Meer informatie over restaurant La Galera

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het was heerlijk weer, dus hadden we op het terras gereserveerd.
Ik begon met een heerlijke broodsalade met sardientjes. Wat mij betreft hadden dat er wat meer mogen zijn, maar de smaak was goed.
Als hoofdgerecht nam ik de risotto met een worstje. In eerste instantie vond ik de risotto wat te vochtig, maar de smaak was goed en de rijst precies goed gaar. De groenten in de risotto waren nog knapperig, dus dat was ook in orde. De kaas was ook niet zuinig gedoseerd. Een heerlijk gerechtje.
We dronken een frisse Pinot Grigio, prima.
Yrrahkap .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We hebben met zijn vieren lekker op het achter terras gezeten. Ik had als voorgerecht een broodsalade, lekker gegrild met een frisse olie en wat groenten en sardientjes. Combinatie was heel erg smakelijk! Als hoofdgerecht hadden de meesten van ons risotto met een worstje. Beide erg lekker, maar het worstje overtrof de verwachtingen. Als nagerecht koffie met wat kleine hapjes, simpel, maar goed uitgevoerd en erg smakelijk. Al met al een geslaagde avond voor een goede prijs. Enige minpuntje: het terras deed erg rommelig aan. We snappen dat door de verbouwing niet alles netjes kan zijn, maar een bezempje over het terras of wat nettere stapeltjes met kratten/fusten kan soms wonderen doen.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voor zes personen gereserveerd bij La Galera, het restaurant was vol maar we konden wel in het aangelegen establishment De Gevangenpoort zitten. Was geen straf want de Gevangenpoort is een zeer gezellige kroeg.

Vooraf hadden we 3 maal de Bruschetta con diverse guarnizioni besteld en kregen we nog heerlijke verse broodjes van het huis met tapenade & aioli. Dit smaakte buitengewoon goed.

Verder hadden ze heerlijke Belgische (Paix Dieu) & Duitse bieren op de tap en ook nog op de fles verschillende. De witte huiswijn smaakte overigens ook heerlijk. Het personeel had het zeer druk en ik moest telkenmale aan de bar vragen of de bestelling voor het drinken opgenomen kon worden. Nogmaals het was zeer druk dus het zij hun vergeven.

Als hoofdgerecht had ik een pizza Quattro stagioni, was overigens prima te eten maar om te zeggen het is een toppizza ,nee dat niet.

Als nagerecht had ik Brownie con mousse di cioccolato bianco e sorbetto all'arancia, woorden schieten te kort wat een topnagerecht, het was verrukkelijk.

Al met al eet je hier gewoon goed, blijf het alleen jammer vinden dat de pizza's (was niet de eerste keer dat ik hier at) gewoon bij de overige gerechten qua niveau achterblijft.

Dfj .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
een aantal weken terug lekker wezen eten met zijn 4tjes. Het eten was erg lekker en het terras ziet er erg mooi uit nu het nieuw is. Helaas was de bediening minder. Wij hebben enorm lang zitten wachten totdat we opnieuw drinken konden bestellen. Toen we het eenmaal besteld hadden hebben we een half uur moeten wachten. Toen het drinken er nog niet was zijn we maar gaan vragen. we kregen als antwoord sorry we waren het vergeten. Hierna heeft het nog even geduurd. Ook bleven de lege glazen op tafel staan waardoor er opeens 12 glazen op tafel stonden. Het duurde ons veelste lang waardoor we thuis maar koffie zijn gaan drinken. Helaas heb het wel eens anders gezien vond dit erg jammer.
Goedemiddag, wij vinden het bijzonder spijtig dat u deze vervelende ervaring in ons restaurant gehad heeft, de problemen in de bediening zijn bij ons bekend, wij hebben dit zelf ook helaas al geconstateerd. We zijn bezig met het , nieuwe team, dit aan te pakken. Wij danken u voor uw recensie, want deze zullen wij gebruiken om nu en in de toekomst dit soort voorvallen uit te sluiten.
Ondanks uw slechte ervaring hopen wij u in de toekomst te verwelkomen en willen wij u graag iets aanbieden van het huis

