La Gitana Tapasbar

6,2
6,3
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Leuk voor even snel iets te eten. Je mag maar 2 uur blijven zitten volgens het concept, je tafel is dus nog een keer verkocht. Je staat dus zo weer buiten. Het eten was redelijk, niets speciaal. De meeste tapas halen het eigenlijk net niet. Leuk voor een keer, maar niet makkelijk weer.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij zijn vanavond bij La Gitana in de Kerkstraat geweest. We hebben een hele gezellige avond gehad, maar ik kan dit restaurant aan niemand aanbevelen.

Wij begrijpen dat het tijdens GLOW erg druk zal zijn bij de restaurants in de stad en daardoor hebben wij ruim van te voren gereserveerd. Bij aankomst bleek onze tafel nog niet vrij en werden wij verzocht plaatst te nemen aan de bar. Daar stonden 4 krukken in een smalle doorgang naar het toilet en daar stond ook een mand brood waar het personeel regelmatig bij moest waardoor wij erg ongemakkelijk stonden. We mochten alvast een drankje bestellen en mijn vriend bestelde een chardonnay. We kregen een rode wijn en moesten weer even wachten voor we contact konden maken met de barvrouw om deze te wisselen. Daarna werd er netjes een witte wijn voor ons ingeschonken (geen chardonnay maar wat anders).

Na een half uur mochten we dan toch plaatsnemen en werd daarvoor amper excuses gemaakt. We werden naar een kelder gewezen die via een onafgewerkte gang en een nauwe wenteltrap te bereiken was. Eenmaal daar aangekomen kozen we zelf maar een 6-persoonstafeltje uit aangezien niemand ons welkom heette. De sfeerloze ruimte was erg benauwd zodat wij al vrij snel allemaal wat uittrokken om in t-shirtjes verder te dineren. We waren blij dat we drankjes van boven mee hadden genomen want er kwam niemand om een bestelling op te nemen. Uiteindelijk is een van ons zelf maar de kaart gaan halen en hebben we deze ingevuld weer afgeleverd aan de bar. Na drie kwartier hadden we gewoon echt honger.

We konden twee gerechtjes per persoon bestellen. Ik bestelde een tartaar, serranoham en als supplement couscous. De tartaar kwam in de vorm van een rauwe gehaktbal met wat tomatensaus en wat croutons. Later bleek dat dezelfde bal ook in gebakken variant kon worden besteld. Belachelijk dat men zoiets smakeloos tartaar noemt. De couscous was ook smakeloos maar de serranoham was gelukkig lekker, alhoewel hij te dik gesneden was. Over het algemeen was het eten echt slecht. Twee van de bestelde gerechten bleken er niet te zijn. Jammer dat dit niet van te voren gemeld werd in plaats van het moment dat alle anderen hun gerechtjes al op tafel hadden.

De service liet ook behoorlijk te wensen over. We hebben meerdere malen lang moeten wachten op drankjes. Ik vind het behoorlijk lang als je 15 min moet wachten als er 3 man personeel op 9 tafels staan. Ik vroeg naar een wijnkaart omdat de huiswijn niet heel bijzonder was. Een wijnkaart hadden ze niet (meer?) en ze kon de wijnen ook niet benoemen. Kan gebeuren, dus ik gaf haar de tijd het even voor me te gaan navragen. Na een wat onduidelijke uitleg hebben we uiteindelijk voor een verdejo gekozen, een prima wijntje. Ondanks dat we de niet gebruikte glazen heel boers aan de kop van de tafel hadden verzameld heeft dit toch ook zeker een kwartier geduurd voordat deze opgehaald werden. Hetzelfde geld voor alle lege tapasschaaltjes die zich naarmate het diner vorderde opstapelden aan het einde van de tafel. We hadden geen bestek bij de eerste gang en omdat de bediening geen oog had voor onze gebaren zijn we uiteindelijk maar weer naar de bar gelopen. De beloofde lepel voor de soep werd weer vergeten. Toen mijn vriend een biertje bestelde werd dit drankje vergeten en toen hij er naar vroeg kreeg hij er een extra van het huis als excuus. Ik ben zelf meer voorstander van een drankje van de rekening halen in plaats van er een biertje naast te zetten.

