Meer informatie over restaurant La Fontaine

Leonie S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben er vandaag met vier personen gegeten en het was voortreffelijk! Eerlijk gezegd vond ik het goedkoop in verhouding tot de kwaliteit die je op je bord krijgt.
Vooraf had ik sashimi van tonijn, dit bleek een driehoekig stuk tonijn te zijn van zo'n 3 cm hoog, voortreffelijk gegrild en subliem van smaak. Als hoofdgerecht had ik 3 soorten vis. Ik kon zelfs kiezen uit gebakken of gegrild. Aangezien ik niet van vet eten houd koos ik voor gegrild. Was heel erg lekker, vooral de zalmmoot. De rode bot vond ik niet zo.
Als nagerecht koos ik voor de citroentaart. Erg lekker! vooral de dunne koekbodem was heel lekker. De koffie: ook prima.
Als je dan bedenkt dat dit 3-gangen menu 25 euro kost... Ik vond de kwaliteit van het eten boven verwachting. Niet vet, niet zout en zeer smakelijk. Ik heb vaak kritiek en vaak valt het een beetje tegen maar dat was hier zeer zeker niet het geval. Ook de bediening is heel prettig.
Jordi28 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Bij La Fontaine gegeten met 4 personen. Wij vonden dit het leukste restaurant op de boulevard van Kijkduin voor wat betreft uitstraling. De kipsaté heeft ons erg goed gesmaakt. De bediening was goed. Kortom, prima restaurant als je in kijkduin bent.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met familie group van 11 hier voor mijn dochter's 21ste eerste keer gegeten. Bediening en service was uitstekend vanaf eerste telefoontje tot aan tafel, uitleggen van het menu, bediening etc. - heel vriendelijk en tolerant - onze group was nogal chaotisch met verschillende leeftijden, talen, smaken en allergieen. Maar niks was te veel (en we maakten het ze ook niet makkelijker door 'musical chairs' te spelen) en het eten viel bij iedereen uitstekend in de smaak. We hadden 3-gangen menu en ook a la carte besteld. Fantastische avond gehad!
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk gegeten en gezeten bij La Fontaine. Het weer was schitterend dus we hebben van de avondzon kunnen genieten. De service van een jonge bediende was subliem. Hij voelde ons als (vergeleken met het oudere publiek) jongere gasten uitstekend aan. We hebben met vier personen een aantal verschillende voor- en hoofdgerechten gegeten en alle gerechten vielen in de smaak. Ik zal La Fontaine bij iedereen aanraden en kom er zeker nog een keer terug!
Marja T.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
We hadden een pinkstermenu met drie gangen. Ivm een koeienmelk allergie mag ik geen zuivel. Toen ik vroeg wat het dessert was bleek dit aardig wat zuivel te bevatten. Ik vroeg of ik in plaats daarvan koffie mocht ...dat kon niet en het volledige driegangenmenu en een koffie werd in rekening gebracht, het was klantvriendelijker geweest de koffie niet in rekening te brengen (slechts 2,35). Tijdens hoofdgerecht werd de bestelde sla vergeten...de ober gaf aan deze alsnog te brengen...toen het hoofdgerecht al grotendeels op was....was er nog geen sla...nog een keer gevraagd en na weer wachten kwam de sla voor drie personen eindelijk, zonder excuus, gelukkig was de portie zo klein dat het zo op was. Deze ervaring maakt dat ik voortaan naar een restaurant ga met echte service.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het betreurt me dat bij La Fontaine niet aan de vegetariërs gedacht is. Enkel een vegetarische Lasagne. In een stationsrestaurant heb ik onlangs nog een lekkerdere Lasagne gegeten.
Geja B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Lekker geluncht op een zonnige zondagmiddag. Gezellig zonnig terras. Bediening snel en netjes. Heerlijk tomatensoep genuttigd. Lekker wit wijntje erbij en heerlijke hapjes. Er stond op de kaart dat er kaashapjes bij zaten, maar die waren denk ik op.
gewoon een prima uurtje doorgebracht. Lekkere stoelen ook. Kortom gewoon goed.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Deze week 2 x hier lekker gegeten , met een fijne bediening in een verzorgd gebeuren.
De eerste avond na een openingsborreltje voor mijn partner een heerlijke dubbel getrokken kalfsbouillon en voor mij mosselen uit de wok met een lekkere smaak. Mijn partner ging verder met kabeljauw en ik de volgende mossel-gang met sauzen en frites.
De tweede avond als eerste gang een lekker tomatensoep met room. Het hoofdgerecht werd een goede tournedos op een heerlijk bedje van frisse gesnipperde groente vergezeld van frites.
We besloten met ijs/aardbeien en een heerlijke sorbet.
GeeskeHoos .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vorige week geweest op het terras om een lekker lunch te nuttigen. Dat viel tegen, we hebben het wel eens beter gehad. Tot tweemaal toe koffie met een voetenbad. Het bestelde bruine brood werd ongevraagd wit brood. Omelet was zonder smaak. Uitsmijters ham kaas was op het bord gegooid met 3 sneeën wit (ipv bruin) OUD droog brood. Geen enkele reactie op onze klachten.
Gelukkig is het uitzicht prachtig.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Gisteravond met 3 personen gegeten bij la Fontaine. Wij aten mosselen en sliptongetjes. Goede frietjes erbij en een mooie salade, veel meer als alleen een blaadje sla.
Er was helemaal niets op aan te merken. Ober buitengewoon vriendelijk en attent. tafeltje werd snel schoongemaakt (1 vogelpoepje, niet te vermijden aan zee). Huiswijntje niet bijzonder, maar gewoon lekker.
Locatie is natuurlijk prachtig, lekker windje, hoofd in de zon. Helemaal top. Maar zeker het lekkere eten en de vriendelijkheid van de bediening maakte het een heerlijke avond.
Alle waar is naar het geld. En voor dit geld is de waar echt uitstekend.
Wij komen terug!
DRB8 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Nu ben ik niet van het recenties schrijven; maar voor dit restaurant dienen gasten gewaarschuwd te worden.

