La Follonera

Hoogstraat 171 3111 HG Schiedam Nederland Kaart
31-619667277

Over het restaurant La Follonera

Spanje in kleine hapjes

La Follonera is een restaurant en wijnbar waar je tapas eet met een heerlijke wijn erbij. Spanje in kleine hapjes (of een bord paella) in de gezellige ruimte met het zwart-wit patroon op de vloer tot de muurschildering. Vanaf het terrasje zie je wellicht de poezie op het krijtbord. En als het je geluksdag is hebben ze er live muziek en flamengo!

Meer informatie over restaurant La Follonera

9,2
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
heerlijk gegeten met 4 personen
ze hadden gedacht dat ze de bestelling al hadden opgenomen
dus na bijna een uur wachten maar eens
gevraagd of ze nog een
bestelling wilden opnemen
ze hebben excuses gemaakt
en een schaaltje brood aangeboden
voor de rest heel leuk restaurant en aardige bediening
bijna een uur gewacht
maar daarna super
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Vroeger bestond er de tapasbar Perrito Caliente in Schiedam. Daar hebben we ook fijne avonden doorgebracht. Zodoende maar eens gegoogled op Tapas Schiedam. En daar verscheen La Follonera

Bij binnenkomst werden we vriendelijk en ongedwongen ontvangen. We kregen een tafel bij de bar waardoor je een leuk uitzicht hebt op de zaak en via de grote ramen op het oude stadhuis en de overige oude panden van Schiedam.

De kelnerin, een vrolijke spontane pittige verschijning, kwam ons de kaart brengen en de aperitiefjes opnemen. Nadat we de kaart bekeken hadden hebben we, om mee te beginnen, per persoon 2 tapas besteld. Alle tapas worden vers bereid. De tapas worden geleidelijk geserveerd, dus er komt steeds iets nieuws op tafel waardoor je continu aan het genieten bent van lekkere en goed warme gerechten. Wij hebben, gedurende de avond, bijna de helft van de beschikbare gerechten gegeten.

De bediening is vlot, alert en de liefde voor het vak zowel in de keuken als in de bediening spatten er vanaf.
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Wat een leuk restaurantje! Echt een aanrader. Heerlijk gegeten en super aardig personeel. We gaan graag nog een keer terug!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Op tweede kerstdag naar Schiedam getogen om in La Follonera van een kerstdiner te genieten. En genieten was het! Echt heel lekker. De bediening was perfect. Niet te joviaal en niet te stijf! Uiterst ontspannen. Vooraf een heerlijk speciaal biertje en een voortreffelijke Spaanse wijn bij het eten. De inrichting van het restaurant is gezellig en dat waren de mede-eters ook! Ga er beslist nog eens naar toe!
Heather D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ik heb met mijn familie bij La Follonera het kerstdiner gegeten. De porties waren flink en alle gangen smaakten erg goed. Echt een smaak die je niet overal tegenkomt. We waren met de hond en ze waren erg vriendelijk, ook voor de hond, zo kwam er bijvoorbeeld gelijk een bakje water. Eerst hadden we een lekker speciaal biertje en ook de wijnkaart was erg goed. Je kunt er ook gerust alleen een wijntje gaan drinken, want de sfeer is erg gezellig en echt spaans.
Udo P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zijn nu meerdere keren in dit tapas restaurant geweest en elke keer erg tevreden. Lieve bediening en een leuk contact met de kok die half Spaans en half Chileens is. Sfeer erg ongedwongen en gezellig, bijna alles wat we van de kaart hebben gekozen is heerlijk met vooral de Berengena (aubergine) met blauwe kaas als absolute favoriet. Doordat je naar believen hapjes bij kunt bestellen is er altijd genoeg en ook lekker meesmikkelen voor de kinderen. Prijs/kwaliteit ook meer dan ok. Echt een aanwinst voor Schiedam!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik heb hier heerlijk gezeten en gegeten. Het eten was lekker, met name van de chorizo kon ik geen genoeg krijgen. De sfeer is erg gezellig en de service warm en vriendelijk. Ik voelde me er echt thuis.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk eten, goede wijn en fijne service. Voor typisch Spaanse tapa's is La Follonera een goed voorbeeld. Een aanwinst voor Schiedam.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Verrassend lekkere tapas gegeten bij dit restaurant. De porties mogen qua prijsverhouding ietsje groter zijn maar de smaak is echt fantastisch! Leuk personeel ook!