La Perla

6,9
Erg voordelig
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Gister met de meiden van de familie gegeten vooraf aan ons filmavondje. We bestelden alleen een hoofdgerecht en vroegen of dit een beetje snel kon. Geen probleem. Ieder van ons had een ander gerecht en zoals altijd snel, correct en op smaak. Vriendelijke bediening en super leuke eigenaar. Het is een gezellige goede Italiaan waar prijs kwaliteit prima is. Wij komen er allemaal graag. Verwacht geen uitgesproken culinaire hoogstandjes, maar t is gewoon voor snel een hapje en in dit segment een prima restaurant
Hélène V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het terras buiten is behoudens parasols niet aangekleed. De bediening is vriendelijk, helaas wordt het hoofdgerecht nog geen 10 minuten na het voorgerecht geserveerd. Maar wat ik het meest mis zijn verse producten. Verse champignons, verse tonijn op de pizza (geen blikje). Ook een eigengemaakte tomaten- en roomsaus. En als de entrecote niet op smaak gebracht wordt in de keuken, dan peper en zout op tafel.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Sfeervol restaurant, gezellig Italiaans ingericht. Tafels en stoelen oud, geen fijne stoeltjes om lang op te zitten. Buiten mooi terras. Vooraf broodjes gekregen, als voorgerecht namen we carpaccio en slakken, carpaccio was goed maar slakken niet bijzonder. Hoofdgerechten steak, coquilles, pasta en pizza. Mijn pizza was lekker maar niet heel erg bijzonder, de champignons zijn uit blik zoals ik in een andere recensie lees. Het eten was best veel. De wijn smaakte ook erg lekker. Personeel was vriendelijk, de baas wat eigenaardig maar je moet hem kennen. Toen het eten op tafel stond niemand gezien om te kijken of we wat nog wilde drinken of te vragen of het smaakt.
Boogschutter112 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Vriendelijk personeel , maar de pizza's zijn serieus smakeloos!
Geen verse producten worden gebruikt als toppings voor hun pizza's en dat is voor een Italiaans restaurant ongewenst. Ik vermoed dat champignons, paprika,enz uit een potje komen en dat is te proeven. Teleurstellend dus wat smaak betreft.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
prima gegeten vooraf ons bioscoopbezoek. we kregen een mandje broodjes met kruidenboter, deze waren niet echt vers en warm, jammer daar zou je meer uit kunnen halen. Als hoofdgerecht gekozen voor tagliatelle met zalm en een pizza. Beide waren goed op smaak maar niet uitgesproken. Als nagerecht huisgemaakte tiramisu en voor mij een koffietje. Tiramisu erg lekker, maar een beetje vreemd om een volwassen man een tiramisu voor te schotelen met een simpel groothandel parapluutje en een droof wafelkoekje, laat het weg dat maakt net het verschil. Voor de rest prima betaalbaar restaurant met een gezellige sfeer en goed eten, maar inderdaad niet al te culinair, wel lekker.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Een heel leuk italiaans restaurantje in het uitgaansgebied van helmond. Het ziet err heel sfeervol uit en je waant je echt in italie. Er os een uitgenreide kaart echter de gerechten die geserveerd worden zijn lekker maar niet echt heel bijzonder. Er is heel veel keus en misschien ligt hier juist wel het probleem. Wat enorm opviel is dat er duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen de gasten. Bij sommige tafeltjes was d bediening niet weg te slaan terwijl anderen echt hun best moesten doen om kontakt te krijgen. Al met al een leuk restaurant maar ik zou er zelf liever naar toe gaan als het niet helemaal vol zit.
Huubgiesen .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Zwaardvis was veel te gezouten. Na een opmerking hierover tegen serveerster, was het antwoord: "Dat is jammer". Ik heb toen maar de suggestie gedaan om het op zijn minst te melden in de keuken.
Tot overmaat van ramp moest ik € 3,50 extra betalen omdat ik geen friet lust en daarom spaghetti vroeg; dit nota bene in een Italiaans restaurant
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
ALGEMEEN
Als je gewoon een nette Italiaanse "hap" wilt hebben voor weinig geld, is La Perla een prima zaak.
Verwacht je meer, is een ander restaurant aan te raden. Daar ben je dan wel veel meer geld kwijt.