1. Interieur: wij zijn op het terras gaan zitten, wat gelijk opvalt zijn de beschadigde stoelen waar je op plaatsneemt. Niet licht beschadigd echt zwaar beschadigd. De kussen daarin komen uit de jaren 80 en zien er groezelig uit. Tafels op het terras zijn beschadigd. De windschermen om het terras zitten slecht in de verf. Stickers op de beglazing zijn afgebrokkeld. Veschillende soorten kapotte parasols op het terras die stuk zijn en roest vlekken vertonen.

Goed, dan denk je nog als het eten en de service maar goed is er niets aan de hand. Ik zat met mijn vrouw en 4 maanden oude baby. We werken beiden we zijn ook nog een huis aan het verbouwen. We waren wel aan een ontspannen avondje toe.

2. service: We werden welkom geheten door een ober; onverzorgd ongeschoren, kreukelige blouse. Ik denk nog bij me zelf ohw jee waar ben ik in beland. Onzeker en onervaren kwam deze jongen aan tafel. Totaal geen ervaring. Gedurende de avond bleek echter wel dat deze jongen erg zijn best deed om het ons naar het zin te maken; vandaar nog een 5 voor service. Zijn leidinggevende zou zich goed achter de oren moet krabben hoe hij of zijn zijn personeel begeleid. Ik weet zeker dat met de juiste begeleiding deze jongen een stuk beter uit de verf was gekomen. Hoe makkelijk is het om iemand zijn blouse te laten strijken en zich geschoren te laten verschijnen. Ook de oplossing en het antwoord op de fles Pinot Blanc die kurk was was betreurend. Als je je personeel kent los jij dit als leidinggevende voor hem op.

Maar goed, Ik denk nog als het eten maar goed is is alles OK. We hadden een goede fles wijn Ik zat lekker met vrouw en kind en die jongen in de bediening deed zijn best.

3. Eten: Wij hadden de vischotel besteld a 28.95 pp voor min 2 personen. Deze bestond uit gebakken tonijn, gamba's, coquilles , paling zalm en garnalen. Expliciet had ik gemeld dat de tonijn graag rood gebakken diende te worden. Volgens onze aardige ober was dit standaard.

