La Musette

Meer informatie over restaurant La Musette

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen
9,1
7,2
Charlotte E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij la Musette. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen menu wat tijdelijk te verkrijgen was. De gerechten waren allemaal voortreffelijk. Ook de bediening was zorgvuldig en aardig. Echt een heerlijk avondje uit! Na afloop namen wij nog koffie, waar zelf gemaakte bonbonnetjes bij geserveerd werden. Indien je nog een kopje koffie wilde werd er gewoon weer bij geschonken.
Een aanrader als je van lekker eten houdt
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Vandaag bij La Musette geweest. Heb voor een aangename prijs het verrassingsmenu gekozen. Aangezien ik niet van nagerechten hou hebben ze 3 gerechten gemaakt uit het voor en hoofdgerechten pakket. Was een smaaksensatie maakt Peter de kok toch waar. Ook grappige combinaties die heerlijk smaken. Absoluut een aanrader voor eenieder die van lekker eerlijk eten houden. Absolute aanrader.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
3 gangen in 3 verschillende restaurants georganiseerd door de ondernemersvereniging. Iedereen had een andere agenda, daarom steeds andere tafelgenoten. Bij La Musette had ik het voorgerecht, een absoluut voortreffelijke zalmtartaar. Vers en vervolgens licht koud gerookt.
Met een exact passende witte wijn.
Ik was oprecht blij verrast met deze hoge kwaliteit. Ik ga gauw eens terug.
Ik zag dat ze een zeer betaalbaar zomenarrangement hebben bestaande uit tien of twaalf hapjes met bijpassende wijn. Ga ik doen.
Pepe44 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk gegeten! Kerstmenu, dus een mooie gelegenheid voor Peter om wat "klassiekers" (met aanpassingen) te bereiden: zes gangen o.a. taartje van Noordzeekrab en Hollandse garnaaltjes, patrijsborstje, runderhaas met truffelsaus etc., alles uitstekend bereid met mooie sauzen, echte klassieke keuken in de goede zin van het woord. Echtgenote Karin weer bijzonder attent en plezierig, prima timing.
Restaurant met goede acoustiek, zachte achtergrondmuziek, goed verlicht, ruime tafels. Een fijne plaats voor een (familie)diner, men kan elkaar verstaan.
Verheug mij al op de bijzondere menu's die volgend jaar ongetwijfeld weer gepresenteerd zullen worden.
Roelf S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Smaakvol bereidde creatieve gerechten Een gezellige vertrouwde intieme sfeer voor gezelschappen maar ook voor een diner voor 2. De gastvrouw is geweldig En last but not least betaalbaar.
wevers.henk .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Commentaar van onze gasten uit Frankrijk:
We vonden het een super gezellige avond en daarnaast hebben we verrukkelijk gegeten. Zolang jullie nog in het Uithoornse verblijven houden we dit restaurant erin.

Zo kun je je gasten ergens mee naar toe nemen.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Eerste indruk is 'Beetje kaal', 7 tafeltjes van 4 personen. Bijna alle tafeltjes waren bezet, dus op zich 'vol', maar toch 'niet echt'.

De vrouw des huizes boodt een huis-cocktail 'met bubbles' aan, maar ik ben niet zo van de 'bubbles'. Ik kreeg die cocktail met witte wijn. Verrassend, op een positieve manier!

Het menu past bij het soort restaurant. Gevarieerd, doch niet overdreven. Gekozen voor een 'Taartje van gerookte forel met mierikswortel en wakame' als voorgerecht en tarbotfilet met een mosterd-dragonsaus als hoofdgerecht.

Het voorgerecht was heerlijk. Gewoon helemaal goed. Het hoofdgerecht, de vis was heerlijk met veel groenten en saus "on the side". Op zich top! Klein puntje, de vis verloor het (qua smaak) van de groenten en saus.

Nu hou ik van lekkere wijn. Ze hebben prima wijnen op de kaart, maar een mooie (=dure) fles voor 1 persoon is ook weer zo wat...

Toch een heel betaalbare mooie Italiaanse Amicone uit 2012 gekozen. Op mijn verzoek bleef de kurk 'aan tafel', zodat ik het restant naar huis kan nemen.

