La Grotta

6,4
7,2
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We zijn er op aanraden naartoe maar waren erg (!) teleurgesteld over het eten, erg zonde van ons geld. Het is de eerste keer dat we een gerecht simpelweg niet hebben gegeten... De pasta hebben we laten staan: het was een veel te zacht gekookte pasta met vis die net een pap was met geen smaak, bovendien was er geen tomatensaus te vinden die wel in het menu aangekondigd was. De bruschetta was een stokbrood met vooral veel ruwe witte ui (wat heeft dat daar te zoeken?) en smaakloze tomaat, zonder knoflook, olijfolie of basilicum, kortom was het gesnipperde ui op koud stokbrood. De ober reageerde bovendien beschuldigend op ons vol bord, waarop we maar zo snel mogelijk zijn vertrokken.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
La Grotta is een leuk Italiaans restaurant waar je zelfs aan de Oude Gracht kunt eten. Sfeervol en relaxt. Bediening is redelijk. Als voorgerecht een Insalata Siciliana. Hoofdgerecht was een Lasagna Al Forno. Beide redelijk, maar niet bijzonder.
Céline V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We kwamen hier vaak, maar toen we laatst vroegen of we een pizza mochten delen (we hadden niet zoveel honger, maar wilden hier toch graag eten) kregen we de opmerking 'dit is toch geen mac' naar ons hoofd. Erg klantonvriendelijk. Ons zul je niet terugzien.
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij komen hier al jaren omdat je hier nog heerlijk echt Italiaans kunt eten en waarbij de bediening tóp is! Het is in het minder drukke gedeelte van de Oude Gracht en daarom een hele fijne plek om te eten!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik was vaste klant bij La Grotta maar ik denk dat ik er voorlopig niet meer kom. De klantvriendelijkheid was vanavond ver te zoeken. Na een tijd op een tafel buiten te hebben gewacht werd deze op het laatste moment (echt vlak voordat wij wilden gaan zitten) aan andere gasten gegeven. De (overigens vriendelijke) serveerster zou geen overzicht hebben gehad aldus de eigenaar.
Jammer.... op een dergelijke manier met je gasten omgaan is geen stijl!
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Decor boven op de begane grond is erg leuk modern Italiaans en lekker licht naar buiten kijkend (cijfer 10). Voor het eten op de begane grond zou ik zelfs een omweg maken uitkijkend over de gracht naar buiten.
Echter het decor in de kelder is totaal niet inspirerend en benauwend (cijfer 5)

Eten kwam op een rustige woensdagavond snel op tafel. Echter toch een 6 voor de service omdat de bediening een tikkeltje te pusherig was in het verkopen van een nagerecht.

