La Grotta

6,6
6,9
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima eten voor een prima prijs. Door gemengde reacties tot op heden hier niet gegeten. Dat blijkt een misvatting. Keurig op smaak, mooie opmaak en prima porties. Wij komen zeker terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Een doorsnee italiaan. Bij de vraag of we een persoon vegetarisch diner konden nuttigen werd er twee keer gezegd dat gaan we even navragen. stond niet op de kaart. Gemiste kans. Kon in eerste instantie alleen met spaghetti.
Moest erg lang wachten ondanks een paar mensen op het terras en in restaurant. tagliatelle was mijn inziens uit een pakje en zeker niet vers.
het rundvlees was met een vette rand. en het kippetje uit de scharrelcategorie had waarschijlijk te veel moeten scharrelen. erg eng en iel. de rug cola was waarschijnlijk te nat en daarover de olie gestopt. Dat kan echt beter. matig garnituur.
Nagerecht niet meer genomen. klachten werden meegenomen voor de kok. zowel de gastheer als de kok. pas in dienst. kaart werd wel regelmatig vernieuwd volgens zeggen. Bij het afrekenen was de betaalautomaat met storing. Wijn was huiswijn. niet bijzonder maar betaalbaar. Geen tweede kans wat mij betreft.

Metaren .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hadden gereserveerd voor 10 pers.
De ober had een 3 gangen menu samengesteld waar je van af kon wijken.
Kwam met de mededeling dat de tagliatelli helaas op was.
Voorgerecht was redelijk maar het hoofdgerecht was schandalig!!
Heb spijt dat ik er geen foto van genomen heb. Op onze borden lag 2 stukjes ossehaas ( schatting half ons) 2 gamba's , een paar blaadjes rucola en eronder wat gesmoorde groente,met een vaag onherkenbaar sausje.
Dat was het!!!! Niets erbij, geen pasta,geen spaghetti, de ossehaas was lauw/ koud
Enhet bed van groente was onherkenbaar.
Het nagerecht bestond uit 2 bolletjes ijs,klein toefje slagroom ,3stukjes mango en wat druiven er bij gegooid. Op mijn vraag aan de ober of er bij het hoofd gerecht nog iets van pasta geserveerd werd bleef hijhet antwoord schuldig.geef het door aan de keuken!!!
Het was gewoon schandalig slecht! Nooit meer
Annelies L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Aardige ontvangst. Geen uitgebreide kaart met vrij standaard gerechten. We kozen voor Antipasto vooraf. Lekker maar goed aan de prijs voor wat je krijgt.
Als hoofdgerechten: penne pollo pesto en lasagne uit eigen keuken. Beide smaakten prima. Minder lasagne en dan een kleine insalata als bijlage zou beter zijn.
Wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht bijna een uur. Echt te lang!
Prima rode huiswijn in een mooi glas waar heeeel weinig in zit
Al met al niet slecht maar ook geen hoogvlieger.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Op derde kerstdag gegeten bij La Grotta.
Erg vriendelijk personeel en de prijzen zijn goed, maar het is niet aan te raden om er met een grote groep te zitten. De eerste pizza's die binnenkwamen waren jammer genoeg lauw terwijl de daaropvolgende wel heet waren. De pasta met garnalen was ook enkel de pasta met garnalen ( geen saus of iets, weinig smaak) De nagerechten daarentegen waren wel erg lekker, maar het duurde al met al erg lang voordat we ons eten hadden terwijl het niet druk was. Ondanks de goede bedoelingen zal ik niet snel weer hier gaan eten.
Ilskeboz .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Eten is prima, locatie is super zo in de kelder. Wij zaten tegenover de bar en dan is het wel koud als iedere keer de deur open/dicht gaat.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een leuk restaurant onder de Grote markt in Bergen op Zoom. Alhoewel je ook buiten op het terras kunt eten, is het restaurant in de 'kelder' gezellig en door de nisjes waarin de tafeltjes staan geeft het een knus en klein gevoel. De ontvangst is vriendelijk en brengt ons naar ons tafeltje. Wanneer de jongeman onze jassen had gevraagd en opgehangen (dat deed ik nu zelf), was het perfect geweest.
Als aperitiefje werd de rosé prosecco aanbevolen, die mijn vrouw nam en ik een rode port. De prosecco was inderdaad een aanrader. De port smaakte overigens ook prima.
