La Maremma

Sint Jorisstraat 9 2981 GA Ridderkerk Nederland Kaart

Over restaurant La Maremma

Sinds 1986 een begrip

In deze gezellige zaak geniet je van traditionele Italiaanse heerlijkheden en grote gastvrijheid. Het restaurant is niet voor niets al jaren een begrip in Ridderkerk en omstreken. Je voelt de Italiaanse zon gewoon op je gezicht.

Meer informatie over restaurant La Maremma

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hiske87 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten met een grote groep mensen! Fantastisch eten, goede bediening en leuke sfeer! Ik kom zeker terug en een echte aanrader!
Jolanda1967 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag door mijn man verrast met een diner bij La Maremma. Nog niet eerder geweest, dus lieten we ons verrassen. We zijn zeer vriendelijk ontvangen, onze jassen werden aangenomen en werden door de bediening begeleid naar de tafel. Direct de menukaart ontvangen en werden de drankjes opgenomen en gebracht. Het restaurant was versierd in Valentijnssfeer en was goed gevuld. De sfeer zat er dus goed.

Onder genot van live muziek, verzorgd door Leon Lissitza (winnaar Holland Got Talent), hebben wij gekozen voor het Valentijnsmenu. Dit bestond uit een voor-, hoofd- en een nagerecht. Nadat het brood op tafel werd gezet, volgde een rijk gevulde schaal met diverse Italiaans voorgerechten, zoals carpaccio, vitello tonato, bruschetta en nog veel meer lekkers. Wat hebben we hiervan gesmuld! Daarna kwam ons hoofdgerecht: grote garnalen en kalfsvlees, geserveerd met gebakken aardappeltjes, verse seizoensgroenten en spaghetti aglio peperochino. Een lekkere pasta met een pittig bijt. De gerechten waren goed op smaak en ook hierbij waren onze borden helemaal leeg. Tot slot een grand dessert voor met ze tweeën. Onze maag was al goed gevuld, maar het dessert moest er nog wel bij passen. Tot slot nog een mooi optreden gehad van de eigenaar met zijn accordeon en Leon.

Complimenten aan de keuken, want wat hebben we lekker Italiaans gegeten! Maar ook niet te vergeten de bediening. De jongens in de bediening verstaan het horecavak: netjes verzorgd, gastvrij en zorgen ervoor dat alles naar wens is. Dit zie ik maar in een menig restaurant, ga zo door!

