Over restaurant La Forca

Passie uit Italië

Chef Giuseppe Comes laat je graag kennismaken met al het lekkers uit zijn geboorteland Italië. Hij serveert traditionele gerechten die worden vergezeld door niet-alledaagse wijnen. Neem de tijd en laat het allemaal over je heen komen, het enige wat jij hoeft te doen is genieten.

Glas champagne

Maandag 17:30 - 23:00
Dinsdag t/m zondag

Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Blijf bij de basics. Gewoon anti pasti en ravioli bestellen met glas wijn. Dat is hier lekker. Andere gerechten weinig boeiend. Wat zij trouwens op menu chocolade mousse noemen is amaretto taart met ijs.... Ook 1 item van anti pasti bittere sla met rook-kaas beviel ons niet: zag er verbrand uit, structuur was taai en smaak niet te pruimen
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Braaf werd ik ontvangen en mijn jas aangenomen. Een ober die graag in het Amstel Hotel had gewerkt kon niet wachten met mij een drankje aanbieden, maar ik wachtte eerst op mijn tafelgast. Met een ons aangeraden glas prosecco op tafel werden wij als eerste verrast met een uitzonderlijk kleine bruschetta. Ken je die rare half-ronde toastjes die je onmogelijk kunt eten zonder dat ze in je hand desintegreren? Daar zat een flets tomaatje op. Een bruschetta.
Na lang beraadslagen besloten we af te trappen met een selectie antipasti, allemaal geserveerd op kleine bordjes, met een uitgebreide (en, voor iedereen die ooit wel eens naar de supermarkt is geweest, volstrekt overbodige) uitleg van de overenthousiaste ober, Een caprese van mozzarella, tomaat en ‘verse basilicum’. Ja, allicht. Melanzane parmigiana, die wel erg lekker op smaak was. Een vitello tonato met een druppeltje tonijnmayonaise (huilen), zonder veel smaak. Bresaola ‘op carpaccio-wijze gesneden’ met parmigiano en een soort dressing. De bresaola was absoluut niet op carpaccio-wijze gesneden; daarvoor was ‘ie veel te dik. Maar we deden niet moeilijk. Erger was de lage temperatuur en de taaiheid van het vlees. Radicchio en scamorza, altijd goed. Meloen met ‘prosciutto di Parma’ (de oer-Hollandse ober die alles op z’n geaffecteerd Hollands Italiaans uitsprak werkte intens op mijn zenuwen). Dramatisch. Meloen die bijzonder uit het seizoen smaakt, om nog maar niet te spreken over parmaham die je beter bij Albert Heijn kan krijgen. De gehele stad Parma weent. De ober komt nog een glaasje wijn inschenken met een ingestudeerd tekstje over een bouquet van gestoofde pruimen en kindertranen, of zoiets, zonder ons verder aan te kijken of echt interesse te veinzen.
Dan, een gedeelde primo: risotto alla milanese. Je kent het wel, de risotto op z’n Milanees die je bij één van de bekendste Italiaanse gerechten eet; Ossobuco alla Milanese (gestoofde kalfsschenkel). De risotto werd nog op z’n La Forca aangemaakt met wat vers geraspte zwarte truffel en er werd nog extra parmigiano overheen geraspt. Van allebei een beetje veel. De risotto was niet lekker. De smaak was interessant door de truffel en de kalfsmerg, of interessant, eigenlijk ontzettend muf. De risotto zelf was enorm overgaar, waardoor uiteindelijk het bord gevuld was met een muffe papperige substantie. ‘De beste Italiaan’.
Toen! De ossobuco voor mij. De hoop van de avond. Laat deze dan goed zijn. Ik nam een hap, dacht er iets van, besloot mijn tafelgast te laten proeven om te kijken wat het eerste was wat ze zou zeggen. ‘Oma’s groentesoep’, sprak ze. Precies wat ik dacht. Een walgelijke soepgroenten-smaak, met natte wortel, bleekselderij en een absoluut niet geslaagde smaak. Het vlees was goed gaar, maar werd beledigd door de saus. Er was een hint van tomaat, maar de saus leek aangelengd van een week geleden. Ik kreeg het oprecht bijna niet weg. De tagliata van tegenover mij was wel erg lekker.
De moed zonk me in de schoenen. Het beste Italiaanse restaurant van Haarlem serveert eten wat alle termen die op Iens gestrooid worden (’echt Italiaans’, ‘fantastisch op smaak’, ‘zoals in Italië’) op geen enkele manier waarmaakt. De smaken zijn verkeerd, oud, niet vers. De garing is bijna bij alles niet goed. De 140 euro die we uit moesten geven aan de maaltijd voelde oprecht als diefstal en met zo’n gevoel zou je nooit een restaurant moeten verlaten. Echt, La Forca, het is lang geleden dat ik slecht heb gegeten, maar vanavond was absoluut zo’n avond. Voor veel te veel geld.
John E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten in dit leuke Italiaanse restaurant. Het 5 gangen menu van de chef was heerlijk. Ze hebben me zelfs aan de kaas fondue gekregen terwijl ik daar niet van hou. De fondue bij La Forca was echt lekker. Daarna een anti-pasta, 6 heerlijke hapjes, mooi gemaakt en goede smaak, enige min puntje was de iets te zoete dressing op de carpacia. Er volgde een mooie tagiatella met porcini, super op smaak en gelukkig niet zo'n zware gebonden saus. Als hoofdgerecht hadden we een lekker gevuld kwarteltje, ook dit vogeltje was perfect bereid en werd begeleid door een aardappel pompoen taartje, een gesmoord rood uitje en een sappig sausje met druifjes. Als dessert een lekker chocolade fondant met een bolletje sorbet ijs. Heerlijk. De koffie was helaas het minste van de avond, die is niet lekker.

