La Mano Maestra

138-B Noordeinde 2514 GP Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Mano Maestra

Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
La Mano Maestra aan het Noordeinde in Den Haag, in het verlengde van de luxe winkelstraat Hoogstraat en het werkpaleis van de koning, is al jaren ons favoriete adres voor een heerlijke kop koffie. Er is een ruime keuze uit Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Indonesische koffievarianten die worden gepresenteerd in termen als bijvoorbeeld 'kruidig en verleidelijk' (de Ethiopië Organic boon), 'heftig zoet met een rokerige body' (de Celebes Toraja boon) en 'resonerende nasmaak van bloemen en fruit' (de Guatemala Antigua El Pulcal boon). Ook voor de theeliefhebbers is er een keur aan heerlijke theesoorten. Al die heerlijke koffiebonen met hun schilderachtige en exotische namen worden met de hand van de meester omgetoverd tot overheerlijke espresso's, cappuccino's en café lattes. Het is aan te bevelen om koffie of thee te doen vergezellen van één van de heerlijke door dit etablissement zelfgemaakte taartjes. Genieten maar!
Vera0202 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vandaag langs gelopen en binnen gegaan. Verrassend, wat een gaaf pand!
De lunchkaart ziet er aanlokkelijk uit. Toen we eenmaal zaten viel me de ongelooflijke troep op, tal van vieze tafeltjes, lege dozen, folder pakketten, een vieze lege vitrine en een eigenaar met, waarschijnlijk zijn zoon, die er tamelijk overwerkt uitzien. De zoon sprak nauwelijks tegen ons, maar we bestelden twee cappuccino. Die stonden na 20 minuten (eindelijk) op tafel. Intussen twee broodjes besteld. Na het brengen van de koffie kwam de zoon vragen wat ik nou vroeg bij de bestelling. Ik wil er graag boter bij. Nog eens tien minuten later kwam de zoon melden dat de jonge kaas op is. Dat was toch zeker 30 minuten na de bestelling van de broodjes.
Heb de bestelling geannuleerd. Misschien was het pech, was het personeel ziek of een vrije dag.
Maar de volgende keer zal ik hier niet meer naar binnen gaan. Geen enkele communicatie van de eigenaar. We hebben het geld van de koffie op tafel gelegd en zijn weggegaan. Geen enkele blik of verontschuldiging!
Ruim je prachtige zaak op, maak de boel schoon, regel wat vlot personeel!!
De koffie was prima, dat moet gezegd.
Ruptuur2015 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Koffie en brunchen bij de buren van Koning Willem Alexander; chique en fancy maar ook toegankelijk en dus laagdrempelig! Qua gast zit er dus van alles: de hippe student, de rijke toerist, de werkende buurman van de overkant, de dagjes vrouw uit -in mijn geval- Amsterdam, en veel locals. De onderstaande recensies laten een divers beeld zien. Ik verwerp deze voor een deel. Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven: Ja, Alfred neemt zijn tijd. Alfred is een barista pur sang. Hij klinkt wat nors, oogt wat nors maar niets is minder waar. Leer je gastheer kennen mensen. Zoals hij interesse in jouw toont. Als Alfred koffie of thee staat te schenken is hij in zijn eigen wereld. En dat verklaart de subliem geschonken cappuccino, koffie, espresso of thee menging.
Laat er geen misverstand over zijn: je moet wat geduld hebben voor de lekkerste koffie van Nederland. Hij maakt het vol passie: met een kwastje, telkens een schoon schenkertje, een verse melk enzovoorts. Geserveerd op een dienblad met ijskoud water, wat koffie boontjes en het bejubelde bakkie genot! Minpunt: het toilet is achterin de zaak, is wat kaal en oogt misschien onfris. Een extra stofdoek bovenlangs de deurpost, een plantje of een decoratie-tje maakt het al wat beter denk ik. Je moet je een weg banen tussen de lege opgestapelde dozen achterin binnen een ietwat achterstallig onderhouden patio.
Maar ja, aan de andere kant wat verwacht je van een pand (1600 zoveel) wat eigendom is geweest van het Koninklijk Huis, toen de gemeente en valt onder een strikte monumentenzorg. Ik beschouw het als prestige om in zo'n prachtig pand te mogen zitten: laat je betoveren door het prachtige plafond.
Sinds kort hebben ze een website geopend met foto's en achtergrond informatie: www.lamanomaestra.nl .
Wij komen hier al sinds het begin. Niet voor niets rijden we (bijna) iedere maand vanuit Amsterdam om hier onze koffie te drinken, koffie voor thuis te halen en te genieten van een vers luxe broodje. Het lekkerste vinden wij de Olivia, de Jonge Kaas en de maaltijd salade. Qua taartjes en zoetigheden maakt Alfreds vrouw deze dagelijks vers en staan uitgestald in de vitrine.
Zijn er verbeter punten te bedenken? Ja.
Zijn deze van invloed op de kwaliteit van het eten en drinken en op mijn beleving van gastvrijheid? Neen!!
De Voedsel en Waren autoriteit heeft hen zelfs het beste groene keurmerk gegeven afgelopen zomer. Alfred: ons heb en houd je als vaste gast. Ga zo door. Maar houd ook rekening met de criticasters!
Zandbergen .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Wij rijden eens per twee weken zo'n 30 km om de lekkerste koffie uit de regio te gaan drinken. Soms met een excellente appeltaart.
Ernest B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Koffie die als beste bestempeld wordt van Nederland (volgens het AD) zorgt natuurlijk wel voor hoge verwachtingen. De koffie is dan ook gewoon helemaal goed. Met uitzicht op Haagse taferelen, veel oudere heren met lange jassen die van Kooten en de Bie altijd perfect imiteerden, smaakt het broodje met echte Italiaanse ingrediënten perfect. De bediening is vlot ondanks hun excuses dat het druk is. Hou je van Haags, hier wordt het met alle liefde geserveerd en geconsumeerd.
Ruilen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Er wordt geschreven dat men hier de allerbeste cappuccino van Nederland kan drinken.
Een 10 verdient deze cappuccino volgens het AD. Dus mooi niet.
De warme melk werd ongeinspireerd in de koffie gegoten, die overigens al zeker anderhalve minuut stond af te koelen. Bij onze lauwe cappuccino veel te grof melkschuim, waarvan de kopjes ook nog niet eens vol zaten (haags begrip?).
Naiëf als wij zijn dachten wij dat het kwam omdat niet de eigenaar (maestro) de cappuccini had bereid, maar iemand van het personeel. De buren kregen echter wél een cappu van 'le mano' van de meester. Zowaar nog erger dan die van ons.
Voldoende andere leuke koffiezaken aan het Noordeinde. Jammer van de andere zaken in de top 25 van deze test. Deze verdienen allemaal (en ja, ik heb ze allemaal bezocht) een plek ver boven deze zaak. Hier dus eens maar nooit meer. Broodje kaas was gelukkig wel redelijk.
Heidekamp .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Over de Mano Maestra kan je heel kort zijn. Deze koffie bar is niet voor niets verkozen tot beste koffie bar van Nederland door het AD.
De bediening kan misschien wat nors overkomen in eerste instantie maar is dat zeker niet. Het interieur, de bediening, de koffie, alles is hier authentiek en puur. Dat Mano Maestra pas in 2012 tot beste koffie bar is verkozen is onbegrijpelijk. Al jaren lang het allerbeste adres voor de lunch. Dat de beste kwaliteit iets kost is evident.