La Oliva Pintxos y Vinos

Donderdag t/m Zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 12:00

Maurits H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel lekker gegeten hier, dit is echt een top restaurant. We hadden een voorgerecht van de kaart en daarna hebben we een stuk of 8 pintxos genomen. De serveerster was super vriendelijk, en zei ook wat ze zelf lekker vond. De tonijn van de kaart was hemels, de venusschelpen (almejas) vond ik echter veel te duur (16 euro). De pintxos zijn spectaculair, het is moeilijk om in Spanje deze kwaliteit te vinden. Om dit alles nog wat beter te laten smaken hadden we een fles Ribuero del Duero besteld, uitstekende wijn maar dat mag ook wel voor 44 euro!
Jasmina B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Lekker eten, prima wijnen, gezellige sfeer, attente bediening. Je kan bij La oliva a la kart eten of pincho's bestellen. Personeel is in staat een goed wijnadvies te geven. Het is altijd gezellig druk bij La oliva en ook in deze buurt.
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Op een zonnige dinsdag hier heerlijk geluncht. Lekker buiten gezeten in het zonnetje. Het eten was goed, glaasje rode wijn erbij. Het leek wel even vakantie in eigen stad!
Wij gaan zeker eens hier 's avonds eten zijn nieuwsgierig geworden...
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Op een regenachtige donderdag door de regen, maar even naar binnen gegaan. Wat een aangename verassing, een Spaans restaurant in het gezellige Jordaan. Zeer vriendelijk personeel, een gezellige uitstraling, een kleine lunch kaart, maar zeer smakelijk.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Goed gegeten in deze soort van luxe tapas bar in de Jordaan.
De pintxos werden prachtig geserveerd niet alleen smakelijk, maar de diversiteit was erg goed gekozen door de chef.
Het andere eten was ook goed op smaak, het dessert was verrassend lekker zelfs, prijs en prestatie was prima in verhouding.
Verlichting was erg donker, dat moet te verbeteren zijn.
De bediening was erg vriendelijk, maar het leek alsof zij wel wat oderbemand waren.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Tapas op een stokje. Fantastisch uitgestald, goed van smaak, al is deze niet heel bijzonder. Water krijg je in een fles (betaald). Tikkeltje toeristische tent.
Captrain_b .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben hier verschillende tapas / pintxos geproefd. Vis en zeevruchten waren absoluut heerlijk. De vleesbereidingen, o.a. de eend, waren OK, maar niet geweldig. Prijs-kwaliteit verhouding is zeer redelijk en lekkere wijnen zijn ook niet zo duur.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Erg druk en rumoerig restaurantje, maar heel gezellig.
We kozen als voorgerechtje voor een selectie aan pintxos van de bar.
Ook daar was het erg druk en rommelig. We kregen uitleg over de hapjes die bestonden uit een stuk brood met mediterraan beleg.
Brood met geitenkaas en tomaat, brood met een stuk tortilla erop, en iets met een stuk gefrituurde kip. Het zag er heerlijk uit, maar was eerlijk gezegd niet heel smakelijk.
Een dikke plak droog brood moet wel heel rijk belegd zijn of goed besprenkeld zijn met olijfolie of iets dergelijks, wil het een lekker hapje zijn.
Het ging allemaal even in de oven en werd na 5 minuten lauw voor ons neus gezet.
We kozen daarna nog voor een voorgerecht van brochette van verse tonijn met eendenlever en zwarte rijst met creme van knoflook en inktvisjes.
Deze gerechtjes waren gewoon goed, en de wijn was echt heerlijk! Goede wijnkaart.
Ik zou hier voor de gezelligheid nog eens heengaan, maar niet zo zeer voor het eten.
Bediening was erg vriendelijk en snel.

Loes K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Baskisch restaurant midden in de Jordaan, waar de serveerster uitgebreid en geduldig uitleg gaf over de vele pintxos, die er allemaal prachtig uitzagen. Wij namen er ieder 1 als voorgerecht, ik vond die met aubergine en geitenkaas wat flauw van smaak. Vervolgens nam ik de dorade, die smaakte prima, evenals de wijnen (Rioja rood en wit).
Horecavrouw .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij La Oliva.
Ik was er al even niet geweest maar de kwalitiet is nog altijd super!

