La Liguria

Meer informatie over restaurant La Liguria

Erg lang
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Gereserveerde tafel, maar helaas: de andere mensen moeten nog even de koffie drinken. Eenmaal aan tafel duurt opnemen en gerichte aandacht nogal lang. bestelde pizza wordt niet geleverd, vergissing, maar oke er wordt een andere gemaakt. De gerechten worden op koude borden geserveerd: lekker snel koud dus.
Speciaal dessert wordt met vuurwerk geserveerd, zonder commentaar en met zuur gezicht, helaas zonder bestek, zodat ijs gesmolten is voordat anderen hun dessert hebben en er nog eens apart om bestek gevraagd moet worden. Bij afrekenen wordt gevraagd hoe het was en als dit ¨slordig en rommelig¨ genoemd wordt is het enige excuus: het systeem lag er uit. Geen excuus of verklaring of welgemeend aangehoord verhaal maar alleen een onverschillig ¨jammer¨.
Inderdaad: Jammer. Kost met vier personen 70,75. Een slechte ervaring. Gelukkig was het eigen gezelschap goed...
MEBI .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijke pizza gehad. Bediening kon beter. We wilden nog even de wijnkaart bekijken en vervolgens kwam niemand de bestelling opnemen. Pizza kwam wel snel!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wat een geweldig restaurant is dit zeg!! Wij waren er op Bevrijdingsdag, reserveren was niet mogelijk op deze dag, dus een gokje wagen om vroeg op de avond maar even langs te lopen. Een tafeltje kunnen bemachtigen, begonnen met een lekker glas rosé en de antipasti voor 2 personen. Wij kregen een groot bord vol met diverse hapje die allemaal zeer goed smaakten. Daarna een pizza met een ruim belegd met vis (stella marina)en mijn partner met gorgonzola , ham pesto en parmezaan (Sansho). Daarna nog een tiramisu.....alles perfect in de Italiaanse smaken en een goede service van het personeel, het was erg druk maar men bleef vriendelijk en beleefd. Echt een aanrade...wij weten waar we de volgende keer gaan eten als we in Zwolle zijn!
Ra L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We waren vroeg op zaterdag, geen probleem een tafeltje voor twee te krijgen.
Van tevoren een broodje met zelfgemaakte kruidenboter (erg lekkere boter, jammer dat er niet iets meer brood was want we moesten de helft van de boter laten staan).
De pizza kwam snel. Was goed gebakken, dunne bodem, wel een beetje slap, maar goed van smaak.
Jammer dat sommige bedienden geen Nederlands of Engels spreken, dat maakt het bestellen lastig, omdat ik graag een ingrediënt wilde omwisselen. Uiteindelijk wel gekregen wat ik wilde, maar wat lastig communiceren helaas.
Verder gezellige sfeer, wel vrij warm op de middelste verdieping.
Johan2013 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Het is natuurlijk niet goed om zo kort na de ervaring al een recensie te schrijven, maar nu is alles nog vers, dat wil zeggen de herinnering, want zo zag de groente er niet uit.

Wat een jammerlijke ervaring hier. We waren hier al vaker geweest, dus dachten dat het wel goed zou zitten. Helaas, dit keer met kortingsbonnen, hetgeen je vooraf dient te melden. Maar dan nog....

We bestelden de mixed grill voor 2 personen, nota bene met kinderen erbij en het was niet genoeg. Of eigenlijk ook weer wel, want het was niet best. Mixed grill, misschien geen handige keuze, maar zeker bij La Liguria niet. Inferieur smakend vlees, doorgebakken droge kip, een klein stukje rundvlees, maar zeker geen lekkere ossenhaas of zo. Een lamskoteletje met meer bot en vet dan vlees en nog wat onbestemds. En dan een berg rucola natuurlijk, een verdwaalde vetgebakken stukje groente, en dat was het dan.

Het duurde ook nog eens geweldig lang voordat we het eten kregen (langer dan een uur), maar dat schijnt normaal te zijn, afgaand op de andere recensies. Overigens waren we erg vroeg en was het totaal niet druk....

We hadden dus echt 2 maal de mixed grill voor 2 personen en hadden er met 1 volwassene en 3 kinderen niet genoeg aan. En als ze dan, wat ze hadden opgediend, nog smakelijk hadden weten te maken, dan had het geleken of de "chef" nog zijn best had gedaan. Nu niet dus. Slecht of niet gekruid, allemaal dezelfde smaak en tot overmaat van ramp al zo goed als koud geserveerd! Zo jammer dat dan iemand in zo'n restaurant staat et koken die niet eens kan plannen. Dieptriest eigenlijk dat je dat als baas toelaat. Dus voor ons nooit meer en wij zullen het iedereen overal afraden.
Roos_food .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
In een steegje in het centrum van Zwolle vind je dit gezellige knusse restaurantje! Ben er nu al een aantal keer geweest elke keer als ik er ben stap ik even Italië binnen. Het eten is er simpel maar lekker en smaakvol. De laatste keer had ik een lekkere pasta met spinazie, ham en champignons, Yum! De pasta was precies goed (al dente). En als afsluiter een koffie met lekkernijen. Snelle en vriendelijke service. Ik kom graag nog een keer terug!
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Bij binnenkomst begon het al vreemd. We hadden gereserveerd om 19 uur, dus naam doorgegeven. We moesten even wachten, kwam toevallig net een tafeltje vrij, even schoonmaken zei ze. Bijzonder, waarom reserveer je dan überhaupt. Kregen de drankjes redelijk snel, keuze gemaakt en bestelling ging om iets voor half 8 de keuken in. Na 1 uur en 15 min kwam dan eindelijk ons eten nadat we meerdere malen gevraagd hadden of het zo klaar was. Werd ons ook niet een mandje brood aangeboden. Erg jammer.. Dus om 20:45 uur komt het eten. De biefstukken kwamen eerst. En uiteindelijk moesten degene met een pizza nog ruim 10 min wachten! De biefstuk was al op toen de pizza's kwamen. Pizza en pasta smaakten overigens prima maar de biefstuk was taai, en voor 21 EURO mag je toch echt wel wat verwachten. Ook nadat we ons beklag hadden gedaan geen aanbod voor een kopje koffie. Echt een gemiste kans. Komen hier zeker niet terug.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
La Liguria zit al heel lang in Zwolle, maar is betrekkelijk recent van eigenaar veranderd.