Daarbij kregen we een kleine bite van de zaak, twee kleine stukjes pizza met wat kruiden. Heerlijk. Als voorgerecht namen wij beide Bruschetta al Pomodore. Verrassende smaakexplosie van zoet (tomaatjes), zout (bruschetta), knoflook en basilicum.... Super, dat recept wil ik wel voor thuis! Daarna nam mijn vrouw de Pizza La Grotta en ik de Pizza del pizzaoiolo. De pizzabodems perfect, de ingrediënten in de juiste verhouding, kortom: complimenten aan de keuken! De huiswijnen wit en rood, zijn uitstekend en pasten prima bij deze pizza's. De bediening was vriendelijk, steeds netjes op tijd, keurig v.w.b. uitserveren en alert (zo stond de muziek in onze nis wat hard, maar voordat wij goed en wel zaten gaf zij aan dat ze deze wat zachter zou zetten).
Tevreden over wat we tot nu voorgeschoteld kregen, besloten we toch nog maar een nagerecht te bestellen. Mijn vrouw nam Tiramisu en ik de Baba con gelato. De Tiramisu kon de goedkeuring van mijn vrouw dragen (en die is wat dit nagerecht betreft zeker kritisch te noemen). De Baba con gelato had een behoorlijk aantal in rum gedrenkte Italiaanse koekjes, op het randje van overdaad, maar in combinatie met het ijs goed te eten. Wel jammer dat dit in twee aparte glazen werd geserveerd. Hier had een leukere combinatie op een bord gemaakt kunnen worden. Tot slot namen we beiden nog een koffie (decafé voor mijn vrouw en ik een espresso). Een goede afsluiter van een heerlijk diner. Al met al een aanrader en wij komen zeker nog eens terug!
Jenny B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
De carpaccio was taai en dik gesneden en had verder weinig smaak. De pizza's waren wel lekker maar niet bijzonder. Duurde erg lang terwijl er maar 2 tafels bezet waren. Eenmaal thuis gekomen kreeg ik krampen en heb die avond 6x naar de wc gelopen. Nee wij gaan er niet meer heen!
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Weer heerlijk gegeten bij ristorante La Grotta, vooraf hadden wij de antipasto La Grotta en daarna had ik zelf de heerlijke pizza La Grotta. Het eten is precies zoals je het ook op je vakantie in Italië geserveerd krijgt (het brood, hoeveelheid op je pizza, enz). De ambiance binnen is heel gezellig met een skyline van Napels en de hoeveelheid kaarsjes geven een warm en knus gevoel. De service van de gastheer was top, een jongen die zijn horeca vak goed beheerst. Kortom wil je voor een leuk prijsje heerlijk eten in een goed en vooral gezellig restaurant dan is La Grotta aan te raden, onderstaande punten zoals het lang moeten wachten is misschien gebruikelijk hier om er een avondje uit eten van te maken.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Het viel behoorlijk tegen. Het is gewoon een doorsnee Italiaan van matig niveau. De prijzen zijn vriendelijk. Ze prediken de authentieke keuken. Recensies van BN de Stem zijn altijd goed, zelden een matige recensie gezien.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Twee pizza's vier kazen om mee te nemen. Best aan de prijs en vervolgens was het als karton/ rubber. Aangekoekte kazen, althans het kleine beetje wat erop zat. Pizza was niet goed gerezen en te ver door gebakken (deels verbrand). Na melding via Facebook geen reactie gehad, niet van eigenaar en niet van personeel. Helaas nooit meer. De vogels hadden er zelfs moeite mee. Pizza's zijn weggegooid. Zo erg.
Kayra .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
La grotta uitgekozen vanwege de lovende recensie in BndeStem. Wij hadden er veel meer van verwacht. 3 x zelfde voorgerecht besteld. (antipasta la grotta). Werd er maar 1 gebracht. Ruim half uur moeten wachten op overige 2. Pizza's waren matig. Bodem had weinig smaak. Zout vergeten? Duurde heel lang! (bij elkaar ruim 2 uur). Wijn smaakte goed.
Erg teleurstellend.
