La Lanterna

6,5
6,5
Chickie Z.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Lekkere pizza's met dunne bodem. Alles ging schoon op, terwijl we meestal de randjes laten liggen. Canneloni met spinazie en ricotta was ook om te smullen. De bediening was snel en aardig. Kortom: wij komen zeker terug!
Marian S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
De bediening is op een enkele na niet erg vriendelijk. Er geldt een strakke taakverdeling lijkt het. Eerst een drankje dat vrij lang wachten om te horen dat je nog niet aan de beurt bent. De witte droge wijn was ronduit vies. Ik schat uit een fles van 1,99 voor 1,5 liter.. En daar betaal je dan 3,50 per glas voor. De pizza was niet gaar, tenminste wat erop lag was dat niet, de champignons, de paprika en het ei was er als laatste overheen gebroken gewoon rauw. Hoop maar dat ik geen salmonella besmetting heb op gelopen.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
La Lanterna is een van de fijnste italiaanse restaurants die ik ken. De Filetto di Aglio is zeer fijn. Goed malse vlees met fijne knoflook smaak. Aangevuld met fijne frietjes en salade. Aardige mensen die altijd een praatje maken en komen vragen of alles in orde is. Leuke locatie in Ommen.
Blokkiesv .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Zojuist hier gegeten. Pizza's vielen mee, maar de spaghetti had een nadrukkelijke nasmaak van anijs. Dat is dus blijven staan. De bediening is niet met klanten bezig , maar met bestellingen opnemen. En daarin slaan ze de plank mis. Goed gastheerschap ontbreekt. Toen er twee tafels werden gesplitst moest de vierde persoon maar ,elf ergens een stoel vandaan halen. De bediening had dit gewoon niet in de gaten.
Ook wel bijzonder dat als je over de onsmakelijke spaghetti sprak, men in de verdediging schoot in plaats van een excuus of een correctie op de rekening. Kort om een zaak die ik niemand kan aanbevelen.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Geen aanrader.
Eerste drankje pas na half uur.
Bestelling menu werd pas na 3 kwartier opgenomen nadat wij de kaarten bij de bar hadden gebracht.
Piza Gorilla van mijn dochter smaakte vies en rook niet fris.
Mijn piza Calzone was brem zout.
Alle borden waren koud.
Klantcommentaar, netjes, was niet erg ontvankelijk bij de gastvrouw.
Er werd letterlijk gezegd van dat we maar weg moesten gaan, het was er toch druk.
Slechte bediening en zeker niet het gevoel dat je er te gast bent.
Niet heengaan. Er zijn betere restaurants in Ommen te vinden.
Annemiek K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Helaas heel slecht. Lasagne smaakte muf. Filetto gorgonzola zag grijs en er zaten stukjes in, peterselie volgens de kok. Volgens mij moet het vlees de hoofd toon voeren maar dit zwom in en hele grootte plas vieze saus. De " ossenhaas" had nog niet eens in de buurt van de haas van het rund gelegen.
Eten dan ook direct na een hapje terug gezonden, drankjes betaald en vertrokken. Kok wilde ook nog met ons in discussie. Nog nooit zo slecht eten opgediend gekregen.!
MartyenB .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Gisteravond opnieuw heerlijk gegeten bij Lanterna. Het interieur is eenvoudig (maar wel gezellig/sfeervol en schoon!) en de keuken is top! Dit keer kozen wij voor onze favoriet (al jaren!): een pizza carbonara speciale, zeer smaakvol en heerlijk belegd met o.a. veel vlees. Als wij hier eten, denken wij aan Italie. Dat zegt genoeg denk ik. Ook de bediening is goed. Ze komen regelmatig vragen of alles naar wens is en zelfs de kok/eigenaar komt even uit de keuken om te peilen of het ok is. Ze zijn zeer betrokken, mooi om te zien! Voor ons is dit de plek om voor een mooi prijsje, heerlijk te eten. Laat je niet verleiden door de zeer negatieve recensies, die nergens op gebaseerd zijn. Maar oordeel zelf, het zal je zeker niet teleurstellen!
Plucas .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Dit was de eerste keer dat wij La Lanterna in Ommen uitprobeerden. In Ommen is geen Italiaans alternatief te vinden. De eerste indruk was dat dit een erg hollandse interpretatie de Italiaanse keuken zou worden (ondanks de belofte dat er ook een echte Italiaan in de keuken zou zijn, maar die hebben wij niet gezien, en het eten leek het bestaan van deze man ook niet te bevestigen). Ik koos daarom voor een calzone ripieno, want ook in niet erg goede Italiaanse restraurant kan men vaak nog wel een pizza klaarmaken. Hij bleek gevuld te zijn met vier plakken ham enkele plakken salami milanese, Goudse kaas en droge kruiden. De vulling was vet en weinig smaakvol. Mij vrouw koos voor canneloni met spinazie. De spinazievulling bleek er grijzig uit te zien, er was geen gebruik gemaakt van ricotta in de vulling, maar opnieuw van Hollandse kaas, en over de canneloni was een vettige kaassaus gedrapeerd. Het smaakte nergens naar. De huiswijn die we erbij dronken was van zeer slechte kwaliteit.

