La Folie

Gamerschestraat 45 5301 AR Zaltbommel Nederland Kaart

Over restaurant La Folie

Voor fijnproevers

La Folie is het heiligdom voor fijnproevers. Het monumentale pand in het historische Zaltbommel is de plaats om je zintuigen te laten verwennen. Proef de meest bijzonder opgemaakte gerechten in de duizendjaar oude vestigingsstad.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Folie

Maandag 18:00 - 21:00
Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,4
Teub O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met 6 personen het surprisemenu gegeten waaronder 1 vegetarisch. Alle hapjes inclusief amuses waren kleine kunstwerkjes zodat het soms jammer was om ze op te moeten eten. Zeer veel verschillende smaken die goed combineerden maar soms zo klein waren dat je bewust moest proeven anders wist je niet wat je at. Maar uiteindelijk goed maagvullend. Al kon ik dat laatste voor de vegetarische gast niet beoordelen. Er werd goed rekening gehouden met mijn suikerallergie. Ik had liever bruin brood gehad maar het witbrood was zeer smakelijk. Prima wijnkaart met goed advies erbij. Bediening was zonder uitzondering deskundig en attent. Ambiance sfeervol. Kortom een heerlijk avondje uit met een goede verhouding voor prijs en kwaliteit.
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Uitstekend restaurant. Goede sommelier en verrassende gerechten die mooieen smaken combineren.

Inrichting is keurig netjes. De opkamer heeft plaats voor ca 20 couverts en is daarmee ook niet te druk of te vol
Janneke-30 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wauw!! Zaterdag heeeeerlijk gegeten bij La Folie in Zaltbommel met n groep vrienden. Echt n feest qua smaak, service EN sfeer!! We hebben genoten van n 5-gangen verrassingsmenu waarbij zeer goed rekening is gehouden met alle persoonlijke wensen en hebben n hele mooie avond gehad met elkaar!!
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk gegeten!!! Zeer vriendelijke bediening met verstand van zaken en uitleg bij de gerechten. De borden waren mooi opgemaakt en alles smaakte perfect!!! Echt genieten!
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Onlangs spontaan gegeten.
Klein sfeervol restaurant, goed bereikbaar, dichtbij parkeer gelegenheid.