Samengevat, de sfeer kan echt beter, maar het eten was lekker. Echt een restaurant waar je heerlijk en gezond kunt eten voor een prima prijs, met hele vriendelijke bediening.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met een gezelschap van 12 personen gegeten. Ronduit lekker, met fijne wijnen erbij. Bediening top, Karin heeft dat perfect gedaan. Lekkere en gezellige avond uit eten geweest bij La Musette.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Voor een bijzondere gelegenheid hebben we met een groep van 24 mensen van een bijzondere lunch genoten bij La Musette. Het contact vooraf was fantastisch en erg persoonlijk, Karin dacht goed met ons mee en kwam met leuke suggesties en oplossingen. Alles was mogelijk! We wilden graag een geel bruisend aperitief, en daarvoor heeft kok Peter citroenschillen en saffraan geweekt in Limoncello, en dat aangevuld met Prosecco. Heerlijk, prachtig en erg feestelijk!
Het voorgerecht was een proeverijtje: carpaccio van hert (wat een dikke rol bleek te zijn met ongedefinieerde stukjes pompoen erin), terrine van gerookte kalkoen met tuinkruiden emulsie, rauwe tonijn met een druppel wasabi mayonaise. Lekker, maar zoals je een chique diner thuis 20 jaar geleden zou doen.
Hoofdgerecht was fantastisch: goed gebakken rundvlees of de fantastische huisgerookte en vervolgens gebakken zalm, heerlijk! Alles geserveerd met schalen groente, gebakken aardappeltjes en rabarber compote. Op het bord ter versiering een friemeltje sla en een gehalveerd kerstomaatje.
Dessert was wederom een proeverij: passievruchten bavarois, speculaas ijs en chocolademousse. Best lekker, maar ook weer zoals je 20 jaar geleden thuis zou maken, en niet spannend gepresenteerd.
De koffie was zowel een mooie verrassing als een bittere teleurstelling: totaal onverwacht kregen we er huisgemaakte friandises bij, en wat waren die fantastisch! Elke bonbon weer anders en puur van smaak, erg knap gedaan. Maar serieus, waarom wordt er slappe filterkoffie geserveerd als de rest van het eten zo kwalitatief fantastisch is?
Het interieur, het servies, de aankleding, de inrichting, de opmaak van de borden, en zelfs de kookstijl zijn volledig achterhaald en kunnen echt niet meer. De gastvrouw is fantastisch, hartelijk, betrokken, flexibel en creatief. De kok is vakkundig, gepassioneerd, heeft alles onder controle en weet hoe zijn gerechten tot in perfectie te bereiden. Durf te vernieuwen, kijk een keer bij andere restaurants in welke stijl er tegenwoordig gepresenteerd en gekookt wordt, en dit restaurant kan uitgroeien tot een parel aan het water. Je kunt er nu al terecht voor eerlijk en perfect bereid eten voor een zeer schappelijke prijs, de friandises zijn uitmuntend (houd daar ruimte voor tijdens het eten!), en voor een publiek van niet al te jonge mensen lijkt dit me een perfecte gelegenheid om heerlijk te genieten.
Photure .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Eens in de zoveel tijd gaan we hier weer eten en sinds jaar en dag komen we er terug. Het eten is/blijft namelijk voortreffelijk! Deze keer een 4-gangen verrassingsmenu genomen want je kunt je zonder zorgen door kok Peter laten verrassen. Het is altijd goed. Vooral de Lamsnek was een culinaire belevenis! Het nagerecht was ook weer een waar feestje met tot slot een lekkere koffie.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Bij dit restaurant krijg je een hele persoonlijke en klantgerichte benadering. Het eten was erg lekker. Ook het interieur zorgt voor een gevoel dat je krijgt alsof je bij vrienden thuis eet.
Jokevantol .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
3 gangen verrassingsmenu, een aanrader!
Ook heerlijke groenten en alles fantastisch opgemaakt.
De aankleding van de zaak mag een wat vlottere uitstraling krijgen.
Het eten is heerlijk.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
We komen hier al jaren en zijn altijd enthousiast over de kwaliteit en de sfeer. Onze laatste ervaring was 8 dagen geleden: een 5-gangen herfstmenu, geweldig in alle opzichten. Als vooraf een herfstsalade met coppa van wildzwijn en gebakken paddestoelen, als tussengerecht roodbaars op risotto van parelgort met een saus van zwarte knoflook, verrukkelijk. Daarna een eerste hoofdgerecht: parelhoenboutje (zeg maar "bout") op zuurkool met een kummelsaus. Het vlees heerlijk mals, om je vingers bij op te eten. Als tweede hoofdgerecht hertenbiefstuk met rode wijn rozemarijnsaus, ook erg lekker. Daarbij kwamen nog gebakken aardappelpartjes, spruitjes, appelcompôte en rode kool. Tot slot een speculaasbavarois met kweepeergelei. Voor de koffie met friandises hadden we dit keer geen ruimte meer in onze maag!
Peter kookt fantastisch met altijd geweldige ingrediënten en Karin is de ideale gastvrouw, altijd attent zonder opdringerig te zijn, altijd een goed wijnadvies, de fles kraanwater die op tafel staat, wordt ook weer ongevraagd vervangen door een volle. Niets ontsnapt aan haar aandacht, maar dat gebeurt op een zeer ontspannen manier. We komen hier nog graag vaak terug!
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Inmiddels heb ik een aantal keer met mijn schoonfamilie bij La Musette gegeten. De bediening is zeer attent. Het contact is informeel, maar niet opdringerig. Het eten is er ook goed, prima prijs-kwaliteit verhouding, wisselende menu's. Maar het interieur... dat is toch echt nog steeds hetzelfde als toen ze in 1995 het huidige pand betrokken en kan echt niet meer. Voor mijn schoonfamilie kijk ik er doorheen, maar zelf zou ik er nooit naar binnen stappen omdat het er gewoon niet (naar mijn smaak) uit ziet. Kom op, gooi er een nieuwe vloer in, een lik verf op de muren en vervang de meubels en je krijgt een dikke 10!
Hmarius .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Als gasten waren we aanwezig op een diner ter gelegenheid van een 65-ste verjaardag.
De prijs/kwaliteit verhouding kunnen we dus niet beoordelen, maar de andere items des te beter.

