La Pescheria

Wijttenbachstraat 10 1093 JB Amsterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 50€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Insalata di polpo con patate (Octopus salde met aardappelen)
      Seppia alla giardineria (Sepia met groenten)
      Trionfo di polipo alla Mediteranea
  • Hoofdgerechten
    • Risotto con limone e gamberetti (Risotto met citroen en garnale)
      Risotto Champagne e Gamberetti
      Risotto al Granchio
  • Nagerecht
    • Tiramisu
      Gelato all'Italiana
      Italian Coffe

Speciale deals

-50% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant La Pescheria

We are a restaurant specialized in fish dishes and only serving fish. Cooked, grilled and fried specialties. Lobster, oysters, prawn's, octopus, squid - made in Italian and French way. Hot and cold meals. Appetizers, first and second dishes of fish and pasta. Amazing and big range of white wines from France and Italy. Specialties such as: Polpette di pesce and Saute di Cozze.
The owner is Sicilian, passionate about restaurants and cooking for the last 35 years. The food is prepared by a French/Italian chef, following trendy approach by respecting traditional Italian and French cuisine.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant La Pescheria

Dagelijks 17.00 - 23.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken , Frans gesproken , Open op zondag

Jouw recensie over het restaurant La Pescheria

Z. H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Dit restaurant heeft verukkelijke verse gerechten en een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Mij zul je hier zeker terug zien!
Emannuel L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Breed menu met heerlijke visgerechten. Goede sfeer, goed personeel. Kortom: een aanrader voor liefhebbers van echt Italiaans eten.
Chris C.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Zeer aangenaam avond met een interessant en uitgebreid menu en vriendelijke bediening. Lekker eten!! Zou aanbevelen.
Massimo F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Erg lekker eten, rijke porties en de gerechten kwamen redelijk snel. De service was heel vriendelijk, en echte Italiaanse sfeer. Ik vond de visfilet en de vis lasagna absoluut top. Een aanrader
Jakoba D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Het was een heel leuke kennismaking met een restaurant dichtbij ons in de buurt. De gerechten waren heel lekker en gevarieerd, doch redelijk veel voor een vijfgangen menu. De laatste gang van vis met rettich, ananas en passievrucht was mijn favoriet!! Maar ook de zalmlasagna waas superlekker.
Zoë V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
We hebben in tijden niet zo goed gegeten! Alleen maar lof, heerlijk???? en super vriendelijke bediening!
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
We hebben een geweldige avond gehad. We hadden geboekt met de ah restaurantactie. Menu was 50 euro. Tweede menu gratis. Vooraf een heel smakelijk inktvis gerecht, gevolgd door 2 st.jacobschelpen. Dan twee heerlijke visballen. Eigenlijk was dit genoeg. Maar het ging door met een heerlijke pasta met mosselen, langoestines, vongole, lekkere saus. En daar bovenop nog een schaal met gegrilde vis met zwaardvis, tonijn, garnalen, gebakken aardappelen en gegrilde groenten. Tot slot een lekker ijs toetje. Flesje huiswijn voor 24 euro. Nog een heerlijke grappa van het huis. Totale rekening 74 euro. De gastheer gaf echt vorm aan een warme hartelijke pntvangst. En maakte de avond af. Absolute aanrader.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Beste Italiaanse restaurant van Amsterdam! Lekkere verse vis en pasta en een gezellige sfeervolle omgeving. Zeker een aanrader.
Q. B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Dinsdag 3 juli 2018, met 3 personen gegeten bij La Pescheria. We zijn echt enorm verwend door eigenaar Giuseppe (Pino) en zijn medewerkers. Op hun aanraden kwamen er voor € 25,-- per persoon allerlei lekkere gerechten op tafel. Octopussalade, calamares in tomatensaus, pasta met krab in saus, schelpen/mosselen, lasange met vis en als klapper ieder een heerlijk gekruide, in de oven gestoofde tarbot. Desserts werden aangeboden maar gingen er echt niet meer in. Neem de tijd, geef ze de tijd, dan ze gaan daar helemaal los op zijn Italiaans.
Latif A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Ik ben geen vis eter maar op aanraden toch maar naar een dit visrestaurant geweest. Na een hartelijk onthaal door de eigenaar, wat aanvankelijk overdreven leek maar achteraf was dat een deel van zijn karakter en iets typisch binnen Siciliaanse familie cultuur. Op aanraden van de eigenaar een selectie aan gerechten gekregen. Ik heb nooit inktvis gegeten waar je de zuignappen nog aan zag of hele ansjovis gegeten maar wat heb ik genoten. Lekker zoutige vis met hoge kwaliteit olijfolie, wat een lekkere combinatie. De vis smaakte ook niet sterk zoals bij wat oudere vis wel het geval is, dus alles is super vers !! Ik kom zeker terug Pino
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Gezellig klein restaurantje, met Siciliaanse eigenaar die zorgt voor een heerlijk sfeertje! Top gegeten en zeer veel verschillende Italiaanse visgerechtjes mogen proeven.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Bij La pescheria gereserveerd (50% iens deal) vanwege de Fruit de Mer. Bij aankomst helaas geen menu maar een weekend deal (?). Kortom, aangeven hoeveel je pp wilt eten en daar krijg je dan gerechten naar. We gaven aan voor de fruit de mer te zijn gekomen en niet zo veel zin te hebben in pasta oid. De aanwezige en aanrakerige ober, die graag een siciliaanse wijn in een venetie fles (??) aan de man bracht, zei dat het allemaal goed zou komen.