Wij hebben ons laten leiden door de eerste indruk, en daarom niet veel besteld, maar het eten maakte een zeer amateuristische indruk. Hier is een kok bezig die absoluut geen idee heeft van koken, laat staan van de Italiaanse keuken. Het nagerecht leek iets van de fabriek, met een kleine toevoeging van de kok.

Naast ons werd aan een tafel verzocht de pizza's dit keer gaar te maken.
De pizza's die verderop werden geserveerd zaken er ook niet echt goed uit, maar er zat wel veel beleg op (wat dus eigenlijk niet hoort bij een Italiaanse pizza).

In de meer dan 40 jaar dat ik in Italiaanse restaurants kom, w.o. jaarlijks in Italie, was dit toch wel een dieptepunt.
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Zomeravond, volle bezetting. Maar ondanks de drukte is de bediening vlot en staat het eten snel op tafel. Een alcoholvrij biertje blijkt een Bavaria te zijn. Dat smaakt niet erg, maar dat ligt aan Bavaria... De cappuchino is OK.
Dan komen de pizza’s, een Hollandaise en een Frutti di mare speziale. Beide vertonen verbrande randen, en aan beide is te zien dat er nog erger verbrande randjes zijn weggesneden. De aanblik is niet geweldig. Maar eerlijk is eerlijk: ze smaken best. Die verbrande randjes natuurlijk niet, maar de rest van de pizza is gewoon lekker!
In de bediening lopen schuchtere jonge meisjes, die heel erg hun best doen, maar de flair missen die je in een pizzeria zou verwachten. Een béétje Italiaans temperament wil je daar toch wel aantreffen, nietwaar. Volgens de menukaart staat hier ene Roberto aan het roer, maar we hebben deze keer niets Italiaans gezien. Het was allemaal zéér Sallands.
Het publiek bestond onmiskenbaar overwegend uit campinggasten. Dan weet je wat voor gespreksniveau je kunt verwachten, en op welk volume. Je moet ervan houden....
JanetM .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Laat je niet door de oubollig tafelkleedjes en de gedateerde inrichting afschrikken. Hier wordt gekookt met authentieke Italiaanse smaken. Zowel de vis-lasagna als de kaas lasagna zijn overheerlijk. De pizza's zijn rijkelijk belegen en erg lekker. Een absolute aanrader is de pizza Roberto. La Laterna is wat ons betreft een jaarlijkse must tijdens onze vakantietijd in het Vechtdal!
Gerry B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Erg onvriendelijk geholpen, als je gewoon vraagt of ze ook perzik op de pizza hebben , doen ze net of ben je niet goed bij je hoofd . Bij de pizza met ananas, was de ananas aan het gisten, bij het melden hiervan , geeft de gastvrouw aan dat we de pizza zelf hebben uitgezocht en zij nu die pizza maar weg moest gooien. Kortom erg slecht eten, onvriendelijk personeel met name de gastvrouw en stoelen waar je je een breuk op zit. Dit bedrijf is nog van 15 jaar terug in de tijd. Het wordt tijd dat ze eens om zich heen kijken bij collega's die wel anno 2014 hun bedrijfsvoering hebben.
Teeth .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Met 2 volwassenen en 2 kinderen gegeten. 4 pizza's. Heerlijk heet, goed belegd, zeer smakelijk. Zeer voorkomen service. Prettige ontspannen sfeer. Een plek waar je gewoon een glaasje water kan bestellen zonder poeha. Waren in de buurt voor een weekje er uit en dit restaurantje leek een bezoek te verdienen en heeft dit meer dan waar gemaakt!
JanetM .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Tijdens de vakantie hier 2x super gegeten. De pizza's waren zeer smakelijk, de lasagna voortreffelijk en de ossenhaas met gorgonzola zeer zeer goed. Het interieur is gedateerd maar de vriendelijke bediening maakt veel goed.
Dorien K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
De pizza's waren flauw en smakeloos
Dit is de eerste keer dat een pizza vier soorten kaas niet lekker was Wij vermoeden dat er analoogkaas wordt gebruikt.Alleen het stukje met gorgonzola was goed te eten.Voor de rest een smakeloze hap. Pizza met waarschijnlijk zalm uit blik en de paprika smaakte ook alsof het uit blik kwam. Er was volgens ons geen greintje vers bij...jammer goeie plek was ook erg druk maar voor ons eens maar nooit weer!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
voor ons is het altijd weer een fijne avond met heerlijke gegrilde scampies met look vooraf en een heerlijke anguille pizza eropvolgend. Samen met de vernieuwde wijnkaart altijd weer een traktatie.

Angela L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
We komen hier al jaren. De beste pizzas die je maar kunt bedenken. Roberto en Dina altijd vriendelijk. Het interieur mooi of niet is een kwestie van smaak, maar altijd netjes schoon en verzorgd en dat is toch het belangrijkste. Over het eten niets dan lof. Ga zo door!
Bourgondix .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Als je van Fawlty Towers houdt, ben je hier aan het goede adres! Het eten is best lekker, maar het gedrag van de kok naar de gasten geeft helarische taferelen, zolang jezelf niet aan de beurt bent. De gastvrouwe is bijzonder aardig en voorkomend. Eten lekker, niet heel bijzonder, gewoon 'italiliaans'. interieur gedateerd, terras leuk.