Over restaurant La Hermana

Tapas en wijn in Barendrecht

Originele Spaanse tapas in combinatie met heerlijke wijnen, dat is Wijn & Tapasrestaurant La Hermana! Op een van de mooiste pleinen van Barendrecht ligt dit gezellige restaurant verstopt. La Hermana beschikt over een gezellige zaak en een ruim terras. Voor een diner, feest, buffet of high wine zit je hier zeker goed!

Meer informatie over restaurant La Hermana

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag
- High Tea 12:00 - 22:00
Zondag

Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Afgelopen vrijdag wezen lunchen in dit restaurant. Zes tapas is voldoende voor een smakelijke lunch. De gerechten komen snel op tafel en smakelijk goed. Prettige bediening, vlotte service.
Mariska M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Op een vrijdagavond met vriendinnen gaan eten. Was erg vol, werd ook nog een verjaardagsfeest gehouden. Eten was prima, bedieningen daar ent tegen matig!
Moeten zelf om nieuwe drankjes vragen en einde avond wordt er geen gedag gezegd, heeft het gesmaakt , bedankt tot ziens worden ook vergeten. Bediening inclusief nieuwe baas enkel aandacht voor bekenden en vaste klanten...
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met vier vriendinnen wezen eten. Vriendelijke bediening maar het eten was het net niet. Wat ik niet leuk vond dat het voorgerecht op een Etagère werd gebracht en de meloen met ham aan een stuk voor vier mensen was. Had het ook in vier aparte porties gemaakt dat was makkelijker dan met zijn vieren een plak ham uit elkaar te trekken. Verder was het goed te eten maar niet bijzonder. Voor wat we kregen was het ook te duur.
Marcella G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Mijn vriend en ik zijn op 25-10-2016 bij La Hermana wezen eten en we hebben er echt van genoten!
We hadden losse hapjes besteld en het was ontzettend lekker! Daarnaast was de bediening / het personeel erg vriendelijk en wist ons goede tips en informatie te geven.
Zeker een aanrader!
Ian19 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Verschillende gerechten geproefd, ze waren allemaal erg lekker en smaakvol. Ook lekkere gerechten buiten de kaart om. Personeel is heel vriendelijk en helpt je prima. Een aanrader als je van tapas houdt.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Nog steeds één van de beste tapasrestaurants. Een hele vlotte en attente bediening, overheerlijke tapas vanaf het uitgebreide menu en een rustig, mooi decor.
Liselotte_9 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ontzettend leuk terras, waar je een gezellig drankje kunt doen en daarbij kan genieten van heerlijk tapas. Mijn man is kok, daarom aktijd lastig om iets te vinden wat hij ook lekker en goed vindt en dit beviel ons erg goed!
Leuke bediening! Goed geholpen! Echt een aanrader voor een leuke avond uit.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De bediening goed gerechten wel afwijkend van het origineel maar goed.
Patat bravas net aioli?
Wijnen per glas veel te koud geserveerd uit de wijnkaart per fles goed,maar per glas komen ze uit een andere koeling ,dit heeft tot gevolg dat de wijnen en daarmee bedoel ik vooral de wat exclusievere wijnen gekoeld tot koud geschonken worden???
Kan uitstekend bij de wat jongere wijnen of bijvoorbeeld een pinot noir .
Maar bij een rioja reserva van marquise de riscal van 7.25 euro per glas is dat echt niet aan te bevelen zonde .
Ik bemerkte dat bij alle wijnen per glas de temperatuur veel te koud is.
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Weer lekker gegeten bij La Hermana. Zoals altijd is het druk in het weekend dus reserveren is nodig om teleurstelling te voorkomen. Vriendelijk personeel, lekker eten, goede wijnen waarvan een groot deel per glas verkrijgbaar is en aangenaam geprijsd. Wel erg veel knoflook in bijna alle gerechten, iets minder mag wel om te voorkomen dat de knoflook alles overheerst.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Deze keer was onze keuze gevallen op tapasrestaurant La Hermana en hoewel het weer in de verste verte niet aan Spanje deed denken, meer aan boerenkool en erwtensoep, hebben wij toch een prima avond beleefd. Na enig overleg besloten we ons te laten verrassen door te kiezen voor het Tapas semi-deluxe menu, 1 koude en 3 warme rondes afgerond met een dessert.
De eerste ronde was niet alleen “koud” want met 2 verschillende kroketjes per persoon bleken er dus ook zeer smaakvolle warme hapjes bij te zitten. Ook de koude hapjes smaakten prima met als enige aanmerking dat het jammer is dat er voor 4 personen niet 4 kleine porties meloen met ham liggen maar één stuk aangesneden meloen bedekt met ham zodat je zelf moet gaan verdelen. Zo gaat dat ook bij het vlees en de vis maar evengoed blijft alles zeer goed smaken. Ook de bediening is vriendelijk en attent zodat de lekkere hapjes extra tot hun recht komen. Ook het nagerecht dat gerelateerd was aan Valentijnsdag deed zich uitstekend smaken. Samengevat een fijne maaltijd die op een prettige manier geserveerd werd.
WtFRhoon .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Na de gastvrije ontvangst kozen we onder het genot van een heerlijk wijntje voor de 4-gangen tapas menu. Op een torentje werden eerst heerlijke tapasgerechten geserveerd. Hierna volgden een zalmmoot met een beetje kaviaar en vervolgens fijngesneden heerlijke rundvlees. Alles geserveerd met heerlijke wijnen en afgesloten met een mooi nagerecht van ijs geserveerd in een terracottapotje. Nadeel is het parkeren op drukke avonden, dus neem de fiets of kies voor tramlijn 25.
AndrevdWilt .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wij hebben de selectie van de tapas voor ons laten maken. Hierbij heb je de keuze voor 1 koude ronde en 1, 2 of 3 warme rondes. Uiteraard oplopend in prijs. Wij zijn voor de middelste variant gegaan.