Wij komen zeker nog eens terug, lekker en gezellig!
Olav L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk. Verstand van zaken/koken. Geen pizza's :) maar echte kookkunst. Goeie uitleg bij het eten, zoals je van een gepassioneerde Italiaan mag verwachten/hopen. Prijs/kwaliteit is goed. Inrichting zou wat mij btreft nog iets meer in lijn gebracht mogen worden met de hoge kwaliteit van de gerechten. La Forca staat in mijn lijstje van Haarlemse favorieten.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk eten en fijne bediening.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Mooie locatie en echt het Italie gevoel. Bediening is erg vriendelijk en schenkt goede wijnen. De kaart is overzichtelijk met heerlijke gerechten. De buratta is heerlijk!. Al met al een aanrader.
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Zeer professionele en kundige bediening, kakelverse en kwalitatieve producten (wat je zeker terugproeft in de excellente smaak), moderne Italiaanse gerechten, hemels lekkere wijnen.
Ergo: een echte Italiaanse avond uit in het Haarlemsche! Prima prima prima! Grazie grazie grazie!
P.S. Gaandeweg de avond werd het ontzettend druk maar de bediening bleef uiterst scherp en vriendelijk, hoe doen ze dat toch?! :)
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Op zich leuk tentje, gezellig binnen, goed ontvangen, vriendelijk personeel. Wijn érg lekker, verrassend. Amuse vooraf was lekker. Voor- en hoofdgerecht vond ik daarentegen wat tegenvallen. Gegrilde oesterzwammen waren bedolven onder veel te veel parmezaanse kaas en ik vond het net iets te vet. Hoofdgerecht tagliatelle met gamba's die te ver doorgebakken waren (en dan worden ze zo vies blubberig). De smaak van de pasta vond ik ook niet echt denderend, uiteindelijk halverwege gestopt. Erg jammer! Zou het op zich nog wel eens een kans willen geven omdat de rest wel goed was.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Zonder twijfel het beste Italiaanse restaurant van Haarlem e.o.. Na het zeer prettige en hartelijke ontvangst schoven we aan voor een mooi
4-gangen menu. De anti-pasta schotel die we kregen voorgeschoteld bevatte onder andere een mooie langoustine, zongedroogde tomaatjes met een heerlijke burrata, vitello tonnato en carpaccio.
Het volgende gerecht was een fantastische risotto met paddestoeltjes en verse truffel. Het hoofdgerecht was een heerlijke pulpo; niet in schijfjes zoals je het meestal krijgt maar echte mooie octopus-tentakels ,heerlijk mals met een mooie saus kikkererwten en polenta.
Afsluitend Oma's taart (de italiaanse versie, top! Te lang geleden dat we hier waren maar we gaan zeker snel terugkomen.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Wat een cadeautje om hier eens te lunchen! Hoewel zeer rustig, maakte dit voor de sfeer niet uit. Ten eerste was ik met zeer aangenaam gezelschap, ten tweede is de bediening zeer fijn, professioneel, en door de ronde tafel aan het raam tenslotte waren we niet gericht op binnen, maar op elkaar en buiten.
De ossobuco Milanese was perfect! De gegrilde octopus, zag er prachtig uit en mooi van smaak. De rolletjes van ezel zijn aan te raden, hadden wij nog nooit geproefd. De voorgestelde open wijnen zijn goed! Lunchen is hier dus ook leuk, als je goed, puur en echt lekker wilt eten.
Ludovicus S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Aardige bediening, beetje opdringerig.,gedateerde inriching en beetje te warm en benauwd. Antipasti goed verzorgd en goed van smaak. Gevulde pasta prima en lekker. Hoofdgerecht rode mul te veel zout en ezelvlees erg droog. Flesjes van desert flauw en weinig smaak. Vruchtensappen heerlijk.
Cd.nugteren .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Erg lekker eten. Alles met veel zorg gemaakt en opgediend
Eveneens een top bediening, die heel veel kennis van zaken heeft
We komen hier zeker nog eens terug
Lisakroon .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met mijn man sinds lange tijd weer eens gegeten bij ons favoriete restaurant in Haarlem. En zoals altijd een heerlijke avond uit met lekker eten en goede wijn. Het is geen goedkoop restaurant maar de kwaliteit is het meer dan waard. De echt Italiaanse gerechten zijn een feest! Wel vonden wij de ober soms iets te aanwezig en erg snel met onze glazen vullen. Hij doet zijn werk met passie en bevlogenheid dat is ons heel duidelijk, wij vonden het een aantal keer wat storen in ons gesprek.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
La Forca is een traditioneel Italiaans restaurant (zoals ze zelf op de kaart aangeven: geen pizza's) met een enthousiaste Italiaanse gastheer die duidelijk plezier heeft in zijn werk. De inrichting is wat donker en mag wellicht wel een beetje gemoderniseerd worden, maar dat is een kwestie van smaak. We nemen een burrata vooraf, niet gerookt zoals op de kaart stond aangegeven, met zalm en groene asperges. Prima voorgerecht! Het hoofdgerecht (filetto met een lekker stukje ganzenlever erbovenop) is ook goed, maar had iets malser gemogen. De spumone (citroensorbetijs met prosecco) tilt de avond weer wat omhoog: heerlijk fris en niet te alcoholisch. Alles bij elkaar een prima avond.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad bij dit gezellige ,sfeervolle restaurant.
Onze ober heeft de hele avond ,met een glimlach op zijn gezicht , verteld wat er geserveerd werd en met de bijpassende wijnen .
Het 4 gangen menu was voor ons voldoende. het was heel afwisselend.Je kon proefen dat er gewerkt wordt met verse produkten, alles smaakte heerlijk.
Kortom een aanrader voor een ieder die eens geen pizza wil eten !
Jalinkjessica B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag 16 juli hier gegeten met mijn vader en 2 zussen. Het eten kwam vrij laat, we kregen wel een extra amuse. Het eten daarin tegen was erg lekker. De bediening was een vrouwelijke serveerster, helaas lette zij niet goed op. We probeerden drinken te bestellen, maar blijkbaar had ze niet het inzicht om te zien dat we meerdere malen haar aandacht probeerden te trekken.