Dus een super gezellig en lekkere avond gehad bij de Italiaan in Ridderkerk. Van begin tot eind in de watten gelegd. Een echte aanrader en wij komen zeker hier dan ook terug!!
Martijn64sl .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Omdat ik graag bij dit restaurant kom, had ik voor 1e kerstdag gereserveerd bij La Maremma.
Het restaurant was in een supergezellige Kerstsfeer (Kerstboom met bijbehorende versiering en een leuke Kerstdecoratie op de tafels) gehuld. Daarnaast was gezorgd voor livemuziek gedurende de gehele avond. Zoals altijd heette Marcello ons van harte welkom. Onder het genot van de sfeervolle zang (van Leon) werden wij voorzien van een overheerlijk Kerstdiner, dat uit 6 gangen bestond en met heel veel zorg samengesteld was. Het smaakte voortreffelijk en iedereen (de koks, de bediening en Leon) heeft heel hard gewerkt om deze avond tot een absoluut succes te maken. Aan het einde van de avond trakteerde Marcello ons ook nog op een rondje accordeonmuziek, wat hij altijd met heel veel passie doet. Wat zeker niet onopgemerkt mag blijven, is dat Marcello en de bediening gesteund werden door dochter Debbie, die zelf in het dagelijks leven een hele drukke baan heeft. Hulde aan het gehele team van La Maremma !
Dick C.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Komen hier enkele jaren als we zin hebben in Italiaans. Het eten is voortreffelijk, helaas de bediening niet (meer). Lang wachten op je gerecht, gerechten worden ook niet gelijk uitgeserveerd. De bediening neemt alle tijd om met de bekende (vaste) klanten te praten. Onnodig wachten om een bestelling te doen dan wel te krijgen. Bij afrekenen totaal geen vriendelijkheid ( fooi was toch 15%) en werd de deur uitgekeken, geen vragen zoals was alles naar wens. Jammer maar hier komen we niet meer.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Als je al 30 jaar een begrip bent in Ridderkerk en daarbuiten past slechts diep respect. Ons favoriete Italiaanse restaurant sinds jaren. Heerlijke klassieke gerechten, mooie wijnen, vraag de eigenaar hierom. Prettige sfeer.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Dit restaurant gaf mij de lekkere, Italiaanse maaltijd waarop ik me verheugd had. Een bijgerecht als voorgerecht nemen, kon gewoon zonder problemen en extra Parmezaanse kaas werd royaal gegeven. Het was echt lekker en ik kom zeker nog een keer terug. De service was prima en het decor was knus en gezellig. Het restaurant is zeer geschikt voor kinderen maar ook voor een romantisch diner voor twee.
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Leuk Italiaans restaurant! Jammer dat keuze uitverkocht was. Prima alternatief. Pasta met truffel, mooie verfijnde smaak. Kaart is wel erg uitgebreid. Mooie wijnen. Vriendelijk personeel. Ik kom zeker nog een keer terug!
Evelynepim .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Voor het eerst gegeten bij La Maremma. Vriendelijke ontvangst en bediening, leuk decor en goed zittende stoeltjes. Ook met de wensen van kleine kinderen werd goed rekening gehouden (saus apart) zodat ook zij goed op hun gemak zaten. De pizza's zijn heerlijk (veel keuzemogelijkheden!) en ook de pasta smaakte goed. Minpuntje: Tiramisu. Die was vrij smakeloos en met slagroom... dat verwacht ik niet bij een goed Italiaans restaurant. Dat recept moeten ze echt aanpassen, want verder is La Maremma een aanrader!
Stephen T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We deden voor de eerste keer mee aan de Iens Italiaanse diner dagen en het is ons uitstekend bevallen. We kozen voor La Maremma, een klein gezellig Italiaans restaurant in Ridderkerk. De ontvangst is hartelijk, het interieur doet ons terug denken aan ons laatste bezoek in de Toscane. Eenvoudig, fris, gezellige tafeltjes, Italiaans pleisterwerk aan de muren, gedimd licht. Het menu bestond uit de volgende gerechten: Involtini di Prosciutto di Parma die Ricotta con Melone (Primo), Tagliolini al Turtufo e Funghi Porcini (Primo), Bistecca alla Sicilianna (Secondo), en Tiramisu Fatto in Casa (Dolce), Dubbel Espresso met Limoncello (Caffe con Digestivo). Een perfect samengesteld menu, gebalanceerd qua hoeveelheid. En over de smaak? Eenvoudig doch harmonieus, tongstrelend, aards. Het begint direct goed met de Antipasti; de ricotta met amandelschaafsel en een licht zuurtje van citroen, omwikkeld door Parma ham. Pfff, gewoonweg heerlijk. Het tempo zit er goed in qua serveren. De Primo verrast ons en komt echt binnen qua smaken; de eigenaar schaaft persoonlijk de Truffel over het gerecht en dat brengt wat los bij ons. Het is aards, het is uitgebalanceerd qua smaken. Herfst op een mooi bord! Op naar de Secondo, waar de Ratatouille een carrousel is van smaken. De kappertjes zijn vers, de ziltige smaak van de olijven danst met een zoetje van de tomaat, de paprika, de courgette en de aubergine. Gecombineerd met een perfect gegrild stukje entrecote. Dit feestmaal wordt perfect afgerond met een dubbel espresso en een Limoncello. De bediening is tip-top, netjes, vriendelijk, niet overdreven. De gastheer geeft het extra cachet, die kort zijn verhaal doet over de streek Maremmen in de Toscane. Hij adviseert ons een heerlijke rode wijn, de Quota29, die volgens Vivino 4 sterren haalt. Wij komen hier zeker terug, een absolute aanrader voor een ieder van Italiaans eten.
Zeer gewaardeerde gasten,

Wij danken u hartelijk voor uw eerste bezoek aan ons restaurant en uw mooie recensie.

