La Pecora Nera

Prinsestraat 36 2513 CD Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant La Pecora Nera

Perfecte combinatie van traditie en creativiteit

Chef Marco komt uit Sardinië en is een ster in het koken van traditionelel Italiaanse gerechten. Daarnaast is hij altijd bezig met het ontwikkelen van zijn eigen recepten, een hele uitdaging. Je proeft dat er een echte kenner in de keuken staat.

Meer informatie over restaurant La Pecora Nera

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
BerkhoutDH .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
WimStal .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Op 2 december met de AH-actie het 3-gangenmenu genomen. Alleen dit menu was mogelijk, hoewel we dit niet storend vonden omdat de beschrijving heel aanlokkelijk was.
Als aperitief namen we bier en een fles water. In de meeste restaurants kan men kiezen tussen lokaal bier of bier uit het land van oorsprong. Hier kan men niet kiezen, het is Peroni voor €3,50 per flesje. Het water €3,75 en de wijn €3,95. De prijzen van iens lopen dus achter.
Als voorgerecht hebben we de 2 keuzes besteld zodat we van elkaar konden proeven.
De carpaccio van gerookte eendenfilet was heel lekker, maar wel wat weinig. Truffelhoning klink erg culinair maar is nauwelijks te proeven. De granaatappel diende als versiering, evenals de rucola.
De tagliatelle met crème van pompoen en prei, parmezaanse kaas, balsamico-azijn en kaviaar was voldoende groot en best smakelijk. De kaas en balsamico was goed te proeven, voor de kaviaar, de pompoen en de prei heeft men een vergrootglas nodig.
Het hoofdgerecht van diamanthaas was smakelijk met een crème van gorgonzola en groene peper, maar wel een kleine portie, ik schat 90 gram vlees. De diamanthaas was van mij wat droog en niet helemaal mals, zodat ik dacht dat het vlees uit de diepvries kwam. Het vlees van mijn partner was wel mals en sappig en zij vond mijn vlees ook wat droog en hier en daar zenig.
Het schaaltje met aardappel en groenten was wat weinig voor 2 personen, maar wel redelijk lekker.
Het toetje chocolade Panna Cotta met gemalen witte chocolade en karamelsaus was wel lekker. Een klein, maar goed chocoladepuddinkje geserveerd in een groot diep bord vonden we lekkerder dan een gemiddeld Mona-puddinkje.
Met de achterkant van mijn stoel stond ik in redelijk aangeschoven stand tegen de stoel van mijn buurman aan.
Als we de volle prijs hadden moeten betalen had ik de verhouding kwaliteit en prijs niet in orde gevonden.
Nu met de AH-korting hebben we redelijk gegeten.
Daan R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Top restaurant op een leuke locatie in Den Haag. Goede kok, goed advies qua wijn en een hartelijke ontvangst!
Met top wijnen maken ze de avond compleet, kom hier zeker nog eens terug
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Knus restaurant, informeel en vlot bediend. Pasta's : stuk beter dan de gemiddelde "pizza-italiaan".
Leuke en schappelijk geprijsde menu's. De door ons bestelde fles witte wijn (uit Venezie) : erg lekker, goed gekoeld, in koeler en vriendelijk geprijsd. Sowieso in alles een vriendelijke zaak. De entrecote van kalfsvlees was
uitzonderlijk lekker. Ligging/omgeving : je moet een beetje mazzel hebben met een betaald parkeren-plekje dichtbij. Dat hadden wij: op een zaterdagavond (18.30) toevallig pal voor de deur! Anders moet je even een stukje lopen, door een leuke, aantrekkelijk winkelomgeving. Al met al een 8+, aanrader.
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten
Martine T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijke wijn, mooi menu, fijne sfeer, met zorg bereidde gerechten.
Absoluut voor herhaling vatbaar!
Mooi om dit stel zo passievol te zien werken.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Mooi gezellig restaurantje erg lekker gegeten van het Albert heijnmenu.
Vlees had iets korter gemogen voor rosé maar toch lekker. Heerlijke pino grigio voor vijf euro per glas erbij!
Andrea173 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Erg lekker gegeten met de AH-actie. No-nonsense Italiaanse maaltijden, prettige sfeer en ontvangst en goede wijn! Bracht ons in Italiaanse sferen :)
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk gegeten en goed verzorgd door eigenaren!
Monique E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik ben hier nu 3 keer geweest. De eerste keer was alles top! De tweede keer was bij mij alles heel goed maar zaten bij mijn vriend een aantal stukken harde pasta in zijn gerecht. Alsof er tijdens het koken niet goed in de pan was geroerd. Het voorgerecht van deze avond was zoals altijd heerlijk. Bij mij ontbrak echter salie in het gerecht van tagliatelle met truffelpoeder en parmezaanse kaas. Het leek wel alsof alle salie in hetzelfde gerecht van mijn tafelgenoot terecht was gekomen, misschien ontbrak hier ook weer een roermomentje. Het vlees met de plak ham erop vonden wij beiden aan de droge kant en dat ben ik eigenlijk niet gewend van deze voortreffelijke kok. Eerder gegeten entrecote en lamsbout waren super! Het nagerecht was deze keer zoals altijd ook weer heerlijk. Tiramisu met limoncello!
Anna.salapeup .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij hebben hier vaker gegeten en elke keer is het eten heel goed. Elke gang is zeer goed verzorgd. Absoluut een aanrader.
Elergui .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Fantastisch menu van AH. Wij hebben gekozen voor tagliatelle met boter, salie en truffelpoeder
Vervolgens de saltimbocca en sloten af met een heerlijke tiramisu.
Alles vergezeld van een mooie wijn uit 2012 . Absoluut een aanrader.
Y.g.g.bauwens .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteren voor de eerste maal bij dit Italiaanse restaurant gegeten, een klein en gezellig restaurantje met vriendelijke bediening. Wij kozen uit het menu voor de AH actie. Jammer, wij vonden het teleurstellend het brood en de wijn waren heerlijk, maar de smaken van de gerechten vielen tegen. Jammer maar voor de prijzen op het menu zullen wij niet meer reserveren bij dit restaurant.
Alessiomelis .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Lekker Italiaans alles vers bereid
De drie gangen AH was heel lekker.
Het tagliatelle met boter en salie waren voortreffelijk, en mijn saltoinbocca alla Romana, to die for!!!
Voor dessert De Tiramisu met limoncello, was fris en lekker.
Lekker wijn!!! Een echt aanrander!! Top
Wij komen zeker terug...
Arrivederci
Burgaj2 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Prima eten. Vis niet te gaar, kalfsvlees gaar genoeg. Leuk voorgerecht: rode bieten met geitenkaasmousse. De tiramisu was geen natte kledder maar een smakelijk koekjesgerecht. De open wijn was heel goed, de bediening zeer vriendelijk. Het was een extreem hete dag en dan mis je een terras of tuin of airco.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker gegeten met het menu van de AH-actie. We waren met z'n vieren en werden vriendelijk onthaald. Keuze uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en dolce. We hebben allemaal gekozen voor de carpaccio van biet en vervolgens tweemaal kabeljauw en twee maal saltimbocca met als toetje een heerlijke limoncello taart. Al met al hebben we prima gegeten en zullen we hier zeker nog eens terug komen.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
La Pecora Nera (Het Zwarte Schaap) is een klein Italiaans restaurant in de Haagse Prinsestraat. Volgens de website is de uit Sardinië afkomstige chef gespecialiseerd in traditionele Italiaanse gerechten en ontwikkelt hij tevens zijn eigen recepten. Vanavond eten mijn vriendin en ik hier met een AH-voucher en wordt ons een driegangendiner voorgesteld waarbij bij elke gang kan worden gekozen uit twee gerechten. Wij kiezen als voorgerecht tagliatelle (dat is een verse lintpasta) in botersaus met salie, parmezaanse kaas en truffel. Met de geur van truffel die zich op een gegeven moment door de ruimte verspreidt, wordt het uitserveren van dit werkelijk heerlijke gerecht aangekondigd. Het hoofdgerecht bestaat uit saltimbocca alla romana (kalfsvlees met gedroogde ham) voor haar en merluzzo (kabeljauw) voor mij. De saltimbocca is een traditioneel Romeins gerecht en is ook op die wijze bereid. De merluzzo wordt vergezeld van spinazie die een heldergroene kleur heeft meegekregen en die wordt opgesierd met helderrode tomaatjes. De presentatie van het gerecht met zijn rode en groene kleur doet een beetje denken aan de kerst. Is dit gerecht een voorbeeld van de geroemde creativiteit van de chef? De tiramisu tot slot krijgt door een combinatie van rode en gele vruchtensauzen een verrassende twist mee.

