Over restaurant La Liguria

Heerlijk eten in een mooi en sfeervol restaurant. In de zomer een prachtig tuin terras. Pure echt Italiaanse smaken en mooie wijnen. De Italiaanse beleving aan het Noordeinde in den haag.

Meer informatie over restaurant La Liguria

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00
- Wijnbar 16:00 - 18:00

Sjaak A.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hier kun je echt, overheerlijk Italiaans Eten!!!!. Wijn is aan de prijzige kant, maar de gerechten super., antipasti en stoofvlees geweldig!!
Prima bediening en zeer voorkomend!!
Aanrader!!
Mc Arthur .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
La liguria is en blijft mijn favoriet Italiaans restaurant in Den Haag. Regelmatig kom ik er met mijn zakelijke gasten, mijn vrienden of met mijn familie op zondag. De sfeer is charmant op zijn Italiaans , zorgzaam en voorkomend, druk of minder druk., of het nu in de middag is of in de weekend avonden.
Dit aspect valt al mijn gasten op. De menukaart is gevarieerd en samengesteld uit niet alledaagse , maar seizoensgebonden gerechten. Eindelijk niet de geijkte menukaart ! Specialiteit zijn lokale gerechten met Italiaanse lokale producten op basis van het slow-food concept. De wijnkaart is zeer uitgebreid en heeft een breed prijzenpallet. Door goede advisering is de juiste keuze niet moeilijk. De kwaliteit van de gerechten is altijd goed te noemen , al moet je soms bewust zijn van de eigen smaakvoorkeuren.
Mijn favoriete voorgerecht is Insalata di mare en als hoofdgerecht de zeebaars filet met tuinbonen en crème van Pecorino. Het personeel is deskundig, vriendelijk en de wachttijden zijn kort. Tenslotte de inrichting : De tuin in de zomer is de mooiste van Den Haag. Het restaurant is met Zuid-Italiaanse charme ingericht en met Noord-Italiaanse perfectie ingedeeld en afgewerkt; open keuken, restaurant, bar en het voorgedeelte is meer een Franse brasserie. Kortom: Voor mij het Italiaanse restaurant in Den Haag.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Broodje vooraf ok! Salade tuinbonen en broodje gravad lachs ok! Een glaasje "gewone" Pino Grigio voor 6 euro per glas is belachelijk!
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Prima gegeten met een groep van twaalf. We hadden een driegangenmenu. Vooraf grote schotels met antipasti, waaronder het bekende vitello tonato, maar ook carpaccio van zwaardvis, fruti di mare en een flinke bol buffelmozzarella en funghi. Hoofdgerecht keuze uit vlees of vis. Gekozen voor heerlijk mals rundvlees, met geroerbakte spinzaie en gebakken aardappeltjes. Wat vervolgens zwaar tegenviel was het dessert. Zo pietepeuterig. Een klein slagroomsoesje, met een ondefinieerbaar plakje pudding, een plakje ijs en een miniscuul toefje slagroom. Bovendien kreeg je slechts een lepeltje erbij, geen vorkje, wat het naar binnen werken niet ten goede kwam. Geef dan maar helemaal niks. Verder alles oké, de drankjes, de koffie, en ook de bediening: alert, geen gedoe, gewoon down to earth.
Pett R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ontzettend heerlijk gegeten!! m'n vriendin had makreelfilet die supermooi was opgemaakt en zelf had ik de lamsrack besteld, ook echt ontzettend lekker. Leuke sfeer, ontzettend aardig personeel en natuurlijk uitmuntend eten! Zeker een aanrader!!!
Beste Pett,
Dank je wel en we zien u graag nog een terug.
Jan Willem K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een perfect Italiaans restaurant, perfecte service en zeer hartelijke bediening. Niks is teveel. Je waant je voor een avondje even in Italië. Een echte aanrader, wij komen zeker terug!!
Beste JWK675,
Dank u wel voor deze recensie.
We zien u graag terug.
Team la liguria
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We waren er op uitnodiging. De gastheer was hier vaker geweest. Hij stelde voor om de kaart te laten voor wat hij was en de mensen van het restaurant nadat wij onze voorkeur doorgegeven hadden, naar eigen inzicht te laten handelen. Dat hebben we geweten! Vooraf een plateau van verschillende voorgerechten: carpaccio, vitello, caprese, verschillende soorten ham en gebakken champignons. Het was allemaal even heerlijk. Voor zover ik na kan gaan authentiek Italiaans, geweldig uitgevoerd. Heel veel smaak, geen poespas.
Tweede gang: papardelle met stoofvlees. Ook al zo goed. Ofschoon ik weet dat dit niveau thuis niet te benaderen is, toch maar een pastamolen gekocht. Zo kan het dus ook.
Derde gang: cote de boeuf voor 3 personen, aan tafel getrancheerd. Hartstochtelijk carnivoor als ik ben ga ik op zo een moment richting zevende hemel.
Dessert: een trio van tiramisu, profiterole en pannacotta. Ook hierop kan ik - hoe eentonig ook - niets aanmerken.

