La Fontanella

Verwersdijk 30 2611 NH Delft Nederland Kaart

Over het restaurant La Fontanella

Terras in de gracht

La Fontanella -De Fontein- is een Italiaans restaurant. Dit was de allereerste pizzeria van Delft met een Italiaanse eigenaar sinds 1974. Het interieur is gebleven en kun je niet missen dankzij de grote rode luifel. In één van de karakteristieke grachten ligt de terrasboot en elke maand organiseren ze Italiaanse live muziek!

Halve fles mineraalwater

6,8

Jouw recensie over het restaurant La Fontanella

John V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Zoals altijd lekker gegeten en goede bediening
Wilna S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Zeer lang wachten op de bestellingen en de onderlaag smaakte echt naar tomatenpuree uit een blikje
rob L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op 28-04-2017 gegeten bij dit restaurant,dit was in 33 jaar de allerslechtste ervaring ooit.
Allereerst een broodplank besteld en na 1 hap bleek het brood in ieder geval niet vers.Dit aangegeven en wat bleek gewoon op de bon gezet .
Vervolgens voorgerecht besteld 1x carpaccio en 1 x aspergeoven gerecht.
Carpaccio was een eigen interpretatie nl plakken bevroren ossehaas(volgens kaart) plakken kaas ? en ijsbergsla?????.
bij navraag bleek dat men bij carpaccio altijd ijsbergsla gebruikte(heel raar),
Geen pijnboompitten en ipv truffelmayonaise kruidenboter.
Dit alles was volgens bediening volkomen normaal.
Het asperge oven gerecht was ook niet echt top,ipv asperges had je elk ander groente in het gerecht kunnen doen zonder dat het gerecht anders smaakt.
Dan het hoofdgerecht 1x pizza diavola (pikant).
Het pikante gedeelte hadden ze opgelost met heel (heeeeeel veeel) cayennepeper op de pizza en qua vulling ,dat was heel karig.
En ook nog als hoofdgerecht een lasagne,deze was nog redelijk.
Uiteindelijk zonder nagerecht vertrokken.
Wij komen hier al 33 jaar en dit was nu ook de laatste keer.
Ik denk dat er nieuwe mensen aan het bewind staan,maar ik ga er niet meer heen.
Estrella G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Lekker gegeten. Zoals altijd. Alleen was de reservering niet doorgekomen. Maar desalniettemin hebben mijn parter en ik genoten van ons diner
Karel L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
22 april 2017 Erg lange wachttijden, restaurant was vol maar duidelijk te weinig personeel. Lauwe pizza's die verkeerd belegd waren, smaak was wel ok. IENS reservering was niet bekend. Gaan bezorgpizza's voor of zo?
Erik L.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Vriendelijke en dienstverlenende bediening. Het restaurant en het eten is gewoon goed zoals het bij een Italiaans restaurant behoort te zijn. Wil je pasta, pizza , etc. eten is dit een aanrader!
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ze zouden eens in scherpere messen moeten investeren.
Pizza's aan de rand te donker in het midden niet Gaar
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Helaas..teleurstellend. We zijn de afgelopen jaren regelmatig bij deze italiaan geweest maar de laatste keer was het ronduit teleurstellend. Gereserveerd maar tafel was pas kwartier later beschikbaar; kan gebeuren, geen probleem. Bestellen kostte wat moeite; het was niet echt druk maar er was zichtbaar verwarring. Alles besteld; na kleine halfuur maar eens gaan vragen waar de voorgerechten bleven aangezien de bediening angstvallig uit de buurt bleef (geen bijzondere dingen hoor maar carpaccio, soepje, vitello tonnato, garnalen. Kok stond overigens in de bar met gasten te praten! Het was bijna klaar. Na 40 minuten kwamen de voorgerechten en gaf de bediening aan dat er wat was met het kassasysteem (al vier dagen) en dat het daarom allemaal lang duurde en 'dat niemand daar wat aan kon doen'. We hebben voorgerecht gegeten, hoofdgerecht geannuleerd, volledig betaald en en zijn vertrokken. En dan zegt zo'n meisje bij vertrek "tot de volgende keer"---dacht het niet. Jammer, was een goede zaak. Denk dat er een nieuwe eigenaar is.
stientje .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Na een borrel elders in Delft besloten wij een pizza te gaan eten bij la Fontanella.
De ontvangst was wat koeltjes, maar we kregen een plaatsje.
Ik bestelde een pizza quattro stagioni en vroeg of het ei op de pizza door iets anders vervangen kon worden, bv door ham, dat kon.
De pizza's smaakten goed, dunne bodem, lekker gekruid al konden ze mijns inziens nog iets krokanter en worden voorzien van meer kaas bij de vegetarische variant.
Mijn pizza bleek inderdaad voorzien van heerlijke ham maar bij afrekenen bleek hiervoor E 1.85 extra afgerekend moest worden.
Hoewel ik dat er wel voor over had was het voor de duidelijkheid beter geweest dit vooraf te melden.
De service was weinig hartelijk en vonden wij zelfs een beetje plichtmatig.
Advies aan bediening: probeer de gasten eens wat vriendelijker te ontvangen, doe desnoods alsof je blij bent, tover een glimlach op het gezicht en de sfeer en de gerechten worden nog beter.
Plusje: een glas water werd niet in rekening gebracht.
livretto .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Mijn vrouw en ik hebben weer heerlijk gegeten bij La Fontanella, ik heb Spaghetti Carbonara gegeten en mij n vrouw een Pizza Pazza open. Het was weer heerlijk en de bediening is erg attent, in een gezellig hoekje gezeten. Prima weer.
René Z.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Tent met heerlijke pizza's en elke eerste zaterdag van de maand is er live-muziek. Moet je van houden, ik vind het zelf erg gezellig.