De gerechten waren oke - sardientjes erg zout en 2 maal hetzelfde bijgerecht (oa te gare snotterige courgette).
Helaas geen fruit de mer, wel eenmaal lasagne en eenmaal risotto (?) met kurkdroge zalm, die ik heb laten staan. De octopussalade en 2 maal vis waren overigens wel goed bereid. We hadden in ieder geval geen honger meer. We hebben uiteindelijk voor het eten en drankjes een prima prijs betaald, met name door de -50%. Maar zonder korting zou de prijs echt te veel zijn geweest.

De cubaanse live muziek was leuk maar had beter gepast in een salsa club met cocktail in de hand. Nu konden we elkaar niet meer verstaan.

Al met al hadden we graag vooraf geweten dat we niet van het menu konden kiezen. Ook was het niet duidelijk wat het verschil was tussen €25,- pp / €30,- pp / €35,-. Overal zagen we dezelfde gerechten langskomen.

Ondanks meerdere pogingen van de ober om onze teleurstelling van de missende kaart goed te maken (in de vorm van limoncello en amaretto) - zullen wij helaas niet snel weer naar La Pescheria gaan.
Yvonne T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
We wilde dit restaurant eens uitproberen, want vis daar zijn we alle twee dol op. We werden allerhartelijkst en persoonlijk ontvangen en de gerant bleek een zeer enthousiaste gastheer. Het bleek een speciale avond met live-muziek. Twee gitaristen die het repetoire van de Buena Social Vista Club kenden en andere Spaanstalige kaskrakers. Het werd een dolle boel. Daar moet je van houden maar wij hadden lol.
Het eten was zeer goed bereid, zeer smakelijk en omdat het die avond een menu was, werden we steeds door andere gerechten verrast. Klap op de vuurpijl was de meest heerlijke tiramisu die ik ooit heb gegeten.
Enige minpuntje vind ik dat de prijzen aan de hoge kant zijn. Maar dat kon ook komen doordat het een speciale avond was met een vast menu van 50 of 60 euro.
Evelien T.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Lekker eten, grappige bediening. Heerlijk gezeten buiten in het avond zonnetje.
Eeke H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
We werden alleraardigst ontvangen door een medewerker. Daarna kwam de baas binnen en nam het over. Echt Italiaans en erg overdreven. Jammer. Niet alle gerechten waren verkrijgbaar, dat was direct bij binnenkomst verteld omdat ze alleen verse producten gebruiken. Het eten was erg smakelijk. Goed gekruid en ruime porties. De prijs van de gerechten zijn aan de hoge kant. Gelukkig hadden wij de deal van Iens 50% korting. Jammer dat de baas onenigheid kreeg met een van de medewerkers, die boos vertrok. Leuk klein restaurant met op deze zomerse dag ook tafeltjes buiten. Als de baas wat meer ruimte geeft aan zijn personeel zou het een stuk leuker kunnen zijn.
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Bijzondere sfeer en gedurfde gerechten in La Pescharia. De bediening is erg aanwezig, maar dat is ook wel weer leuk.
Ik at een pasta met wulkschelpen. Vond de wulk geen lekker schaaldier, maar dat weten we dan ook weer. De pasta was ok.
Na het eten kregen we nog een glaasje grappa/amaretto van het huis. Heel vriendelijk allemaal.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Erg enthousiast en vriendelijk personeel. Deed heel erg hun best. De krab pasta was super vers en erg lekker!
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Prijzen van de gerechten zijn verdubbeld voor de iens actie (voorgerechten zijn 24 euro ; hoofdgerechten ruim over de 30). Dit werd ook toegegeven door het restaurant. Bediening / gastheer heel leuk ; maar er ging helaas echt wel heel veel fout deze avond in de keuken. Eigenaar/kok was niet voor rede vatbaar toen we voorzichtig wat feedback wilden geven en ging helemaal door het lint. Jammer voor het personeel. Letterlijk bijna alles was op (onder andere de kreeft, vongole, krab, prosecco, er waren maar 2 wijnen beschikbaar; terwijl er echt tientallen op de kaart staan; niet passend gezien de prijzen en ook niet bij de drukte ; er waren weinig mensen dus hoe kan alles op zijn). Onze buren hadden wijn besteld en kregen water ingeschonken uit een wijnfles die duidelijk al open was geweest. Pasta die we hadden was echt gewoon niet goed. Vis was prima maar zelfs met iens korting aan de dure kant. De 50% op drankjes maakte het een beetje goed, maar ik begrijp de goede recensies hier echt niet. Wij zijn absoluut niet de moeilijkste , en gaan veel uit eten maar dit is gewoon ondermaats, en zo dachten onze buren er ook over. Die hadden naast water uit een wijnfles ook bevroren scallops geserveerd gekregen. Mes met kapot lemmet, vieze stoelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Potentie is er zeker met het leuke personeel, maar dan moet de eigenaar wel open staan voor feedback. Tegen ons werd gezegd dat hij zelf in de keuken stond omdat de kok ziek was, geen idee of dat echt waar was.
haha you are 'Mangia braci': (arm eater) !!!
Mulligans V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Mooie verse vis, werd aan tafel voor ons gefileerd. Fijne hartelijke bediening. We komen zeker terug
Marjo L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Goeie kwaliteit, vers, maar duur.