Meer informatie over restaurant La Meuse

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Afgelopen 2 weken tijdens de 'Indian Summer' twee keer geluncht op een van de fijnste terrassen van Zuid-Limburg. Niets, gewoon niets aan te merken op terras, eten, drinken, toiletten, snelheid bediening noem maar op. Groot voordeel: je kunt er vrijwel voor de deur parkeren. Nadeel: je wil er nooooooooit meer weg.
De tweede keer had de ober een slechte nacht achter de rug. Kan gebeuren.
J R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Je kunt bijna niet zuidelijker lunchen in Nederland dan in Eijsden maar we weten dat dat een omweg meer dan waard is. La Meuse klopt eigenlijk niet helemaal want alleen als je je nek 90 graden draait zie je een glimp van deze machtige rivier. Wat gelijk opvalt op het terras zijn de prachtige tafels en stoelen met fraaie kussens. De keuze is best nog lastig want wat is nou het verschil tussen een Stokbroodje, Flaguette, Pain de Campagne, Molenaarsbrood of een ciabatta? Wij weten het niet maar we lieten ons door de ober adviseren. Het werd een stokbroodje tonijn en een ciabatta gravad lachs. Beide zeer smakelijk! Dank hiervoor.
Dini P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Een heerlijk aspergemenu gegeten. Een aanrader! Binnen het menu ook keuze uit 2 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Prima! Ik kies de zalm met asperges, mijn man had lamsvlees. Allebei tot in de puntjes goed bereid. En het toetje! Zalig: limoncello tiramisu.
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Mooi aangekleed, populair restaurant. Jonge mensen in de bediening. Correct maar personeel dus niet echt betrokken. Hoofdgerecht was pasta met romige kip en puntpaprika en seranoham. Ik vond het gerecht wat smaakloos/flauw. Dessert walnotenijs met stroopwafels en maple syrup is een aanrader, evenals de gin/tonic cocktail met komkommer en rozemarijn. De tiramisukoffie is erg zoet.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Asperge-menu is een echte aanrader, prijs kwaliteit is prima en het personeel erg vriendelijk en attent. Wij hebben hier heerlijk gegeten en zullen zeker nog eens terugkomen.
M.P.C. K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Op een zaterdagavond hier gegeten. We gingen vroeg eten, maar het restaurant liep al snel vol. Het restaurant is netjes met veel tafeltjes. De bediening is jong. Je hoeft niet lang op je gerecht te wachten. We namen als hoofdgerecht de biefstuk van het limousin rund. Goed medium gebakken. Het nagerecht, de chocolademousse, was enorm. Deze portie zou wat kleiner mogen.
Molenaar7 M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Genoten van een heerlijk diner in een leuk en gezellig restaurant. We aten gegratineerde uiensoep met brood, Limburgse ribbetjes, sukade van varken, chocolademousse en tartin van vanille en bastognekoekjes. Alle gerechten smaakten heerlijk. De uiensoep en de ribbetjes (spareribs) waren bijzonder goed evenals de eigengemaakte chocola mousse (met echte stukjes chocolade). De porties zijn ruim voldoende. De bediening is vriendelijk en correct. Voor 2 personen betaalden we (3 gangen incl drankjes) 68 euro. Een net bedrag. Als we weer eens in de buurt zijn komen wel zeker terug!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We arriveren met een viertal auto's in het donker én in de stromende regen, en dan is het frustrerend te constateren dat er weliswaar veel - gratis - parkeerruimte is, maar dat er in de wijde omtrek geen parkeerplaatsje vrij is. Op zich is dat uiteraard een goed teken, want in een restaurant met een volledig lege parkeerplaats zou ik niet graag gaan eten… Onze parkeerperikelen vormen dan meteen ook onze enige ergernis, want eenmaal binnen is het een en al gastvrijheid wat de klok slaat. In de zéér uitgebreide menukaart (19 voorgerechten, 31 hoofdgerechten, 5 mosselbereidingen, diverse menu's en 13 nagerechten) vindt iedereen wel iets van zijn gading, en dat voor alleszins schappelijke prijzen. Ook de drankenkaart