Het bovenstaande werd vergezeld door Italiaanse wijnen van bijzondere kwaliteit. Bij de papardelle vond ik de wijn zo goed dat ik genoodzaakt was om een nieuw glas te vragen nog voordat het gerecht er stond. We kregen overigens ook nog een rondje wijn van het huis, hetgeen uiteraard erg attent is.

Het decor is - mede omdat het weer erg meezat - mooi. Aangenaam warm als het was, was het onder de druivenranken goed toeven.

Conclusie: ons zien ze zonder meer terug.
Beste TimoH,
Dank je wel voor deze uitgebreide recensie...we zien je graag nog eens terug.
Vriendelijke groet team La Liguria
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten. De inrichting van het restaurant ziet er goed uit, erg gezellig. Ik bestelde de Tortelini al carne, deze was goed op smaak. Wel vond ik de saus erg vet. De tiramisu na was goed.
Beste Christian-Michiel,
Bedankt voor uw recensie.
De keuze voor een tortellini gevuld met rundvlees in een saus van roomboter,salie en parmezaanse kaas is idd rijk.
Fijn dat uw bezoek u bevallen is.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisteren met een groep collega's heerlijk gegeten bij La Liguria. Vooraf hadden we een aantal schalen met gemixte voorgerechten. Heerlijke carpaccio (rund en zwaardvis), vitello tonnato, champignons en calamari. Allemaal erg lekker en goede hoeveelheid. Als hoofdgerecht had ik voor de vis gekozen. Mooi stukje vis en goed bereid. Daarbij een heerlijke pinot grigio, echt goed! Vond alleen de bijgerechten bij het hoofdgerecht (paprika en aubergine zwemmend in de olie, en pasta met veel olio) helemaal niet bijzonder, maar wel bijzonder aan de prijs (niet inclusief bij hoofdgerecht) en weinig in hoeveelheid, zeker voor die prijs. Ook de flessen water vond ik met 6 euro erg duur in verhouding tot de andere dranken en het eten. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad, goede bediening en service. Ik kom zeker terug want zag dat ze ook een mooie tuin hebben om in de zomer lekker te zitten.
Beste arie-roovers,
Dank u wel voor deze recensie..., we zien u graag nog eens terug in onze mooie tuin.
Vriendelijke groet team La Liguria
-Henny- .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Molto bono molto buono molto buono! Chianti uit het gebied rond Siena en we proefden onze vakantie in Toscane. Een hemels voorgerecht van carpaccio met eendenlever. De Costolette d’agnello is verrukkelijk, de Caponata aubergine heeeeerlijk. Pannacotta en Torta di Luigi prima. Zelfs de espresso en koffie onderscheiden zich. Maar vooral de rustige, aardige en fijne bediening maakt het compleet: lekker rustig en niet gejaagd. We komen zeker en gauw terug!
Beste Henny,
Dank je wel voor deze mooie recensie.
Hier doen we het voor
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met groep van 14 personen heerlijk gegeten. Kok vrije keus gelaten. Heerlijke antipasti (waaronder vitello, caprese, zalm, tartaar). Hoofdgerecht vlees of vis. Ik had een zalige bavette, daarbij armeluis-pasta, krokante aardappeltjes, verder verdure griglia, gebakken spinazie met knoflook, enz. Dessert niet spannend. Bediening liep op rolletjes, ook met zo'n relatief grote groep. Gezellige zaak. Herhaling waard
Beste Bunker,
Dank je wel voor deze mooie recensie.
We zien jullie graag weer een keer terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Op aanraden van vrienden gaan eten bij Liguria. Lekkere wijn van wijnkaart v prima prijs.
Beide een mix van voorgerechten gekozen waarbij beide op een groot plateau geserveerd werden. Erg lekker, veel variatie en prima kwaliteit