Prettige ontvangst, heerlijke amuses en alle gerechten zijn met veel zorg bereid.
Bijpassende wijnen die met een goed verhaal erbij geserveerd worden.
Al met al een aanrader.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De ranking van deze site is veranderd is: dit cijfer niet vergelijken met alle vorige recensies of die van La Folie van anderhalf jaar geleden. Nog steeds even veel genoten: mooie schilderijtjes van gerechten, prachtige combinaties van smaken (soms best gewaagd), veel kennis van de bijpassende wijnen en passende vriendelijke bediening en 'zorg op maat'. Het blijft hier moeilijk te omschrijven wat je hebt gegeten, omdat er zoveel werk wordt gemaakt van de opmaak van je bord. Maar de basis is mooi bereid, goed en puur. Wel vraag ik me af of de term 'klassieke Franse keuken' hier nog op zijn plaats is. Prachtig mals-stevige Heilbot met een tandoori-kruiderij..... Of een saus op basis van ginger-ale: heerlijk maar weinig Frans. Zowel voor mijn vriendin die vegetarisch met wat visjes at, als voor mij, die meer van hartzwezerik en mooi vlees is. Het was weer een mooi avondje. Deze keer iets duurder door onze keuze van wijnen, maar nog steeds heel betaalbaar! En nu mag ik niet meer woorden gebruiken van Iens...
PB B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Eten is met veel passie gemaakt, leuke amuses, goede porties, heerlijke combinaties. Gastvrouw altijd vriendelijk en precies daar op de momenten dat ze nodig is.
Raoulkhodabaks .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bijzonder goed! Keuken, wijn en bediening. Zes gangen verrassingsmenu was inderdaad verrassend. We zouden niet snel eendenlever besteld hebben, maar eenmaal geserveerd bleek het heerlijk. Ook de bereidingen van coquille en komkommer waren super. Voor herhaling vatbaar!
Art L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Voor de zoveelste keer heerlijk verwend! Dit keer voor het eerst onze 3 pubers meegenomen (13, 15, 17). Door de bediening zijn ze 'omgepraat' om het verrassingsmenu te nemen en ook voor hen ging de wereld van smaken open ;-) Wij de 4 gangen met weer een heerlijk bijpassend BOB wijnarrangement. Het blijft elke keer weer genieten. Kortom, we gaan zeker terugkomen.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdagavond 7 mei, komend vanuit Limburg, onderweg naar huis bied Iens ons een overzicht van diverse restaurants en we hebben goed gekozen.
Een feestje om hier te dineren, moderne lichte keuken en daar houden we van, ik zou het de neo nouvelle cuisine willen noemen, zuiver, puur, vers invloed van de Catalaanse- keuken, Frankrijk lijkt ingehaald!
En als de sommelier dan buiten de wijnkaart om een fles wijn uit de Montsant in huis blijkt te hebben, kun je opeens een voorstelling van het hiernamaals maken.
Hulde!
Top in alle opzichten.
Olav en Loek
B B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
La Folie is een echte verrassing in Zaltbommel met een mooie entourage, ruime tafel en een uiterst correcte bediening, dit is niet zomaar een restaurant. Dat merk je aan de fantastisch opgemaakte borden, amuses en bijpassende wijnen. We begonnen met eend en coquilles, beiden buitengewoon smaakvol, een tien! Aansluitend kalf en eend, wederom heerlijk en sloten af met kaas en een chocolade dessert. Alleen de laatste viel tegen qua smaak; de truffels waren korrelig en smolten niet echt en de bros had een wrange oliesmaak die nog lang bleef hangen. Dus geen tien, maar close..we komen terug!
Dorine V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Vorige week met een gezelschapje gedineerd bij La Folie, en dat is prima bevallen. Je zit er gezellig, het is een leuk oud pand. De bediening is prettig. Ik heb het vegetarische menu gekozen, en dat was uitstekend, een volwaardig menu. Het zag er allemaal aantrekkelijk uit op het bord, en de smaak klopte daarmee. Ik denk met plezier terug aan de ravioli met paddestoelenvulling en truffelroomsaus! Mijn buurman zat te jubelen over zijn entrecote, dus vleeseters komen ook aan hun trekken. Mijn andere buurman had van tevoren een lijstje gestuurd met kruiden waarvoor hij allergisch is, en daar hadden ze prima rekening mee gehouden, zodat ook hij lekker heeft gegeten. Ook andere wensen en wensjes waren steeds mogelijk. We maakten het ze wel moeilijk met de wijnen omdat we allemaal wat anders aten, maar met de (leuke) wijnen die ze open hadden voor de menu’s wisten ze prima combinaties te maken. Ook de amuses en de friandises waren top. Al met al waren wij dik tevreden.
Steven H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Echt zalig gegeten met zijn vieren. Zeer gastvrij en professioneel ontvangen en bediend. We hadden allen een 3 gangen surprise menu. Het begon al met 4 originele prachtige en heerlijke amuses, vervolgens een mooi gerechtje in een kokosnoot met oa kim chi, vervolgens eendeborst maar dan echt even anders dan anders en tenslotte een mooi dessert voor mijn disgenoten en een prachtig kaasplankje voor mij (ik eet liever geen suiker).
Alle smaken met veel bijzondere ingredienten pasten mooi bij elkaar en waren zeer verfijnd.
De wijn een rode rioja was diep van smaak en fluweelzacht en de port was ook prachtig.
Een heerlijke avond!
Gijsbert-J .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gisterenavond met een gezelschap voor het eerst gegeten bij La Folie.
Het was een fantastische ervaring. Onze gastheer had een 4 -gangenmenu gekozen. Het was heerlijk. De borden waren heel mooi opgemaakt. Voorafgaand kregen we overigens 3 amuses ( kleine loempia met rendang, iets met paling en pompoen.
Het tweede gerecht bestond uit coquilles met een grote garnaal en kerrierisotto. Het hoofdgerecht was tamme eend met daarbij nog een spiesje (sate) van eend. heerlijke textuur en goede smaak. Hierbij werd een heerlijke spaanse wijn geschonken. ( normaal ben ik niet echt van de spaanse wijn maar deze , uit de buurt van Allicante was voortreffelijk)
Ook de porties waren prima. Niet te veel maar zeker voldoende.
Bij de koffie veel huisgemaakte friandises.
Kortom: een meer dan uitstekende ervaring. Ik hoop er nog eens terug te komen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Door toeval zijn we op een donderdagavond bij dit restaurant in Zaltbommel aangekomen. We reden door de stad en de uitstraling van dit restaurant trok enorm de aandacht. We hadden geluk want er was nog slechts een tafel vrij. We hebben hier gekozen voor het verassingsmenu van de chef met bijpassen wijnarrangement. Geheel onverwacht werd dit een avond om nooit meer te vergeten. Wat een smaaksensatie en wat een gastvrijheid. De kaart zit in het hogere prijssegment maar veel belangrijker is dat eten bij La Folie iedere euro meer dan waard is. Wij kijken uit naar ons volgende bezoek !
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een gastvrije ontvangst, fijne professionele, hartelijke bediening! Alles was heerlijk in balans gisterenavond, mooie gerechten, de smaak, geur, opmaak en kleur. Terug naar huis probeerden we ons te herinneren wat we precies allemaal hadden gegegeten, maar het was niet allemaal meer te reproduceren: veel indrukken vis, schelpdieren, eend en dessert, maar toch allemaal anders en per bord mooi afgewogen geheel. En dan vergeet ik bijna nog de heerlijke wijnen! Complimenten voor het hele team , maar met name voor de kok en de sommalier. Topper, komen hier zeker snel terug!
Bernard01 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prijs kwaliteit verhouding is top. Aardige mensen die veel konden vertellen over de afkomst en de smaken in de gerechten. Wij komen hier zeker een keer terug. Indien ik een michelinster kon uitdelen zou ik er hier 1 op de gevel plakken.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
geweldig gegeten verdiend zeker een ster hebben ons laten verrassen stonden elke ronden weer perplex van wat we kregen goede uitleg erbij gewoon geweldig.
jammer dak het pand van binnen een beetje koude uitstraling heeft.