mag er wezen, met maar liefst 25 verschillende bieren en 22 koffievarianten. De bediening is vlot, foutloos en vriendelijk. Ik ga voor het driegangenmenu (waarbij ik kies voor rilette van eend met cranberrycompote, rugfilet van wild zwijn met spruiten en rode kool, en Poire Belle Hélène) en het geserveerde stemt mij tot grote vreugde. Twee van mijn disgenoten, beiden werkzaam in het hogere segment van de horeca, weten mij te melden dat hun 'hertenbiefstuk medium rare' inderdaad medium rare, en 'hertenbiefstuk medium' inderdaad medium is. Deze keukenbrigade verstaat haar vak! Een extra pluspunt voor de rekening, die zeer overzichtelijk is opgemaakt doordat alles in categorieën (voorgerechten, hoofdgerechten, nagerechten, frisdrank, warme drank, bieren, overige alcoholische dranken) is ingedeeld. De inrichting van de brasserie is warm en gemoedelijk, met Oudhollands glas-in-lood in het plafond en historische foto's in sepiatinten aan de wand. Op de grootste foto prijken enkele Franse dichtregels aan de rechterzijde en de Nederlandse vertaling ervan aan de linkerzijde. Het is slordig dat dáár twee joekels van taalfouten in staan…
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We hebben heerlijke mosselen gegeten. Het was lekker weer, maar een beetje fris om zonder heater buiten te zitten. Die was dus aan onder de luifel. Ook de witte wijn was voortreffelijk. De bediening was perfect, uiterst vriendelijk en beleefd, zoals eigenlijk altijd in Limburg. KOm daar nou maar eens om achter de grote rivieren. Chapeau!!
We komen zeker weer terug.
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
wat een top tent. we hadden s middags al hier geluncht en toen direct vast gereserveerd voor de avond. echt superdruk (zaterdagavond, mooi weer) dus de drankjes duurden daardoor wat lang. Heel leuk dat er huisgemaakte ice-tea en limonade is.
Beste spare-ribs ever en een gouden combi met heerlijke huisgemaakte bbq saus, maiskolf en koolsla.
lekker gezeten in de prachtige binnentuin.
J R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Je staat hier letterlijk aan de rand van Nederland maar La Meuse is wat ons betreft een omweg meer dan waard! We hadden een plekje uitgezocht op het terras zodat we nog net de Maas konden zien stromen wat wel zo aardig is. Vrijwel direct werden we welkom geheten, altijd leuk! En in no-time werden de drankjes uitgeserveerd. Ik had daarbij een Omelet la Meuse besteld en dat was geen slechte keuze. Goed gevuld met kaas, groenten en ham, vergezeld door heerlijk vers brood smaakte deze lunch prima! Ook mijn partner smulde van haar broodje. Al met al een meer dan aangename ervaring waarvoor dank!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Voor een lunch deze goed bezochte brasserie bezocht op de grens van Belgie. Een vrij donkere zaak. Met attent personeel. Een pasteitje is een welkome variatie op de Nederlandse lunchkaart waar de kroket meestal op nummer 1 staat. Royaal gevuld met een smakelijke ragout van kip. Zeker aan te bevelen aan derden.
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
We zijn hier voor de 2de keer gaan eten, nu echter tijdens de lunch op zondag. Vooraf gereserveerd, want dat is echt noodzakelijk.
We waren met 5 personen; 2 x zuurvlees, 1 x sateh, 1 x konijn, en 1 x Flaguette Club.
Iedereen had het heerlijk gesmaakt, en de bediening was een stuk vriendelijker dan ons tijdens eerste bezoekje. De presentatie was ook prima, en de bijbestelde frietjes gratis.
Het zat er al om 14.00 uur bommetje vol, en dat zegt vaak al genoeg.
Zeker voor herhaling vatbaar!
N.B. Tijdens de lunchuren (11 tot 17 uur) kan men de gehele kaart bestellen.
André F.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Het Limburgse konijn was zoals Limburgs konijn hoort te smaken. De hoeveelheid was meer dan voldoende. De bediening was vriendelijk en efficiënt en de sfeer als vanouds gezellig. Kortom een uitstekende afsluiting van een dagje Haagse musea.
RWolfs .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Hallo,

