La Martina

Gedempte Zuiderdiep 13 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant La Martina

Sfeervol en smakelijk eten

Ben je in Groningen? Dan is Steak & Grillcafé La Martina dé plek waar je bijkomt met een geurige espresso, een heerlijke lunch of diner. De gerechten zijn keurig en kleurig opgemaakt terwijl je geniet van de Zuid-Amerikaanse invloeden. Vier keer per jaar presenteert La Martina een nieuw driegangen seizoensmenu, waarvan je de gerechten ook los kunt bestellen. Dit is genieten, van het heerlijke eten en het prachtige interieur. Een combinatie die goed is voor ieder humeur.

Meer informatie over restaurant La Martina

Maandag t/m zondag 10:00 - 23:00

• MasterCard , Visa
  • Airconditioning , Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant La Martina

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Een weekend in Groningen deden ons bij la Martina belanden. Erg leuk gelegen aan een brede horeca boulevard in hartje centrum met goede parkeerfaciliteiten in de buurt.

Ontvangst is perfect, vriendelijk in alles. Een typische eetcafé kaart met eenvoudige gerechten. We kozen voor klassiekers als de bruschetta met tomaat en een carpaccio. Gewoon goed. Als hoofd de ha burger van het huis en een salade met ossenhaas.

Uitgebreide bier en wijnkaart welke prettig geprijsd zijn.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Jongstleden zaterdag (10 juni) hier op het terras neergestreken voor ons avondmaal. Eerlijk is eerlijk, we kwamen hier bij toeval terecht, omdat de terrassen waar we ons oog op hadden laten vallen, bomvol zaten. Het was schitterend weer en dan wil je het liefst buiten eten.
Op de vraag wat we te drinken wilden hebben, antwoordde ik met de wedervraag of ze ook speciaal bier voerden, zonder daar veel hoop op te hebben, want de naam en het raam (afbeelding van een stier) deden vermoeden dat het hier een Argentijnse eetgelegenheid betrof, waar – in mijn ervaring – nooit speciaal bier wordt geschonken. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een bierkaart waar een uitgebreide verzameling speciaal bieren op stond. En het bier dat mijn ogen deed glinsteren, was de Straffe Hendrik Quadrupel. Het hele weekeinde was trouwens al een feestje geweest wat speciaal bieren betreft. Mijn partner nam een Bitter lemon.
Als voorgerecht besloot mijn lief de Bruschetta Pomodori te nemen. Ze wist eigenlijk niet wat dat was, dus probeerde ik het haar zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Toen gebeurde er iets merkwaardigs: het meisje dat de bestelling opnam, vroeg namelijk of ze er een of twee wilde hebben, waarop mijn tafelgenote een beetje overbluft één antwoordde. Toen het gerecht werd bezorgd, bestond het uit vier bruschetta’s! Dat was dus even flink de wenkbrauwen fronsen. Ze vond overigens dit simpele voorgerecht best lekker. Mijn voorgerecht was Meloen met Serranoham. Ook dit beviel in al zijn eenvoud prima. Geen opsmuk of speciale presentatie, al zaten er in mijn herinnering wel twee in rolletjes (torentjes) gesneden stukken komkommer bij.
Voor het hoofdgerecht bepaalde mijn gezellin haar keuze op de Surf & Turf: goed geprepareerde runderhaas medaillons met gamba’s en een oosterse saus. Hierover was ze dik tevreden. Ook mijn Bavette van het Black Angus rund beviel goed. Lekker mals vlees en vol van smaak. Daarbij kregen wij een schaal rauwkost opgediend en een schaal met uitstekend gebakken frites, mooi van kleur en goed krokant. Ook een bakje mayonaise ontbrak uiteraard niet. Natuurlijk had mijn geliefde nog een Bitter lemon genomen en ik – uiteraard – nog zo’n geweldige Straffe Hendrik.
Tot besluit nam mijn prinses Cheesecake als dessert, terwijl ik de voorkeur gaf aan de coupe vanille-ijs met aardbeien en slagroom. Eenvoudige nagerechten, maar goed van smaak en daar gaat het tenslotte allemaal om.
De bediening was goed, op die vreemde vraag over de bruschetta’s van het meisje na dan. Het is me nog steeds een raadsel wat ze daarmee nu precies bedoelde. We konden het ook niet meer navragen, want kort na het opnemen van de bestelling zat haar dienst erop en vertrok ze.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij la martina. De inrichting is erg leuk en de sfeer is super. De bediening is erg vriendelijk en komt geregeld langs om te vragen of er nog iets nodig is, ook tijdens drukte. Fijn om te zien! Het eten was meer dan super! Lang geleden dat wij zo heerlijk hebben kunnen dineren! Onze complimenten naar de kok en de bediening, wij komen zeer weer!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Carpaccio was droog met hele zoute kaas. Kip saté was met weinig smaak. Duurde heel lang voordat het hoofdgerecht kwam. Moesten zelf vragen voor drinken en nagerecht. Geen aanrader.
Ans F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Ik had de mixed grill en mijn partner de bavet. De mixed gril vond ik niet helemaal zoals het zou moeten. Maar dat kan een verschil van smaak zijn. Varkenshaas was wat droog maar de rest was erg lekker. De bavet die mijn partner had besteld, was mooi rosé gebakken en lekker mals. Jammer helaas geen eigen gemaakte frites. De nagerechten waren lekker. De cheesecake werd geserveerd met de espresso zoals mijn partner dat graag wilde. En de tiramisu smaakte luchtig en niet te machtig. Na afloop een lekker kop koffie van het huis. Een klein gebaar maar toch altijd leuk om dat zomaar aan te bieden. Een klein maar heel gezellig restaurant. Waar men oog en oor heeft voor de klanten. Een aanrader in Groningen!
Don S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Ruime porties, de gerechten zijn smakelijk en vers. Over smaak valt niet te twisten, maar voor mij mogen de smaken van saus of garnituur beter afgestemd op de gerechten.
Sijbrand M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op een zeer mooie locatie op het Zuiderdiep ligt dit gezellige restaurant.

