La Ola

Kerkplein 2 2181 JC Hillegom Nederland Kaart

Over restaurant La Ola

Mediterrane sferen

Chef-koks Veronica en Peter hebben jarenlange ervaring met het koken van heerlijke Spaanse en Zuid-Amerikaanse gerechten. Het motto 'leef om te eten' wordt hier elke avond waargemaakt. Neem er een verrukkelijk glas Spaanse wijn bij en je bent helemaal tevreden.

Meer informatie over restaurant La Ola

Voordelig
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Rineke P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met z'n vieren met AHactie vouchers heerlijk gegeten. Voor deze actie was een speciale menukaart waar we uit 2 verschillende voor- hoofd- en nagerechten konden kiezen.
Wat we gegeten hebben was lekker.
Het was erg gezellig.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eind november geweest. Het was binnen erg koud; meerdere gasten hadden hier opmerkingen over. Gebruik gemaakt van AH-actie. Prima kwaliteit.
Mary.noordermeer .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gegeten,in een gezellige ambiance.
We hadden een AHbon dus de keuze was beperkt maar oké.
We gaan zeker nog eens terug,de vis en de tapas aan de nabij gelegen tafeltjes zagen er niet te versmaden uit.
Die gaan we op zeker snel uitproberen.
Conny G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Bediening was super aardig alleen was het koud in restaurant. Jammer anders hadden we nog even blijven zitten. Voor de rest was het goed.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vorige week zaterdag hier met een Social Deal gegeten. We waren hier al eens eerder (andere eigenaar) geweest. Toen was het bezoek niet naar volle tevredenheid. Hoe anders was het dit maal. We werden zeer beleefd ontvangen door een alleraardigste ober en we konden nog een tafel kiezen (aan een raam), daar we zeer vroeg waren. Op dat moment was het nog heel rustig in het kleine restaurant. Zo tegen 19:00 h stroomde het echter helemaal vol en werd het reuze gezellig binnen. Het pand staat op het kruispunt van twee straten, waardoor ik prachtig zicht had op beide. De ramen zijn mooi groot, waardoor ik een onbelemmerd uitzicht had. Het pand is simpel maar heel herkenbaar Spaans ingericht met een wandschildering van Don Quichot en Sancho Panza en een gitaar die opgehangen was. Op de vensterbank twee nostalgische olielampen (niet in gebruik). De verlichting werd mede verzorgd door mooie kroonluchters, waardoor de ruimte zacht verlicht werd.
De ober gaf ons een toelichting op de deal: van de kaart mochten een tapas, een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert worden gekozen. We bestelden een drankje: zoete witte wijn met bruiswater voor mijn lief en een tapbiertje voor mezelf. Voorafgaand aan het diner kregen we lekker witbrood met aïoli. Hiervan hebben we niet zoveel gegeten, om niet al meteen te vol te komen zitten. Mijn partner besloot zelf geen voorgerecht te nemen maar de salade (ensalada mediterranea, als ik het goed onthouden heb) die ik als voorgerecht bestelde, met mij te delen. Van de tapaskaart koos zij de Gamba’s Pil Pil en ik Chorizos Picantes. Die chorizos werd keurig in stukken gesneden opgediend. Pikant was het gerecht zeker. Dat zei mijn gezellin trouwens ook van haar gamba’s. Gewoon heel lekker zonder poespas.
De salade die ik als voor gerecht kreeg, bevatte o.a. verschillende slasoorten, tomaat en pulled pork. Dat was even uitkijken voor mijn tafelgenote, daar zij geen varkensvlees mag eten. Omzichtig nam ze wat van de salade. Belangrijk die vitamientjes.
Voor het hoofdgerecht liet mijn gezellin haar keuze op de lamsbout uit de oven vallen, terwijl mijn voorkeur naar de entrecote uitging. Die entrecote heb ik echter naar mijn mening niet gekregen. Volgens mij was het ossenhaas van de zuiverste soort. Ik kon namelijk geen milligram vet er in ontdekken. Bovendien was het vlees voorzien van champignonsaus. Volgens de menukaart hoort die saus toch echt bij de ossenhaas. Was dit een probleem? Nee, natuurlijk niet. Ossenhaas is nu eenmaal kwalitatief hoger aan te slaan. Het was dan ook een prima stuk vlees, goed medium bereid en mede daardoor lekker mals en sappig. Ook mijn prinses wist haar gerecht goed te waarderen. Bij onze hoofdgerechten werd ook salade mee geserveerd, maar daarvan heb ik niets genomen. Volgens mijn prinses zaten er ook gebakken uitjes bij. Het geheel werd compleet gemaakt door een schaal krokante frites. Ook hiervan heb ikzelf niets genomen, omdat ik daar geen plek meer voor had. Uiteraard had ik tijdens het hoofdgerecht nog een tapbiertje genomen en mijn geliefde een Bitter lemon.
Het dessert tenslotte, was voor mijn disgenote crêpes met warme chocolade en vanille-ijs en voor mij gefrituurd ijs. Wat zegt u? Gefrituurd ijs? Ja, het bleek uit een grote bol vanille-ijs te bestaan voorzien van een warme zoete buitenlaag. Een heel aparte ervaring. Jammer was alleen dat er wel een lepeltje bij geleverd werd, maar geen vorkje. Dat maakte het voor mij lastig om de warme laag klein te krijgen. Ook voor het verwerken van de crêpes had een vorkje wel zo handig geweest.
Afronden deden we met een verse muntthee. Al met al een geslaagde avond. De gerechten zijn gewoon goed te noemen voor een gunstige prijs. Verwacht geen tierelantijntjes in de opmaak van de gangen, maar een prima product zonder opsmuk. En nogmaals de bediening is heel vriendelijk en attent.
Emdeboer .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellig sfeervol restaurantje, vriendelijke bediening, gegeten met de albert heijn actie dus voordelig uit, een wijntje kost er maar € 3,50 en je hoeft zeker niet naar de inhoud te zoeken. Volgens mijn dochters zijn jullie spareribs echt verrukkelijk, We komen zeker nog een keer eten !!
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Even gebruik gemaakt van de AH actie voor een snel diner. Binnen ziet het er bij La Ola uit als een typisch Spaans restaurant. Er was een beperktere kaart beschikbaar voor de AH actie gasten. Hieruit een keuze gemaakt van parmaham met meloen, zalm met tartaarsaus en manchego met kweepeer. De gerechten zijn zeer eenvoudig maar vers en goed bereid. De bediening is vriendelijk en niet opdringerig, de prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Eten was eenvoudig maar goed, moesten wel lang wachten tot we te eten kregen (Spaans). Prijs was dan ook daarna, hebben niet voor om daar nogmaals te eten. Bediening was vriendelijk.
Kristal V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Samen met mijn zussen hebben wij voor het eerst in Hillegom gegeten, wij waren toevallig daar voor de kermis en zonder vooraf reservering etc zijn wij LA OLA binnen gelopen. Erg een prettige ervaring. Ik heb hier de lekkerste tapas gegeten en kreeg echt een vakantie gevoel bij. Leek alsof dat ik in Spanje was. Vriendelijke personeel. Alles ging zoals het moet gaan. Informeel sfeertje. Ik kom binnenkort met mijn collega's terug. Heb de smaak te pakken.
Henklamfers .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016