LOCATIE
Gelegen aan het Havenplein van Helmond is de ligging allerminst slecht. Met name in de zomer is het terras leuk. Voldoende parkeergelegenheid nabij.

DECOR
Een typische Italiaans restaurantje, tegen het kitscherige aan. Wel intiem. Geen gevoel van luxe.

BEDIENING
Men is zeer snel, complimenten! De bediening is wisselend. De ene keer te joviaal, de andere keer wat te afstandelijk. Al met al niet bijzonder, doch niet storend.

ETEN
Prima. En zeer prima, wanneer de lage prijzen in aanmerkingen worden genomen. Met name de tagliatelle gerechten zijn bovengemiddeld. Smaakvol en royale porties. Ook hier: niet bijzonder, maar wel voor de gevraagde prijs.

DRANK
Keurige huiswijn, niets op aan te merken. Lekkere koffie.

PRIJS-KWALITEIT
Uitstekend.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Een typisch italiaans restaurantje ingericht met typische italiaanse dingetjes zoals druiven en wijnkannen. Het is een knus tentje met een semi open keuken. En een klein barretje waar je kan wachten als je komt afhalen. We Ijn hier sinds lange tijd weer eens wezen eten (3 jaar geleden) maar er is weinig op de kaart veranderd. Het eten is wel aardig maar niet echt bijzonder. De bediening doet zijn werk en de eigenaar is vooral heel vriendelijk maar bekenden terwijl het misschien handiger zou zijn om juist nieuwe klanten te plezieren. Al met al wel een leuke avond gehad en ons buikje vol gegeten.
Mirrie1 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Leuk restaurantje om te gaan eten met je eerste vriendje, of van je eerst verdiende centjes..
Personeel is niet betrokken bij klanten. Vragen of het heeft gesmaakt terwijl je nog aan het eten bent, en vragen of je nog koffie wil na het voorgerecht als het hoofdgerecht nog moet komen,,,,
Liever veul, dan lekker tent.
Frank F.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Het leek op het oog een aardige tent. Eenmaal binnen zagen we een oud / donker interieur. Personeel was vriendelijk, op de baas na. Zeer merkwaardig hoe hij met z'n klanten omgaat, kort af reageren en niet echt interesse tonen in zijn gasten. We vroegen meerdere malen waarom het zo tochtte in de hoek, het antwoord was dat dat niet mogelijk was. Nou eindelijk ging de verwarming omhoog... kortom dit behoort duidelijk beter te zijn. Het eten vonden we nog wel van een dusdanig niveau dat we het een ruim voldoende geven. Maar ik zou er zelf niet weer naar toe gaan.
SJCN .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Heb hier samen met mijn vriend gegeten.
Het was enorm veel wat je kreeg voor de prijs. Maar ontzettend lekker dat je alles op wilde eten.
Helaas was ik al vol, vond het gewoon zonde om het te laten staan.

De service was ook top!
Mocht ik ooit weer naar Helmond gaan, dan ga ik zeker daar weer eten!

Irene B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Ze spelen al 'n tig jaren op safe: eigenaar en bediening én bijna altijd 'n volle zaak. Knappe prestatie! Pareltje om regelmatig terug te komen én te genieten van de specialiteiten die op de kaart staan.Lekkere Italiaanse wijnen...voor de liefhebber, vraag er naar!
Diana R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Inrichting inmiddels een beetje oubollig maar het eten is er goed en de bediening vriendelijk. We hebben hier vaker gegeten en mijn man is gek op de pasticio. Ik mag graag steeds opnieuw een andere schotel proberen. Keuze genoeg en prima prijs.