Arrivederci a presto
Team Maremma
Rien60 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
een paar weken geleden gegeten bij la maremma. Mijn vrouw had een garnalencocktail vooraf. deze kwam uit de koelkast, nadat deze naar mijn idee, in de vriezer had gelegen.Hij werd in ieder geval steenkoud gepresenteerd. Het resultaat was bedroevend. Zachte snotterige massa; zelfs met de smakelijke saus, was deze niet weg te krijgen. Ikzelf had gesneden kalfslende vooraf. Deze smaakte naar varkensfricandeau en was niet echt bijzonder. Als hoofdgerecht had mijn vrouw gekozen voor een tournedos. Deze was heel goed. Ik had gekozen voor een mixed grill. Deze viel tegen. 3 kleine stukjes vlees, waaronder 1 kipfilet die half gaar was. Onder de maat dus. Als dessert hadden we een tiramisu ( goed) en een kopje espresso. Tijdens het eten hadden we een karafje witte wijn genomen. Na afloop de rekening............... € 100,- Veel te prijzig voor een matige maaltijd. Geen La Maremma meer voor ons.
Karinvanderbol .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Het eten is altijd heerlijk. Buiten se verse pasta's zijn hier met name de tong en ossenhaas zo ontzettend vers en mals. Daarnaast is het personeel altijd even vriendelijk en behulpzaam. De eigenaar Marcello is altijd bereid iets extra's te doen. Met een feestje hangen ze ballonnen op, maken menu's, niets is teveel. Voor ons is het thuis komen. Een dikke aanrader.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Waren hier voor het eerst maar komen hier zeker terug. Zeer gastvrij, goede bediening en wat een heerlijk eten. Wij hadden gereserveerd voor het 4 gangenmenu van de Italiaanse weken. Zeer aan te raden. Het was werkelijk van het voor gerecht tot aan dessert heerlijk. Mijn man had de vis en ik het vlees zodat we beide gerechten konden proeven. Ik heb zelden zo'n heerlijke entrecote gegeten, maar dit geldt eigenlijk ook voor het voor en tussengerecht. De tagliolini met saus van eekhoorntjesbrood met aan tafel geschaafde zwarte truffel is ook niet te versmaden. Er wordt echt op zijn Italiaans door de eigenaar en zijn dochter tussen de gangen door even een praatje gemaakt aan tafel. Zeer gezellig. Hebben buiten dit menu ook een goede gevarieerde kaart.
Zeer gewaardeerde gasten,

Wij danken u voor uw eerste bezoek aan ons restaurant en de mooie recensie.

