Over het restaurant La Forca

Passie uit Italië

Chef Giuseppe Comes laat je graag kennismaken met al het lekkers uit zijn geboorteland Italië. Hij serveert traditionele gerechten die worden vergezeld door niet-alledaagse wijnen. Neem de tijd en laat het allemaal over je heen komen, het enige wat jij hoeft te doen is genieten.

Glas champagne

Maandag 17:30 - 23:00
Dinsdag t/m zondag

Charmaine W.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Fantastisch restaurant met echt Italiaans eten. Personeel is zeer bevlogen en serieus in hun werk. We hebben de antipasto als voorgerecht gehad. We kregen 9 kleine gerechtjes en allemaal erg lekker. Echt een aanrader!!
Iritsia V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Jammer, hoor vaak goede verhalen maar dit was een teleurstelling. Gingen rond 19:15 aan tafel en kregen pas om 21:30 hoofdgerecht. Het was er erg warm en nadat we om die reden een tafel vroegen op een wat openere plek kreeg de bediening een attitude die niet thuis hoort in een restaurant. Toen we vroegen wat de status van ons eten was kregen we te horen dat we zelf laat hadden besteld wat niet het geval was. Anyway, in die discussie hadden we geen zin. Risotto zat geen smaak aan. Nogmaals heel jammer.
thomas S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Erg lekker gegeten, werden compleet in de watten gelegd!!!
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Super lekker gegeten gister bij La Forca. We hadden het 4-gangendiner; een aanrader! Complimenten voor de leuke bediening. Martijn bedankt voor je gastvrijheid!
jan J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Bizarre ervaring gehad afgelopen zaterdag. Ben geen zeurpiet, eigenlijk altijd begripvol en geef nooit een slechte recensie maar dit voorval kan ik niet over mijn zijde laten gaan.
Ik had om 20.30 uur gereserveerd met vrienden die speciaal hiervoor naar Haarlem waren gekomen. Kwamen daar om 20.38 uur aan, alle tafels waren bezet. Uiteraard geen probleem, dan wacht je even. La Forca heeft geen bar dus wij werden bij de keuken neergezet en dronken alvast een drankje. Na 20-30 minuten toch maar eens vragen of er al een tafel beschikbaar was.. "wij zijn ermee bezig".. Inmiddels na 21-en dus behoorlijk trek.. maar goed, wij kletsen wel door. Om 21.20, bijna 45 min later werden wij toch wel erg ongeduldig.. Op de vraag hoe het zat met onze tafel kwam het antwoord.."ja, daar hebben wij echt geen zicht op hoor!".. Wij ontploften echt... Uiteraard gingen wij het pand verlaten om ergens anders wat te gaan eten.. Gelukkig was de enige reactie van de bedrijfsleider... "ja, maar jullie waren ook te laat hoor."...Inderdaad.. wel 8 minuten.. sorry daarvoor La Forca..

