La Ola

Kerkplein 2 2181 JC Hillegom Nederland Kaart

Over het restaurant La Ola

Mediterrane sferen

Chef-koks Veronica en Peter hebben jarenlange ervaring met het koken van heerlijke Spaanse en Zuid-Amerikaanse gerechten. Het motto 'leef om te eten' wordt hier elke avond waargemaakt. Neem er een verrukkelijk glas Spaanse wijn bij en je bent helemaal tevreden.

Meer informatie over restaurant La Ola

Lia I.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
La Ola was het bezoek meer dan waard. Een klein en gezellig restaurant op een prachtige locatie. Ik had de gevulde asperges als voorgerecht en mijn vriendin koude tapas. Overheerlijk allemaal. Als hoofdgerecht hadden wij allebei Dorada ala sal met heerlijke Spaanse wijnen.

Enige min punt was dat wij wat langer moesten wachten op ons hoofdgerecht. Manager heeft ons netjes uitgelegd dat ze een nieuwe menu hadden en hadden niet verwacht dat het zo druk zou worden. Het was inderdaad druk.

Wij kregen halfliter Sangria van het huis voor te lang wachten en dat samen met het heerlijke eten en uitleg maakt het helemaal goed. Ik raad het iedereen aan om La Ola te bezoeken.
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ik vond alles fantastisch bij La Ola. Het eten was heerlijk. De eigenaren en bediening supervriendelijk. En het restaurant is heel gezellig ingericht. Het is een verborgen juweeltje in Hillegom. Echt een aanrader!!!!
kwieri .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik belde dat we iets later kwamen.
dit werd niet in dank afgenomen. Iens menu was erg simpel. Borden koud, waardoor eten snel afkoelt. Eten onder de maat. slechte prijs kwaliteit verhouding. Wij zullen niemand aanbevelen om daar te eten. Zeer jammer. Bediening was een aardige vent.
knipmeijer .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten in leuke Spaanse sfeer. We komen zeker terug. Enige minpuntje was de lage temperatuur in het restaurant.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij vielen van de 1 in de andere verbazing.
Echt verrassend lekker en elk gerecht heeft zijn eigen heerlijke smaak. Tapas lekker en betaalbaar.
Een aanrader voor een betaalbaar avondje uit. Wij gaan er zeker terug.
margarethschrama .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De AH actie keuzemenu was van goede kwaliteit.
Lekker bij binnenkomst mandje warm brood met aioli.
Voor-hoofd en nagerecht goede porties en van goede kwaliteit
De huiswijn zeer goed..
Voor herhaling vatbaar.
Cynthia M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gezellig intiem restaurantje. De voorgerechten waren wat te koud. De Gamba's waren heerlijk. Keuze in nagerechten was beperkt.
Miky M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goed gegeten en een gastvrije bediening. Alles precies op tijd geserveerd. Heerlijke zeebaars in zout in de oven bereid. Ossenhaas super zacht. Het geldt overigens ook voor de andere gerechten die geserveerd werden.Top
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Prima gedineerd met lekkere gerechten en vriendelijke bediening. Zou iets warmer mogen zijn. Werd pas later wat drukker zo rond 19.30. Goede parkeermogelijkheden en gelegen aan sfeervol plein.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
was erg gezellig. Moeten even wachten voor we wat te drinken kregen ,
maar was erg druk.
Voldoende keuze AH menu. was het echt waar voor je geld .
alles was goed warm gaan er zeker nog een keer eten
W D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Gezellig samen met een vriendin uit eten.Het was heel koud in het restaurant. De meneer die ons hielp had duidelijk geen zin om te werken. We zaten gezellig te kletsen en meneer vind het heel irritant dat we niet meteen onze keuze wisten. Je kon kiezen uit 3 voor gerechten 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten bij de hoofd en nagerechten was er 1 keuze niet voor het hoofdgerecht was er geen alternatief. Het voorgerecht kwam rechtstreeks uit de koeling zo koud. Hoofdgerecht was heel saai van smaak . Het nagerecht chocolade en yoghurt taart waren nog het lekkerste van alles. Zeker niet voor herhaling vatbaar voor ons.
rolandaxel .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
we hebben lekker gegeten met de AH actie
vooraf heerlijke garpaccio koude soep en daarna paella en spareribs
een hele vriendelijke eigenaar
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Voorgerechten, vlees, vis en dessert waren super lekker en heel goed verzorgd. Lekker Spaans wijntje erbij voor een zeer schappelijke prijs. Bediening: charmante heren die dit met veel enthousiasme doen.
Wij komen zeker terug!!
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Bij La Ola zijn we zeer vriendelijk ontvangen en hebben we heerlijk gegeten. De paella was overvloedig en erg lekker. Mijn vlees was lekker mals en goed gekruid. De gelegenheid is gezellig gelegen aan een pleintje naast de kerk.
Rineke P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met z'n vieren met AHactie vouchers heerlijk gegeten. Voor deze actie was een speciale menukaart waar we uit 2 verschillende voor- hoofd- en nagerechten konden kiezen.
