La Meridiana

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant La Meridiana

René D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vandaag de lunch genuttigd in dit restaurant met uitzicht over de markt in Zwolle. Locatie was uitstekend echter waren de door ons bestelde broodjes een aanfluiting. Fantasieloos en bovenal brood van matige pizza-style kwaliteit. Na een half uurtje heb je dus weer trek. De broodjes bevatten nauwelijks beleg. En hetgeen erop zit is niet erg spannend. De volgende keer zoeken we een andere gelegenheid.
Farah E.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Ik heb hier samen met me beste vriendin gegeten ( ik uit Rotterdam en zij uit Groningen) we hebben echt ons buikje heerlijk rond gegeten! De service was echt top en duidelijk te zien dat de bediening dit met passie doet! Genieten! Het eten was gewoon goed ( geen ingewikkelde culinaire bereiding). Voor wat we gegeten hadden en de hoeveelheid, hadden we een hogere rekening verwacht.. dus zeker goed! Zeker de moeite waard!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker maar wat wil je ook voor zo'n prijs. Personeel vriendelijk. Minpuntje: wiebeltafel.
Kokmando K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Prima restaurant, goede en snelle bediening, Prijs en kwaliteit prima in belans, open keuken en lekker verse Italiaanse gerechten. Echt een doener voor de Italiaanse keuken
Werner A.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Agelopen zaterdag hier gegeten en zelden zo slecht restaurant meegemaakt. De servicegerichtheid van het personeel was bedroevend. Zowel verbaal als non verbaal. Meerdere keren moeten vragen om de bestelde drankjes. Het voorgerecht van het verrassingsmenu was fantasieloos en smakeloos. Het hoofgerecht van vis was niet gaar en snotterig van binnen. Nadat ik dit gemeld had kwam de chef mij vertellen dat deze vis perfect gaar was en ik het niet beter had kunnen krijgen. Met andere worden wat een enorme zeurpiet ik was. Dit was voor mij voldoende om op te stappen en na betalen van het volle pond hier zeker nooit meer terugkom en een ieder aanraad om dit restaurant vooral voorbij te lopen
carol66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Op donderdagavond hier neergestreken , redelijk rustig in het restaurant. Peroni van de tap en n goede grillo (Sicilië ) als huiswijn.
Broodje met groene olijftapenade, we beginnen goed.
Voorgerecht carpaccio voor beiden. Uit een diep bord, lastig eten en vrij smakeloos vlees. Een schattig gebakken eitje fleurt het gerecht op, maar of het traditioneel Italiaans is?
En toen hadden we eigenlijk moeten stoppen. Het hoofdgerecht van mijn eetpartner was zalm met een oliespuitje met citroen en kappertjes en kruiden. De zalm was rauw. Mijn hoofdgerecht, zacht gegaard kalfsvlees ok, maar ik vroeg om een scherper mes, want niet te snijden.
Het garnituur van een paar aardappeltjes hard en smakeloos. Toen ik om wat gare aardappeltjes vroeg werd ook mijn bord weggehaald en hebben we een kwartier gewacht op n nieuw hoofdgerecht. Wijn werd ongevraagd bijgeschoven, vast als goedmaken, maar toch.
Het nieuwe hoofdgerecht was smakeloos en zeker niet Italiaans.
Nooit meer, hoe kunnen ze dit aanbieden ?
Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Hier heerlijk geluncht. Lekkere verse focaccia broodjes, 1 met zalm en citroen mayonaise en een caprese. Aardige, nette bediening. Schappelijke prijzen bij de broodjes, het glas wijn iet wat aan de prijzige kant.
Mahr .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vaak gegeten hier maar voorlopig laten we het links liggen; de keuken is niet meer verrassend, we konden het met 1 drankje doen, er zaten broodkruimels in de waterkaraf en de ambiance is aan het achteruit gaan. op een klacht via de site wordt niet gereageerd.
Wezzoud .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na teleurgesteld te zijn bij een ander restaurant, de maag gevuld bij dit restaurant gevuld.

Bij binnenkomst al super service, direct mandje heerlijk brood.
Daarna lekkere pasta gegeten.