Daarna hoofdgerecht bestaande uit een t-bone steak die we met z'n 2en hadden. Heerlijk mals vlees en goed bereid. Daarna door naar dessert wat eigenlijk al niet meer paste.
Maar dessert was heerlijk en waren blij dat we toch genomen hadden.
Kortom een zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar
Dank u wel voor uw mooie recensie...wij zien u graag nog een keer terug!
Vriendelijke groet...team la liguria
Thedewal .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
avondje bijpraten met vriendin in La Liguria, een aanrader. Heerlijk gegeten, voelde me welkom. Ruim de tijd tussen de gerechten, ontspannen en attente bediening. We hebben genoten van antipasti, vis en vegetarisch, en daarna van de pasta met schelpjes en mascarpone taart toe ( 1 stukje voor 2, echt zalig. en het glaasje limoncello maakte het tot een heerlijk Italiaans feestje.
Dank je wel voor je mooi recensie...vriendelijk groet team la liguria
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Ik had matige verwachtingen maar het eten was er meer dan voortreffelijk.We zaten met z'n zevenen op de warme zomeravond in de gezellige tuin onder de druivenranken. Het was volle bak, een heerlijke sfeer. Ik vind alleen dat net als in Italië gasten die ordinair gekleed zijn geweigerd moeten worden. De bediening was goed. De wijnen waren overheerlijk. Ik heb erg genoten van de courgette bloemen gevuld met kaas en een beetje tomatenpuree en met een beslag gefrituurd. Zo lekker heb ik ze in Italië nooit gehad. De osso buco daarna was ook overheerlijk. Kortom een geweldige eet ervaring. Wij komen zeker terug.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vroeger in het oude restaurant gegeten met mijn grootouders erg goede herrineringen aan over gehouden. Toen we in de buurt waren was er ook geen keuze hier gingen we eten. Maar helaas goede herrineringen blijven maar deze ervaring was teleurstellend. We werden aan tafeltje gezet en kregen eerst de wijnkaart..na 10 minuten nog steeds niemand gezien. Toen kwam een ongeïnteresseerd meisje aan de tafel met een zucht of we al iets hadden gevonden... Uh we hadden de wijnkaart. Nog net niet met rollende ogen liep ze van onze tafel om de menukaart te halen. Wederom met een zucht, ze was wel consequent, ontvingen we de menukaart. Toen ze weg wou lopen vroegen we of dan wel een drankje konden bestellen.
En ja hoor drie keer is scheepsrecht! Nog een zucht.
De menukaart was in Italiaans/Engels, wat resulteerde dat je sommige gerechten niet duidelijk waren. Hierdoor kregen we een voorgerecht wat eigenlijk niet de bedoeling was. Reactie van de bediening, hoe gaan jullie dit oplossen?
Wederom zelf moeten vragen of we nog wat konden drinken. Hoofdgerecht verschil tussen klein en groot was een lepel. Andere tafel had ook dezelfde pasta en die had veel meer.
De herinneringen welke ik had werden compleet verstoord door diepe irritatie.
Was er bijna van overtuigd dat er nieuwe eigenaren in zaten. Want hoe gastvrij, vriendelijk de bediening was, kon ik t nu bijna niet terug herkennen.
Enigszins teleurgesteld hebben wij de rekening betaald.
Beste Esla,
Wij zijn niet van eigenaar veranderd. We zijn al 37 jaar een familie bedrijf!
Omdat wij graag dingen goed willen doen wil ik weten wanneer u bij ons gegeten heeft.
Wij hebben namelijk alleen maar mannen in de bediening staan en twee dames die alleen italiaans spreken?!
Zou u zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen met ons restaurant,dan kunnen we dit oplossen...
Vriendelijk groet team la liguria

Reactie van proever:

