La Montagne

Utrechtseweg 76 3818 EN Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Montagne

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ouwehenkie .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voorheen een regelmatige bezoeker van dit sfeervolle eetcafe. Door omstandigheden echter ruim een jaar niet geweest. Nieuwsgierig of alles nog net zo geweldig was als voorheen,een reservering geplaatst. Geen moment spijt van gehad.Het eten was nog altijd fantastisch,de bediening nog ontzettend aardig. We waren met 4 personen en dus 4 verschillende gerechten. Alle 4 gingen we zeer enthousiast en voldaan huiswaarts. We zullen zeker geen jaar meer wachten voor een volgende reservering. Kortom Toplocatie!
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Ik heb sinds lange tijd weer eens bij La Montagne gegeten en ik moet zeggen dat ik weer geweldig gegeten heb. Ik kom er al zeker 25 jaar, vanaf het begin dus. Natuurlijk is het de ene keer beter dan de andere keer maar dat zal elders niet anders zijn maar het is er altijd goed. De hoeveelheid van de porties is meer dan gemiddeld. Ik ben zeer tevreden over La Montagne alleen het interieur mag wel eens een beetje ge-upgrade worden. Al met al zeer zeker een aanrader.
John N.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Het zal voor sommige mensen prima zijn maar ik vond het niet goed, lange wachttijden, zelf maar een broodje gevraagd, fantasieloze keuken, saladebuffet van een luie kok en uitgeblust bedienend personeel. Het interieur mag een opfrisbeurt hebben, de spareribs zijn waarschijnlijk wel in orde die zag ik veel voorbij komen en het bier is koud.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ben hier na een jaar weer gekomen. Nog steeds smaakt het eten even lekker. Eten liet dit keer wel eventjes op zich wachten(15 min ong) maar mocht de pret niet drukken. Heerlijk gegeten, prijs-kwaliteit verhouding ligt ook goed. Dit keer zal ik mijn bezoek zeker niet zo lang uitstellen.
Martha V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zaterdagavond 8 april hier gegeten. Helaas 90 minuten op ons hoofdgerecht moeten wachten!!! Toen wij het personeel hier attent op maakte kregen werd er niets mee gedaan. Het eten kwam een kwartier later en werd zonder iets te zeggen op tafel gezet. Personeelslid was duidelijk moe!
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
La Montagne is de bruine kroeg onder de restaurants: een fijne, volkse plek waar je je welkom voelt en waar je de ware Amersfoorter ontmoet. Geen poespas, vriendelijke bediening, een fijne saladebar en een stuk vlees, dat niet alleen groot is, maar ook nog eens goed! Soms kan het leven zó heerlijk simpel zijn...
Jose B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Komen al vaker bij la montagne.is heel gezellig en het eten is fantastisch. Heb vandaag vooraf zalm gegeten, superlekker met vers fruit, daarna warm vlees met gebakken groente, ons favoriete gerecht.heerlijk nagerecht, ijs vruchten en slagroom.eten bij la montagne is voor ons en onze vrienden een feestje.vooral, hans, lysette, marcel zijn alleen maar bezig om het iedereen naar het zin te maken.ze slagen daar altijd in.tot gauw
SimonG .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Goed vlees en veel zeer smakelijk vers fruit. Wat weinig groente maar eerlijk gezegd heb ik het niet gemist.
Ans93 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Heerlijk restaurant, gezellig om bij te kletsen en er hangt een ontspannen sfeer. Ik had gekozen voor de mixed grill, ik kon echt geen beslissing maken dus dan maar iets met meerdere soorten vlees. Beviel erg goed!
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten.Eigenlijk was de hoofdmaaltijd zelfs wat teveel qua hoeveelheid (mixed grill combi), zodat een dessert er niet meer bij kon. Maar dat vonden we geen probleem. De bediening was goed en de prijs kwaliteit verhouding ook. Niets meer, niet minder.We komen hier zeker nog wel eens terug.
Hanzelman .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Afgelopen weekend na lange tijd weer eens met het gezin gegeten bij La Montagne. Wat blijft dit toch een geweldig restaurant! Mijn moeder zei vroeger altijd "Er is geen kok die kan koken naar alle monden". Wel, bij La Montagne hebben ze er blijkbaar een of meerdere, want je zult je verbazen over de (zeer!) uitgebreide menukaart: Vlees, vis, vegetarisch, voor ieder wat wils. Wij gingen voor vers gebakken stokbrood met smeuïge knoflookboter als “voorknager”, en als hoofdgerechten sate van de haas, kipsate, gepaneerde mosselen, en spareribs. Om met de beide satés te beginnen: Deze worden geserveerd op een uitzonderlijk lange spies (de Drie Musketiers zouden willen dat hun sabel deze lengte had..). De zeer ruime porties zijn prima bereid, heerlijk mals, en worden geserveerd met een garnering van stukjes fruit, een schaaltje gebakken uitjes, en uiteraard (een heerlijke) satesaus. Door naar de gepaneerde mosselen: Wederom prima bereiding. Elke mossel is voorzien van een knapperig maatjasje; niet te dikke paneerlaag, niet te dun, maar precies goed. Het gerecht wordt geserveerd met een bakje remouladesaus (tip: nog lekkerder met knoflooksaus van de saladebar!). Tot slot de spare-ribs. Hierin biedt La Montage twee keuzes: Standaard portie (volgens de kaart circa 700gram) a EUR 17,50 of "onbeperkt" voor EUR 21,50 (beide naar keuze “zoet” of “pittig”). De standaard variant zou volgens de bediening ruim voldoende zijn voor de gemiddelde en grote eter, iets wat mij duidelijk werd toen mijn gerecht werd geserveerd: Twee gigantische ribs, naast elkaar gelegd schat ik zowat de grootte van een 17 inch laptop :-)! Heerlijk van smaak, uitstekend gemarineerd, en precies goed gaar. Het vlees is zelfs zonder gekluif en vette vingers gemakkelijk met het mes van de ribs te snijden, waarbij het toch precies voldoende “vast” is, met de juiste “bite”. La Montagne begrijpt hoe je spare-ribs bereidt, hieraan zouden veel restaurants met dit gerecht op de kaart een voorbeeld kunnen nemen. In de beoordeling hiervoor dan ook een dikke 9.