Enige nadeel aan Fontanella is dat het eten heel snel achter elkaar komt. Het is mij een keer gebeurd dat ik na een half uur buiten stond, terwijl ik voorgerecht en hoofdgerecht had. Dit mag van mij dus langzamer.
rosanne123 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
La fontanella is eeen heerlijk restaurant met lekkere pizza's daarom kom ik hier elke keer voor terug. Het personeel daarin tegen is zeer slecht, ongeïnteresseerd en zit geen enthousiasme in. Ook kan nette kleding een goede tip zijn.. Alleen jammer dat je bedient wordt door een chagrijnig iemand, en je dag een keer niet hebben kan... Maar dit is wel vaker tersprake hier.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
We zaten buiten op de terrasboot, mooie lokatie. Begroeting door gastvrouw was niet heel hartelijk en ook gedurende de rest van de avond werd dit niet veel beter. Pizza's waren daarentegen prima, lekkere knapperige bodem. Wijn was lekker, maar niet heel bijzonder.
Kortom, goede plek om snel een pizza te eten.
karin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We gingen even 'pizzaatje scoren' in Delft. want niet veel tijd voor een uitgebreid diner.
La Fontanella leek ons prima voor deze gelegenheid.
Bij binnenkomst was onze eerste gedachte: Oops... tijdmachine.. en in de 70's beland.
Het was nog erg vroeg op zaterdagavond, dus er was plaats genoeg.
We stonden nog met onze jassen aan of we kregen de vraag: "Zal ik even wat brood en kruidenboter brengen?''
Wij, doorgewinterd als we zijn (hopen we tenminste) doorzagen we de slimmerik.
Want hij timmert je gelijk z'n eerste €4,25 door je strot.
Dus, nee, wacht maar netjes tot we zitten en kom dan de kaart maar brengen, dan zien we wel weer verder.

De wijn. "Wat is uw witte huiswijn?" Dat was een lastige. Moeilijker: "We houden van droog."
"Tja, ik weet t merk niet, maar we hebben wel wijn."'
We hadden alle vertrouwen in de goede afloop.

Enfin, de pizza's kwamen, de wijn kwam en ik kan niet anders zeggen... het was allemaal lekker.
Goeie bodem, goeie topping, de kaas, die ik er niet bovenop wilde hebben, kwam keurig in een bakje erbij...
Absoluut niets op aan te merken.
Het interieur is.. nou ja... niet onze smaak. Maar eigenlijk wel gezellig.
De bediening misschien geen 10, maar welwillend. (Wij lopen nu constant grappen te maken over welk merk wijn we zullen nemen)
De pizza's: gewoon echt lekker.
De prijs: meer dan redelijk.
De espresso en cappuccino (ook niet onbelangrijk): ook prima!
Wat ons wel opviel, was, dat toen wij om een uur of 7 weer weggingen, de boel volledig uitgestorven was.
Ik hoop dat wij slechts de voorlopers van de eerste shift waren.

Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Zaterdag 6 juni hier gegeten.
Het meubilair is zoals anderen ook al beschrijven gedateerd en niet erg uitnodigend, maar heeft ergens ook wel weer zijn charme. Wat er jammer aan is is dat het wel erg donker is in de zaak.

Bij binnenkomst konden we zelf uitkiezen waar we wilden zitten want het was niet erg druk. De bediening vroeg wat we wilden drinken en bood idd een broodje aan. Het brood was goed en de smeersels lekker, maar voor het mooie wel iets te zacht geworden door de temperatuur.

De pizza's (beiden kozen we pizza pazza, een dubbel gevouwen pizza met gehakt vulling, en sla met knoflooksaus er naast) waren erg goed. Verse goed knapperige sla en de pizza was rijkelijk gevuld. Wat dan alleen jammer is, ook al zet je je glas op de punt van de tafel is dat er geen aandacht werd besteed aan het vragen of we nog wat wilden drinken. Zonde, want het gezegde luidt: Gasten eten je arm en drinken je rijk.
Omdat we erg vol zaten van de pizza hebben we geen toetje genomen en de rekening gevraagd.
Ook dit duurde erg lang wat ik jammer vind.

Al met al, een grappig restaurant, lekker eten, maar de bediening mag iets meer oog voor zijn gasten hebben, want er valt zeker meer uit te halen dan er nu gebeurd.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Ik kwam hier altijd in de 70er jaren. Sindsdien is er eigenlijk niets veranderd, en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Lekkere, goed gevuld pizza, grote bak lasagna met vleessaus en veel kaas. Lambrusco van matige kwaliteit en de prijs stelt eigenlijk niet zo veel voor. Bediening: aardige man, een minder attente gastvrouw. Toch komen we hier zeker nog een keer terug ondanks de gedateerde inrichting.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Laatst met 6 man lekker gegeten! keuze is ruim voldoende evenals de kwaliteit!

Interieur mag wel een opfrisbeurtje krijgen!
Tommywalker .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Een tijdje geleden gegeten, en er nooit meer gekomen. De prijs was behoorlijk hoog, helemaal voor wat je krijgt! Het restaurant staat bij de meeste van onze diner vrienden in de stad ook bekend als "la gratinella" veel gerechten werden letterlijk overladen met kaas, wat niet vies hoeft te zijn, maar een peperdure bak mosselen met kaas stel ik mij anders voor dan ik ze kreeg: 6 gekookte mosselen in een bak gesmolten kaas. Het geheel had nog t meeste weg van een fondue... We hebben er wel vreselijk om gelachen, aangezien ik niet de enige was die qua kaas zo royaal bedeeld was. De rekening was minder lollig. De zaak zit op een mooie plek, en heeft vriendelijke attente bediening, t ziet er allemaal net uit. Kortom, geen verkeerd restaurant als je van kaas houd, maar neem flink wat zakgeld mee.. (En een zak rennie's)
wimvant .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Het was een feest der herkenning. La Fontanella is precies zoals ik me een pizzarria van 30 jaar geleden herinner, toen het nog Een Bijzondere Gelegenheid vereistte om buiten de deur een pizza te gaan eten. Het decor is precies wat ik me herinner, ook de bediening (inclusief zoals ze gekleed waren) en ook de pizza, de smaak, de grootte, de ingredienten, tot en met het toetje van vanille-ijs met amarena-kersen toe.

Een feest der herinnering! Als u een hippe Italiaanse tent wilt, dan zijn er betere plekken in Delft, maar voor een mooie herinnering is la Fontanella perfect.

De bediening was vriendelijk en gelukkig hoefden we niet elk uur de vraag te beantwoorden of het lekker was. En de prijs was alleszins redelijk (maar wel iets duurder dan 30 jaar geleden...).
MariaJoy .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Prima pizzeria, maar niets bijzonders of verrassends. Drank en brood met kruidenboter werd heel snel geserveerd, het duurde even voordat we contact konden krijgen met de bediening om ook de pizza's te kunnen bestellen. Maar we waren goed tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Pizza was prima en we hoefden verder niet te lang te wachten. Minder dan € 40 voor 2 lekkere pizza's, 4 glazen prima rode wijn en ciabatta met kruidenboter.