2 x eerder gegeten en dat was helemaal prima, wij reserveerden daar immers niet voor niets.. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt in een restaurant en kan echt niet..
ME K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Het eten was bij de meeste personen (we waren met 6) lekker, met name de verse visgerechten van de dagkaart, die waren erg goed. Jammer vonden we het dat de saltimbocca en de risotto minder geslaagd waren. Bij de voorgerecht porties was de risotto nog te stevig, bij de hoofdgerecht portie veel te nat en niet lekker van smaak. Het restaurant heeft de hoofdgerecht portie wel keurig van de rekening gehaald. De service was goed en wijnadvies ook.
charlotte K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met veel aandacht voor speciaal dieet van onze vriendin. Vegetarisch voorgerecht was heerlijk. Hoofdgerecht (vis) wat zout maar verder ook prima!
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Fantastische avond gehad. Het vijf gangen menu is heerlijk en verrassend.
Janny K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Teleurstellend. Weinig smaak aan de gerechten, vooral de kabeljauw. We moesten veel te lang wachten op ons hoofdgerecht. We waren er om 18.45 u en kregen hoofdgerecht om 20.30 u. De fles wijn was al bijna leeg.
Prijs/kwaliteit is veel te hoog omdat je extra moet betalen voor friet en groente.
Ceciel S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Voorgerecht prima. Daarna lang gewacht op t hoofdgerecht, na 1 uur vroeg ik aan een serveerster of er iets misgegaan was. Ze zou het navragen, maar vervolgens geen antwoord. ze liep daarna wel meerdere malen langs onze tafel. vervolgens kreeg ik met moeite n andere serveerster te pakken (terwijl ze toch met zn 4en zijn in niet al te groot restaurant), zij gaf meteen aan: "oh ja dat komt er zo aan" Iedereen vd bediening is blijkbaar op de hoogte, maar niemand communiceert dit met de klant? kregen wel een drankje aangeboden voor t wachten. inmiddels (21.50 u: 1,5 u na voorgerecht), was het nuttiger geweest om ons wat brood, olijfjes oid aan te bieden. We hadden vis uit de oven besteld, dat duurt natuurlijk lang. Andere oplossing was geweest om ons bij het ontdekken van de vergeten order, een sneller gerecht te bieden. Om 22 u nog steeds nul info: toen besloten om weg te gaan. Bij de rekening kregen we niet eens excuus, er werd gewoon gedaan of er niets aan de hand was! Uiterst onprofessionele, slappe houding!
J L W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Zeer verzorgde heerlijke hapjes en steeds duidelijke uitleg over wat het was. Het wijn-arrangement was niet goedkoop, maar wel heel erg lekker en het paste uitstekend bij het lekkere eten.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
In een woord heerlijk
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Op 2e kerstdag mogen genieten van het fantastische 6-gangen kerstdiner. Warm welkom geheten en geplaatst aan een prettige ronde tafel voor 4. Na een glaasje bubbels en amuses volgde het ene geweldige gerecht na het andere. Fondue van Fontina kaas, bijzondere antipasti, risotto met truffel, enz. De borden mooi opgemaakt en begeleid door heerlijke wijnen. Prettige en vriendelijke bediening die steeds op tijd de glazen bijvulde, wachttijd tussen de gangen precies goed. Wij komen zeker terug!
Rieks O.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Vrijdag 23 december heb ik zonder te reserveren samen met mijn vriendin op aanraden van een collega een bezoek gebracht aan la Forca in Haarlem. Bij binnenkomst om 17.30 vroeg ik of we samen konden eten. Dat kon wel als we maar wel om 20.30 vertrokken waren….. Nou, dat ging wel lukken! De ober/eigenaar (?) begeleide ons naar een tafeltje vlak bij de bar tegenover het haardvuur. Direct werd door deze ober geopperd om een lekker glaasje Prosecco te nuttigen. Mijn vriendin koos echter voor een jus ‘d orange met wortelsap. Beide drankjes waren werkelijk heerlijk. Vrij