Enorm goede service, vriendelijke bediening, en lekker eten zeker voor de prijs.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een warme dag gegeten bij La Meridiana. We wilden buiten eten, maar alle tafeltjes waren bezet. Uiteindelijk op de 1e verdieping voor het open raam gezeten met uitzicht op de Grote Markt. Erg leuk. Vooraf kregen we lekker brood voorzien van een saus. Als lunchgerecht hadden we Pappardelle met tomaatjes en Mozzarella en linguine met scampi. Beide gerechten waren ok.
De bediening was vriendelijk en de inrichting vonden we aardig.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Aangenaam gelunched, heerlijk in het zonnetje, aan het raam met uitzicht op de Grote markt.
Vooraf Zuppa di pomodori 1 x Panini (van de Zwolsche Stadsbakker) Salmone al Limone en 1 x Panini Caprese, vergezeld van een Chardonnay en Capuccino toe.
Jwk K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wij houden van lekker eten, dan moet je dus niet bij la meridiana zijn helaas. Grove gerechten zonder enige fantasie. Heeft niets met de italiaanse keuken te maken.. Op ieder onderdeel was rucola gegooit. De gemengde salade was als een ruif voor de konijnen. Nee wij komen niet meer terug.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik ben hier eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Donderdagavond begonnen met een Antipasto Meridiana, een combinatie van carpaccio, huisgerookte zalm, insalata di pollo en insalata caprese. Vers, goed gesneden en goed op smaak. Als hoofdgerecht Linguini met zalm, groene asperges en eigengemaakte tomaten-roomsaus. Voor mij perfecte gerechten.

La Merdiana is een Italiaans restaurant, met lekkere niet al te ingewikkelde gerechten. Zoals je van een italiaans restaurant verwacht. Authentieke smaken
Letta W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
De bediening was goed maar het eten is ons slecht bevallen. Er zat weinig smaak aan alles alleen was het soms te zout. De sla was zo uit een pakje op een bord gelegd met een beetje dressing erover. Weinig tot geen groente verder.
De entree is vuil en er lag versleten vloerbedekking. Vroeger kwamen we hier vaak eten maar nu komen we zeker niet terug.
kleineman .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
De entree (carpaccio classico) was veelbelovend, het hoofdgerecht van de partner -varkenswangetjes - bleek eerst op, vervolgens niet geleverd en bij doorvragen door de kok geweigerd vanwege de slechte kwaliteit. In plaats van het bestelde alternatief - Heilbot Filet - werd Dorado geserveerd. Toen we dit weigerden werden beide borden weer meegenomen waardoor de runder lende een half uur onder warm houd lampen heeft staan te verpieteren . Resultaat: verpieterde en slappe groenten en een verpeste Kerst . geen excuses / verontschuldigingen.
La Meridiana is zeker géén aanrader.
Mirthe B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
In de veronderstelling de patio gereserveerd te hebben voor 19 personen, kwamen we aan bij La Meridiana. Echter bleek dit niet geheel duidelijk te zijn voor het personeel, maar na dit overlegd te hebben, konden we alsnog plaats nemen in de patio. Dikke pluim voor deze flexibiliteit! Vervolgens hebben we genoten van de sfeer in de patio en het heerlijke eten. Personeel was erg vriendelijk en ging zeer goed en leuk om met de kinderen.
Moccapad .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Tijdens bezoek aan Zwolle gegeten bij La Meridiana. Dochterlief koos voor carpaccio en pasta beide "helemaal prima". Wij kozen voor het 3 gangen menu van de chef...
Als starter een bord met 3 gerechtjes: paling met fijn gesneden appel in een citroensaus, eendelever met parmaham en een salade caprese.... helemaal goed! Als hoofgerecht een mooi stuk heilbot en een mooi stuk rundvlees vergezeld een groene salade en spaghetti.
Dochterlief koos pannacotta als nagerecht, wij kregen het chefs dessert: echt lekker vanille ijs met gele room, frambozen coulis en verse vruchten. Helemaal super.
Zo kan het dus ook in Nederland, goed eten met een prima prijs/kwaliteits verhouding. Ondanks de vele kilometers komen we zeker terug.

etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met z'n vieren verjaardag gevierd. Allereerst zoals altijd een fijne plek aan het raam met uitzicht op de grote markt met gezellige drukte. Het eten was erg goed en de gerechten mooi opgemaakt. Met name zeebaars met garnalen en aardappeltjes wag lekker. Tomatensoep smakelijk. Minpunt: personeel erg amicaal met elkaar en luidruchtig onderling met grappen en grollen.
Leonie H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op het terras gegeten tijdens een feestje in de stad. De muziek was erg hard waardoor het lastig was om elkaar te verstaan, wel was de muziek erg goed. De carpaccio was echt heerlijk en de bediening was goed. Wel vond ik de prijs van het eten aan de hoge kant.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Al sinds jaren lunch ik daar wel een keer per jaar. Altijd goed maar nu heb ik het idee dat het minder aan het worden is. Minder keuze op de lunchkaart, de pasta met zeevruchten was matig gevuld met zeebeestjes en de salade was ook erg karig gedecoreerd, was eigenlijk alleen sla met een beetje dressing. Aan de tafel naast ons klaagde een mevrouw over haar broodje wat erg saai was en waar weinig op lag. Het interieur begin ook wel erg sleets te worden. Management, het is tijd voor actie.