Over het eten vind ik het lastig een mening te geven. De pizza's waren in ieder geval niet super exclusief , mijn tafelgenoot had pasta wat voor mij ook een iets kleine hoeveelheid leek.
Brigith R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vanavond bij la grotta gegeten. Serveerster Was erg ongeïnteresseerd, praatte onduidelijk en keek ons niet aan. Pizza tricolore met spinazie uit vriezer, champignons uit blik en paprika uit blik. Erg teleurgesteld! Je mag in een restaurant toch wel verwachten dat er gebruik gemaakt wordt van verse producten!!
Piete .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Simpelweg de beste italiaan van utrecht, nergens lekkerder gegeten nog dan hier. een echte aanrader, voor iedereen die van echt italiaans eten houd
Robje-eet .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik houd niet van klagen, maar had ik maar beter de recensie's gelezen. Op zaterdagavond is er inderdaad in verhouding met het aantal gasten te weinig personeel en heeft de kok ook te weinig tijd om er iets van te maken. Dus zeeeer lange wachttijden voor de onderdelen van de maaltijd. Daarbij lijkt het personeel niet erg geïnteresseerd in de wensen van de gasten en ontbreekt het aan professionaliteit. Een op zich onnozel voorbeeld? Een mes geef je niet aan met een scherpe punt naar voren. En sterker nog, het zeer lange wachten en andere ongemakken wordt aan de gasten geweten. En inderdaad zeeeer lawaaiig en een benauwde vettige atmosfeer. Jammer dan, voortaan beter de recensie's lezen.
De pizza's waren matig, de pasta goed, de vis en het vlees te droog, de frieten waren prima, de salade tamelijk armoedig en over de huiswijn zwijg ik maar.
MMeijerH .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Kindvriendelijk Italiaans/pizza restaurant. Vriendelijke bediening, en smakelijke pizza's. Bijzonder gelegen aan de gracht. Beneden gezeten in de werfkelder. Decor niet bijzonder. Met name vanwege lekkere pizza's en ontspannen sfeer voor herhaling vatbaar.
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Via Social Deal in dit restaurant gegeten. De bediening was functioneel.
Het eten was wat je bij een pizza restaurant kan verwachten.
Het decor is prima maar de "riool" geur die er boven heerste was erg hinderlijk.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Leuk werfkelderrestaurant. Vriendelijke bediening. Prima prijs-kwaliteit; de vissoep is goed gevuld, brood & knoflookboter is leuk aangekleed. Pasta's en pizza's zijn van goede kwaliteit, evenals de wijn. Alleen de Dame Bianca is nog een beetje "hard."
Thomas2012 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Gisteren uitstekend gegeten bij La Grotta. Heel leuk aan het raam gezeten met uitzicht over de gracht. De zaak is prachtig verbouwd en ook de kaart is vernieuwd. De prijs/kwaliteitverhouding is perfect!
Je kunt er ook met groepen terecht en voor recepties en partijen. Ik zag beneden in de werfkelder een grote groep eten. Ook die gerechten zagen er prima uit.
Een aanrader als je goed, goedkoop Italiaans wilt eten in het centrum van Utrecht. Gastvrije ontvangst door Italiaanse eigenaar!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Al sinds mijn 18e kom ik bij La Grotta en dat is inmiddels 35 jaar. Vanwege nostalgie had voor mij de verbouwing dan ook niet echt gehoeven, maar ik kan ook niet ontkennen dat de verbouwing de hele zaak er wel enorm beter doet uitzien. Wat in al die jaren constant is gebleven: de allerbeste pizza’s (zelfs in Italië at ik ze niet lekkerder) en een zeer prettige bediening. Sinds de “pizza-oorlog” jaren geleden zijn de prijzen ook nog eens erg schappelijk te noemen. Voor mij is en blijft La Grotta een aanrader!
Rick1962 A.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Vorige week heerlijk gegeten in La Grotta. Fraai vernieuwd en sfeervol ingericht. Uitstekende pizza's en een erg lekkere, luchtige tiramisu.
Bueno1979 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
lekker gegeten in la grotta! de zoon van de eigenaar beveelde ons aan om tonijn v/d gril te eten en we waren erg blij met zijn aanbeveling! het was voor treffelijk! bedankt La grotta!
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vanavond hier gegeten met de kinderen. Het eten was boven verwachting en de bediening bijzonder attent, ook richting de kinderen. De inrichting beneden is wat je er van verwacht in een pizzeria, boven ziet het er leuk uit.
Piete .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Gisteren heerlijk bij la Grotta gegeten,
Denk dat dit 1 van de weinige restaurants is waar nog echte italianen in de keuken staan.
Ook de ambiance is mooi geworden naar vlde verbouwing.
Hoorde dat het restaurant dit jaar dan ook 40 jaar bestaat.

Gewoon super leuk restaurant met heerlijk eten.
Ika1 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
La Grotta zou een goede, authentieke Italiaan zijn. Vandaar dat we met een groep van 8 zijn gaan eten: na 1,5 uur nog geen pizza. "Dat komt doordat er drie van jullie een voorgerecht hadden" (1 salade en twee bruschetta). De pizza's kwamen na ruim 1,5 uur en deze waren verder prima. Het varkensvlees was wat droog. Maar de ober die het meest bij ons kwam (redelijk jonge jongen) was nou niet de meest klantvriendelijke. Degene die de drankjes kwam brengen was prima. Het decor is leuk, zo'n werfkelder, maar volgepropt met tafels waardoor er zoveel herrie was dat we elkaar bijna niet konden verstaan. De tafel achter ons ging weg na de voorgerechten: snappen we. Dessert en koffie hebben we overgeslagen.
Rianneprianne .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015

Ben hier vaker geweest en het eten is altijd heerlijk!!! De bediening en eigenaar zijn super vriendelijk. Het restaurant zelf ziet er ook heel gezellig uit. Ze hebben een hele uitgebreide menukaart dus er zit altijd wel wat bij. Het is net of je weer even in Italie bent.....