Mijn tafelgenoten namen een selectie Pinxtos.
Ik nam ivm mijn glutenallergie een gerecht van de kaart.
Glutenvrij geen enkel probleem.
Malse Tournedos met gegrilde groene asperges, paddestoelen en blauwe kaas.
Na de chocolasde mousse, zalig!

Het was erg druk dus het duurde soms even tot de bediening aan tafel kwam, dit was niet erg want ze waren vriendelijk en behulpzaam en het eten kwam prima op tijd.
Heerlijke avond gehad, Flinke fooi gegeven.
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We komen al een tijdje bij La Oliva, gemiddeld misschien maar één keer per jaar omdat we niet echt in de buurt wonen. Het concept van de Pintxos spreekt ons erg aan en is in al die tijd eigenlijk ongewijzigd. Je vraagt je af waar de bediening toch altijd het geduld vandaan haalt om steeds maar weer uit te leggen wat de verschillende ingrediënten zijn in de Pintxos. Ik zou toch denken dat 1x een kaartje of een bordje schrijven en er bij zetten ook moet kunnen. Het zijn er ook zoveel dat je aan het einde van de uitleg al bijna niet meer weet wat er in de eerste Pintxos zit :-)

De sfeer is nog steeds relaxed, interieur is goed verzorgd, de bediening vriendelijk en het eten goed. Overigens is de verrassing van de verschillende smaken en combinaties na een aantal bezoeken wel wat minder, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Volgende keer gaan we a la carte eten en laten we ons zo weer verrassen.
FTMvandam .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Het was alweer even geleden dat ik hier gegeten heb, maar het blijft altijd fijn hier te komen. We werden vriendelijke ontvangen, kregen een mooie ronde tafel met z'n vieren toegewezen. De Pintxos werden goed uitgelegd, smaakten verrassend en goed, heerlijke wijn erbij. Je waant je echt even in Baskenland. Het blijft een aanrader hier te eten, maar wel reserveren want het is snel volgeboekt.
Christa M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
wij hebben echt heerlijk gegeten lekkere gerechten en heerlijk van combinatie en smaak!
Inderdaad iets duurder dan normaal maar als het echt goed van kwaliteit is dan heb je dat er voor over. Wijn was ook heerlijk en de bediening super vriendelijk.
Ook het sanitair was schoon. Kortom een gezellige avond met heerlijk spaans eten en een goed glas vino tinto!
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
(grappig, ik kende deze locatie nog van de tijd dat er een Grieks restaurant zat, heel lang geleden)
Ik vond de bediening oplettend en correct en de pintxos die we hadden gekozen waren allemaal heerlijk. Uiteraard vond ik sommige interessanter dan andere, maar mijn smaakpapillen hebben zich geen moment verveeld. In positieve zin! Als dessert namen we een kaasplankje met een glas PX sherry. Leuk, want buiten de Manchego, kende ik eigenlijk geen spaanse kazen.
Overigens interessant om te zien dat het bedienend personeel geen moment verslapte bij het telkens weer tekst en uitleg geven bij de pintxos. Al met al een hele fijne ervaring!
Daley J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Gezellig tentje, warme uitstraling en knus.
Het eten vond ik heerlijk, alleen een klein beetje prijzig. Voor sommige mensen is dit normaal ;)
Je betaald iets boven gemiddeld denk ik.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Heerlijke Pintxos, dat zijn kleine hapjes die je onderling deelt. Verrassende smaakcombinaties en superleuk opgediend. De wijnen zijn heel goed. De bediening is heel servicegericht. Klein restaurantje in de Jordaan waar je zowel met vrienden als met zakelijke relaties in een ongedwongen sfeer heerlijk kunt tafelen.
Fap .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Op onze zoektocht naar een goed Spaans restaurant viel ons oog op La Oliva dat, net na een week verbouwen, weer open is. De afwijkende menukaart van die, eeuwige standaardkaart, en de leuke locatie in de Jordaan deden ons besluiten er te eten.