Dank voor de terugkoppeling! Toen we binnenkwamen kregen we van een lange gemillimeterde man de wijnkaart. Deze hebben we heel de avond niet meer gezien. De jonge dame, stond grotendeels achter de bar. Zij had er niet heel veel zin in.
Wij hebben er de 12de gegeten.
Annamaria H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Toen ik de eerste keer langs La Liguria wandelde was mijn verwachting dat het een eenvoudig klein smal restaurantje zou zijn. Maar toen ik binnenstapte werd ik op de meest aangename manier verrast. Voorin eenvoudige houten tafeltjes, badend in het licht door het grote raam waar ik net van de straat naar binnen keek. Achterin de prachtige bar voorbij, donker hout, groene muren en met linnen gedekte tafels en als extra uitzicht op de keuken. Ik zag the Godfather al in mijn gedachten aan de ronde tafel zitten met sigaar en wijn. De ultieme verrassing was de weelderige tuin, deels overdekt met wijnranken. De bediening was tevens conform uitstraling van het restaurant. Netjes gekleed en quasi correct. Het eten was wisselend, sommige gerechten waren fantastisch, zoals de zeebaars in zoutkorrel en de tortellini, sommigen vielen wat tegen zoals de octopus en gamba's die helaas veel te gaar waren. Maar al om al is het een restaurant die je zeker eens geprobeerd moet hebben. Het liefst met een grote groep familie en vrienden of juist heel romantisch met z'n tweeën onder de druivenranken. Aanrader.
Dank u wel voor uw mooie recensie...,mocht u nog eens binnenstappen,dan bieden wij u een glaasje prosecco aan....
Grazie team la liguria
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Prima avond gehad. Eten goed verzorgd, smakelijke anti pasti, prima pasta precies goed gegaard en heerlijke zeebaars. Bediening attent, professioneel en vriendelijk. Decor fraai goed passend bij de aangename ontspannen sfeer. En tot slot een goed prijs prestatie vrehouding.
Beste Henk,

Dank u voor uw mooie recensie...,graag bieden wij een glaasje aan bij een volgend bezoek!

Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Weer fantastisch gegeten bij de boys van La Liguria. Mooi driegangen diner: Langoustines, risotto met kaviaar en als hoofdgerecht een super dikke Ribeye die aan tafel werd getrancheerd. Uiteraard met een paar mooie flesjes wijn: Pinot grigio, Pinot noir en als afsluiter een Amarone Classico. Top avond en super service en een gezellige sfeer. Volgende keer is het hopelijk wat warmer om in de tuin te gaan eten!
Bedankt voor je mooie recensie...,volgend bezoek een drankje van het huis:-)

Salome L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wat hebben we een heerlijke avond gehad! Echt een avondje uit (bijna on-nederlands). Mooie wijnen, puur, echt italiaans eten, vernieuwende gerechten en de service was subliem ! Niets was teveel, de glimlach van het hardwerkende personeel werkte betoverend bij alle gasten. Wat een magische sfeer hing er. We vonden het interieur spectaculair, echt een aanrader, een must see and eat in Den Haag ! Veel internationale gasten, daardoor kregen we het gevoel dat we echt in het buitenland waren. Wat een extra dimensie geeft aan dit heerlijke restaurant, is de sprookjesachtige tuin, een gevoel van vakantie in een ontspannen sfeer. Ook is la Liguria een aanrader voor de lunch, de cappuccino is zoals hij moet, met een lekker klein stukje om te proeven, huisgemaakte taart vd dag, een heerlijke pinot grigio met een mozzarella di buffola .
Dank voor deze mooie recensie...

We bieden u graag een glaasje aan bij een volgende reservering.

Met vriendelijke groet,

Dries V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Slechtste Italiaan in zijn klasse.

Absoluut geen waar voor je geld.
Zondagavond uitgebreid gegeten voor 150,- met zijn tweeen maar dit in tijden niet meegemaakt
Bij binnenkomst wordt je jas niet aangenomen, want personeel druk met elkaar.
Daarom half uur wachten totdat je eerste glas wijn en fles water doorkomt.
Voorgerecht is standaard, weinig inspiratie.
Personeel is kortaf en vooral bezig met tafels 'afwerken'
Krijgen het voor elkaar mals kalfsvlees droog te bakken.
Ober raadt 'huisgemaakte frietjes' op Italiaanse wijze aan. Kennelijk worden die in dezelfde pan gebakken als de inktvisringen van de gang vooraf. Smaakt dus ook hetzelfde.

Dit restaurant kan zich niet meer meten met andere Italianen in deze klasse in centrum Den Haag.

Jammer dat ze wel die prijzen hanteren.
Beste Dries6,

Zou u zo vriendelijk willen zijn contact met ons restaurant op te nemen?
Wij kunnen u,uw tafel met een uitgave van 150 euro niet herinneren.
Ook in ons reserveringsboek bent u niet te achterhalen.
We gaan zorgvuldig met klachten om en maken graag iets goed als u niet tevreden bent.
Met deze recensie kunnen we weinig!

Met vriendelijke groet,