Peter, eigenaar en kok, toverde in zes gangen verrassende, papillenprikkelende en bekoorlijke gerechten uit de open keuken. Wat kan die man koken, maar ook organiseren want voor ieder van de 16 aanwezigen was warm wat warm moest zijn, knapperig wat knapperig hoorde te zijn en smeuïg wat smeuïg moest zijn.
Alsof er voor twee werd gekookt.
Zijn vrouw, Karin, serveerde attent, zorgzaam, zorgvuldig en geruisloos; een gastvrouw met een gouden randje. Zoals de tafel bij binnenkomst was geschikt... en veelbelovende start en alle verwachtingen werden waargemaakt.

Zonder enige reserve: een TIEN!
Jacco D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Prima kwaliteit eten en zeer vriendelijke bediening. Wat dat betreft echt een aanrader. Aan de andere kant is het sterk verouderde "kantine" decor en het schenken van filterkoffie zeer teleurstellend en valt niet te rijmen met het prima niveau van de keuken. Voor ons dus een verwarrende ervaring en niet voor herhaling vatbaar. Echter, wanneer je door voorgenoemde zaken kunt heenkijken is het een prima restaurant.
Yaron N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Het eten is heerlijk! Van voorgerecht tot dessert perfect. Bediening wordt gedaan door 1 dame. De vrouw van de kok. De keuken wordt gedaan door 1 heer. De man van de bediening. Het enige wat hier aan ontbreekt is het decor en de sfeer. Een mooie open keuken, maar op de achtergrond een magnetron. Kleding bediening kan ook iets mooier. En de uitstraling van het restaurant zelf is gewoon heel saai.
Juke W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Zondagavond gegeten bij La Musette waar wij al 25 jaar komen.
Gastvrijheid en vakkundigheid hebben Karin en Peter hoog in het vaandel staan. Het is een klein intiem restaurant waar je gegarandeerd waar voor je geld krijgt. Het eten is heerlijk en getuigt van veel passie voor het vak.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
La Musette heeft regelmatig een een thema diner en dat was nu weer een 12 gangen menu. Een feestelijke proeverij waar alle aspecten aan de orde komen. Dat was nu ook weer en hebben geweldig naar onze zin gehad. Het gerecht met de zwezerik was van hoog nivo, prachtig krokant gebakken! Een bijzondere aanrader, zeker gelet op de prijs/kwaliteit verhouding. Hulde.