La Piazza di Roma

Euterpeplein 3 3816 NM Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant La Piazza di Roma

Zoals ze het doen in Italie

De Italiaanse keuken is een van de meest geliefde in Europa en omstreken. De oudste en bekendste kookstijl is gericht op het ten volste benutten van ingrediënten en staat aan de basis van de Italiaanse cuisine. Bij La Piazza di Rome serveren ze pizza met verse ingrediënten en dunne, knapperige bodem. Maar ook mixed grill, visgerechten en pasta's. Zoals dat hoort in Italië.

Meer informatie over restaurant La Piazza di Roma

Anton T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eenvoudig Italiaanse tentje in een wijk van Amersfoort. We aten er op een vrijdagavond, op het moment dat de bediening bestond uit één hardwerkend meisje dat wel wat meer ondersteuning verdiend had. Probleem met het decor is niet zozeer de eenvoud alswel dat de afhalers tussen de tafels doorlopen. Echt gezellig zitten gaat dus maar matig. De spaghetti carbonara was smaakvol, zij het niet helemaal volgens de regels van de kunst - er zat namelijk room door... De tiramisu was wel prima, maar waarom daar slagroom naast lag weet ik niet precies. Prima voor een snelle Italiaanse hap, maar verwacht er niet meer van.
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Gemoedelijk wijkrestaurant. Open voorkant nodigt uit om naar binnen te gaan. Mooie zwart/wit foto's van Rome doen je even denken dat je op het Piazza Navona zit. Met uitzicht op de waterpracht van Bernini. Geholpen door de kok komt zelf de naam van het Campo di Fiori weer terug uit het geheugen. Een glas koude witte wijn. Geen pretenties, gewoon witte wijn. Spaghetti Carbonara, romig en hartig. Alsof je bij Fiumi zit, op een zomeravond of in Trastevere. Geen tijd voor koffie. Heerlijk wanneer een eenvoudig restaurant gewoon precies is wat je zoekt. Op naar de volgende vergadering. Maar met een stevige portie Rome in de pocket! Oh ja, vergeet bijna de snelle en vriendelijke bediening en de zeer schappelijke prijs. Gewoon prima dus!
BertenBep .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Tomatensoep was goed.
Kregen mini porties spaghetti, ene portie praktisch zonder spekjes en saus ontbrak. Terwijl we bij reservering hadden aangegeven flinke eters te zijn.
Vervolgens vergat men ons de Iens korting te verlenen, na opmerking hierover kregen we 20% over totale rekening, hadden ook 2 liter rode wijn , twee Irish-coffee en kaas-plateau verorberd.
Charlie0073 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Het restaurant oogt wat verouderd en in een wijkcentrum maar de pizza's waren erg lekker (perfecte dunne bodem, lekker belegd) en ook de rode wijn was prima. Service was erg vriendelijk.
Rdr24 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Met twee personen gegeten in het restaurant. Uiterlijk en inrichting zijn niet heel erg sfeervol maar alles ziet er netjes uit. Prijs kwaliteit is prima. De pizza's zijn voldoende groot en heerlijk. Mooie dunne en krokante bodem. Dat is een kunst. De bediening is vriendelijk.
Evelijn D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Lekkere pizza's en meer! Uitstekende prijs kwaliteit verhouding en vriendelijke eigenaren! Wij komen hier regelmatig met plezier.
Maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
We aten met 3 personen via een Groupon-deal. Allen kozen voor een pizza (pasta kon ook). De pizza's waren ok, de ene iets beter dan de ander. Vooral de quatro stagioni was de moeite waard. Lekkere dunne bodem, krokant aan de rand en voldoende gebakken in het midden. Drankjes redelijk geprijsd. De bediening ok, het ene meisje was veel vriendelijker dan de ander.
Het restaurant (eigenlijk gewoon een pizzeria) ligt in een eenvoudig winkelcentrum. De uitstraling is daardoor niet erg positief. Binnen valt het mee. de kaart biedt veel mogelijkheden, maar het restaurant nodigt niet uit om er uitgebreid te dineren.
Al met al zijn we, rekening houdend met het soort restaurant, wel tevreden.