Wat we gegeten hebben was lekker.
Het was erg gezellig.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eind november geweest. Het was binnen erg koud; meerdere gasten hadden hier opmerkingen over. Gebruik gemaakt van AH-actie. Prima kwaliteit.
mary.noordermeer N.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gegeten,in een gezellige ambiance.
We hadden een AHbon dus de keuze was beperkt maar oké.
We gaan zeker nog eens terug,de vis en de tapas aan de nabij gelegen tafeltjes zagen er niet te versmaden uit.
Die gaan we op zeker snel uitproberen.
Conny G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Bediening was super aardig alleen was het koud in restaurant. Jammer anders hadden we nog even blijven zitten. Voor de rest was het goed.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vorige week zaterdag hier met een Social Deal gegeten. We waren hier al eens eerder (andere eigenaar) geweest. Toen was het bezoek niet naar volle tevredenheid. Hoe anders was het dit maal. We werden zeer beleefd ontvangen door een alleraardigste ober en we konden nog een tafel kiezen (aan een raam), daar we zeer vroeg waren. Op dat moment was het nog heel rustig in het kleine restaurant. Zo tegen 19:00 h stroomde het echter helemaal vol en werd het reuze gezellig binnen. Het pand staat op het kruispunt van twee straten, waardoor ik prachtig zicht had op beide. De ramen zijn mooi groot, waardoor ik een onbelemmerd uitzicht had. Het pand is simpel maar heel herkenbaar Spaans ingericht met een wandschildering van Don Quichot en Sancho Panza en een gitaar die opgehangen was. Op de vensterbank twee nostalgische olielampen (niet in gebruik). De verlichting werd mede verzorgd door mooie kroonluchters, waardoor de ruimte zacht verlicht werd.
De ober gaf ons een toelichting op de deal: van de kaart mochten een tapas, een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert worden gekozen. We bestelden een drankje: zoete witte wijn met bruiswater voor mijn lief en een tapbiertje voor mezelf. Voorafgaand aan het diner kregen we lekker witbrood met aïoli. Hiervan hebben we niet zoveel gegeten, om niet al meteen te vol te komen zitten. Mijn partner besloot zelf geen voorgerecht te nemen maar de salade (ensalada mediterranea, als ik het goed onthouden heb) die ik als voorgerecht bestelde, met mij te delen. Van de tapaskaart koos zij de Gamba’s Pil Pil en ik Chorizos Picantes. Die chorizos werd keurig in stukken gesneden opgediend. Pikant was het gerecht zeker. Dat zei mijn gezellin trouwens ook van haar gamba’s. Gewoon heel lekker zonder poespas.
De salade die ik als voor gerecht kreeg, bevatte o.a. verschillende slasoorten, tomaat en pulled pork. Dat was even uitkijken voor mijn tafelgenote, daar zij geen varkensvlees mag eten. Omzichtig nam ze wat van de salade. Belangrijk die vitamientjes.
Voor het hoofdgerecht liet mijn gezellin haar keuze op de lamsbout uit de oven vallen, terwijl mijn voorkeur naar de entrecote uitging. Die entrecote heb ik echter naar mijn mening niet gekregen. Volgens mij was het ossenhaas van de zuiverste soort. Ik kon namelijk geen milligram vet er in ontdekken. Bovendien was het vlees voorzien van champignonsaus. Volgens de menukaart hoort die saus toch echt bij de ossenhaas. Was dit een probleem? Nee, natuurlijk niet. Ossenhaas is nu eenmaal kwalitatief hoger aan te slaan. Het was dan ook een prima stuk vlees, goed medium bereid en mede daardoor lekker mals en sappig. Ook mijn prinses wist haar gerecht goed te waarderen. Bij onze hoofdgerechten werd ook salade mee geserveerd, maar daarvan heb ik niets genomen. Volgens mijn prinses zaten er ook gebakken uitjes bij. Het geheel werd compleet gemaakt door een schaal krokante frites. Ook hiervan heb ikzelf niets genomen, omdat ik daar geen plek meer voor had. Uiteraard had ik tijdens het hoofdgerecht nog een tapbiertje genomen en mijn geliefde een Bitter lemon.
Het dessert tenslotte, was voor mijn disgenote crêpes met warme chocolade en vanille-ijs en voor mij gefrituurd ijs. Wat zegt u? Gefrituurd ijs? Ja, het bleek uit een grote bol vanille-ijs te bestaan voorzien van een warme zoete buitenlaag. Een heel aparte ervaring. Jammer was alleen dat er wel een lepeltje bij geleverd werd, maar geen vorkje. Dat maakte het voor mij lastig om de warme laag klein te krijgen. Ook voor het verwerken van de crêpes had een vorkje wel zo handig geweest.
Afronden deden we met een verse muntthee. Al met al een geslaagde avond. De gerechten zijn gewoon goed te noemen voor een gunstige prijs. Verwacht geen tierelantijntjes in de opmaak van de gangen, maar een prima product zonder opsmuk. En nogmaals de bediening is heel vriendelijk en attent.
emdeboer .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellig sfeervol restaurantje, vriendelijke bediening, gegeten met de albert heijn actie dus voordelig uit, een wijntje kost er maar € 3,50 en je hoeft zeker niet naar de inhoud te zoeken. Volgens mijn dochters zijn jullie spareribs echt verrukkelijk, We komen zeker nog een keer eten !!