La Forchetta

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Boris D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wil je een keer echt(!) italiaans eten dan ben je bij La Forchetta aan het juiste adres. Verse pasta's, "simpel" opgezet met een zeer authentieke treffende smaak zoals ik het nog niet eerder heb geproeft. Een zeer goede kwaliteit voor weinig geld. De eigenaren, een jong stel, hebben een gezonde en frisse blik over hun concept en dat proef je!
De lokatie is wellicht niet helemaal op z'n plek maar als je eenmaal zit en je krijgt al het lekkers voorgeschoteld dan vergeet je de lokatie en geniet je alleen nog maar. Wil je eens iets anders dan de standaard hawai pizza of spagetti bolognese dan is het een must om La forchetta te bezoeken.

Margarita L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gisteren hebben we hier voor het eerst gegeten wat een fijn restaurant! Je voelt je meer dan welkom de sfeer is goed en het eten echt heerlijk! Wij hebben van het begin tot het eind genoten mij complimenten aan de gastheer en gastvrouw ik heb zelf een lactose intolerantie maar dat hebben ze echt super opgelost zodat ook ik kon genieten van de heerlijke gerechten. Echt een aanrader!!! Wij komen zeker een keer terug.
Briozeiler .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een geweldig lekker eten! Pizza zoals die bedoeld is. Mooie ingredienten die op de juiste manier worden gebruikt. Alles vers, en dat proef je. Zonder meer de beste Italiaan in de regio. Zeer vriendelijke en betrokken eigenaar.
Alexandra F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vanavond voor het eerst bij La Forchetta gegeten en dat was zéker niet voor het laatst; wat hebben we hier fantastisch goed gegeten. We besloten rustig te beginnen met een mandje brood en kruidenboter en konden daarbij kiezen uit stokbrood of zelfgemaakte foccacia. We kozen voor het laatste en kregen daar geen spijt van; heerlijk knapperig en goed gekruid brood, wellicht de beste foccacia die ik ooit gegeten heb. De zelfgemaakte kruidenboter bleek niet eens echt nodig.

Als hoofdgerecht at ik penne met pittig gekruide kip in een pesto-roomsaus, terwijl mijn man en zoon beide een pizza namen. Mijn pasta was werkelijk perfect al dente gekookt en de hoeveelheid saus was precies goed. Het gerecht moet echt zo uit de pan gekomen zijn, want het was nog gloeiend heet.

Ook de beide pizza's (salami en eentje met kerstomaatjes, basilicum, pesto en buffelmozzarella) vielen bijzonder goed in de smaak. Dun, met randen die zó knapperig waren, dat ze kraakten bij iedere hap.

Als toetjes hadden we panna cotta en cannolo siciliano, waar met name die laatste een dessert bleek te zijn om voor terug te willen komen. Of je voorgerecht te skippen, zodat je maar een toetje kunt eten.

De service was ook echt fantastisch; vriendelijke mensen die alle tijd voor ons namen en meerdere malen naar onze tafel kwamen om te checken of alles nog steeds naar wens was. Zij waren overduidelijk trots op hun zaak en op de gerechten die ze ons voorschotelden.

Onze avond in La Forchetta was een groot genoegen. Aanrader.
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisteravond voor het eerst gegeten in La Forchetta, en de eerste keer was zeker niet de laatste keer. Vooraf een tris van bruschetta (met funghi, gorgonzola en pomodori), goed bereid, lekker van smaak en mooi gepresenteerd. Daarna Filetto a la griglia, goed gegrild vlees, echt medium zoals verzocht en geserveerd op een bord met een warmhoudplaat zodat de filetto niet snel koud wordt. Als dolce panna cotta, zo groot kende ik het nog niet, goed gemaakt, alleen de saus met amerene was heel erg zoet, maar dat kan ook persoonlijk zijn. Bediening door een vakkundige en attente dame. Deze Silianen gaan het maken in Krommenie let maar op !
RobertHuijsman .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gisteravond voor het eerst met ons gezelschap gegeten bij dit voor ons nieuwe restaurant. Ben zeer positief over dit restaurant, echt een culinaire aanwinst binnen Zaanstad. Wat ik bij het uit eten gaan belangrijk vind, is dat het hele pakket klopt. Niet alleen het eten moet goed zijn, maar ook het enthousiasme van het team, met daarbij persoonlijke aandacht. En dat alles in een prettig decor. Samengevat kan ik het stellen dat dit restaurant in alle opzichten aan deze criteria voldoet. De kaart is gebaseerd op de Siciliaanse keuken. Na een warm ontvangst door de chef kok kreeg ons gezelschap vooraf van de zaak diverse soorten Bruschetta. Erg lekker en ook op eigen gemaakt brood. Als voorgerecht kan ik ovg de Siciliaanse proeverij aanbevelen. Deze was heel lekker. Ook de hoofdgerechten (pizza's, gegrild vlees, zwaardvis) waren van erg goede kwaliteit. Als dessert was mn de huisgemaakte panna cotta erg lekker. Na afloop kwam de eigenaar nog bij onze tafel langs en kregen we nog van het huis limoencello en cappuccino. Al met een restaurant met potentie en wij komen zeker nog een keer.
Joan V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst gegeten bij La Forchetta, Wilde dit nieuwe restaurant altijd al een keer proberen, want hoorde er een aantal mensen over. Het restaurant zat lekker vol En was super gezellig. Alles smaakte fantastisch goede pure smaken en alles vers dat proef je! Eindelijk een restaurant die weet waar ze me bezig zijn, dat kwaliteit voorop mag staan doen ze goed! Dit restaurant verdient nog vele jaren. Zeker een aanrader!