La Morena

Duur
Erg lang
Aleid V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Tijdens onze heerlijke vakantie op Texel kwamen we terecht bij dit restaurant voor een hopelijk lekkere lunch. Bij binnenkomst kwam de gastvrouw met een ontzettend chagrijnig gezicht ons 'welkom' heten. Ik had nog geen keuze gemaakt en ze kwam om de minuut vragen of ik er al uit was. Ik vroeg om nog een minuutje maar dat werd ons niet gegund omdat de kok weg moest om 4 uur s middags. Ik stond op het punt om te vertrekken maar m'n vriend vond dat onvriendelijk. Ik zal nooit meer terug gaan naar deze tent en raadt het ook niemand aan. 30 euro voor 2 broodjes en 2 drankjes was het echt niet waard. Na alle prettige ervaringen op Texel qua restaurants was dit zwaar TELEURSTELLEND.
Gab S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat een terleurstellende ervaring in deze onbehoorlijke toeristenuitknijptent! Met z'n zessen neergestreken op het terras voor een welverdiende lunch. Het ging al mis bij de drankjes. Waar de rest fris of koffie bestelde, wilde onze dochter van 5 water. Toen we aangaven dat we kraanwater wilden, keek de serveerster een beetje moeilijk zonder verder iets te zeggen. Maar even later stond ze doodleuk voor ons met een flesje Chaudfontaine Blauw. Niet waar we om gevraagd hadden. Toen we dat meldden, antwoordde de serveerster doodleuk: "Dat krijgt u niet. Dat geven ae alleen als mensen medicijnen moeten slikken." Toen we aangaven dat we het gewend zijn dat er in horeca gewoon kraanwater gegeven wordt als gasten daarom vragen, was het antwoord: "Wij moeten ook geld verdienen." Ronduit ongastvrij en onbeschoft!

De broodjes deden hun prijzen geen eer aan. De "huisgemaakte" tonijnsalade smaakte meer als fabrieksgemaakt, het broodje mozzarella-pesto was klef.

Ik begrijp dat je als horeca-ondernemer een eerlijke boterham wilt verdienen, maar doe dat dan ook op een eerlijke, gastvrije manier.
Hobbykok1 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het enige terras in Cocksdorp dat tjokvol was voor ons een teken "dan moet het goed zijn" we hebben er fantastisch gegeten waarbij de zeer frisse bediening een plus was, eigenlijk geen enkel
negatief punt. Voor mij beter dan sommige sterrenrestaurants maar zonder show.
Ga zeker nog terug al is het alleen maar voor de super garnalencocktail.
Negatief zijn kan natuurlijk altijd maar dan moet er wel een goede reden voor zijn.

Hans en Margriet
Freydebij .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Laatst heb ik met een groep bij la Morena gegeten. De bediening was zeer teleurstellend en dramatisch. Ze waren erg onvriendelijk, ongastvrij en zelfs onbeschoft. De prijzen op de kaart zijn erg hoog en de kwaliteit van het eten bleek echt slecht te zijn! Tevens hebben wij erg lang op het eten moeten wachten: 1,5 uur. Over de kwaliteit van het eten hebben wij wat gezegd, de klacht werd stellig ontkend en zij reageerde zeer ongeïnteresseerd. De bedienende mevrouw die amper Nederlands sprak ontkende dit ook en wilde hier niet eens naar luisteren. Er is geen enkele poging gedaan de klant tevreden te stellen in La Morena. Er was geen enkele vorm van compensatie. Kortom: Een echte afrader en een groot horecadrama!
DanielMeijer .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vanavond hadden wij gegeten bij la morena. Wij hadden een pizza hawaii, zalmfilet gamba's, lamsrugfilet en gordonbleu. het enige waar niks op aan te merken was, was de pizza. De sperziebonen bij alle van deze gerechten behalve de pizza waren niet gaar en taai. Bij de gordonbleu zat er geen kaas in en was deze zeer taai. De gepofte aardappel bij alle 4 de gerechten was niet gaar en te zout. En er zat te veel saus op de gamba's. toen we dit aankaartten bij de ober,die nauwelijks Nederlands sprak, leek ze ons niet serieus te nemen. Toen een tweede ober kwam hebben we dit hier ook aangekaart maar dit leek ook niet veel indruk te maken. een moment later kwam de eerste ober terug en zij zei dat er niks aan de hand was en alles goed was. Toen zijn wij weggegaan en wij kregen niks terug aan geld. Al met al een dramatisch restaurant.

