La Piazza

6,5
Voordelig
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op een donderdagavond hier voor het theater een pizza'tje wezen eten.
Gezien de tijd namen we geen voorafje. Er werd ons een bruschetta van het huis aangeboden, wat een aangename verrassing was! De keuze voor de pizza viel op Pizza Gorgonzola e Rucola en Pizza Philadelphia. Beide pizza's smaakten redelijk, de pizza gorgonzola was wel aan de vette kant.
De bediening kwam niet heel professioneel over, maar was wel vriendelijk. De prijzen zijn 'normaal' voor een pizzeria.
Ingridvanvenrooij .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Vandaag weer eens heerlijk gegeten bij Lapiazza. Vooraf hebben wij heerlijke bruschetta gegeten en gebakken champignon, daarna als hoofdgerecht pizza en pasta.
De bediening waren erg vriendelijk en wij werden goed geholpen het was druk en heerlijk weer.
Binnen is het heel mooi ingericht echt een Italiaanse stijl.
Wij komen zeker terug!
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De prijs-kwaliteitverhouding hier is heel erg goed. Bruschetta, twee gerechten, een fles wijn en een digestief voor 60 euro inclusief fooi. Het eten is in dat licht bezien dan ook meer dan prima te noemen, niet uitstekend, maar maar wel heel behoorlijk. Het trio van pasta: lasagne, cannelloni en tortellini smaakte mij goed. De wijn was aardig maar niet echt lekker. Het meisje dat ons bediende deed dat laat ik zeggen niet met overgave. Een glimlach en een beetje enthousiasme kosten niets, maar maken het voor de gast naar mijn mening wel veel aangenamer. Aardig detail: toen ik na het diner vroeg om twee glazen limonchello wist zij niet waar ik het over had. Dat vind ik voor een Italiaans restaurant wat vreemd, het kan echter zijn dat zij pas bij dit restaurant werkt, dat weet ik niet.
Het decor deed mij erg sleets aan, maar dat gebeurt vaker in dergelijke restaurants. Niet geweldig maar ook niet bijster storend.
Gezien de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding komen wij zonder meer terug.
Jackuzy .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Leuke locatie op de Markt in Gouda ook binnen ziet het er prima uit.
De pizza's zijn over het algemeen heel behoorlijk (Als je de goede krijgt).
Bediening is zo ongeveer het slechts wat je kan hebben. Ik ben hier nu een aantal keer geweest en ze weten gewoon niet wat het is om te werken in een sector waar het gaat om de klant. De meiden van de bediening hangen wat voor de deur. Zijn niet actief op het terras en àls ze dan eindelijk na gewenkt te zijn het terras opkomen kijken ze niet om zich heen naar andere klanten of troep ((soms zelfs schoonmaakmiddel). Verder zijn de drankjes lauw of op. Jammer want zoals gezegd: locatie en eten is verder prima.
EscoffierDeux .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Onlangs gegeten in dit wat gedateerde restaurant op de Markt in Gouda. Het personeel was aardig maar toch zou een kleine horecacursus op zijn plaats zijn om de puntjes op de 'i' te plaatsen. Over het eten kan ik kort zijn, zowel het voorgerecht (toast met champignons) als het hoofdgerecht (pizza met zeevruchten) waren aardig, maar ook niet meer dan dat. De rode huiswijn was van bedroevende kwaliteit. Een gemiste kans: Italië is zo rijk aan fantastische wijnen, ook in deze prijsklasse. Een mooie Nero d'Avola bijvoorbeeld... Bij een volgend bezoek aan Gouda toch nog even doorzoeken naar een ander restaurant.
Wessel Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Afgelopen maandag hebben we gegeten in Gouda, bij 'La Piazza'. Kort maar krachtig: Het eten was prima, de bediening en de ambiance wat minder. De pizza's, pasta's en lasagne waren allemaal prima en werden keurig op tijd geserveerd. Minpuntje was wel het (echt wel behoorlijk) vieze bestek. (En jongens, met broodmessen valt een pizza echt niet te snijden.) Ook de toiletten zijn één groot vies en gedateerd drama. De zaak oogt niet gezellig en warm, eerder gedateerd en ongezellig. In de bediening 2 dame's. Één dame wist niet wat pasta was, kon geen drankjes aan tafel inschenken (of opnemen in minder dan 10 minuten zonder boekje) en liep aan het einde van de avond met haar 'werkmap' te zwaaien in het restaurant, dat ze haar uren afgetekend wilde hebben. Daarnaast was het tweetal de hele tijd met elkaar bezig en aten beide zelfs in zicht van ons. Andere dame was wel professioneel en op de hoogte. We waren met een jarige en kregen een 'vuurfontein' met gratis dessert op tafel, pluspunt. Prijzen zijn heel keurig. Zaak waar je, denk ik, als het wat drukker is, beter niet naartoe gaat.
