La Fontanella

Verwersdijk 30 2611 NH Delft Nederland Kaart

Over restaurant La Fontanella

Terras in de gracht

La Fontanella -De Fontein- is een Italiaans restaurant. Dit was de allereerste pizzeria van Delft met een Italiaanse eigenaar sinds 1974. Het interieur is gebleven en kun je niet missen dankzij de grote rode luifel. In één van de karakteristieke grachten ligt de terrasboot en elke maand organiseren ze Italiaanse live muziek!

Halve fles mineraalwater

6,9
Erg lang
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Helaas..teleurstellend. We zijn de afgelopen jaren regelmatig bij deze italiaan geweest maar de laatste keer was het ronduit teleurstellend. Gereserveerd maar tafel was pas kwartier later beschikbaar; kan gebeuren, geen probleem. Bestellen kostte wat moeite; het was niet echt druk maar er was zichtbaar verwarring. Alles besteld; na kleine halfuur maar eens gaan vragen waar de voorgerechten bleven aangezien de bediening angstvallig uit de buurt bleef (geen bijzondere dingen hoor maar carpaccio, soepje, vitello tonnato, garnalen. Kok stond overigens in de bar met gasten te praten! Het was bijna klaar. Na 40 minuten kwamen de voorgerechten en gaf de bediening aan dat er wat was met het kassasysteem (al vier dagen) en dat het daarom allemaal lang duurde en 'dat niemand daar wat aan kon doen'. We hebben voorgerecht gegeten, hoofdgerecht geannuleerd, volledig betaald en en zijn vertrokken. En dan zegt zo'n meisje bij vertrek "tot de volgende keer"---dacht het niet. Jammer, was een goede zaak. Denk dat er een nieuwe eigenaar is.
Stientje .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Na een borrel elders in Delft besloten wij een pizza te gaan eten bij la Fontanella.
De ontvangst was wat koeltjes, maar we kregen een plaatsje.
Ik bestelde een pizza quattro stagioni en vroeg of het ei op de pizza door iets anders vervangen kon worden, bv door ham, dat kon.
De pizza's smaakten goed, dunne bodem, lekker gekruid al konden ze mijns inziens nog iets krokanter en worden voorzien van meer kaas bij de vegetarische variant.
Mijn pizza bleek inderdaad voorzien van heerlijke ham maar bij afrekenen bleek hiervoor E 1.85 extra afgerekend moest worden.
Hoewel ik dat er wel voor over had was het voor de duidelijkheid beter geweest dit vooraf te melden.
De service was weinig hartelijk en vonden wij zelfs een beetje plichtmatig.
Advies aan bediening: probeer de gasten eens wat vriendelijker te ontvangen, doe desnoods alsof je blij bent, tover een glimlach op het gezicht en de sfeer en de gerechten worden nog beter.
Plusje: een glas water werd niet in rekening gebracht.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Iedereen verdient een tweede kans, dus na een teleurstellende ervaring een aantal jaren geleden toch weer eens deze Italiaan bezocht. Deze keer beviel het stukken beter. De zelf gesneden inktvis smaakte prima en ook de pizza van mijn disgenoot beviel goed. Het garnituur bij de calamaris zou iets uitbundiger mogen, maar gezien de bescheiden prijs klagen we niet. Zeker niet tegen de hartelijke bediening.
Livretto .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Mijn vrouw en ik hebben weer heerlijk gegeten bij La Fontanella, ik heb Spaghetti Carbonara gegeten en mij n vrouw een Pizza Pazza open. Het was weer heerlijk en de bediening is erg attent, in een gezellig hoekje gezeten. Prima weer.
René Z.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Tent met heerlijke pizza's en elke eerste zaterdag van de maand is er live-muziek. Moet je van houden, ik vind het zelf erg gezellig.

Enige nadeel aan Fontanella is dat het eten heel snel achter elkaar komt. Het is mij een keer gebeurd dat ik na een half uur buiten stond, terwijl ik voorgerecht en hoofdgerecht had. Dit mag van mij dus langzamer.
Rosanne123 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
La fontanella is eeen heerlijk restaurant met lekkere pizza's daarom kom ik hier elke keer voor terug. Het personeel daarin tegen is zeer slecht, ongeïnteresseerd en zit geen enthousiasme in. Ook kan nette kleding een goede tip zijn.. Alleen jammer dat je bedient wordt door een chagrijnig iemand, en je dag een keer niet hebben kan... Maar dit is wel vaker tersprake hier.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
We zaten buiten op de terrasboot, mooie lokatie. Begroeting door gastvrouw was niet heel hartelijk en ook gedurende de rest van de avond werd dit niet veel beter. Pizza's waren daarentegen prima, lekkere knapperige bodem. Wijn was lekker, maar niet heel bijzonder.
Kortom, goede plek om snel een pizza te eten.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We gingen even 'pizzaatje scoren' in Delft. want niet veel tijd voor een uitgebreid diner.
La Fontanella leek ons prima voor deze gelegenheid.
Bij binnenkomst was onze eerste gedachte: Oops... tijdmachine.. en in de 70's beland.
Het was nog erg vroeg op zaterdagavond, dus er was plaats genoeg.
We stonden nog met onze jassen aan of we kregen de vraag: "Zal ik even wat brood en kruidenboter brengen?''
Wij, doorgewinterd als we zijn (hopen we tenminste) doorzagen we de slimmerik.
Want hij timmert je gelijk z'n eerste €4,25 door je strot.
Dus, nee, wacht maar netjes tot we zitten en kom dan de kaart maar brengen, dan zien we wel weer verder.