snel werd een brochetta met tomaten geserveerd. Die smaakte ook prima. Er waren drie bedienden voor ons in de weer. Een jonge vrouw uit Letland die slechts twee jaar in Nederland was en twee obers. De serveerster was erg lief en attent en sprak ontzettend goed Nederlands. We vonden de bediening echter zeer onrustig en ingestudeerd; al ijsberend liepen ze door het restaurant een gordijntje recht te hangen en onze lege glazen/borden werden direct verwijderend. De serveerster werd ook door de ober/eigenaar op venijnige toon verbeterd toen ze vergat om aan te geven welk bijgerecht geserveerd werd. Als voorgerecht hadden we de Vitello Tonato en de Carpaccio. De porties waren klein en de Carpaccio was aan de taaie kant. De Vitello niet echt heel erg smaakvol, beetje waterig zelfs. Als hoofdgerecht kregen we gegrilde kalfslapjes geserveerd. Deze waren werkelijk heerlijk mals en de portie was meer dan voldoende. De gegrilde groenten waren lekker maar ook dit was helaas een te kleine hoeveelheid. De frietjes waren heerlijk van smaak door de bijzondere frituurolie die werd gebruikt. Direct na het hoofdgerecht werd de dessertkaart in mijn hand gedrukt zonder te vragen of we überhaupt een dessert wensten. Toen ik aangaf hier geen gebruik van te willen maken en naar de rekening vroeg reageerde de ober/eigenaar zichtbaar geïrriteerd. De rekening werd vlot gepresenteerd in een mapje. De ober kwam bij me staan en keek met een vragende blik welk bedrag hij wel niet aan mocht slaan. Heb toch maar fooi gegeven waar ik achteraf spijt van heb. Bij ons vertrek gunde de ober/eigenaar ons geen blik want hij vond het kenbaar belangrijker om met de rug naar ons toegekeerd ons tafeltje af te ruimen en schoon te maken. Al met al redelijk gegeten echter zonder gastvrije warmte van de bediening. De plek om te zitten is erg krap; je kunt bij je buurman zien wat hij op zijn bord heeft liggen. De per geslacht enkele WC is heel klein, je kunt je er nauwelijks in keren. Ook het personeel maakt gebruik van dit toilet waardoor ik voor vertrek ook onnodig langs moest wachten. De serveerster is een hele lieve vrouw, ik hoop dat ze niet te veel van de ober/eigenaar ter verbetering aangeleerd krijgt want daar wordt de gastvrijheid niet beter van. Voor ons geen tweede bezoek aan la Forca ben ik bang.
Dicksie J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
De service was uitstekend, het voedsel heerlijk, en de ambiance excellent!!
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
uitstekende ontvangst, wij voelden ons gast. 4 gangenmenu, uitstekend,mooie porties en leuk geserveerd.lekkere bijpassende wijn. aanrader!
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Blijf bij de basics. Gewoon anti pasti en ravioli bestellen met glas wijn. Dat is hier lekker. Andere gerechten weinig boeiend. Wat zij trouwens op menu chocolade mousse noemen is amaretto taart met ijs.... Ook 1 item van anti pasti bittere sla met rook-kaas beviel ons niet: zag er verbrand uit, structuur was taai en smaak niet te pruimen
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Braaf werd ik ontvangen en mijn jas aangenomen. Een ober die graag in het Amstel Hotel had gewerkt kon niet wachten met mij een drankje aanbieden, maar ik wachtte eerst op mijn tafelgast. Met een ons aangeraden glas prosecco op tafel werden wij als eerste verrast met een uitzonderlijk kleine bruschetta. Ken je die rare half-ronde toastjes die je onmogelijk kunt eten zonder dat ze in je hand desintegreren? Daar zat een flets tomaatje op. Een bruschetta.