1 ronde was heerlijk. Vooral de 'kroketjes'. De warme gerechten erna waren ook heerlijk (zalm en stukjes varkenshaas). Op dat moment had ik zeker een 9 gegeven. De gerechten van de laatste ronde vielen echter een beetje tegen.

Nagerecht werd leuk geserveerd.

Kortom prima maar reken wel op een wat hogere rekening. Sowieso zijn de prijzen voor het eten wat hoger maar door de vele knoflook drink je ook wat meer :-)
Ardjan V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heel leuk ruim ingerichte zaak, de flessen rekken geven een leuk effect.
Het eten word snel uitgeserveerd en is heerlijk, de tapas zijn in goede porties, je gaat zeker niet met een lege maag weg.
Rinkje V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Begin van onze kersvakantie dachten we gezellig te gaan vieren bij La Hermana. In tegenstelling tot de goede recenties kunnen we er niet echt positief over zijn. We moesten erg lang wachten op de kaart, en de gerechten. De gerechten zelf niet echt bijzonder, veel frituur. het werd te laat voor de kinderen, maar de kaas van het kaasplankje mocht ik niet mee nemen! Uiteraard wel duur betaald. wat een domper.
Bianca952 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Naar aanleiding van de recensie in de Telegraaf zijn wij nieuwsgierig als wij zijn gaan beoordelen of de plaatsing van een van de beste wijnbars terecht is.
En het is terecht , zeer vriendelijk personeel, een hele mooie wijnkaart met veel wijnen per glas voor een goede prijs, en daarnaast waren de tapas absoluut van Spaanse kwaliteit.
Een echte aanrader voor iedereen die houdt van heerlijke wijnen en echte Spaanse tapas voor een goede prijs.
Wij komen in ieder geval zeker terug.
Donna W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Gister met z'n 6e mogen genieten van een hele gezellige avond. Het eten was perfect , die bediening erg vriendelijk en de sfeer helemaal top! Niks op aan te merken! Ga zo door la hermana! Snap niet dat jullie geen michelinster hebben gekregen van de week.. Wij komen zeker terug!
Keeskorte .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
na aanleiding van een eerder bezoek van onze vrienden zijn wij zelf maar eens gaan kijken bij dit restaurant.
na een hartelijk ontvangst van een zeer sympathieke jonge man worden wij naar onze tafel begeleid. we kregen een zeer uitgebreide wijnkaart waar heel veel wijnen per glas te kiezen waren, dus daar hebben wij dan ook gretig gebruik van gemaakt! toen de menukaart Wouw! wat een keuze. Wij hebben los besteld en besloten met een vleesplateau te beginnen...Heerlijk. daarna een gamba pil pil gegeten en een parelhoen met truffel. patatas bravas en gegrilde groente als bijgerecht gekozen en dit maakte alles tot een waar feestje. en als slot een dagdessert voor beide....sprakeloos wat een kunststukje zeg en lekker. nou begrijp ik waarom onze vrienden zo enthousiast waren, dit zijn wij nu ook. kortom wat een leuke zaak in Barendrecht zeker de moeite waard om een stukje om te rijden en een leuke avond te beleven. ps. erg leuk dat de chef-kok langs de tafels kwam om te vragen of alles naar wens was geweest. Chapeau! voor La Hermana
René V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Zeer vriendelijk personeel met gevoel voor humor.
Veel advies over de diverse gerechten.
Sfeervolle ambiance, en de rekening is absoluut schappelijk.
Kortom een aanrader.
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Vorige week hier met mijn ouders en partner wezen eten. We kwamen vrij laat binnen, maar konden nog aanschuiven. Prima tapas, geen culinair hoogstandje, maar gewoon lekkere voor een snelle hap. De gefrituurde witvis was echt HEERLIJK. Leuke ambiance, vriendelijk en correct personeel. Alleen, wat ik vrij vervelend vind (en dat is niet alleen hier), is de vraag "Wilt u nog bestellen, de keuken gaat zo dicht", is niet meer van deze tijd. Natuurlijk staat er ook gewoon personeel, maar Nederland is nog 1 van de weinige landen waar je niet echt tot laat kunt door eten.. Jammer is dat. Verder prima gegeten!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vanavond met een gezelschap hier wezen eten. Zaak ziet er goed uit. Personeel netjes formeel maar toch ook warm en gezellig.
Het eten. Niet heel authentiek, maar dat hoeft tegenwoordig ook niet bij tapas. Porties zijn van prima formaat. Heerlijke kroketten met chorizo. De kroketten met garnalen: weinig garnaal. Heerlijke gefrituurde inktvis. Heerlijke lamsrack. Mosselen waren niet bijzonder. Patatas bravas waren ondermaats (gewoon gekruide en gefrituurde aardappelen). Ossenhaas was heerlijk. Goede manchego. Lekkere pata negra. Toen het toetje. Dessert kaart is niks bijzonders. We namen de dagspecial. Een holle chocoladebol gevuld met kersenmousse en vanilleijs en kersen. En die wordt overgoten met hete chocoladesaus waardoor de bol smelt op je bord. Het idee is leuk en prachtig om te zien. Maar de smaakt haalt het niet bij de presentatie. Matig vanilleijs. De mousse smaak valt weg onder de hoeveelheid chocolade. Jammer. Geen slechte zaak, maar ken beter qua eten. Maar aan het personeel ligt het zeker niet.