Lindaa75 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Vaste klant van bijna 8 jaar. Ik eet er regelmatig en krijg opgediend wat er op de menukaart staat. Onbegrijpelijk dat er negatieve recensie is over hun pizza calzone, wat een van me favoriet is. Met name dat ze als opmerking aangeven hoe het word geserveerd, met bolognese saus en parmezaanse kaas, wat duidelijk staat in hun menukaart.
Krijg vooraf altijd bruchette of warme broodjes met kruidenboter van het huis. Goede huiswijn waarmee ze niet gierig zijn, je krijgt er volle glazen.
Goede prijs kwaliteit verhouding, je kan hier uitgebreid eten voor weinig.
Aldus een aanrader als je trek hebt in Italiaans eten.
Milo G.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Diner bij La Piazza. We komen zelf niet uit Gouda en wilde lkkr pizzaatje of pastaatje eten. Super vriendelijke dames in de bediening in een saaie zaak. We bestelde 2 pizza's en 1 pasta. Pasta smaakte nergens naar en miste elk sprankje Italië. Om over de pizza's nog maar te zwijgen. Slappe pizza Margaritha, leek wel een diepvries pizza. Mijn Calzone met bolognese saus was ook een net gare pizza met sauslepel bolognese saus met wat gerapste kaas er over. Schandalig dat deze zaak zich een italiaans restaurant mag noemen. Dames correct, maar keuken ver onder de maat
We zijn het niet eens met uw recensie. Er wordt geschreven dat de pizza lijkt of het uit de diepvries komt wat helemaal niet waar is. De pizzadeeg wordt dagelijks vers gemaakt. En de ingrediënten zijn vers. De recensie over de calzone is zeker onterecht. In de kaart staat precies aangegeven hoe de pizza calzone wordt geserveerd met bolognese saus en geraspte Parmezaanse kaas. Ik adviseer u om voortaan de kaart goed te lezen voordat u wat bestelt bij iedere restaurant. En betreft dat wij ons een Italiaans restaurant noemen, wat al zeker 30 jaar bestaat, komt omdat we met oorspronkelijke ingrediënten en recepten van Italië werken. Met vriendelijke groeten, La Piazza.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Lunchen bij La Piazza is lekker zeg. Gewoon een lekkere pizza, niet te zout, niet te vet, niet te veel, niet te weinig. Gewoon een lekkere pizza. Aardige meiden. Prima terras. Ik ben geen fan van huilende babies en orgelmuziek maar kon het restaurant ook niets aan doen. Gewoon prima in orde. Ik zou hier zo weer een pizza eten.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Het eten is wel oké. Toen we gingen lunchen kregen we ons eten geserveerd zonder bestek, hier moesten we nog om vragen. Dame serveerde apart, en liet hierdoor drinken vallen. Mensen naast ons moesten redelijk lang wachten voordat ze wat konden bestellen, na 10x roepen kwam ze eindelijk. Dit was ook zo bij onze tweede drink ronde, ze stond gewoon te beppen met haar collega. Toen ik afrekenede stond de caissière te beppen met haar baas over Scheveningen. Dit restaurant is dus geen aanrader!
Bas I.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
19:10, we nemen plaats op het terras, en bestellen wat drinken. Sonfsr, so good.
19:15 we bestellen pizza, en krijgen ons drinken.
19:55 waar blijft de pizza? Het is fout gegaaan in de keuken, bonnetjes door elkaar, we krijgen een drankje van het huis aangeboden, prima!
20:00 drankjes komen, het bier is lauw en dood.
20:15pizza's zijn er! Op de kaart staat pepertjes, helaas, klodders sambal onderde salami...
21:00 ergens anders maar wat gaan drinken, pizzas waren niet eens zo vies... het toilet wel!
Van W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Als ik naar de pizzeria ga dan ga ik altijd naar La Piazza. Ik vind het een leuk terras, ze schenken een goed vol glas lekkere wijn en de pizza,s zijn goed klaar gemaakt met een krokante dunne bodem. Ik neem altijd pizza Tonno en soms Lasagne. Ik vind het interieur en de verlichting binnen niet echt gezellig. Dit is een van de weinige restaurants in Gouda die goed toegankelijk is voor Karin van Dijk die in een electrische rolstoel zit. Ze kan ook op het terras zitten omdat er een speciale oprit is gemaakt. Wat mij betreft een aanrader als zin in pizza hebt.
Vonknoor .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Met de kinderen hier gegeten, pizza hawai, pizza salami en lasagne. Pizza was prima alleen met botte messen is het niet prettig eten. Lasagne was prima. Oubollige en oude inrichting plus dat het niet fris oogt zorgt dat je hier minder smakelijk eet. Bediening zijn jonge dames, niets mis mee, maar komt nog wat onervaren over.
KeesAsscheman .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Ober komt drankjes uit serveren met hand boven op glas, dus drinkcontact. Simpele pizza duurt 45 minuten voor het geserveerd wordt. Decor: serveersters die elkaar de tent uitvechten omdat alles blijkbaar misgaat. Pizza wordt geserveerd met duidelijke een zwarte haar. Nieuwe pizza arriveert al na 4 minuten. Haar er af gehaald en opnieuw geserveerd ? Ballentent, vermijden