De wijn. "Wat is uw witte huiswijn?" Dat was een lastige. Moeilijker: "We houden van droog."
"Tja, ik weet t merk niet, maar we hebben wel wijn."'
We hadden alle vertrouwen in de goede afloop.

Enfin, de pizza's kwamen, de wijn kwam en ik kan niet anders zeggen... het was allemaal lekker.
Goeie bodem, goeie topping, de kaas, die ik er niet bovenop wilde hebben, kwam keurig in een bakje erbij...
Absoluut niets op aan te merken.
Het interieur is.. nou ja... niet onze smaak. Maar eigenlijk wel gezellig.
De bediening misschien geen 10, maar welwillend. (Wij lopen nu constant grappen te maken over welk merk wijn we zullen nemen)
De pizza's: gewoon echt lekker.
De prijs: meer dan redelijk.
De espresso en cappuccino (ook niet onbelangrijk): ook prima!
Wat ons wel opviel, was, dat toen wij om een uur of 7 weer weggingen, de boel volledig uitgestorven was.
Ik hoop dat wij slechts de voorlopers van de eerste shift waren.

Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Zaterdag 6 juni hier gegeten.
Het meubilair is zoals anderen ook al beschrijven gedateerd en niet erg uitnodigend, maar heeft ergens ook wel weer zijn charme. Wat er jammer aan is is dat het wel erg donker is in de zaak.

Bij binnenkomst konden we zelf uitkiezen waar we wilden zitten want het was niet erg druk. De bediening vroeg wat we wilden drinken en bood idd een broodje aan. Het brood was goed en de smeersels lekker, maar voor het mooie wel iets te zacht geworden door de temperatuur.

De pizza's (beiden kozen we pizza pazza, een dubbel gevouwen pizza met gehakt vulling, en sla met knoflooksaus er naast) waren erg goed. Verse goed knapperige sla en de pizza was rijkelijk gevuld. Wat dan alleen jammer is, ook al zet je je glas op de punt van de tafel is dat er geen aandacht werd besteed aan het vragen of we nog wat wilden drinken. Zonde, want het gezegde luidt: Gasten eten je arm en drinken je rijk.
Omdat we erg vol zaten van de pizza hebben we geen toetje genomen en de rekening gevraagd.
Ook dit duurde erg lang wat ik jammer vind.

Al met al, een grappig restaurant, lekker eten, maar de bediening mag iets meer oog voor zijn gasten hebben, want er valt zeker meer uit te halen dan er nu gebeurd.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Ik kwam hier altijd in de 70er jaren. Sindsdien is er eigenlijk niets veranderd, en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Lekkere, goed gevuld pizza, grote bak lasagna met vleessaus en veel kaas. Lambrusco van matige kwaliteit en de prijs stelt eigenlijk niet zo veel voor. Bediening: aardige man, een minder attente gastvrouw. Toch komen we hier zeker nog een keer terug ondanks de gedateerde inrichting.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Laatst met 6 man lekker gegeten! keuze is ruim voldoende evenals de kwaliteit!

Interieur mag wel een opfrisbeurtje krijgen!
Tommywalker .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Een tijdje geleden gegeten, en er nooit meer gekomen. De prijs was behoorlijk hoog, helemaal voor wat je krijgt! Het restaurant staat bij de meeste van onze diner vrienden in de stad ook bekend als "la gratinella" veel gerechten werden letterlijk overladen met kaas, wat niet vies hoeft te zijn, maar een peperdure bak mosselen met kaas stel ik mij anders voor dan ik ze kreeg: 6 gekookte mosselen in een bak gesmolten kaas. Het geheel had nog t meeste weg van een fondue... We hebben er wel vreselijk om gelachen, aangezien ik niet de enige was die qua kaas zo royaal bedeeld was. De rekening was minder lollig. De zaak zit op een mooie plek, en heeft vriendelijke attente bediening, t ziet er allemaal net uit. Kortom, geen verkeerd restaurant als je van kaas houd, maar neem flink wat zakgeld mee.. (En een zak rennie's)
Wimvant .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Het was een feest der herkenning. La Fontanella is precies zoals ik me een pizzarria van 30 jaar geleden herinner, toen het nog Een Bijzondere Gelegenheid vereistte om buiten de deur een pizza te gaan eten. Het decor is precies wat ik me herinner, ook de bediening (inclusief zoals ze gekleed waren) en ook de pizza, de smaak, de grootte, de ingredienten, tot en met het toetje van vanille-ijs met amarena-kersen toe.

Een feest der herinnering! Als u een hippe Italiaanse tent wilt, dan zijn er betere plekken in Delft, maar voor een mooie herinnering is la Fontanella perfect.

De bediening was vriendelijk en gelukkig hoefden we niet elk uur de vraag te beantwoorden of het lekker was. En de prijs was alleszins redelijk (maar wel iets duurder dan 30 jaar geleden...).
MariaJoy .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Prima pizzeria, maar niets bijzonders of verrassends. Drank en brood met kruidenboter werd heel snel geserveerd, het duurde even voordat we contact konden krijgen met de bediening om ook de pizza's te kunnen bestellen. Maar we waren goed tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Pizza was prima en we hoefden verder niet te lang te wachten. Minder dan € 40 voor 2 lekkere pizza's, 4 glazen prima rode wijn en ciabatta met kruidenboter.