Angelic V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Gereserveerd voor 4 personen via de Groupon, op de dag zelf gebeld dat er een extra kind mee kwam. Geen probleem, dus dat was mooi. Zaak was redelijk vol op een maandagavond. Ruime keuze, crispy dunne pizza's: beleg wat karig en paprika uit het zuur, zonde. Prima gegeten. Wel teleurstellend dat er bij het afrekenen eerst werd gevraagd waar we vandaan en we het gevoel kregen dat daar de prijs van de extra pizza op gebaseerd werd. Helaas werd niet de kinderpizza gerekend maar de duurste. Das toch best erg jammer, want wij hierdoor komen wij niet meer terug!
Fijnproeverss .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wij hebben pizza gegeten bij dit restaurant. De pizza's waren door de dunne, knapperige bodem heerlijk! Het viel wel erg tegen dat de paprika op de pizza uit het zuur kwam. Dit maakt de pizza een stuk minder smakelijk. Tot slot: de aankleding van de zaak kan wat gezelliger. Het is nu een soort snackbarsfeer. Echter, de prijs/kwaliteit verhouding is top!
Niels .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Ik ga hier meestal een pizza afhalen en er niet zelf eten. Maar ook als je afhaalt is de bediening erg vriendelijk en ze onthouden je ook want ik was al een hele tijd niet meer geweest maar ze kenden mij toch nog. Dat betekend toch dat ze gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan. De gastvrouw is erg aardig. Als je een tijdje moet wachten krijg je vaak ook een drankje voor het wachten. Ik heb er ook wel eens gegeten en dan is het ook gezellig. De pizza's zijn van een goede kwaliteit en erg lekker. Helaas is de ambiance iets minder maar dat komt mede door de locatie.
Joest .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Op Iens zagen we dat dit restaurant zeer goed beoordeeld werd. Wel eens langs gefietst... het Euterpeplein. Je verwacht daar toch niet snel een zeer goed restaurant.
Binnenlopen in Piazza voelde als binnenlopen in een typisch restaurant in Italie. Witte tegels en een warm welkom door de gastvrouw en haar familie. Maar halen ze met de in Nederland gekochte ingredienten het niveau van de verse Italiaanse keuken? Nee. En dat is voor de prijs die je ervoor betaald misschien niet eens zo heel erg. Het lijkt er op dat Piazza veel vaste klanten heeft die de prijs / kwaliteit wel waarderen. Na een goede espresso en een likeurtje van de gastvrouw is het waarschijnlijk dat ik ook nog eens terugkeer voor een vleugje vakantiegevoel op het Euterpeplein... Nooit verwacht.
Ditrich N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Het ligt aan een klein winkelcentrum en is goed bereikbaar. De entree is wat onwenning en het komt niet over als een restaurant. Meer een afhaal pizzeria. De ontvangst echter doet vermoeden dat het meer is dan dat, en dat is het ook. Het deal menu is zeer uitgebreid en bevat typisch Italiaanse gerechten. Heerlijke mosselen in tomatensauce, een uitgebreid worst en kaasplankje als starter en superlekkere carpaccio. De gegrilde dorade was zeer lekker en goed gegaard. De vlees mixed grill was super. Als afsluiter ijs of Tiramisu. Beiden waren lekker. Fijn dat ook onze jarige in het zonnetje werd gezet met een leuk muziekje, sterretjes en ballonnen. Lekker eten en een gezellige verjaardag. Dat we ver na sluitingstijd mochten blijven zitten was ook top. Al met al een aanrader.
Ditrich
Gezinus K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Met enige vooringenomenheid gebruik gemaakt van de Iens deal. Heeft onze verwachtingen overtroffen. Eten prima en een relaxte sfeer. Aardige bediening en de eigenaresse komt een gezellig praatje maken. Interieur eenvoudig. Enige minpuntje is dat er niet kan worden gepind. Eeerst naar de pinautomaat op het plein en daarna betalen.
Monique_s .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Vandaag heerlijk gegeten met mijn man en dochter bij La piazza di Roma.
Een egt Italiaans familie bedrijf net buiten het centrum op een gezellig pleintje.
Het ontvangst was een warm welkom en er stond een gezellig tafel voor ons klaar.
Er werd gelijk een drankje ingeschonken en na bestelling gelijk een mandje met brood!
Wij hebben 2x gekozen voor de vleesgerechten zowel voor als hoofdgerecht.
De carpaccio was vol smaak en dun gesneden en de Arosto misto heerlijk mals en van de grill.
En natuurlijk 1x visgerechten mosselen vooraf en een mooie dorade vis als hoofd.
Visgerechten waren goed bereid!