Ilona H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hebben heerlijk pizza's gegeten en samen een voorgerecht gedeeld, wat geen enkel probleem was, heerlijke fles huiswijn erbij, perfecte service! Een aanrader en wij komen zeker terug
Mimilesierse .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag wilde wij eens wat nieuws uit proberen en reserveerde bij La Grotta. Als voorgerecht namen wij beide een carpaccio, die veel weg had van een Carpaccio uit de koeling bij de grootste supermarkt. Ah fijn, het hoofdgerecht was ossenhaas, die erg zout was en met bergen kaas was betrooid waardoor het vlees niet tot zijn recht kon komen. Ook viel het hierbij op dat er naast pasta ook gebakken aardappelen worden geserveerd, wat ons nogal raar lijkt aangezien zij naar ons wetens geen aardappelen gebruiken in italië in deze zin. Bij het nagerecht aangekomen kozen wij voor de tiramisu die niet vers smaakte en een chocolade taart wat meer gesmolten chocolade soep was dan ''taart'. Het grote pluspunt was het uitzicht over de markt en de goede wijn en onze serveerster die erg haar best deed, wat mij op het volgende punt brengt; de eigenaar. Hij komt zelf de wijn ontkurken, maar draagt hierbij geen matchende kleding bij het restaurant ipv daarvan droeg hij een spijkerbroek terwijl zijn werknemers wel netjes in werkkleding liepen, Jammer! kortom het is er wel leuk, maar meer niet en zeker niet voor de prijs.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Te lang (ruim 1,5 uur) op het eten moeten wachten. Tip: bied klanten drankje van de zaak aan en geef toe dat het niet een beetje lang, maar gewoon te lang duurt. Eten uiteindelijk lauwwarm.
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Voor de eerste keer gegeten in La Grotta. Bij het aperitief werd een stukje focaccia geserveerd, dit was oké maar verder niet bijzonder. De grote antipasti als voorgerecht genomen, hierop lagen verschillende stukjes ham, kaas en groenten. De uitgebreide antipasti is zeker een aanrader. Op de tafel staat olijfolie voor op het brood. Helaas was per ongeluk het verkeerde hoofdgerecht doorgegeven aan de keuken. Allebei de gerechten, zowel het juiste als het verkeerde werden weer meegenomen. Vrij snel stonden beiden juiste gerechten op tafel en konden we samen het hoofdgerecht opeten. Het hoofdgerecht, de ossenhaas, was wel iets te zout. Als dessert tiramisu. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend.
Copi .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Misschien zijn wij te verwend, maar na de recensie in bndestem hadden wij er meer van verwacht. Bij het aperitief werd niks geserveerd, wat we bij een Italiaan toch gewend zijn, na 3 kwartier kwam de eigenaar met 2 stukken foccacia. Aperitief was al op en we zaten op ons hoofdgerecht te wachten.
Die foccacia werd bij sommige andere gasten al na 2 min gebracht, niet bij ons, slordig!
Het hoofdgerecht was lekker, maar daar is alles mee gezegd. Kortom we hadden hier meer van verwacht. Volgende keer toch weer maar naar de Bosstraat. Eigenaar komt "gemaakt" vriendelijk over.
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Alleen een hoofdgerecht besteld. Leuk element was dat mijn dochter van 4 samen met de Italiaanse kok haar eigen pizza in de keuken mocht maken. Het eten werd snel opgediend en was eenvoudig maar smakelijk. De service was okay. Prijs kwaliteitverhouding zijn in balans. Het restaurant is met de wand vullende foto leuk ingericht. Kortom goed.
Peterweethetbeter .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Het voorgerecht
Vier simpele gerechtjes die in 5 minuten in elkaar zouden kunnen zijn geflanst, waar we minstens drie kwartier op hebben gewacht. En dit terwijl het terras bijna leeg was, hoogstens vijf tafels waren bezet. De Caprese salade had geen dressing, en bestond uit een paar kale plakjes mozzarella met tomaat. Bovendien was de mozzarella in het gerecht La Grotta bedorven. Ook het broodmandje, wat veel te laat arriveerde, was zwaar teleurstellend. Het brood was taai, en er was geen kruidenboter of olijfolie om de vieze smaak te verbergen. De zielige tonijnsalade was nog het beste, omdat daar tenminste geen smaak aan zat.

Het hoofdgerecht
Na nog eens drie kwartier gewacht te hebben, komt daar toch eindelijk ons hoofdgerecht. ook dit was weer een teleurstelling. De pizzas waren belegd met een minimale hoeveelheid vlees, vis en groenten, en een maximale hoeveelheid kaas. Het pasta gerecht was wel lekker, daarom hebben we dat maar over ons vieren verdeeld.

We hebben zeker niets gemerkt van de verse ingrediënten uit Zuid Italië, en de authentieke wijze waarop deze in de gerechten zouden worden verwerkt, zoals ons dat beloofd was op de menukaart.
Rubhan .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op een zomerse avond op het terras gegeten. Een fijn terras met uitzicht over de Grote markt. We hebben heerlijk gegeten, puur Italiaans, verfijnde gerechten met verse kruiden bereid.
De bediening was zeer vriendelijk.
Wat opviel was dat het bedienend personeel keurig gekleed was. De eigenaar echter was gekleed in een alledaagse spijkerbroek en blouse. Het zou het restaurant goed doen als de eigenaar uitstraalt wat la grotta wil zijn en zijn kleding afstemt net als het bedienend personeel.