Na lang beraadslagen besloten we af te trappen met een selectie antipasti, allemaal geserveerd op kleine bordjes, met een uitgebreide (en, voor iedereen die ooit wel eens naar de supermarkt is geweest, volstrekt overbodige) uitleg van de overenthousiaste ober, Een caprese van mozzarella, tomaat en ‘verse basilicum’. Ja, allicht. Melanzane parmigiana, die wel erg lekker op smaak was. Een vitello tonato met een druppeltje tonijnmayonaise (huilen), zonder veel smaak. Bresaola ‘op carpaccio-wijze gesneden’ met parmigiano en een soort dressing. De bresaola was absoluut niet op carpaccio-wijze gesneden; daarvoor was ‘ie veel te dik. Maar we deden niet moeilijk. Erger was de lage temperatuur en de taaiheid van het vlees. Radicchio en scamorza, altijd goed. Meloen met ‘prosciutto di Parma’ (de oer-Hollandse ober die alles op z’n geaffecteerd Hollands Italiaans uitsprak werkte intens op mijn zenuwen). Dramatisch. Meloen die bijzonder uit het seizoen smaakt, om nog maar niet te spreken over parmaham die je beter bij Albert Heijn kan krijgen. De gehele stad Parma weent. De ober komt nog een glaasje wijn inschenken met een ingestudeerd tekstje over een bouquet van gestoofde pruimen en kindertranen, of zoiets, zonder ons verder aan te kijken of echt interesse te veinzen.
Dan, een gedeelde primo: risotto alla milanese. Je kent het wel, de risotto op z’n Milanees die je bij één van de bekendste Italiaanse gerechten eet; Ossobuco alla Milanese (gestoofde kalfsschenkel). De risotto werd nog op z’n La Forca aangemaakt met wat vers geraspte zwarte truffel en er werd nog extra parmigiano overheen geraspt. Van allebei een beetje veel. De risotto was niet lekker. De smaak was interessant door de truffel en de kalfsmerg, of interessant, eigenlijk ontzettend muf. De risotto zelf was enorm overgaar, waardoor uiteindelijk het bord gevuld was met een muffe papperige substantie. ‘De beste Italiaan’.
Toen! De ossobuco voor mij. De hoop van de avond. Laat deze dan goed zijn. Ik nam een hap, dacht er iets van, besloot mijn tafelgast te laten proeven om te kijken wat het eerste was wat ze zou zeggen. ‘Oma’s groentesoep’, sprak ze. Precies wat ik dacht. Een walgelijke soepgroenten-smaak, met natte wortel, bleekselderij en een absoluut niet geslaagde smaak. Het vlees was goed gaar, maar werd beledigd door de saus. Er was een hint van tomaat, maar de saus leek aangelengd van een week geleden. Ik kreeg het oprecht bijna niet weg. De tagliata van tegenover mij was wel erg lekker.
De moed zonk me in de schoenen. Het beste Italiaanse restaurant van Haarlem serveert eten wat alle termen die op Iens gestrooid worden (’echt Italiaans’, ‘fantastisch op smaak’, ‘zoals in Italië’) op geen enkele manier waarmaakt. De smaken zijn verkeerd, oud, niet vers. De garing is bijna bij alles niet goed. De 140 euro die we uit moesten geven aan de maaltijd voelde oprecht als diefstal en met zo’n gevoel zou je nooit een restaurant moeten verlaten. Echt, La Forca, het is lang geleden dat ik slecht heb gegeten, maar vanavond was absoluut zo’n avond. Voor veel te veel geld.
John E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten in dit leuke Italiaanse restaurant. Het 5 gangen menu van de chef was heerlijk. Ze hebben me zelfs aan de kaas fondue gekregen terwijl ik daar niet van hou. De fondue bij La Forca was echt lekker. Daarna een anti-pasta, 6 heerlijke hapjes, mooi gemaakt en goede smaak, enige min puntje was de iets te zoete dressing op de carpacia. Er volgde een mooie tagiatella met porcini, super op smaak en gelukkig niet zo'n zware gebonden saus. Als hoofdgerecht hadden we een lekker gevuld kwarteltje, ook dit vogeltje was perfect bereid en werd begeleid door een aardappel pompoen taartje, een gesmoord rood uitje en een sappig sausje met druifjes. Als dessert een lekker chocolade fondant met een bolletje sorbet ijs. Heerlijk. De koffie was helaas het minste van de avond, die is niet lekker.

Wij komen zeker nog eens terug, lekker en gezellig!
Olav L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk. Verstand van zaken/koken. Geen pizza's :) maar echte kookkunst. Goeie uitleg bij het eten, zoals je van een gepassioneerde Italiaan mag verwachten/hopen. Prijs/kwaliteit is goed. Inrichting zou wat mij btreft nog iets meer in lijn gebracht mogen worden met de hoge kwaliteit van de gerechten. La Forca staat in mijn lijstje van Haarlemse favorieten.