La Maschera Lillotatini

6,9

Jouw recensie over het restaurant La Maschera Lillotatini

Charles V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Na een vermoeid dagje door Amsterdam struinen vroeg in de avond gaan eten in de Jordaan. Deze keer weer eens gekozen voor een Italiaans Restaurant.
Als voorgerecht gekozen voor de ravioli met basilicum pesto saus en ricotta en de tagliolini met snoekbaars. Als hoofdgerecht kozen wij voor het runderstoofvlees. De beide voorgerechten smaakten voortreffelijk en het hoofdgerecht was gewoon goed, weinig verrassend.
Als wijn was de keuze gevallen op Morellino di Scansano een mooie wijn uit Toscane. De bediening was uiterst vriendelijk en vlot. De voertaal in het restaurant is voornamelijk Engels, maar het was aardig om onze povere kennis van de Italiaanse taal uit te kunnen proberen. De herkomst van de eigenaren ligt in het plaatsje Panicale (Umbrië), waar een restaurant met de naam Lillotatini is gevestigd, wat wij bij ons volgende bezoek aan die streek zeker zullen bezoeken.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Wat kan de mens toch op het verkeerde been gezet worden door recensies van anderen. Door vele positieve verhalen hadden wij gereserveerd in dit restaurant. De ontvangst was in orde: jassen werden aangenomen en ons tafeltje was ok.
De kaart is klein en wij kozen als voorgerecht “Bruschetta met toscaanse kippenleverpaté”. Toen het bord voor ons stond ontwaarden wij drie getoaste boterhammetjes met daarop dunnetjes gesmeerd iets wat kippenlever paté moest voorstellen. Een aanfluiting wat presentatie betreft maar nog erger was de smaak van dit “gerecht”. Zowel mijn disgenoot en ik konden het niet wegwerken. Op de vraag van de ober of het gesmaakt had en daarop een krachtig nee werd er alleen maar gelachen. Zo ga je niet met klanten om.
De volgende gang was “Ravioli met mousse van brood en tomaat , basilicum pesto sauce en ricotta salata” Om kort te zijn de kwaliteit was ook hier beneden peil: de pesto saus heb ik niet gezien (alleen een waterig tomaten sausje), de ricotta salate was vergeten en de ravioli was niet gaar en ook niet al dente, Kortom een zeperd.
Rekening betaald en bij de uitgang zelf onze jassen gezocht. Mensen ga hier niet heen.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met 7 vrienden en vriendinnen bij La Maschera gegeten.
De tafel waar we aan zaten was erg breed, zodat een gesprek met een overbuurman nauwelijks mogelijk is, mede door de matige akoestiek.
Bedienend personeel spreekt geen Nederlands maar Italiaans/Engels.
De menukeuze voor 6+ groepen is beperkt vanwege de kleine keuken(?!) Het voorgerecht was erg gemakkelijk: kaasjes, ham, salami en slechts 2 warme hapjes.
Bij hoofdgerecht kozen veel mensen voor stoofvlees, dat erg veel peper bevatte en waar weinig aan bijgevoegd werd. (klein beetje groente) Redelijk grote portie, niet bijzonder.
Ook het nagerecht viel niet mee. Erg zoet.
Als we dan ook nog de prijs(70 euro pp) in aanmerking nemen, dan raad ik dit restaurant niet aan.
Heel erg vervelend was dat we om 10 uur gevraagd werden om weg te gaan omdat andere mensen aan onze tafel moesten eten. Terwijl ons dat niet bij het reserveren gezegd was. We zouden dan beslist niet voor dit restaurant gekozen hebben.