met vriendelijke groet,

R. Schouten
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We begonnen met kleffe afbakbroodjes met , dat wel, lekkere tapenade. Daarna het voorgerecht voor 2 personen met verschillende hapjes die niet veel smaak hadden.
Als hoofdgerecht hadden we tagliatelle met biefstukpuntjes. Weer weinig smaak, de pesto kwam uit een potje . De salade smaakte ook nergens naar. Het dessert bestond uit sinaasappelsorbetijs, helaas weer weinig smaak, met stukjes brownie wat wel lekker was maar heel taai. Jammer en het was nog duur ook.
Nisseroi88 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Onlangs gegeten met gezelschap van 4 personen. Vooraf heerlijke verse broodjes van het huis. De bediening was perfect, er werd ons als wijntip een smaakvolle Italiaanse Corsini Bianco voorgesteld. Ik had een caprese salade , die was lekker fris. Als hoofdgerecht een risotto met truffel en een gepocheerd ei. Al met al heerlijk gegeten voor een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! Aanrader!
Bensara .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Heerlijk gegeten zeker prijs kwaliteit gegaan voor het dag menu steak tartaar met krokante Ansjovis en truffel daarna winterstoof met postelein en aardappel gnocchi extra kaas plankje besteld en mooi dessert crème brulde van bitterkoekjes en grapefruits sorbet simpele maar mooi wijnkaart spontane leuke bediening .
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Na een dagje Apenheul hier neer gestreken met 8 personen. We hadden in principe niet gereserveerd (dit deden wij vanuit de auto onderweg erheen) en ondanks dat het restaurant gedeelte al helemaal vol zat, werd ons een plaats aangeboden in het bijbehorende café gedeelte. Dit is een erg sfeervol bruin café, eigenlijk gezelliger dan La Galera zelf. Vooraf kregen wij overheerlijke kleine warme broodjes met kruidenboter, waarvan we al heel snel een 2e portie bestelden. Na de, snel gebrachte drankjes, bestelde wij allen onze pizza's en deze arriveerde ondanks de behoorlijke drukte (ook met afhalen) bijzonder snel. Ze waren stuk voor stuk ontzettend lekker! Ook de bij mijn pizza behorende Bolognesesaus was voortreffelijk. We komen zeker snel weer even een pizza eten! Enige minpunt is dat ze nogal kort geopend zijn....Maar dat maakt de snelheid meer dan goed!
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met twee personen gegeten. Wij zaten binnen maar er is ook mogelijkheid buiten te eten, op een groot, en gisteren zonnig, terras. Gezien de drukte binnen en buiten was ik bang een lange avond tegemoet te gaan, maar dat viel gelukkig mee. De bediening is vrij vlot en reageert adequaat als je om aandacht vraagt.
De inrichting is niet bijzonder maar ook niet storend.
Menukaart met diverse antipasti zag er aantrekkelijk uit, wij aten carpaccio en vitello tonato die beide goed van smaak waren. Vervolgens als primi kozen wij voor een kleine portie risotto met krab en spaghetti met kippendijen. Voortreffelijk van smaak. Als secondi beiden de flank steak met dragonaioli en arisjoksalade; een mooi gerecht met heelijke smaken. Goed gegrild smakelijk vlees. De wijnkaart heeft enkel Italiaanse wijn, maar daar zit voldoende keuze in.
Voor een nagerecht hadden we geen ruimte meer. Goed adres, prijs/kwaliteit prima.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Wij komen hier geregeld. Een wereld tent om ,een snelle hap of voor een gezellig diner. Prijs / kwaliteit is een heel groot pluspunt. eten is goed , wijnen zijn lekker en het bier blijft verrassend.Een aanrader is de ossenhaas puntjes met pesto en pasta.
Bert J.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Met het eten bij La Galera is niets mis. Ik heb hier meerdere keren gegeten en heb eigenlijk niks te klagen gehad. Leuke voor- en hoofdgerechten met een aardige prijs/kwaliteit verhouding. Over de nagerechten ben ik minder te spreken. Die zal ik een volgende keer niet meer bestellen. De laatste keer had ik een dessert van het menu, met daarbij een smakeloze pudding/bavoirois De service is erg goed, je hoeft nooit lang te wachten. Het decor is eenvoudig, maar dat stoort niet. Er hangt een prima sfeer!
Roos12345 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Heerlijk gegeten in de mooie sfeervolle tuin. Genoeg keuze. De pizza was erg lekker en krokant.
Bediening was goed op deze drukke avond. Reserveren was wel nodig.
Toen het donker werd was het wel erg donker in de tuin, wat meer licht was wel fijn geweest, we konden de kaart zonder hulp van een extra lampje niet meer lezen.
