La Forchetta

Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Danielle Z.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zondagavond als stel gegeten. We waren de laatste in het restaurant maar werden zeker niet weg gekeken. Vrolijke en snelle bediening. Prijs aan de hoge kant maar wel in verhouding met kwaliteit en hoeveelheid. We hebben heerlijk gegeten en komen hier zeker terug. Grote verbetering ten opzichte van de vorige eigenaren/ inrichting. Echte aanwinst in Oosterhout.
M O.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdagavond hier met z'n drieën gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en op de tafel stonden al lekkere versgebakken broodjes en olie&balsamico. We kozen alle drie voor het verrassingsmenu vis en daar hebben we geen spijt van gehad: lekkere gerechten, eenvoudig op smaak gebracht maar daardoor proefde je de verse ingrediënten extra goed. Bij het dessert kregen we ook nog allemaal een stukje tiramisu en een glaasje limoncello crème na. Al met al heerlijk gegeten en gastvrij bedient.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Een geweldige avond gehad!
We hebben ons werkelijk in Italië gewaand.

Een echte hartelijke ontvangst en heerlijk eten. Gewoonweg super!

Ter info: Het etentje was een cadeau voor mijn moeder die in een rolstoel zit. Het restaurant is rolstoelvriendelijk (wel altijd vooraf reserveren).

Wij komen zeker terug :-)

Grazie e ciao!
HHhh .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Zonder verwachtingen kwamen wij hier met onze tienerkinderen binnen voor een snelle pizza. Echter... bij het zien van het fantastische menu besloten wij voor 3-gangen te gaan en dan ook maar meteen een speciaal flesje wijn erbij te bestellen. Carpe diem! We vonden een mooi plekje voor het raam waar je luxe en warmte samen voelde smelten.

Het werd een gezellige avond met eten waarbij je zag en proefde dat de lat hoog lag m.b.t. afkomst en kwaliteit van de producten. De tijd/moeite die in de bereiding was gestoken voor op het oog simpele gerechten werd door ons zeer gewaardeerd. Zo hoort Italiaans eten te smaken! De prijs-/kwaliteitverhouding vonden wij meer dan goed.
De bediening was zeer vriendelijk en wist alles goed uit te leggen over het eten.

Eén ingrediënt kwam in alle gerechten voor; passie! en laten wij daar nu net dol op zijn...