Daniël Meijer
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen avond gegeten bij La Morena, helaas een zeer teleurstellende ervaring. De bediening was zeer onprofessioneel en kortaf, alles was teveel gevraagd. Het eten voldeed zeker niet aan de verwachting om over de prijs/qualiteit verhouding maar te zwijgen.
Zelfs na diverse klachten van onze kant werdt er door de onbeschofte bediening niet gereageerd.
Wij komen hier nooit meer terug en raden iedereen af hier te gaan eten.
SietzeB .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Prijzig. Lamskoteletten zout en te gaar. Hamburger onherkenbaar als rundvleesprodukt. Drankjes te duur. De kok lijkt zicht te richten op gasten die meer houden van marinade dan van de natuurlijke smaak van lans- en rundvlees. Mag ook, maar dan voor de helft van de prijs of minder.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Mooi restaurant, we hebben net heerlijk gegeten in de serre met prachtig uitzicht op de roggesloot! Bedoeling is snel en correct! Absoluut een aanrader!
Arjan987 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Vanavond met mijn gezin bij La Morena gegeten. Veel te duur en slecht eten. 18, 50 euro voor 5 stukjes varkenssate aan 1 spies met een waterige 'sate'saus die niet naar sate smaakte. 8, 50 euro voor patat met frikandel voor de kids!!! Bij de snackbar eet je hetzelfde voor een betere kwaliteit en een betere prijs. Klapper; 2, 40 euro voor een glas aanmaaklimonade. Een schande! Absoluut geen aanrader.
Waltervdviel .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Heerlijk gegeten !! de vissoep is een echte aanrader !! leuke bediening, en eten van goede kwaliteit,, wij komen hier zeker terug
Richardlekker .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Vanavond bij la morena gegeten. We hadden zin in spareribs. Bij binnenkomst hangt er een hele vieze geur. Soort riool lucht. Maar ja vakantie dat mag de pret niet drukken. Half 7 niemand anders in de zaak alleen onze tafel. Ik snap achteraf wel waarom. De ober cq eigenaar wie ons bediende kwam erg zenuwachtig over. Binnen 5 min een stokbroodje op tafel. Stond vast al voorgesneden voor ons klaar. Na wat gedronken te hebben werd ons de spareribs geserveerd. Bij het proeven van het eerste stuk werd ons gelijk duidelijk dat dit echt niet te eten was. Bij het melden van de klacht aan een de bediening. Die overigens bijna geen nederlands spreekt. En dan maar de rekening betalen en wegwezen. Nooit komen daar. Echt erg vies smerig rommelig zonde van je geld. Geen excuus of iets van korting mogen ontvangen. 5 volle borden met spareribs retour.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Vanavond hebben wij bij La Morena gegeten. De kaart is zeer uitgebreid. Wat we besteld hebben was erg lekker. Verse vis...lekkere salade..alles was goed op smaak. De eigenaresse was ook erg vriendelijk. Het restaurant staat erg vol met allerlei prullaria maar dat heeft ook wel weer wat. Kortom, een aanrader!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Het eten hier is wel redelijk maar flink overprijsd. Voor zo'n bedrag verwacht je toch meer, originaliteit bijvoorbeeld.
Dieptepunt: vispotje met volgens de bediening o.a. tonijn, maar die meer smaakt naar taaie kip.
Hoogtepunt: het ijs als toetje.
Wat ons ook bijblijft is de inrichting die veel wegheeft van een bric-a-brac-winkel, zo overdadig met allerlei overbodige spullen.
S_Leeuwarden .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Bediening dramatisch: zeer ongastvrij, onvriendelijk, kortaf, spreekt nauwelijks verstaanbaar nederlands. Puur gericht op roulatie en zoveel mogelijk drankjes bestellen. Lijkt geen horeca opleiding en/of horeca hart aanwezig bij deze mevrouw. Prijzen op de kaart zijn zeer stevig, maar dan mag je ook iets verwachten. Mis.. Vis-trio gerecht was qua vis prima, helemaal goed. Begeleidende patat smaakt alsof deze opgewarmd/twee keer gebakken is, schande voor deze prijs en etablissement. Salade lijkt aangelengd en gemixed met tafelzuur, jammer! Na klacht met eigenaar gesproken, waarbij klacht over de patat werd ontkend (..) Bedienende buitenlandse mevrouw ontkende idem, maar klacht zou door eigenaar met haar worden besproken. Opvallend: eigenaar biedt geen enkele compensatie aan om klant mogelijk tevreden te stellen; er wordt gewoon afgerekend. Kortom: echte afrader. Herman den Blijker, kom naar Texel; hier is serieus werk aan de winkel (tent) !
MoniqueMe .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Wij gaan al jaren naar Texel, en zoals elk jaar ook een aantal keren naar restaurant La Morena om daar heerlijk te eten. Vandaag zijn wij er ook weer geweest en wederom was het heerlijk. De schnitzel was perfect van smaak en de champignonsaus was overheerlijk, de Cordon Blue was super, nergens beter gehad..... Het geheel aangevuld met knapperige frietjes, groente, appelcompote en salade, perfect.
Een absolute aanrader voor iedere bezoeker van Texel.
Succes! Fam. Meijer, Achterhoek
Vakantieganger-Texel .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Deze week verblijven we in het plaatsje Cocksdorp, waar we meerdere malen hebben gegeten bij La Morena.
Één maal gegeten in de serre van het restaurant, één maal op het terras en één maal het heerlijke eten afgehaald.
Alle keren smaakte het eten voortreffelijk:
- De vis was heerlijk gebakken zoals het hoort (daar kan de plaatselijke viskraam nog wat van leren)
- De zelfgemaakte burger was uitstekend qua smaak
- De patat was keurig krokant van buiten en zacht van binnen
- Het zelfgemaakte ijs is een echte aanrader! Heerlijk vol van smaak!