Helaas eindigde de avond vreselijk. Bij het raam zaten er een aantal gasten die zich niet wisten te gedragen. Broeken werden omlaag gedaan, innige contacten aan de tafel en noem maar op. Toen wij eenmaal vriendelijk vroegen of ze misschien dit wilden laten, werd dit niet goed ontvangen. Ze werden boos en beledigden ons.

Nu probeerde de serveerster nog wel te helpen, zij vroeg de gasten rustiger te doen en dat het niet geaccepteerd kon worden. Wij werden naar een ander tafeltje gebracht. Uiteraard meteen afgerekend, want niemand voelde zich meer op hun gemak.

Jammer dat de serveerster niet gesteund werd door haar collega's. Nog erger dat wij het restaurant hebben moeten verlaten en niet zij.

La forca, nogmaals we voelden ons enorm vernederd en vind dat jullie op zijn minst ons beter had kunnen steunen. Jammer voor de koks want het eten was heerlijk.
Goedendag mevrouw/meneer Jalink,

Allereerst onze welgemeende excuses voor dit voorval. Ons personeel heeft geprobeerd nog naar de andere gasten toe om er naar andere gasten niets van te laten merken, maar helaas was dit niet meer mogelijk. De tafels om u heen hadden net als u ook iets aangeboden gekregen voor de overlast door deze gasten. Helaas kunnen wij bij het reserveren niet zien wat voor soort gasten het zijn. (meer als het gasten van 50+ zijn) wij hebben u aan een andere tafel laten plaats nemen maar helaas was dit al te laat. Ook voor ons bedrijf brengt dit een slechte naam met zich mee en wij vinden dit voorval ook betreurenswaardig. Buiten het feit dat onze avond ook verpest is heeft het ook financiele schade. Ik ben de eigenaar en was op dat moment druk aan het koken, maar ik heb na uw vertrek met deze gasten gesproken en met het personeel gesproken en deze gasten vervolgens uit mijn restaurant verwijdert. Ons personeel heeft geprobeerd de andere gasten een onbezorgde avond te geven . Door dit gebeuren zijn wij ook niet blij. Wij steunen onze gasten altijd, maar zoals u zelf merkte waren dit extreme gasten. En zijn bij LA Forca niet meer welkom.

Met vriendelijke groeten,
Team La Forca
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten, 4 gangen en top bediening. Absolute aanrader! Geen doorsnee Italiaan, waant je een beetje in Italië. Goede wijn tips.
Mvantijen .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Ik heb eerder bij La Forca gegeten en vond het toen fantastisch. Helaas konden wij dat nu niet zeggen.. Er vanuit gaand dat het menu normaal 60.- zou zijn (nu aangeboden deze maand voor 36.-) Mag je iets moois verwachten. De porties zijn minimaal. De proeverij leuk maar niet interessant. Daarna een veel te zoute ravioli en hoofdgerecht op koud bord geserveerd en daardoor al koud met eten. Het dessert was goed,maar had iets meer mogen zijn. Het veel te grote boord werd meer opgeleukt door decoratie als inhoud. Klein bolletje ijs en chocolade taartje... wat trouwens heerlijk was. Mooi gemaakt chocolade cakje, de chocolade nog warm van binnen... die maakte de avond nog goed. Vriendelijke bediening. Maar eerder geschreven... plak wat schuimrubber onder de tafels... scheelt echt voor betere akoestiek