Het is zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben, we zijn blij dat we dit pareltje in Oosterhout ontdekt hebben.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Mooi plekje om na een paar uur winkelen op het terras een hapje te eten. Wij waren wat vroeg waardoor de gehele brigade binnen nog aan tafel zat te eten. Dat was geen probleem. Wij werden uitgenodigd om alvast buiten te gaan zitten en we kregen meteen een drankje.
We namen als voorgerecht de proeverij. We kregen uitgebreide uitleg over wat er allemaal op de etagere lag. Kleine hapjes, genoeg om nog meer trek te krijgen.
Bij het hoofdgerecht koos ik voor het dag recept dat bestond uit traditionele tortellini met salieboter. Ze hadden net een bite van buiten en waren heerlijk mals. Mijn partner ging voor de spaghetti met vis. Was een plaatje op het bord en ook voor de tong. De desserts vielen ons een beetje tegen. Duidelijk vooraf bereid en machtig. Ik de tiramisu met limoncello en mijn partner de ricotta met vers? fruit. Bediening was zeer vriendelijk en attend. Door de drukte duurde het bestellen van de drank soms wat langer. Over de wijnkaart durf ik niets te zeggen omdat wij, lekker hangend op het terras het hebben gehouden bij een paar koude biertjes.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wij hebben hier een mooie avond gehad. Een mooi voorgerecht met zalm, een heerlijke pizza tonno voor mijn vrouw en een botermalse ossobuco. Heerlijk. Mooie Italiaanse wijnen en een lekker dessert, tiramisu. Een mooi Italiaans restaurant waar we op een fijn terras hebben gegeten met vriendelijke adequate bediening.
Evalien123 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren hebben we hier met ons gezin gegeten en dat was eens maar nooit meer. Het eten was ronduit slecht en duur. Ik had zelf een pizza besteld maar ze hadden beter 'een warme bodem met koude salade' op de menukaart kunnen zetten. Het was een opgewarmde bodem (volgens mij kant en klaar) met daarop koude rucola, mozarella en tomaat die rechtstreeks uit de koelkast kwamen (niet mee verwarmd). Er zat niet eens tomatensaus op dus het was erg droog. Zelfs nadat ik had gevraagd of ze de pizza even op wilden warmen, smaakte het nog niet. Mijn broertje had een pizza vol met tomatensaus en een paar stukjes vis en verder niks. De vis van mijn vader was ook niet speciaal; gewoon gebakken vis. Voor het geld dat je hier betaald kun je elders veel beter eten.
Er liep ontzettend veel bediening rond en het speciale menu van de dag is door bijna drie personen uitgelegd, terwijl we geen interesse hadden. De aankleding was wel aardig maar niet speciaal. De houten stoetjes zijn niet geschikt om lang op te zitten, maar dat is ook niet nodig; binnen driekwartier stonden we weer buiten. Ons advies: zoek een ander restaurant.
Jaw46 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het was mooi weer dus gegeten op het terras. De inrichting van La Forchetta hebben wij niet gezien. Het eten was goed en lekker maar de prijzen lagen o.i. te hoog.
De gezellige avond werd bedorven door de rekening. De gerechten werden apart afgerekend i.p.v. het menu waarom wij gevraagd hadden. De reden bleef onduidelijk. Er stond op het menu en de website niets over vermeld en het werd ons vooraf niet medegedeeld. De rekening bedroeg € 128,00 i.p.v. € 97,00. Ne enige discussie werd op een papiertje het bedrag van € 103,00 geschreven. € 6,00 werd ingehouden als supplement bij ons voorgerecht.
PietSt .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Twee keer in korte tijd gegeten bij La Forchetta in Oosterhout. Beide keren heb ik daar een heerlijke pizza gegeten hoe een pizza moet zijn. Lekker krokante bodem en goede en lekkere ingrediënten. Ik schrijf deze recentie over de tweede keer dat we daar hebben gegeten in een week tijd. De ontvangst is uiterst vriendelijk in de pizzeria waar de jaren geleden hebben gegeten toen het nog La Grotta heette. Het interieur is sober maar duidelijk mooier en beter dan voorheen. Het voorgerecht delen we samen en was een lekkere pizza fritta (in olie gebakken dubbelgevouwen pizza gevuld met ricotta en gemalen salami). Erg lekker. De pizza's die we gelegen hebben waren stuk voor stuk erg lekker, zoals een pizza moet zijn. De bediening is vriendelijk en attent. Kortom, wil je een goede pizza, ga naar La Forchetta. Daarnaast zijn er nog vele andere gerechten, maar die hebben we nog niet geprobeerd.
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Woensdag hier heerlijk gegeten! Ook de kinderen vonden het super! Leuke bediening en erg vriendelijk. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Fred J.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten! Na een allerhartelijkste ontvangst door de gastheer (buona sera????) kregen we een plaatsje en uitleg over de gerechten. Het eten was zó lekker, je proeft de liefde waarmee gekookt wordt. Inderdaad is de ruimte wat hol waardoor geanimeerde gesprekken luid kunnen overkomen maar wij voelden ons thuis alsof we in Italië waren. Wij komen zéker terug. Aanrader!
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen week gegeten bij het nieuwe restaurant la Forchetta. waar voorheen la Grotta zat is nu een nieuw Italiaans restaurant. De aankleding doet vermoeden dat dit niet meer de pizzeria is die het was. Het is strak maar smaakvol ingericht.
Na een wat onhandige ontvangst (heeft u wel gereserveerd? In een vrijwel lege zaak op dat moment een wat vreemde vraag, die sommige gasten aan het lachen bracht). De kaart was beperkt maar hoeft geen nadeel te zijn. De prijsaanduidingen waren wat onhandig voorgerechten tussen 10 en 15, hoofdgerechten tussen 15 en 20 zonder dat duidelijk was welke prijs voor welk gerecht gold. De broodjes vooraf leken niet vers maar olie en balsamico werden mooi gemixt aan tafel. Vragen over de wijn konden niet beantwoord worden en de bediening leek nog erg onervaren met inschenken (fles met beide handen vast, ene glas vol, andere halfvol). We kozen voor een pasta en een pizza. Redelijk goed van smaak maar niet spannend en prijs-kwaliteitverhouding scheef (te duur voor te gewoon).
De gastvrouw/eigenaresse? had het enorm druk met bekende klanten en was nogal luidruchtig van de ene tafel naar de andere aan het lopen zonder acht te slaan op andere gasten. Toen we eindelijk in beeld waren vroegen we om de dessertkaart die na een herinnering na een kwartier kwam. Vervolgens hebben we een half uur geprobeerd een bestelling te doen waarbij steeds langs ons heen werd gekeken. De gastvrouw bleef druk met de voor haar bekende gasten en de rest van de bediening hing rond de bar/kassa zonder oog voor de rest van de zaak. We besloten te gaan betalen en het dessert niet af te wachten. Toen mijn tafelgenoot dit deed en de gastvrouw na 45 min kwam vragen of we nog iets nodig hadden gaf ik aan dat we zo lang hadden moeten wachten dat we er helaas vanaf zagen. Haar reactie was "OK" waarna zij zich haastte richting kassa waar ze ons afrekende. Na pogingen om meer dan het verschuldigde bedrag los te krijgen (nadat haar toch al een hint was gegeven dat we wat waren teleur gesteld) betaalden we en kochten een heerlijk ijsje bij de ijswinkel op de markt. Helaas geen tweede keer voor ons.