Wij hebben hier gedineerd met onze vier kinderen. Die waren gelukkig in een goede bui, want we moesten erg lang wachten. Dat is met een baby in het gezelschap niet fijn.

Pizza's en pastas zijn gelukkig onverminderd lekker onder de nieuwe eigenaar. Ik heb zelf pasta met vis gegeten, ik kon zonder problemen de mosselen inruilen voor een andere vissoort. heel fijn om te merken dat de saus dus echt vers voor je gemaakt wordt.

Wij blijven een trouwe gast!
Fred J.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
deze week gegeten. er werd zonder vragen brood en kruidenboter op tafel gezet. Dat hebben wij weer af laten ruimen. De pizza's waren heerlijk maar wij waren blij verrast over de espresso. Zo krijg je ze normaliter alleen in Italië. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!
RensBreuker .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
De sfeer is bijna wat rommelig, maar wel heerlijk huiselijk. Dat merk je ook in de bediening, je wordt gezellig uitgenodigd om lekker te gaan zitten met een wijntje en je te laten verassen Door verschillende gerechten buiten de kaart. Eten pico bello! Gewoon lekker en niet teveel fratsen. Einde met koffie en ijs, helemaal top! Voor ons een hele geslaagde avond!
Witteveer44 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Vooraf kregen we een heerlijk broodje met kruidenboter, hierna bestelde ik een pizza Mista. De bodem was zoals een echte Italiaanse pizza bodem moet zijn, dun, enigszins taai, knapperig en zo smaakvol dat je zelfs de randen, die ik normaal gesproken laat liggen, opat. De pizza was precies goed, niet teveel, niet te weinig :belegd met ham, salami, champignons, kaas, tomatensaus, kruiden en verse cherry-tomaten, en smaakte heerlijk. De bediening was vriendelijk, attent en snel. Enige kleine kanttekening was dat de koffie toe, voor mij, net niet heet genoeg geserveerd werd, hoewel deze prima smaakte overigens. Prijs en kwaliteit verhouding was prima. We betaalden met 2 personen voor twee pizza's, 2 glazen wijn en koffie toe rond de 30 euro.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Gelukkig was dit restaurant als een van de weinig in Zwolle op maandag open en konden we er snel even wat eten. Drankjes en een broodje stonden snel op tafel, net als twee prima pizza's met een dunne bodem. Lekkere koffie. Prima ervaring.
Anita O.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Heel gezellig ingericht Italiaans restaurantje, waarbij de bediening erg vriendelijk is. Stokbroodje met kruidenboter en de wijn waren prima maar de pizza Napoletana was ver beneden de maat. Het leek wel een pizza margherita; behalve de tomaten en kaas was de pizza haast niet belegd met ansjovis en kappertjes. Ik vind dit zeker geen aanrader!
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Voor ons de eerste keer dat we hier weer kwamen, sinds het restaurant een nieuwe eigenaar heeft. We waren erg benieuwd, want La Liguria werd door ons vaak bezocht.

De kaart is behoorlijk veranderd. Minder de focus op pasta/pizza, meer authentieke gerechten. Wij gingen wel voor pizza, aangezien we met twee kleine kinderen waren. Ik heb de pizza 'La Liguria' genomen, met oa tonijn, kappetjes en ansjovis. Lekker in balans, precies genoeg ansjovis, en een prima bodem. Mijn man heeft zich laten verrassen, en kreeg een pizza met onder andere champignons en verse rucola. Wat mooi is, is dat de pizza halverwege uit de oven was gehaald om er op precies het goede moment ham aan toe te voegen. Altijd leuk als de kok ervoor openstaat om echt helemaal zelf iets te verzinnen, en dan met liefde iets bereidt.

Service: Met de nieuwe eigenaar is er ook nieuw personeel aangetrokken, onder andere een zeer charmante Italiaanse dame. Wij voelden ons echt welkom!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Gezellige, gastvrije zaak. Eten is prima. Goed van hoeveelheid maar ook met zorg gepresenteerd. Lekker broodje met kruidenboter van het huis. Knus maar ruimte tussen de tafels is wel wat klein.
Rodolfo R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Heerlijk Italiaans gegeten. Volgens ons de beste Italiaan van Zwolle. De gerechten smaken behoorlijk puur en Italiaans. We hebben pasta, risotto en pizza gegeten. Prima eten voor een prima prijs. De bediening was vriendelijk en deskundig.
Miekelaer .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Prima prijs/kwaliteit verhouding bij La Liguria. We hebben met z'n vieren pizza en pasta's gegeten en dat was van een prima kwaliteit, lekkerder dan bij de meeste pizzeria's en origineler.
De porties zijn erg groot, zowel van de hoofdgerechten als de dessert. Is op zich niet erg, maar één dessert voor twee personen is meer dan genoeg.
De zaak is mooi ingericht, maar je zit wel heel erg dicht op elkaar gepakt en gestapeld. De toilet is boven, dus je moet jezelf door allerlei tafeltjes en mensen heen wurmen als je naar de toilet moet, dat is wat minder. De service is wel uitstekend. Zeer vriendelijke bediening. Ik kom terug!