La Meridiana

Grote Markt 11A 8011 LW Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Meridiana

Dinsdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Hier heerlijk geluncht. Lekkere verse focaccia broodjes, 1 met zalm en citroen mayonaise en een caprese. Aardige, nette bediening. Schappelijke prijzen bij de broodjes, het glas wijn iet wat aan de prijzige kant.
Mahr .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vaak gegeten hier maar voorlopig laten we het links liggen; de keuken is niet meer verrassend, we konden het met 1 drankje doen, er zaten broodkruimels in de waterkaraf en de ambiance is aan het achteruit gaan. op een klacht via de site wordt niet gereageerd.
Wezzoud .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na teleurgesteld te zijn bij een ander restaurant, de maag gevuld bij dit restaurant gevuld.

Bij binnenkomst al super service, direct mandje heerlijk brood.
Daarna lekkere pasta gegeten.

Enorm goede service, vriendelijke bediening, en lekker eten zeker voor de prijs.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een warme dag gegeten bij La Meridiana. We wilden buiten eten, maar alle tafeltjes waren bezet. Uiteindelijk op de 1e verdieping voor het open raam gezeten met uitzicht op de Grote Markt. Erg leuk. Vooraf kregen we lekker brood voorzien van een saus. Als lunchgerecht hadden we Pappardelle met tomaatjes en Mozzarella en linguine met scampi. Beide gerechten waren ok.
De bediening was vriendelijk en de inrichting vonden we aardig.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Aangenaam gelunched, heerlijk in het zonnetje, aan het raam met uitzicht op de Grote markt.
Vooraf Zuppa di pomodori 1 x Panini (van de Zwolsche Stadsbakker) Salmone al Limone en 1 x Panini Caprese, vergezeld van een Chardonnay en Capuccino toe.
Jwk K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wij houden van lekker eten, dan moet je dus niet bij la meridiana zijn helaas. Grove gerechten zonder enige fantasie. Heeft niets met de italiaanse keuken te maken.. Op ieder onderdeel was rucola gegooit. De gemengde salade was als een ruif voor de konijnen. Nee wij komen niet meer terug.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik ben hier eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Donderdagavond begonnen met een Antipasto Meridiana, een combinatie van carpaccio, huisgerookte zalm, insalata di pollo en insalata caprese. Vers, goed gesneden en goed op smaak. Als hoofdgerecht Linguini met zalm, groene asperges en eigengemaakte tomaten-roomsaus. Voor mij perfecte gerechten.

La Merdiana is een Italiaans restaurant, met lekkere niet al te ingewikkelde gerechten. Zoals je van een italiaans restaurant verwacht. Authentieke smaken
Letta W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
De bediening was goed maar het eten is ons slecht bevallen. Er zat weinig smaak aan alles alleen was het soms te zout. De sla was zo uit een pakje op een bord gelegd met een beetje dressing erover. Weinig tot geen groente verder.
De entree is vuil en er lag versleten vloerbedekking. Vroeger kwamen we hier vaak eten maar nu komen we zeker niet terug.
Kleineman .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
De entree (carpaccio classico) was veelbelovend, het hoofdgerecht van de partner -varkenswangetjes - bleek eerst op, vervolgens niet geleverd en bij doorvragen door de kok geweigerd vanwege de slechte kwaliteit. In plaats van het bestelde alternatief - Heilbot Filet - werd Dorado geserveerd. Toen we dit weigerden werden beide borden weer meegenomen waardoor de runder lende een half uur onder warm houd lampen heeft staan te verpieteren . Resultaat: verpieterde en slappe groenten en een verpeste Kerst . geen excuses / verontschuldigingen.
La Meridiana is zeker géén aanrader.
Mirthe B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
In de veronderstelling de patio gereserveerd te hebben voor 19 personen, kwamen we aan bij La Meridiana. Echter bleek dit niet geheel duidelijk te zijn voor het personeel, maar na dit overlegd te hebben, konden we alsnog plaats nemen in de patio. Dikke pluim voor deze flexibiliteit! Vervolgens hebben we genoten van de sfeer in de patio en het heerlijke eten. Personeel was erg vriendelijk en ging zeer goed en leuk om met de kinderen.
Moccapad .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Tijdens bezoek aan Zwolle gegeten bij La Meridiana. Dochterlief koos voor carpaccio en pasta beide "helemaal prima". Wij kozen voor het 3 gangen menu van de chef...
Als starter een bord met 3 gerechtjes: paling met fijn gesneden appel in een citroensaus, eendelever met parmaham en een salade caprese.... helemaal goed! Als hoofgerecht een mooi stuk heilbot en een mooi stuk rundvlees vergezeld een groene salade en spaghetti.
Dochterlief koos pannacotta als nagerecht, wij kregen het chefs dessert: echt lekker vanille ijs met gele room, frambozen coulis en verse vruchten. Helemaal super.
Zo kan het dus ook in Nederland, goed eten met een prima prijs/kwaliteits verhouding. Ondanks de vele kilometers komen we zeker terug.

Etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met z'n vieren verjaardag gevierd. Allereerst zoals altijd een fijne plek aan het raam met uitzicht op de grote markt met gezellige drukte. Het eten was erg goed en de gerechten mooi opgemaakt. Met name zeebaars met garnalen en aardappeltjes wag lekker. Tomatensoep smakelijk. Minpunt: personeel erg amicaal met elkaar en luidruchtig onderling met grappen en grollen.
Leonie H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op het terras gegeten tijdens een feestje in de stad. De muziek was erg hard waardoor het lastig was om elkaar te verstaan, wel was de muziek erg goed. De carpaccio was echt heerlijk en de bediening was goed. Wel vond ik de prijs van het eten aan de hoge kant.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Al sinds jaren lunch ik daar wel een keer per jaar. Altijd goed maar nu heb ik het idee dat het minder aan het worden is. Minder keuze op de lunchkaart, de pasta met zeevruchten was matig gevuld met zeebeestjes en de salade was ook erg karig gedecoreerd, was eigenlijk alleen sla met een beetje dressing. Aan de tafel naast ons klaagde een mevrouw over haar broodje wat erg saai was en waar weinig op lag. Het interieur begin ook wel erg sleets te worden. Management, het is tijd voor actie.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
wij hebben hier op een hele warme vrijdagavond op het terras gegeten, althans dat was de bedoeling. Het onweer gooide roer in het eten en we hebben het diner binnen afgemaakt, maar alle lof voor de bediening die trap op en trap af moeten naar het terras en voor ons direct binnen een tafel aan het raam in orde hebben gemaakt. Het eten was lekker, we hadden het verrassingsmenu en kregen vooraf een trio van Carpaccio, geitenkaas en gerookte zalm met heerlijk brood erbij. Als hoofdgerecht een stukje zeebaars met een groene salade een mooi stukje mals rundvlees en spaghetti aglio olio. Met goed glaasje pinot grigio erbij, we hebben de koffie over geslagen en waren voor de grote bui in ons hotel. Een aanrader !
Sluijk .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Heerlijk gegeten en super geholpen. We hadden het verrassingsmenu van de chef, dat is een combinatie van vis en vlees. Aangezien mijn man niet van vis houdt gaven we dit aan en toen kreeg hij keurig een extra vleesgerechtje.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Lunch gedaan bij La Meridiana. Het was er lekker druk en als je geluk hebt kan je aan het raam zitten en lekker naar buiten gluren.
Ik koos een panini pollo met mosterd dragon sausje. Ik kreeg de indruk dat er weinig met de kip was gebeurd, beetje flauw en erg nat, vervolgens was er een bak sla in het broodje geduwd. Geen wauw effect. De Pinot Grigio was prima, zowel qua smaak als temperatuur.
Mijn tafelgenoot had een panini tonno die heerlijk was, ook de rode wijn welke geserveerd werd was goed.
Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam, en de lokatie was erg leuk aangekleed.
Leuke tent om even snel te lunchen
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Het was al weer even geleden dat we bij La Meridiana hebben gegeten.
We kregen een mooi tafeltje bij het raam, waar je op de Grote Markt kunt uitkijken.
Heel attent personeel. Ik had voor de varkensfilet gekozen, die was redelijk, jammer dat er
niet een garnituur van aardappelen en groente bij geserveerd werd.
Mijn gezelschap was erg tevreden over de risotto.
De Abruzzo wijn was goed en het toetje Il dolce talamini, ijs met mascarpone was een mooi sluitstuk. Prijs /kwaliteit is prima.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Jaren geleden veel gegeten bij La Meridiana. Dat was altijd plezierig. Vanavond aten we als voorgerecht allebei een pasta.

Al manzo tortiglioni met rosé gebakken ossenhaas cashewnoten tomaat rucola en parmigiani. Prima op smaak, goede starter en maakt hongerig naar meer...

De tweede pasta: Mare bello luingini met scampi roomsaus courgette en wiite wijn was voortreffelijk. Romig en bijzonder vol van smaak.

Als hoofdgerecht: Filetto al Vino Rosso, licht gepekelde varkensfilet met gepofte roseval en een jus van rode wijn. De varkensfilet was perfect gegaard en de smaak prima!

Tweede hoofdgerecht: Orata con pomidorini, op de huid gebakken dorade met cherry tomaatjes, kappertjes en peterselie. Smakelijk maar niet bijzonder.

Jammer is dat het accent teveel gelegd wordt op alleen de vis of het vlees. Mooi gegaarde groentes maken een gerecht zoveel completer...

Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Armand S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
We waren vroeg dus hadden een tafel aan het raam met uitzicht op de grote markt in Zwolle.
De bediening is vriendelijk en voorkomend, en de inrichting doet warm aan, maar behoeft toch enige vernieuwing.
Het voorgerecht Salmone Moderno, een salade met huisgerookte zalm, avocado en krokant gebakken garnaal was heel smakelijk en werd verrassend mooi op het bord gepresenteerd. Geen spijt van.. De pasta van de dag (of week) was een pasta, tagliatella, met uitgebakken spek, Pecorino kaas en een scheutje room. Was iets aan de flauwe kant en had naar mijn smaak iets romiger gemogen, de smaak was verder goed. De Italiaanse wijnen deden de rest kortom we hadden een gezellig etentje. Goede prijs kwaliteit, op een fijne locatie.