Het eten werd geserveerd. Op een groot plateau. 2 lege borden met een jaren 80 sla garnituurtje ( hoeft niets mis mee te zijn maar het geeft wel even aan waarin dit restaurant is blijven hangen )
De tonijn was dus doorbakken en niet rood en flauw van smaak.
De gamba's waren droog gebakken.
Coquilles waren matig. de truffelsaus die er bij hoorde was niet te eten. Kwam vermoedelijk uit een kant een klaar pakje en was meelerig dik. Deze saus hebben we gemengd met de mayonaisse zodat de flauwe friet iets smakelijker werd; we hadden zo een soort van truffelmayo.
De zalm, paling en hollandse garnalen waren OK. Hier kun je als kok zijnde trouwens weinig aan verprutsen omdat deze producten geen bereiding vergen.

Over de kok gesproken; het is een schande dat als je zo kookt achter een fornuis staat. Ik neem aan dat de chef full-time in dienst is en opgeleid in het vak. Je zou meer moeite kunnen doen om nette en goede gerechten uit je keuken te laten komen. Dit door met iets meer met passie te werken..... Daarin zou je dus nog een voorbeeld kunnen nemen aan onze ober die geen kennis had maar echt zijn best deed om het de gast naar zijn zin te maken.
Geest .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Met Vaderdag hier gaan ontbijten, via hun site gereserveerd, ze rekenden 9 euro voor een ontbijt, maar daar aangekomen, was datzelfde ontbijt, allen maar omdat het Vaderdag was 14,50, STELEN noem ik dat!!! Dit is niet van te voren gemeld, zodat ik kon kiezen, ik zat daar al met mijn gezin en we hadden iets te vieren. We voelde os echt gnomen en inzet om er iets aan te doen, ontbrak.
Eten was ronduit matig te noemen, het roerei was bovenop de zalm gelegd, BAH. Het was een bord, war alles op was gelegd, dus het vlees, lag teen de vis aan en dateer tegen de kaas.
Wij gaan hier NOOIT meer heen e zullen onze omgeving hier ook voor behoeden, nar smaak overgehouden aan het feit, dat zo een tent op ze een dag even een slaatje wil slaan, terwijl buiten een groot bord staat met die zelfde 9 euro. En dan was het eten ook nog is slecht, dus al met al, zijn er genoeg betere, leukere tentjes op Kijkduin, hier gaan we niet meer heen!!
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Alweer enige tijd geleden met een groep hier gegeten ter ere van de verjaardag van mijn zus. Oubollige entourage waarbij de ene kant van het restaurant een veel chiquere en mooiere indruk maakt dan het gedeelte waar wij mochten zitten. De kaart is eenvoudig, de gerechten voldoende qua smaak en portie en de prijzen zijn redelijk.
De service is echter vreselijk. Lang wachten, onprofessioneel personeel met weinig hart voor de zaak. Tot onze grote verbazing at een passerende ober friet uit het schaaltje dat door een serveerster naar onze tafel werd gebracht. Uiteraard was het niet de bedoeling dat ik dit waarnam maar helaas voor hen zag ik het wel. Toen ik de serveerster hier op aansprak werd ik afgesnauwd en er werd mij verteld dat ik dit niet tegen haar moest zeggen maar tegen haar collega, wat ik overigens ook gedaan heb. De ober in kwestie voelde zich duidelijk betrapt, probeerde er nog een ander verhaal van te maken maar koos uiteindelijk eieren voor zijn geld. Het enige positieve is dat de serveerster later haar excuses kwam aanbieden. Verder werd er geen enkele moeite gedaan om ons alsnog tevreden te stellen. Overigens was het niet erg druk dus dat kan geen reden geweest zijn voor deze toch wel erg vreemde situatie.
Ik kom hier nooit meer en gelukkig is er voldoende keuze in Kijkduin waardoor ik met gemak dit restaurant voorbij kan lopen.
Mieke P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Heerlijk gegeten met 8 personen om de verjaardag van mijn vriend te vieren. Een van mijn gasten kan niet alles eten, daar werd volledig rekening mee gehouden. Onze complimenten. Uitstekende bediening. Zeer voor herhaling vatbaar.