Bij de hoofdgerechten worden knapperige aardappelschijfjes en patat geserveerd. Daarnaast kun je onbeperkt gebruik maken van de saladebar met diverse salades (heerlijke wittekoolsalade!), pasta's, sausen, en een aparte "tap" met mayonaise. Als dessert kozen wij voor een Dame Blanche, Luikse wafel met slagroom, en Cappuccino inclusief lekkere bonbon met een glaasje Amaretto. Niks op aan te merken.

Bediening: Adequaat en vriendelijk (klein minpuntje; ook hier weer het tutoyerende “willen jullie” zoals dat tegenwoordig gemeengoed [b]lijkt binnen de horeca). De ambiance is ronduit gezellig. Knusse inrichting bistro-alike met houten vloeren, tafels met voldoende privacy, en de verwarming op behaaglijk. Prijs/prestatieverhouding is goed (met 4 personen net geen 105 euro inclusief drankjes) en ruim voldoende porties. Kortom: Een absolute aanrader voor een avondje uit(gebreid) en betaalbaar eten in een gezellige ambiance.
GerardenMarian .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Weer goed gegeten. perfect gebraden vlees, sappig en mals en heerlijke gebakken mosselen vooraf. Het smaakte weer prima. Daarna nog even borrelen aan de bar. Erg gezellig.
Oostje .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Lekker met mijn vriendin avondje bijkletsen en zoals inmiddels onze traditie is, naar la Montagne voor de spareribs en een ongedwongen avond. En weer lekker gegeten en gastvrij ontvangen.

Frank735 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Echte ouderwetse gezelligheid. Heerlijk gegeten vlees was vers en goed. Prijs kwaliteit verhouding was zeer goed. Het restaurant heeft ook een leuke bar waar het voor en na de maaltijd goed toeven is.
Madelonvn .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Fantastisch restaurant!
Het eten was heerlijk, het vlees goed mals en de sauzen maken het fantastisch.
Ook de hoeveelheid is riant.
Personeel is erg vriendelijk en de kinderen mogen aan het eind grabbelen.
Wij zullen hier nog erg vaak aanschuiven.
S M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Drie weken geleden ben ik hier geweest. Het is een echt vleesrestaurant, maar er zijn ook keuzes voor vegetariërs. Ik had zelf de vegetarische burger met groenten besteld. Het eten was niet erg smaakvol. Het proefde alsof het niet vers klaargemaakt was. De portie was daarnaast wel erg groot. De saladebar viel mij ook een beetje tegen, er was weinig keus als je geen vlees of eet. De service was daarentegen prima. We werden vriendelijk ontvangen en de drankjes en het eten stonden snel op tafel. Decor was niet speciaal, maar niet slecht.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Het eten was altijd super. Laatste keer was het niet lekker. Ossenhaaspuntjes in een niet lekkere saus. Vlees was niet lekker en het leek wel uit de vriezer te komen.

Naar mijn mening is ook de kaart te groot. La Montange blijft een leuk gezellig eethuis, maar het eten valt de laatste tijd tegen.
TL-H .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Ik heb hier afgelopen week gegeten met een groep van negen personen, die een studiedag hadden. Mijn voornaamste zorg was dat het eten in een korte tijd geserveerd kon worden. Bij Montagne werd goed meegedacht en meegewerkt. Heel professioneel en een goed verzorgde maaltijd.
Alleen de benaming 'eetcafé' vind ik geen recht doen aan het goede restaurant dat ze gewoon zijn!
Blondie360 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Het eten was altijd verrukkelijk! Dat moet gezegd worden. Maar na de laatste keer ben ik er anders over gaan denken. Vistrio was aangebrand en de cordonbleu was gewoon een snitzel met kaas en ham er op. Na dit te hebben aangegeven hebben wij netjes een nieuw trio gekregen maar ook deze was aangebrand en te doorbakken.
Het personeel was vriendelijk maar helaas was het eten niet meer zoals het geweest is. Jammer.