wij gaan zeker terug
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2de Kerstdag met mijn partner voor de naar ik mij kan herinneren 5de keer gegeten. Blijft prima restaurant met redelijke wijnen wat toch nog wat finesse mist voor de echte culinaire top in Nederland. Kwaliteit is goed maar complexiteit en verfijning van de gerechten is nog niet echt veel beter geworden in de laatste jaren. Wij waren benieuwd of de groene olijven nog bij binnekomst werden geserveerd. Dat was zo en zijn we niet enthousiast over. Te rauw niet verfijnd van smaak. Erg jammer! Kerstdiner was verder prima van smaak. Coquiles waren te vlak. Ansjouduif was verder prima gegaard. Kaasplankje was prima maar wat doet daar boter bij? Bij het dessert miste een wat romige tegenhanger. Was zo wel erg veel chocolade. Maar al met al prima adres voor een prima avond. Als men echter door wil groeien naar de culinaire top zullen er nog wat stappen gemaakt moeten worden. Maar moet je dat wel willen?
Rickbaterman .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben hier een heerlijke avond gehad. Wij houden van verrassings menu's en namen een 6-gangen menu. Elk gerecht was een feestje! Heerlijke wijn erbij geserveerd. Alles met een hele mooie uitleg. De gastvrouw was erg vriendelijk en gaf ons een welkom gevoel. We gaan er daarom graag weer naar toe!