Tiramisu proefde vers uit eigen keuken en tevreden over het ambachtelijke ijs! Genoeg keuze uit smaken.

Wij komen zeker terug als klant en egt een aanrader.

Dylyan K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Super enthousiaste eigenaresse en kokkin. Heel vriendelijk. Restaurant is schoon en netjes. Het eten was goed maar niet bijzonder. Locatie is minder.
Matildatan .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Ik heb samen met de kids en mijn man bij la piazza di roma gegeten. het eten was voortreffelijk ,de biedening was erg gastvrij. En als toetje hadden wij tiramisu uit eige keuken, het is een aanrader ! Wij komen snel weer langs , bedankt!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Vanwege de goede recensies zijn we vol verwachting naar Amersfoort gereden. De TomTom bracht ons naar een winkelcentrum in een woonwijk van Amersfoort. Wat bedenkelijk stapten we het restaurant binnen, want het restaurant oogt in eerste instantie als een veredelde snackbar. Na een aarzelend ontvangst (de bediening was nog niet allemaal op de hoogte van het Iens menu), kwamen de gerechten snel achter elkaar door. Het eten was kwalitatief goed. De aankleding op de borden kan beter. Een bord met alleen vlees doet vaak wat kaal aan... De tiramisu was nagenoeg op, maar dat werd creatief opgelost door het aan te vullen met ijs. De bazin (Italiaans) kwam dit zelf op een leuke manier vertellen.
Kortom, een leuke kennismaking met dit restaurant en als we snel een lekkere Italiaanse hap willen doen en we zijn in de buurt, dan gaan we nog een keer langs.
Fredw .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Voor een restaurant buiten het centrum van Amersfoort moet je iets extra's bieden. Met uitzondering van de vriendelijke ontvangst laat veel te wensen over.
Er wordt allereerst bovenmatig veel zout gebruikt. Nergens hadden we de echte Italiaanse smaak te pakken. Alsof alle ingredienten bij de goedkope supermarkt vandaan komen: vlak en smakeloos, opgepept met een flinke dosis zout.
Voorgerechten: alleen de gorgonzola van de plato misto is OK. De parmAHam is droog en smakeloos. De carpaccio is OK maar ook niet meer dan dat.
Hoofdgerechten: veel te zout. Lamskoteletten zijn afgezien van het zout wel goed gegrild, maar het vlees van de mixed grill veel te droog.
Nagerecht: Tiramissu is huis gemaakt (zegt de menukaart) maar smaakt naar de C1000. Van het schepijs smaakt vanille niet naar vanille.
De wijn is waterig en de koffie ronduit slecht.
Kortom het kan een stuk beter.
Dan het decor: kaal en ongezillig. De ballonnen van een oud feestje hangen er nog. Een vuilniszak houdt de deur open en de kartonnen doos met wafels voor het ijs staan te wiebelen op een smal tafeltje.

Sorry mensen maar meer kan ik er niet van maken. Jullie vriendelijkheid ten spijt.
Eveline6 B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
De ontvangst in dit restaurant was uitermate vriendelijk. Er hangt een prettige en ontspannen sfeer. We kregen al direct een mandje met brood en een schaaltje olijven. Het voorgerecht was heerlijk, net als de hoofdgerechten en het ijsje dat we zelf konden aanwijzen was perfect! Echt een adresje om te onthouden!
Tess C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Gister avond heb ik heerlijk gegeten bij La piazza di roma! echte Italiaanse pizza's en pasta's .. gezellige muziek en gezellig personeel+