Wij wonen in Maastricht en komen al jaren bij La Meuse. Per toeval kwam ik via google op deze site terecht en ik ben oprecht verrast door de negativiteit wat hier beschreven wordt. Wij rijden speciaal naar Eijsden toe om te genieten van hun gerechten en bediening en vinden sommige ervaringen dan ook apart.

Wij ervaren de bediening als gastvrij en zelfs leuk aangezien ze altijd in zijn voor een praat en ook het eten is wat ons betreft fantastisch. Ze wisselen vaak van seizoenskaart, de prijskwaliteit is echt top, de porties zijn ruim en het is echt een van de betere restaurants die wij kennen (in zijn segment dan) en genieten dan ook altijd van hun terras of zaak waar je nooit alleen zit!

Mensen ga zo door! Chapeau!
R. Wolfs
Mandy S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Ik heb zelf 16 jaar geleden hier gewerkt en besloot vandaag eens voor mijn vaders' verjaardag te kijken hoe de nieuwe setting was.

Het interieur ervaarde ik als zeer uitnodigend en ook de menukaart zag er erg leuk uit.

Vooraf hadden we een "sjinkplenkske" en wat brood met verschillende smeersels wat erg lekker was. . We bestelden drie maal de biefstuk en eenmaal het zuurvlees. Sowieso eten mijn ouders nogal wat biefstukjes, en daar selecteer ik dus ook altijd wel een brasserie of restaurant op. Als er een biefstuk of entrecote op het menu staat dan mist er voor mijn ouders iets. Het zuurvlees was erg zoet maar lekker en het was ook een flinke portie. Mijn moeder leek echter minder te genieten van haar vlees. Koken is voor mij een grote hobby dan wel passie en ik ben daarom ook vrij goed in het herkennen van smaken. Hier kon ik echter totaal geen pijl op trekken en de "zachte peper vieux" saus kon ik totaal niet waarderen. Er zat een ondefinieerbare zeepsmaak in de saus en het vlees die ik totaal niet kon herleiden. Er is helaas ook niemand tussentijds komen vragen of alles naar wens was dus we hebben het pas aan het einde van het diner bij afruimen kunnen aankaarten. De bediening liet ons weten dat het wellicht bindmiddel of vieux was maar dat zou ik toch echt wel herkennen en niet durven te omschrijven als een zeer overheersende bloemige/zepige smaak. Er werd voet bij stuk gehouden dus er zal iets grondig mis zijn met al onze smaakpapillen?! Niemand anders leek te klagen en we waren de eerste met die klacht en iedereen kreeg dezelfde saus want die stond au bain Marie in de keuken. Schiet mij maar lek.

Geen tegemoetkoming of excuus ontvangen en dat vond ik wellicht nog meer teleurstellend. Heel jammer en voor mij de aanleiding om voor het eerst een recensie te gaan schrijven hier bij Iens.

Helaas voor mij is dit de eerste en laatste keer en volgende keer reserveer ik gewoon ergens anders.
Croixbas .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
De eerste keer dat we er gegeten hadden waren we er met vrienden. De sfeer is gezellig en rustig . Het eten had ons goed gesmaakt, ikzelf had wild genomen. Dit was goed op smaak met genoeg op het bord. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Er werd tussendoor gevraagd of alles naar wens was.
Ik ben nog een keer terug gekomen toen hadden we een drie gangen menu genomen. Qua prijs zijn ze goed betaalbaar en je krijgt er mooi kwaliteit voor op je bord terug. Ik had Oosterse scampi als voorgerecht, saté als hoofdgerecht en als na gerecht chocolade mousse zeker een aanrader voor de chocolade liefhebber. We hebben toen weer heerlijk gegeten en genoten. Wij gaan er zeker nog eens terug komen zeker als het wild seizoen weer is.
Restaurant-keuring .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Met 2 personen het asperge menu met beenham en krieltjes gegeten. Helaas een grote teleurstelling.
De asperges waren te hard, koud en smaakloos en de beenham was van het type kant en klare geperste plakjes fabrieksham uit het schap van de supermarkt. Ook de krieltjes waren van slechte kwaliteit en het leek of deze met een beetje boter in de magnetron waren opgewarmd.Het menu was volgens mij door een leerling-kok van een jaar of 18 voorbereid ( opgewarmd ) die totaal geen culinaire passie heeft.
Dit is zeker niet restaurant waardig en zou dit zelf niet durven te serveren aan klanten als ik restaurant eigenaar was.
Heb in het verleden betere maaltijden genuttigd maar sinds een 1/2 jaar is de prijs omhoog gegaan maar dat is de kwaliteit en grote van de portie niet ten goede gekomen.
Het is een gemiste kans voor een restaurant met een mooie ligging en mooi interieur.
Noel P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vrijdag hier gegeten. Een leuke locatie, mooi terras en zo vlakbij de Maas goed gelegen. We bestelden een " Sjink PLenske" als vooraf. Zag er goed en veelbelovend uit. Het vlees, diverse soorten was goed en voldoende voor zijn 2-en. Jammer was dat het vlees zo dun gesneden was dat de smaak als een vlaag tot je kwam.
Daarna, begon het lange wachten. Uiteindelijk na anderhalf uur, meerdere keren vragen aan diverse jonge obers, kwam ons eten dan wel. Konijn in het zoet/zuur voor mijn partner en biefstuk voor mezelf. Het konijn was heerlijk, goed gaar en de saus die erbij zat was heerlijk. Mijn biefstuk was iets te roze gebakken waardoor er weinig smaak aan zat. Daarnaast lag er nog een verdwaalde asperge op het bord overdekt met een peentje. voor het konijn zou ik wel een dikke voldoende kunnen geven, het biefstuk maakt het geheel toch weer wat minder.
Voor ons geen locatie waar we nog eens terug zullen komen.
René P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Met twee personen wezen lunchen. Wat gelijk opvalt is de zorg en netheid die is besteed aan het terras en decor binnen. De sfeer is gemoedelijk en balanceert tussen restaurant en eetcafé . Hartelijk ontvangen maar moesten alleen ietwat lang wachten voor het opnemen van de bestelling. Club kip en pasteitje gegeten. € 9,00 voor pasteitje leek me wat veel maar werd iets goed gemaakt doordat je twee pasteibakjes kreeg. De club kip was in orde en op smaak. Al met al een verzorgde lunch en goed gepresenteerd. Dik in orde!