Frieda G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Op aanraden van een vriendin naar La Galera gegaan. Eenvoudige inrichting, maar leuk. Uitzicht op de vijver. Bediening zeer attent. We namen de antipasti, aangepast voor drie personen. Heerlijke hapjes, leuk gevarieerd. Hoofd kozen we voor een calzone met shoarma. Heeeel erg veel ;-) Pasta met o.a. kippendijen. Heerlijk bereid. En een van ons nam sliptong, helaas een beetje droog. De catch van yesterday zullen we maar zeggen. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Wijn, deze keer gewoon de huiswijn genomen, uitstekend. Hier komen we zeker terug.
De-Gastronoom ..
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Al een paar keer wezen eten door het jaar heen en nog nooit teleurgesteld. Een pizzeria Plus! Naast een keur aan pizza's die in grote en samenstelling ook nog eens zijn aan te passen ook lekkere pasta gerechten. Zelf afgelopen keer de spaghetti met kippendijtjes gegeten. Altijd goed. Bediening nooit moeilijk maar niet over de top. Prima voor deze tent.
1251 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
La galera is een voortreffelijk restaurant waar met passie wordt gekookt. Op onze vaartochtjes over het IJsselmeer doen wij Edam al vele jaren aan om bij Chef Eva van Straten te kunnen gaan smullen. De creatieve gerechten zijn met verse ingrediënten en met raffinement bereid en dat is te
proeven. Bovendien heerlijke huiswijnen. Chapeau! Een aanrader, maar wel tevoren reserveren want het is vaak erg druk!
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Ik heb een tijd in Edam gewoond en heb meerdere malen bij La Galera gegeten! De carpaccio is vers, heeft de goede temperatuur (niet koud en waterig alsof het net uit de vriezer komt) en heeft een heerlijke, huisgemaakte pesto mayonaise eroverheen. Ook bestel ik daar altijd de tagliatelle met gorgonzolasaus en ossenhaaspuntjes! Misschien saai dat ik nooit wat anders bestel, maar hij is zo lekker! La Galera heeft een mooi, strak, maar sfeervol interieur en de bediening is altijd vriendelijk en vlot! Zomers kan je er ook heerlijk in de achtertuin zitten! Ik denk dat ik er maar gauw weer ga eten!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Aardig restaurant. Naast de pizza's hebben ze hier ook aparte gerechten. Vooraf lekker brood op tafel, maar helaas met kruidenboter uit de jaren 70, dat kan beter. De kwartelpaté vooraf was wat koud en hard, maar redelijk. Ook een mooi bord vissoep vooraf. De pappardelle met gekonfijte eend was lekker, maar eigenlijk teveel eend naar mijn smaak. De calzone was standaard. Het meisje in de bediening was aardig en vlot. Plus: karaf water van het huis. Prijs kwaliteit is ok.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
We stapten de verkeerde deur in, het naastgelegen café De Gevangenpoort... maar via een tussendeur kwamen we in het eigenlijke restaurant. Omdat de toiletten gedeeld worden met het café, is het wel steeds erg lawaaiig als die tussendeur open gaat.
Over het eten niets dan goeds: vooraf gnocchi met geitenkaas, bieslook en zwarte peper en de (klassieke) carpaccio. Mooie, kleine porties, precies wat je van een voorgerecht verwacht. Verder durven ze best wat verder te gaan dan de klassieke Italiaanse keuken, ik zag veel wild & gevogelte, (hazel)noten en paddestoelen op de kaart, echte mooie winterproducten, die de standaard pazza's & pasta's te boven gaan.
Als hoofdgerecht hadden we: ravioli gevuld met morilles, crêpes, boleten en ricotta, gesmoord in boter met parmezaan en spaghetti met knoflook, olijfolie, rode pepers, kippendijen, rozemarijn, geroosterde tomaat en parmezaan (ook hier net weer iets meer dan de klassieke "aglio & olio"), de stukjes kip maakten het meer een volledige maaltijd...
En als dessert een stukje limoen-mascarponetaart met een glaasje dessertwijn uit Friuli. Ook de wijn (ik dronk alleen de witte huiswijn, dus van de rest kan ik niets zeggen) was prima.
Al met al heel wat meer dan ik zou verwachten van een restaurant naast het café.
De bediening was vriendelijk.
Sas C.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
opzich is het eten lekker, maar laat het bij een hoofdgerecht. De desserts zijn erg klein en de prijs die ze rekening is niet reëel. We hebben het personeel hierop gewezen, maar er werd niet professioneel op gereageerd. Erg jammer, anders waren we misschien terug gekomen..
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Als pizzeria misschien OK, maar als Italiaans restaurant schieten ze te kort. Biefstuk van de flank besteld, kwaliteit was redelijk, maar werd zonder saus geserveerd. Met alleen als toevoeging een schaaltje sla en patat, is dit gerecht te matig voor de prijs die er voor gevraagd wordt.