Erg rustig restaurant op mooie locatie, prettige en ontspannen bediening.
Lekker eten Spaanse tomatensoep (koude soep, verrassend lekker).
Paella was lekker maar blijft niet lang genoeg warm in de opgediende pan.
Toetje ,schapenkaas met kweepeer was ook heerlijk.
tot slot een prima espresso.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Alle gerechten waren lekker en smaakvol opgedient.
Het personeel is vriendelijk.
Het restaurant ziet er gezellig en schoon uit.
Imelda D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gewoon, dat is wat we ervan vonden. Gewoon goed eten zonder poespas, gewoon vriendelijke bediening en een gewone entourage.
Prijs/kwaliteitverhouding is prima! Een gewoon goed AH menu voor 29,95.
Kritisch als we zijn hebben we absoluut minpuntjes: de vieze vensterbank naast onze tafel (dode muggen en andere insecten), de slecht afgewassen sierborden op de tafel, geen spontaan bottenbordje of vingerschaaltje bij garnalen of spareribs (wel als je erom vraagt), meisje in de bediening was niet professioneel (wel heel lief).
Positief: de eigenaar kwam aan tafel steeds een praatje maken en deed echt zijn best, AH menu is uitgebreid en gekozen gerechten waren prima (meloen/ham, tomaat met tonijnsalade, lendebiefstuk, spareribs), flexibel in de gerechten voor ons kind (je kan ook een losse tapas kiezen), prijstechnisch heel erg redelijk.
Gewoon goed als je niet teveel verwachtingen hebt, maar even gewoon lekker wil eten.
Marcojmvanderspek .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Lekker buiten gegeten prima
Prijs kwaliteit
Leuken bediening mooi restaurant we haden met AH bonnen gegeten en haden een prima menu gegeten
Mvg Marco
Jvb1 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Met acht personen lekker gegeten, vlotte bediening en ongedwongen sfeer. Paella is zeker aan te raden maar de entrecôte was ook erg goed.
Houvanvlees .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het duurde erg lang en het eten was zeer matig! Geen voldoende voor het AH keuzemenu met een droge entrecote.
Het voorgerecht van vissoep was prima. De koude tomatensoep fris maar het dessert van geitenkaas was niet met kweepeer.
Eeffie .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het meisje was heel vriendelijk. Het eten was slecht, de romige vissoep was lauw en smakeloos, de garnalensalade, welgeteld 3 garnalen. Het vlees van het hoofdgerecht was taai, d vis was goed maar heel klein en over de garnituur zat teveel balsamico azijn. Een cannelloni dessert, een dikke plak custard met een beetje gebrande suiker een bolletje ijs en1 aardbei. De gebakken aardbei en banaan, 2 aardbeien en 3 plakjes banaan, een bolletje ijs en heel veel gesmolten suiker. Als met al een hele dikke onvoldoende voor het eten
Didar A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Afgelopen zondag (14 aug) heerlijk gegeten bij La Ola. Ondanks de drukte werden wij toch heel vriendelijk en goed bediend. Het eten was zeer smakelijk, op perfecte warmte bereid en een goede balans in kruiden (paella).

Naast het vriendelijke personeel en het smakelijke eten konden wij ook genieten van de handgeschilderde muren, het decor geeft je het gevoel dat je je in een ander land bevindt( Mediterraans)

Kortom heerlijk genoten die avond.

Zeker voor herhaling vatbaar en ik raad het iedereen aan om het eten zeker uit te proberen in La Ola.
Danielhoop .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Lekker eten, vriendelijk personeel en een gezellig warme sfeer.

Door de drukte hebben we wat langer dan gewoonlijk gewacht op het eten maar toen het eten eenmaal werd geserveerd was het meer dan waard om te wachten. Voor mij een geslaagd bezoekje.