We hebben echt heel weinig gegeten omdat we er echt geen zin meer in hadden. All you can eat staat meestal niet voor de beste kwaliteit, maar dit slaat echt alles. Bij het afrekenen is nog gevraagd of het naar wens was en na uitleg kregen wij nog een tegemoetkoming op de rekening. Dat vonden wij een aardig gebaar. Wij zijn allemaal bekend in de horeca en we begrijpen dat er soms avonden zijn waar dingen niet goed lopen, maar dit restaurant rammelt aan alle kanten. Wij komen hier niet terug.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Na een aanbeveling van een vriendin, zijn we gaan eten bij la gitana. Ik reserveerde ruim 2 weken van te voren en nog moesten we ruim een half uur wachten tot we aan tafel konden. Bij de tafel aangekomen was deze nog zeik nat en niet ongedekt. Pas toen we al eten op tafel hadden hebben we zelf om bestek moeten vragen. Bij iedere werden gerechten vergeten en wat wel op tafel kwam was van zeer matige kwaliteit. Zalm droog en smakeloos, carpaccio verdronk in de balsamico azijn etc.
Er is niet een keer gevraagd of we wat wilde drinken. Dus maar zelf naar de bar gelopen om wat drinken te bestellen, terwijl de barman duimen stond te draaien. We hebben eruit eindelijk het beste van gemaakt en smakelijk gelachen om alle stommiteiten die nog volgende.
Al met al geen aan rader. Snap niet waarom het zo druk is in dit restaurant.
Kruimel20 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Het was erg licht in het restaurant en daardoor weinig sfeervol. Tegen het einde van ons diner werden de lichten in een keer gedimd wat wel meer sfeer gaf. De haardvuur video op de muren is wel een leuke touch en sfeervol.
Qua tapas een all you can eat concept voor een vaste prijs. Zoals vaak betekent dat veel kant en klare tapas en weinig vers en zo hier ook. Je mag er max 3 per keer bestellen wat weinig is aangezien de porties erg klein zijn. Tapas werden wel snel gebracht maar aangezien het meeste kant en klaar is is dat niet zo moeilijk. En ondanks dat het niet duur is vond ik het het eten niet waard, ben ook gestopt met eten ondanks dat ik nog niet genoeg op had.
Kinderen tot en met 3 eten gratis mee, maar je moest dan ook wel wat bestellen uit je eigen max 3 tapas per ronde. Al met al geen aanrader en we zullen hier ook niet meer terug gaan.
Dokteruil .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
gisteren met 6 man gegeten in de Kerkstraat. Nooit meer! Wat een slechte bediening! Na de eerste ronde mosten we ruim een half uur wachten voor we weer wat kregen. Daarna duurde het driekwartier! Ook om drank moest je blijven vragen. De laatste ronde deserts zijn we niet meer aan toegekomen, wel besteld, maar na blijven vragen, kwam maar niets. We zijn dus maar vertrokken naar de bioscoop...
Om ons heen ook allemaal mopperende geluiden...
Cobi En Jan S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
wij vonden het veranderd, porties kleiner en smaak ook niet meer hetzelfde,
en voor onze favorieten moesten bij steeds een euro bijbetalen.
Hebben hier vaak gegeten maar vonden de tijd toen het eten in terracotta schaaltjes werden geserveerd en n borreltje bij de rekening de beste tijd.
Kimberly8989 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Wij hebben hier gisteren gegeten en het was een grote teleurstelling. Het is een Spaans restaurant, waar dat op gebaseerd is geen idee! De leken kant en klaar en kwamen vaak zo uit de frietpan. Daarnaast als je een luxer (lees biefstukje) gerechtjes wil dan moet je 1 euro extra betalen. Niet erg als het dan ook lekker is, maar dat is niet het geval. De bediening heeft geen een keer gevraagd of het smaakte, zelfs niet als we volle bordjes terug gaven. Totaal geen aanrader dus!
Peterfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Wat waren wij teleurgesteld toen we afgelopen vrijdag 21 februari 2014 gingen eten bij la Gitana Tapasbar aan de Bredalaan te Eindhoven. Regelmatig gast geweest en altijd zeer tevreden werden we nu geconfronteerd met onervaren bedienend personeel, een gewijzigde kaart (sommige lievelingsgerechten waren van de kaart gehaald en andere in prijs verhoogd) en in kwaliteit verminderde gerechten. Dit was helaas de laatste keer dat we hier geweest zijn. Erg jammer, dit was een vast adresje.
Mamiro .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Wij vinden het hier heerlijk.We gaan regelmatig naar de bredalaan.De bediening is goed een erg vriendelijk, het eten vinden wij super en de sfeer huiselijk.En de prijs is door de weeks erg laag,dus ook in deze crisis-tijd nog wel te doen!
Annika V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Regelmatig gaan wij eten in de Kerkstraat of op de Bredalaan. De tapas is namelijk redelijk goedkoop. De bediening is vriendelijk, de drankjes enigszins duur en de tapas is redelijk. Salades en dergelijke lijken totaal niet vers en smaken alsof ze rechtstreeks uit de verpakking komen, en zijn daardoor bij mij wat minder geliefd. Verder is alles prima om een keer lekker te eten als je doordeweeks geen zin hebt om te koken.
Horeca11 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Met 6 personen ontzettend lekker gegeten! We hadden het eten afgekocht tezamen met de drank. Dit restaurant is vele malen beter dan de andere vestiging aan de Kerkstraat!
Lekker gegeten en de bediening was zeer behulpzaam.

AKH .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Bij La gitana is het ideaal om goedkoop een avond te eten. De tapas zijn alleen overgoten met knoflook en niet puur qua smaak. Qua prijs/kwaliteit komt het wel overeen. Met groepen is het lastig, je kunt niet zelf kiezen wat je wil en er werd redelijk moeilijk gedaan als je met een man minder komt. Uiteindelijk hebben we hier niet voor hoeven betalen.