De gastvrouw in de bediening is zondermeer hartelijk en attent. Over de inrichting wil ik opmerken dat de tafels heel dicht op elkaar staan waardoor je ongewild deelgenoot bent van de gesprekken van je buren. Misschien dat de Italiaanse popmuziek daarom zo luidt wordt aangezet?
Claudio123 C.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag naar La Pecora Nera geweest, het weer echt de moeite waard. Heerlijke antipasta, courgette met aubergines en gesmolten kaas, gegeten. Daarna een heb de lamskoteletten gegeten, een echte aanrader. Als dessert heeft de gastvrouw ons een frisse sgroppino aanbevolen. Heerlijk op een warme dag. Het was druk maar wel gezellig. Als ik in de buurt ben kom ik zeker weer terug.
Paulaveldhuizen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben hier met de ah aktie gegeten. Het was erg lekker, en zag er goed verzorgd uit.
Verse groenten en heerlijke wijn.
Komen hier zeker nog eens terug!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We kregen eerst goed brood met heerlijke olijfolie. Dan weet je eigenlijk al dat je goed zit. Een heerlijk glas gekoelde (wat is dat toch lekker 's zomers) rode Siciliaanse huiswijn dronken we erbij. Als voorgerecht de lekkerste tagliatelle ooit. Het hoofdgerecht was een heerlijke malse entrecote en het dessert een prima pannacotta. Wij komen zeker terug!