La Maschera Lillotatini

Tweede Anjeliersdwarsstraat 6HS 1015 NT Amsterdam Nederland Kaart
31-204200767

Over het restaurant La Maschera Lillotatini

LA MASCHERA del LILLOTATINI
‘La Maschera’ was born the 17th February 2016.
Most of our products ( oil, wines, cheeses, meats and truffle ) are
imported from our regions, Umbria and Tuscany, since we use the same
suppliers of our awarded italian restaurant ‘Lillotatini’.
Pasta, bread and desserts are homemade every day by our chef.
The menu changes monthly.
Zoals zoveel succesvolle initiatieven is de oprichting van La Maschera terug te leiden naar één van de meest prestigieuze restaurants van Italië: LILLOTATINI. Dit restaurant, dat in 1999 in een prachtig klein dorpje in Umbrië genaamd Panicale haar deuren opende, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een verborgen culinaire schat in het gebied rondom het Trasimenomeer.

Meer informatie over restaurant La Maschera Lillotatini

Maandag t/m Zondag: 17:00 - 22:30 uur.

• Mastercard , Pin
  • Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant La Maschera Lillotatini

Eva P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
‘De ‘Tagliere di salumi e formaggi umbri con marmellata fatta in casa di zucca e cardamomo ‘ klinkt als een mond vol maar was te weinig en niet bijzonder voor de prijs; 3 kleine brokjes kaas en 3 plakje coppa voor 18 euro... De bediening was zakelijk en niet bijzonder vriendelijk en als je dan om 21.00 wordt verzocht om ruimte te maken voor nieuwe gasten ( dit was ons vooraf niet verteld) mag je spreken van een teleurstellende, culinaire avond. Als wij dit vooraf hadden geweten hadden we gekozen voor een ander Italiaans restaurant.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Na een vermoeid dagje door Amsterdam struinen vroeg in de avond gaan eten in de Jordaan. Deze keer weer eens gekozen voor een Italiaans Restaurant.
Als voorgerecht gekozen voor de ravioli met basilicum pesto saus en ricotta en de tagliolini met snoekbaars. Als hoofdgerecht kozen wij voor het runderstoofvlees. De beide voorgerechten smaakten voortreffelijk en het hoofdgerecht was gewoon goed, weinig verrassend.
Als wijn was de keuze gevallen op Morellino di Scansano een mooie wijn uit Toscane. De bediening was uiterst vriendelijk en vlot. De voertaal in het restaurant is voornamelijk Engels, maar het was aardig om onze povere kennis van de Italiaanse taal uit te kunnen proberen. De herkomst van de eigenaren ligt in het plaatsje Panicale (Umbrië), waar een restaurant met de naam Lillotatini is gevestigd, wat wij bij ons volgende bezoek aan die streek zeker zullen bezoeken.
hendrik P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Leuk restaurant midden in de Jordaan. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Letten goed op en reageren zeer attent. goede adviezen over gerechten en wijn. Dit restaurant serveert eenvoudige traditionele Italiaanse gerechten. Uitstekende smaak en kwaliteit. Tevens redelijk geprijsd.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Wat kan de mens toch op het verkeerde been gezet worden door recensies van anderen. Door vele positieve verhalen hadden wij gereserveerd in dit restaurant. De ontvangst was in orde: jassen werden aangenomen en ons tafeltje was ok.
De kaart is klein en wij kozen als voorgerecht “Bruschetta met toscaanse kippenleverpaté”. Toen het bord voor ons stond ontwaarden wij drie getoaste boterhammetjes met daarop dunnetjes gesmeerd iets wat kippenlever paté moest voorstellen. Een aanfluiting wat presentatie betreft maar nog erger was de smaak van dit “gerecht”. Zowel mijn disgenoot en ik konden het niet wegwerken. Op de vraag van de ober of het gesmaakt had en daarop een krachtig nee werd er alleen maar gelachen. Zo ga je niet met klanten om.
De volgende gang was “Ravioli met mousse van brood en tomaat , basilicum pesto sauce en ricotta salata” Om kort te zijn de kwaliteit was ook hier beneden peil: de pesto saus heb ik niet gezien (alleen een waterig tomaten sausje), de ricotta salate was vergeten en de ravioli was niet gaar en ook niet al dente, Kortom een zeperd.
Rekening betaald en bij de uitgang zelf onze jassen gezocht. Mensen ga hier niet heen.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met 7 vrienden en vriendinnen bij La Maschera gegeten.
De tafel waar we aan zaten was erg breed, zodat een gesprek met een overbuurman nauwelijks mogelijk is, mede door de matige akoestiek.
Bedienend personeel spreekt geen Nederlands maar Italiaans/Engels.
De menukeuze voor 6+ groepen is beperkt vanwege de kleine keuken(?!) Het voorgerecht was erg gemakkelijk: kaasjes, ham, salami en slechts 2 warme hapjes.
Bij hoofdgerecht kozen veel mensen voor stoofvlees, dat erg veel peper bevatte en waar weinig aan bijgevoegd werd. (klein beetje groente) Redelijk grote portie, niet bijzonder.
Ook het nagerecht viel niet mee. Erg zoet.
Als we dan ook nog de prijs(70 euro pp) in aanmerking nemen, dan raad ik dit restaurant niet aan.
Heel erg vervelend was dat we om 10 uur gevraagd werden om weg te gaan omdat andere mensen aan onze tafel moesten eten. Terwijl ons dat niet bij het reserveren gezegd was. We zouden dan beslist niet voor dit restaurant gekozen hebben.