Westbreker .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Bediening matig. Bij feedback op geserveerde gerechten een verdedigend antwoord: 'het is druk vanavond'. Voorgerecht van gamba koud geserveerd. Hoofdgerecht van varkenshaas droog en smakeloos. Page zoutloos en smaakloos, zelfs geen mayonaise bij geserveerd. Twee keer moeten vragen om drinken. Laffe Heineken gekregen en een Duits witbier. Fanta zonder ijs gekregen. Kip saté en saus waren goed. Het beste was het stokbrood vooraf.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Bleef 7 jaar geleden La Fontaine in mijn recensie nog aan de goede kant van de lijn, nu zakt ze toch weg richting een onvoldoende. De gerechten zijn grotendeels hetzelfde, maar de kwaliteit neemt af. Gamba's, vispotje, slibtongetjes, sate zijn redelijk. Maar de frietjes zijn smakeloos en er wordt een prefab salade bij geserveerd. De desserts zijn groot. Daar betaal je allemaal eigenlijk wat te veel voor. Voor ouderen blijft het door de rust een prima plek. Maar daar hoort dan ook een attente bediening bij. Dat loopt wat stroef. Misschien kijken we een volgende keer wat verder.
G En J ..
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Met schoondochter hier wezen lunchen. We aten ieder een uitsmijter,
waarvan het brood erg droog was. Als garnering lag er op het
bord 1 dikke plak komkommer en 1 dikke plak bleke tomaat. Jammer,
want ik heb met mijn lief weleens beter gegeten hier. Eigenlijk had ik
het terug moeten geven, maar ja, zat zo gezellig met schoondochter.
Bij het afrekenen moest ik lang wachten, want een van de personeels-
leden vond het blijkbaar belangrijker om het terras aan te vegen.
Dit gaf degene bij wie ik af wilde rekenen, notabene zelf aan.
Volgende keer beter.
Geraerts .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Met een familiegroep geluncht. Voor elk was er voldoende keus. Het varieerde van erwtensoep tot goed gevulde broodjes. Vooral de broodjes carpaccio met pesto waren een succes! Ook de kleinkinderen kwamen goed aan hun trekken met een pannenkoek, tosti of lekker broodje. Gezellige sfeer. Een terugkomer wat ons betreft.
Margadk .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Vanavond heerlijk samen gegeten op een zwoele zomeravond. Buiten op het terras met uitzicht op verliefde stelletjes en goede vrienden. De avond is l bijna gemaakt. Vooraf carpaccio van tonijn, onovertroffen met een dressing om van te kwijlen. Mijn man was ook weg van zijn carpaccio van tomaat en mozzarella. Daarna had hij een vispannetje waar hij zeerover te spreken was. Ik had varkenshaasmedaillons (3) mooi net rose maar ze hadden malser gekund. Wel een heerlijke saus erbij. De service helemaal top. Wat een geheugen heeft die man. Nergens te kort of te lang gewacht. Helemaal top.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Gisteravond met 4 vriendinnen gedineerd. Bediening was vriendelijk, helaas belandde er een glas witte wijn in de nek van één vd dames. De serveerster putte zich uit in vele excuses. De visschotel voor 2 personen zag er goed uit maar de gamba's , die ik voor het eerst (en het laatst) van mijn leven at waren niet gaar. Een opmerking onzerzijds werd beantwoord met de stelling, ja dat gebeurt weleens! De prijs/kwaliteitverhouding, 27,50 pp voor de visschotel is schromelijk overdreven. De varkensmedallions en de mosselen waren wel goed. Het had de bediening gesierd om in iedere geval de dame van het witte wijnongeluk een drankje of kopje koffie aan te bieden,helaas gemiste kans. Al met al zal ik de volgende keer La Fontaine voorbij lopen. Je kunt elders op de boulevard aanzienlijk beter en goedkoper eten.