Klein en compact met een goed uitzicht over de rest van de tafeltjes en bij het raam over een leuke horeca straat. De eigenaresse cq gastvrouw is geweldig, je waant je eigenlijk niet op bezoek bij een goede vriendin.

De steak was perfect bereid op de door ons gevraagde wijze namelijk rood en niet te ver doorgegaard. Wij komen zeker terug.
j O.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Perfect gegeten, jammer dat het zo tocht bij de deur. Dit moeten ze oplossen, verder uitstekend eten met een dikke 8.
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Gezellige tent! Leuke inrichting en goed eten, hier word je blij van. Ook mijn complimenten naar de bediening. De jonge eigenaresse weet precies waar ze het over heeft! Het klopt allemaal!
L B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier laatst gegeten met een vriendin, wat ons zeer goed was bevallen enkele minpunten waren dat het aardig koud was in het restaurant, of dit komt door de deur die te vaak open en dicht ging of door dat de verwarming niet tot nauwelijks aanstond is niet te ondergaan.

Het eten was daarin tegen echt super, we hebben een heerlijk stuk vlees gehad en het kon ook zonder moeite met een andere soort saus gedaan worden in plaats van de port saus.
Leuke bediening. Grote messen
Whitney H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ontzettend gezellige avond gehad en heerlijk gegeten! Vlees was perfect bereid en ook sausjes die er bij werden geserveerd was lekker. Ook de bediening die avond was ontzettend vriendelijk en gastvrij en heeft het ons erg naar ons zin gemaakt!
Hier gaan we zeker vaker heen, echt een aanrader!
Anago .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Voorbeeld van een zaak waar men denkt dat restaurantje spelen eenvoudig is. Niets blijkt minder waar. Uiterlijk van de zaak is op eerste gezicht leuk, stofwebben bij de lichtranden langs het plafond verraden matige schoonmaak. Bediening is meer bezig met onderlinge gezelligheid dan gasten zoals ook in eerdere recensies is te zien. De lepel aardappelsalade uit de johma emmer staat sinoniem voor de keuzes die gemaakt worden wbt eten. Niet verrassend en iets te veel salades en sausjes uit potjes
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteravond hier geweest voor een snelle hap. Dat verdient dit restaurant eigenlijk niet, want het is veel beter dan een eetcafé. We komen zeker een keer terug om wat meer gerechten te proberen.

Mijn tafelgenote at de mixed grill en daarvan was zeker het rundvlees overheerlijk. Botermals en zoals verzocht zo rood mogelijk. De kok weet wat hij doet. Mijn spareribs waren ook prima. Zeer smakelijke frietjes, heerlijk bruin van buiten, zacht van binnen. Een beetje bietjes en een salade, beiden prima. Enige min: onze borden hebben blijkbaar even moeten wachten op het vlees: de paddestoeltjes onder ons vlees was koud en mijn bovenste ribbetjes ook.

Bediening correct en vriendelijk.

Tafeltjes in Franse opstelling, redelijk dicht bij elkaar, daar wordt het gesprek wat minder privé van. En de volgende keer wil ik verder in het restaurant zitten. Het was koud gisteravond, ook in het restaurant was het niet heel warm en als de deur opging, dan was het echt koud en winderig. Tip: neem een deurgordijn of creëer een dubbele deur met een sluisje.
N03n .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Gisteren met mijn vriend geluncht bij La Martina. Prachtige zaak, erg mooi ingericht. Het was te zien dat er goed over is nagedacht. De bediening was erg vriendelijk en de lieftallige mevrouw had een leuke anekdote over de opgezette stier aan de muur die ik in eerste instantie een beetje eng vond. Deze lichte angst was echter al gauw verdwenen toen we begonnen aan onze rijkelijk belegde broodjes carpaccio en warme ossenhaaspuntjes. We komen zeker gauw terug voor een diner!
Charlotte0 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Gegeten bij La Martina, we hadden hoge verwachtingen maar helaas viel het erg tegen! Rare gang van zaken in het restaurant. De bediening loopt door de zaak om voor de ingang op z'n telefoon te kijken. Spareribs waren middelmatig. Laatste slok bier zat nog in het glas toen het werd weggepakt van tafel. We hadden het eten al bijna op en toen vroeg hij pas of het naar wens was. Er werd niet zelf aangeboden of we nog een stukje sparerib wouden. Ook duurde het lang voordat werd gevraagd of we wat wouden drinken terwijl er nog 1 andere tafel was. Voortaan gaan wij weer lekker naar een ander restaurant voor spareribs, daar is het echt een stuk beter!
Sven92 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Beste steaks van de stad!

Het was druk, gelukkig was nog een tafeltje vrij.
De bediening is vriendelijk en attent.
De eigenaresse vertelde dat het vlees uit Australië komt van het beroemde black angus ras.
Je proeft meteen dat het top vlees is!
Vooraf had ik een carpaccio deze was ook heel goed
Het grand dessert met huisgemaakte gerechten was heerlijk.

We hebben heerlijk gegeten!