Wat betreft de bediening:
Prettige, beperkt ingetogen, bediening. Bieden een goed luisterend oor voor hun gasten en kunnen goed overweg met kinderen.

Dit restaurant biedt niet enkel voor de culinaire fijnproevers op het gebied van eten dé geschikte plek om te vertoeven, ook dankzij de gezellige lange bar kunt u ook genieten van de heerlijke de dranken, waaronder de Texelse likeuren. Zelf heb ik mij laten inspireren door de Spaans sprekende mede-eigenaresse, waarbij ik een Licor 43 heb besteld.

La Morena, een echte aanrader!
Mama I.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Mosselen gegeten die goed gaar waren en heel lekker. Witte huiswijn smaakte er prima bij. Salade als garnering was slap en niet echt smakelijk, maar de frietjes waren goed. De kinderijsjes gingen er ook goed in.
De bediening is een beetje ongeïnteresseerd en dat is jammer voor een eiland als Texel.
Hakau .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Het zag er gezellig uit in het restaurant, maar de mevrouw die ons bediende wiet tot twee keer toe niet welk gerecht ze serveerde. De spare ribs waren vet en de tonijn doorgeslagen met te veel saus.
De pizza was wel ok.

Voor de prijzen (spare ribs 18 en tonijn 25 euro) mag je beter verwachten.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Met de familie (6 volwassen en 2 kinderen) gingen we eten bij dit restaurant. De kaart is groot, volgens de bediening zijn ze gespecialiseerd in Italiaans, Texels lam, pizza's en vis: eigenlijk alles. De kids namen pizza: echt niet lekker, niet krokant. Het lamsvlees ging, maar de garnituur was echt niet smakelijk. De dressing van de salade smaakt naar kant en klare dressing. Op mij had het de indruk dat de gerechten niet met zorg bereid waren bereid en op het bord gelegd. Het stoofpotje vis vond mijn moeder niet lekker bereid, ze vond de vis niet vers smaken.Typisch: ik kom dit vaker tegen in toeristische plaatsen, zo jammer. Wat mij het meeste stoorde was de ongeïnteresseerde houding van de bediening.

Interieur staat stampvol met snuisterijen, voor mij persoonlijk: te stoffig, vies, niet fris, dit kan een kwestie van smaak zijn, mijn familieleden vonden het er gezellig (bruin) uit zien, vandaar de keuze voor dit restaurant.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heb hier meerdere malen gegeten en ben nooit teleurgesteld! Sfeervol restaurant, uitstekende keuken, goede menukaart, bij elk gerecht ruime hoeveelheid aan groenten, sla etc. Bediening vriendelijk, snel en gastvrij! Kom hier zeker kog een leer terug! Echt een aanrader!