Arrivederci a presto!
Team Maremma
David S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Vorig jaar op onze trouwdag langs gereden, maar helaas bleek er een besloten feest gaande te zijn. Dit jaar een nieuwe poging gewaagd, op aanraden van kennissen. Heerlijk gegeten. Recentelijk nog in Italië geweest voor zaken, maar de keuken in Ridderkerk komt aardig in de richting van het Zuiden van Europa.
Helaas valt het decor in dit geval zeer tegen. Een systeemplafond van witte tegels is echt zeer, zeer gedateerd.
Lies En Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Op een donderdagavond bij La Maremma gegeten. Met 3 personen Menu Seltimana genomen en achteraf een slechte keus. Carpaccio was rosbief en nattig. Taglioni al salome met weinig zalm en veel taglioni. Lasagne met weinig smaak en pizza niet echt lekker! De kok had waarschijnlijk niet zijn beste avond. Bediening blijft overdreven vriendelijk en klachten over het eten worden niet herkend. De zaak weinig sfeervol ingericht en regelmatig miste er bestek bij het eten. Niet echt een topper zoals je zou verwachten.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Op uitnodiging van de eigenaar Favetta naar dit restaurant getogen. We waren er al enige tijd niet meer geweest. Gevraagd om een menu te maken met specialiteiten van chef Luca.
Er werd ons een menu voorgeschoteld dat ons heel erg positief verbaasde. De smaak was goed en de ingredienten goed in balans. De wijn, uit de geboortestreek van de eigenaar, la Maremma was stevig en goed passend bij de gerechten. Al met al een goede verrassing. Als slot zijn we uitgenodigd voor een speciaal diner op 16 maart.
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Goed eten,wijn keuze erg beperkt maar wel redelijke wijnen,de bediening is vriendelijk en gemotiveerd.
Een gezellige avond gehad.
Inadevos .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Zaterdag 28 september weer eens lekker uiteten geweest met ze viertjes bij La Maremma. Vooraf met ze tweeën een heerlijke antipasto Maremma (verschillende Italiaanse vleessoorten en hapjes) en de andere twee een vers stokbroodje met kruidenboter, olijven en olijftapenade.
Vervolgens een pizza Parma, een pizza 4 fromaggi, zeebaarsfilet en een pasta met grote garnalen. De pizza's waren super: een prima bodem en goed belegd. Ook de pasta en de zeebaarsfilet waren heerlijk.
Ten slotte afgesloten met een crêpes suzette, die aan tafel werd bereid door een vriendelijke ober. Het waren lekkere crêpes met een bolletje vanille ijs en slagroom. Naast de crêpes nog een cappucino en een espresso gedronken, die prima waren.

De bediening is behulpzaam, snel en super vriendelijk. Een dikke duim hiervoor!

Dus een gezellige en lekkere avond gehad bij de Italiaan. We komen zeker terug!!!
Gerritdongenaar .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Weer eens lekker uiteten geweest met zijn tweeën bij "De Italiaan" van Ridderkerk en de omgeving. Hier voel je je altijd gelijk welkom.

Wat hebben we toch lekker gegeten. Vooraf een lekkere carpaccio en bruschetta pomodoro en als hoofdgerecht een mals stukje ossenhaas met gorgonzolasaus en huisgemaakte lasagne. De huiswijnen zijn prima voor een goede prijs.
Ten slotte afgesloten met een lekker stukje tiramisu en een heerlijke cappuccino.

Daarnaast was de bediening super vriendelijk en behulpzaam. Ga zo door!! :) Een echte aanrader voor een gezellig avondje dineren.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Om rustig de catering voor een feest te kunnen bespreken, zijn wij op vrijdagavond even gaan vooreten. Wij hebben het Menu in Settimana genomen wat geldt van woensdag tot en met vrijdag. Vooraf carpaccio en vervolgens respectievelijk taglioni al salmone en macceroni alla norma. In plaats van het nagerecht namen wij espresso met daarbij van het huis een glaasje grappa barique. Alles was heerlijk. Inmiddels heeft het feest plaats gevonden en wij werden overstelpt met complimenten over het eten.
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Met twee vriendinnen gegeten op een donderdagavond. Als vooraf vitello tonato. Deze was best goed, behalve dat er een dotje zompige gesneden artisjokharten (bijna onherkenbaar) waarschijnlijk uit een potje of blikje op zat. Daarna pizza quattro formaggi die wel lekker was. Niet bijzonder, gewoon goed. Maar de pizza carpaccio was een grote misser. Er zat helemaal geen carpaccio op, maar grauwe plakjes rosbief (als in broodbeleg). brrrrr. Daarna cappuccino en die was lauw. Dit werd overigens snel goedgemaakt. Jammer dat er candykoekjes (zoals in een sportkantine) bij geserveerd worden. Het interieur is zoals menig pizzeria, beetje oubollig, maar best gezellig. De bediening is reuze vriendelijk. Maar een toppertje is het zeker niet.