Een vriendelijk ontvangst door een van de dames en de gezellige inrichting bepaalde direct de fijne sfeer. Een voorgedeelte met lange bar, grote aanschuiftafel in het midden en cafétafeltjes waar aan gegeten kan worden en achter in de zaak de mooi maar informele ambiance. Een minpunt is dat er deels stoelen staan met een houten zitvlak. Een restaurant dat deze prijzen hanteert moet qua comfort minimaal kussentjes op de houten stoelen hebben waar je niet om moet vragen, mochten ze er al zijn.

Wederom door de vriendelijke bediening werd de menukaart gebracht en vlot werd onze bestelling opgenomen. De aperitieven kwamen eveneens snel, net als de oesters € 3,- per stuk. Keurig geserveerd op een bord rijkelijk gevuld met crushed ijs, verse citroen en een aangemaakte wijnazijn en zoals het hoort natte handendoekjes.

We kozen als voor/tussengerecht voor de sopa Cantabra de pescado (vissoep uit Cantabra) á € 15,- We moesten 50 minuten op dit gerecht wachten, dat is echt te lang bovendien waren de borden niet verwarmd. Maar wat er toen werd voorgezet maakte dit het wachten wel waard. Werkelijk een van de beste vissoepen die we ooit aten. Rijkelijk gevuld met mosselen, gamba, langoustine, dorade en andere forse stukken verse vis. Alles bijzonder goed gegaard en mals gehouden in een bijna niet te overtreffen heerlijke bouillon.

We kozen als hoofdgerecht voor de Lomo de ciervo con salsa de castañas y patatas trufades
(hertenmedaillon met kastanjesaus en truffelaardappeltjes) á € 25,50, helaas wederom op koude borden.

Zodra we wilden beginnen met het vlees kwamen we op een zwart verbrande dunne laag van….iets op dit vlees. De bediening nam na onze opmerking hierover onze borden mee terug naar de keuken en we kregen een nieuw gerecht, keurig (want een foutje kan altijd gebeuren)!...maar wel met de opmerking dat het een gekarameliseerde suiker was dat op het vlees hoorde. “Maar niet verbrand merkten wij op”. Verbrand eten is héél ongezond. Het herstelde hoofdgerecht bracht ons in vertwijfeling. Het ene stuk vlees was mals en het andere totaal niet. Helaas lieten we het vlees deels staan, waarom we dat deden werd echter niet gevraagd.

Het totaalplaatje: de ambiance en bediening zijn goed. Voor een restaurant wat deze prijzen hanteert en wat kennelijk haar sporen heeft verdiend, direct de eerste dag na de verbouwing was deze zaak voor 75% gevuld, mag meer aandacht schenken aan zaken zoals warme borden en zachte stoelen. De twee voorgerechten waren uitstekend met een extra vermelding voor de sopa Cantabra de pescado die echt voortreffelijk was. Jammer was het matige hoofdgerecht.
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Met vrienden hier afgelopen vrijdag gegeten, de pinxtxos waren weer voortreffelijk! We waren gelukkig op tijd zodat we nog genoeg keuze uit vis, vlees en vegetarisch hadden. Heerlijke huiswijn en goede service. Ik kom hier zeker terug.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
heerlijk gegeten, gezellige vlotte bediening. de pinxtos zien er werkelijk prachtig uit, en smaken net zo heerlijk. reserveren wel echt aanbevolen, want het is erg druk, maar top gezellig.
Bert Wassen .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Wat kun je hier heerlijk eten. Met 5 personen een bezoek gebracht aan La Oliva en allen hebben genoten van de verschillende, smaakvolle tapas. De wijn (rioja) smaakte bij deze gerechten heerlijk.
Een vlotte, vrolijke bediening.
Beslist de moeite waard om hier nogmaals te gaan eten.