kunt eten verse pasta huisgemaakte sauzen en zalige pizza's
De bediening was vriendelijk en enthousiast.
Een prachtige binnentuin met een doorkijkje op de lange jan.
Een heerlijke avond gehad.
Ahuschka .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Heerlijk om weer terug te zijn. Deze keer het vispotje genomen met sardijnse pasta. Erg vriendelijke bediening vlot en gezellig. Fijne ambience echt een top italiaan. Ik kom snel weer naar middelburg.
W H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
2 x affetato misto en 1 x zuppa di pesce waarna 2 x pizza vesuvio en 1 x ossobuco; 3 cola en 5 pils, 1 x tiramisu en 2 x dubbele espresso. Kosten dezes: EUR 109. Rechttoe/rechtaan gegeten, niet bijzonder/niet slecht. Pizza enigermate zoutig maar dat komt door de ansjovis, dat weet je van te voren. Goede bediening-
Zezijnallemaalbezet .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
heerlijke spaghetti carbonara, tagliatelle bolognese en ossobuco gegeten maar wat een slechte bediening. Trage arrogante meisjes die niet weten om te gaan met vragen/klachten van klanten en niet begrijpen wat gastheerschap is. Heeft voor ons de avond verpeukt ondanks het goede eten. Bah, zet deze meisjes op hun plaats.
Janne W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Heerlijke Pizza Maxima (de duurste op de kaart) gegeten waar de zalm tijdig, rauw op de goed warme (maar niet te hete) pizza is gelegd. Verder is combineert de zure room perfect met de zalm! Zaaalig! De service laat wel eens een steekje vallen, maar het is hier erg druk, en ze corrigeren het uiterst galant en correct, waarvoor hulde. Gezellige sfeer!!
KatjaBo .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het eten was prima. Jammer genoeg lauwe pizza maar de smaak was goed.
Wat ons enorm tegenviel was de bediening. Wij waren met zes personen, vier aten pizza en twee pasta. Nadat de pizza's op tafel waren gezet duurde het werkelijk tien minuten voordat de pasta kwam! Bij onze afsluitende drank kwamen er twee van de vier koffie niet. Deze stonden koud te worden achter de bar. Deze hebben we na een verzoek gekregen (vers gezet) en werden van de rekening afgehaald De stoelen waren ronduit slecht.
Als iedereen hetzelfde eet en je niet teveel verwacht is het een prima tent voor een prima pizza. De bediening kan wel een serieuze training gebruiken!
Reijers .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
11-08-2014 het eten is goed, maar de borden zijn niet warm, waardoor eten snel afkoelt. De bediening kan zeker beter, bij binnenkomst lang moeten wachten totdat er iemand kwam met de menukaart, toen de menukaart kwam, werd er niet gevraagd of we alvast iets wilde drinken.
De glazen en bestek zijn niet goed schoon.
280357 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Wij komen regelmatig bij La Piccola Italia. Wanneer je binnenkomt word je altijd enthousiast en vriendelijk ontvangen door de bediening. De sfeer is echt Italiaans, net zoals het eten. De pizzabakker/bakster krijgt het altijd weer voor elkaar om heerlijke dunne pizzabodems te produceren. Deze pizza's worden goed belegd. Zelf neem ik altijd de pizza rucola en dit is zeker een aanrader voor anderen. Soms hoor je de pizzabakker Italiaans spreken en dit doet het Italiaanse gevoel ten goede. De gastvrouw Lina, komt altijd even een praatje maken en vraagt of alles naar wens is. Als het mooi weer is kan je heerlijk op het buitenterras achter zitten.Wij gaan altijd met een voldaan en tevreden gevoel huiswaarts. Tot de volgende keer, wij verheugen ons er weer op.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Twee weken geleden na een eerdere, fijne ervaring, weer eens hier gegeten. Ik had de mezzelune con gamberi vooraf met daarna farfalle all'amatriciana. Mijn vrouw had de saltimbocca.
We werden deze keer minder prettig verrast en wel hierom: als ik versgemaakte pasta eet met garnalen, dan wil ik wel vis proeven, en niet alleen maar citroen. Dit heb ik ook doorgegeven aan de bediening maar die zag er niet uit alsof hij begreep waar ik het over had. En da's geen pluspunt. De saus van kreeft die erbij zat was wel zeer smakelijk. Daarna de farfalle (geen verse pasta). Deze was wel aardig maar saus was erg zoet. Wel fijn dat er goede pancetta was gebruikt.
Bij de saltimbocca ging ook niet alles naar wens, het vlees was veel te dik waardoor deze niet volledig was gegaard en dan krijg je dat al het bloed uit je vlees recht in je saus loopt. Weg saus.
Ook dit doorgegeven maar wederom kregen we niet het gevoel dat er iets mee gedaan zou worden. Dat wordt volgende keer weer pizza eten of uitkijken naar een betere Italiaan.