La Fontanella

Decor7,1/10
Duur
VolvoV40 . Bourgondiër (4 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Na een weekend weg La Fontanella gekozen als 'afsluiter'. In het verleden lekker gegeten. We wilden naast een bier, cola en appelsap een glas kraanwater bestellen voor onze zoon (drinkt geen frisdrank o.a. wegens allergieën). Dit was niet mogelijk bij een eerste ronde bestelling. Ze wilden alleen een betaalde spa blauw serveren.
Blijkbaar is men niet doordrongen van de impact. We hebben uitsluitend pizza/pasta besteld (kwaliteit was zeker niet zoals het geweest is; erg doorsnee met weinig bijzondere aandacht) en geen tweede ronde drinken besteld en al helemaal geen nagerecht. Dit is de laatste keer dat wij hier hebben gegeten. Gelukkig doen andere restaurants het beter en zetten gewoon een karaf kraanwater op tafel met 4 glazen en rekenen hiervoor € 0,00.
Rianne V. Gastronoom (41 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Met 4 personen hier gegeten met het verrassingsmenu nr. 2.
We begonnen met een antipasti, diverse plakjes vlees en kaas met een kleine salade van kip/ kerrie, daarbij stokbrood met kruidenboter en olijven, het volgende voorgerecht was carpaccio, heerlijk mals en daarna volgde en courgettesoepje met creme fraiche.
Daarna kwam een tussengerecht 2x4 pizza stukken, met tonijn en garnalen en mosselen en pizza carbonara.
Het hoofdgerecht bestond uit vis (scampi en zalm op bedje van tagiatella in dilleroomsaus) en vlees (entrecote en varkensvlees met spinazie in roomsaus en een stoofpotje met rundvlees) met de daarbij behorende sausen en pasta's, heerlijk gekruid en gegrilde courgetteplakken.
Als afsluiting een granddessert van tiramisu, ijs, fruit en gegrilde amandelen.
We mochten ook gebruik maken van de saladebar, daar zijn we maar niet meer aan begonnen, het was heerlijk allemaal, maar heel erg veel.
Voor het verrassingsmenu moet je minimaal met 4 personen zijn en vooraf reserveren. Ondanks dat het een door de weekse avond was, waren bijna alle tafels bezet.
De zaak bestaat al heel lang en elke keer is het weer een verrassing wat de keuken nu weer heeft klaar gemaakt. Een aanrader!
Anita H. Gastronoom (39 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Tijdens onze vakantie in een plaatsje in de buurt aan 2 personen gevraagd waar te eten en beiden gaven dit restaurant als tip. Niet verkeerd, want we hebben heerlijk gegeten! De menukaart was wel heel erg uitgebreid qua pizza's, 70 verschillende keuzes. En normaal bij bijv. 15 wil ik er wel 8, nu kwam ik tot een stuk of 4 die mij aanspraken. Maar wát we kozen was heerlijk. Ook de pasta carbonara was prima.
Boeskool . Fijnproever (5 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Op een zaterdag was het al rond half 7 al redelijk druk in La Fontanella. We vinden een ronde tafel altijd erg gezellig, dus dat zat goed. De tafels staan wel vrij dicht op elkaar en door de afhalers is het een tikje onrustig in het restaurant. Bediening was wat onzeker, maar zeker niet slecht. De kaart biedt voldoende keus en het eten was lekker, maar niet erg verfijnd. De kok weet de zoutpot goed te vinden. Al met al geen slechte ervaring, maar Oldenzaal kent betere restaurants.
Jordy En Nathalie A. 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Afgelopen zondag, 18 oktober 2015, zijn wij met z'n tweetjes wezen uit eten in dit restaurant.
Het is een klein restaurantje en het was naar ons gevoel veel te druk. Met name doordat er ook klanten langskwamen die slechts hun eten kwamen afhalen, was het een heen-en-weer geloop.
Ook ons tafeltje was klein, maar niet te klein. We zaten wel dicht bij de andere gasten, maar dat was voor ons geen probleem.

Het eten was wel heel lekker. Ten minste, de lasagne met kaas, ham en saus. De pizza was aan de dunne kant en niet heel veel variatie. Best droog.

Voor de lasagne gaan wij zeker weer! Misschien smaken de andere pizza's beter!
Norbert_Snijders . Bourgondiër (4 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Geen Topper. Pasta in een te dikke saus aangemaakt, Pizza nogal stug en hard, dunne bodem en weinig variatie in opleg. (te weinig) .
Personeel niet echt enthousiast in hun werkomgeving. Veel met elkaar te kletsen terwijl gasten graag hun glaasje wijn aangevuld willen hebben.

La Fontanella is in het verleden al eens beter geweest.
Reinier L. Gastronoom (35 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
La Fontanella is gewoon een prima pizzeria. Een ruim assortiment Pizza's, en ze smaken goed. Ook de combinatie van 4 pasta's die te bestellen is voor minimaal 2 personen is heerlijk. Van De rode huiswijn was ik niet van onder de indruk: een beetje wrang. Bediening is adequaat en vriendelijk en de prijzen zijn zeer redelijk.
JanetM . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Leuk Italiaans restaurant in centrum van Oldenzaal. Vriendelijke bediening. Een kinderpizza was een 3/4 volwassen pizza (een deel was dubbelgeslagen en niet belegd..) Een kleiner formaat roept wat minder vragen op bij een 4 jarige pizzaliefhebber ;-)
Prima huiswijn en grote keuze van gerechten. Goed gegeten voor een prima prijs.
Rianne V. Gastronoom (41 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
We kwamen terug van vakantie en hadden geen zin om te koken, dus snel naar La Fontanella. We kozen voor een pizza Carbonara met een lekkere dunne bodem en een royale vulling.Vooraf stokbrood met kruidenboter en een goed glas wijn.
Bediening was vriendelijk , maar een beetje traag. Tafels simpel gedekt, maar het eten is prima qua prijs/kwaliteit .
JanHerman . Bourgondiër (4 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Gewoontjes niets bijzonders, opdringerige bediening, . Restaurant heeft een opknap buurtje gehad veel overbodige frutsels . Duurde erg lang voordat de pizza aan tafel kwam , ik kom hier niet weer
Marc O. Fijnproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Een uitstekende pizzeria in het cetrum van Oldenzaal. Ruime keuze in de menukaart. Naast de lekkere pizza's serveren ze ook heerlijke vlees en vis gerechten. Mijn favoriet is Estufado alla Veneziana, stukjes ossehaas in romige tomatensaus.

Het personeel is vriendelijk alleen soms nog wat onervaren. Dit blijkt uit het feit dat er nog wel eens wat wordt vergeten na een bestelling.

Een compliment aan de eigenaresse van het restaurant. Zij overziet het restaurant en probeert de kwaliteit te bewaken.

Al met al een goede pizzeria, waar je tegen een redelijk tarief heerlijk kunt eten.
A.H. M. Gastronoom (15 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Pizza gegeten, was uitstekend. Het prijsniveau is voor alle gerechten bijzonder vriendelijk voor de portemonnee. De inrichting is apart: voor een vrij zakelijk soort serre, achter sfeervol en daarnaast een zeer gezellige "huiskamer", meer Hollands dan Italiaans. De bediening sluit daarbij aan: rustig en attent.
Kortom: zeer aan te bevelen.
Han W. Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Goede pizza en lekker dessert. De bodem is mooi dun en precies goed. Niet te zwart, maar wel goed bruin aan de zijkant. Niet teveel kaas. Wel jammer dat het meisje niet weet wat oregano is. Dat weet ze nu wel.