La Maranda

IJmuiderslag 100 1974 VZ IJmuiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Maranda

Nils H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Kwalitatief slecht eten dat onkundig is bereid. En dat voor strandtent prijzen. Alles aan het restaurant is vies en/of plakt (tafels, menu's, bestek, toiletten).
Enkel het uitzicht is positief.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bediening op het terras is erg attent, maar spreekt geen woord over de grens.

IJmuiden ligt aan zee en heeft een eigen visafslag. Maar wie denkt hier een echt lekkerbekje of verse kibbeling te kunnen nuttigen komt van een koude kermis thuis. Kibbeling niet vers en taai, dus uit de vriezer en het Lekkerbekje leek meer op een mega grote visstick in de vorm van een vis. Het lijkt niet op en smaakt zeker niet naar een vers lekkerbekje.

Het uitzicht over de kust is prachtig en je zit er heerlijk. Onze borden kwamen niet leeg, en wij waren niet de enige groep bij wie de borden gevuld bleven staan.

Wij komen hier niet meer terug, tenzij ik te horen krijg dat er verse producten worden geserveerd.
Roel L.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Dit is met afstand de slechtste strandtent die ik ken, het is nogal nostalgisch, maar je kan het ook gewoon oud noemen. Pannekoek was niet vers maar uit een pak en broodje gezond waren twee boterhammen met een plak kaas en wat verlepte sla. Uiteindelijk ook nog eens 22 euro kwijt met een kopje koffie en 2x spa..... Heel heel erg slecht!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Op een zondagnamiddag weer eens in een van onze lokale trekpleisters geweest na een duinwandeling.

Deze keer hadden we trek in een simpele bord patat met 2 kroketten erbij.
De patat was goed gebakken, beter dan je in menigeen restaurant aantreft. Kroketten waren ook lekker, volgens ons een van de bekende Nederlandse merken.

Eigenaresse herkende ons (we komen dan best wel vaak) & heette ons van harte welkom.
Positief was dat de oude houten krakende stoelen waren vervangen door lekker zittende leren stoelen.

Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen, dat de toiletten wel (beter) schoongemaakt mogen worden; vooral als je evt van plan bent hier ooit een verjaardagsfeestje te houden
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Dit is een echte recensie, geen 1 april-grap

Ten eerste, deze plek wordt niet afgebroken en opnieuw opgebouwd, omdat dit een stuk IJmuidense nostalgie is, die behalve IJmuidenaren als ik zelf ook mensen van heinde en verre aantrekt (bij aankomst zat een koppel uit Leiderdorp sinds de middag daar al & vonden het jammer, dat ze naar huis moesten, anders bleven ze nog wat langer), al was het alleen maar om het enorm rustgevende uitzicht op de Noordzee bij zonsondergang.

Ten tweede de huiselijkheid & gemoedelijkheid van de eigenaren (opa & oma familie (kleindochters in de bediening)).
We komen hier graag na een lekkere duin- of strandwandeling.

Wat namen we vanavond ? Allebei een biefstuk, was heerlijk mals, gewoon recht toe recht aan met een klein kannetje just. Salade erbij verdronk iets teveel in de (kant & klare?) sla-dressing vandaag.
De frietjes waren goudgeel en krokant.
Aangezien we allebei lekkere trek hadden, vroegen we om een tweede puntzak, omdat 1 (hoewel die ook normaal genoeg was voor 2) zak voor ons vandaag niet genoeg was.
Tot onze verrassing (positief) stond de 2de zak niet als extra garnituur op de rekening, daar waar een zgn 'gelikter/moderner' restaurant zonder blikkken of blozen dit wel zou doen.
Of dit service van de zaak was of feit, dat we redelijk bekende gezichten daar zijn, kan ik niet zeggen, ik denk het eerste.

Als toetje namen we allebei ijs (Cassata met advocaat & Peche Melba); je kon proeven dat dit beter was dan gemiddeld schepijs.
In totaal hadden we 3 koffie & twee thee. Het meisje in de bediening had totaal maar 2 kopjes afgerekend; ik zei dat een kopje van de zaak altijd attent is, maar 3 kopjes was wel erg genereus. Uiteindelijk stond ze er op, dat we toch 1 kopje als kopje van de zaak kregen.

Een echte familiezaak; de meiden vroegen onafhankelijk van elkaar behoorlijk vaak of alles naar wens.
Je kan je er als kniesoor aan storen of je kan zaken een beetje in de grotere context zien & oordelen, dat dit welgemeend en goedbedoeld was.
We hadden iig alle aandacht en we voelden ons als klanten -zoals we gewend zijn van La Maranda- in de watten gelegd.

Zodra het weer beter wordt, komen we weer, misschien om lekker in een strandstoel te liggen met een hapje en drankje erbij.

Wel een tip: even de stoelen/tafels, die verder comfortabel zijn (halve cirkel rugleuning), in de lak zetten, voor ze onder je kont vandaan kraken.

La Maranda, hasta la vista !!