Over het restaurant La Folie

Voor fijnproevers

La Folie is het heiligdom voor fijnproevers. Het monumentale pand in het historische Zaltbommel is de plaats om je zintuigen te laten verwennen. Proef de meest bijzonder opgemaakte gerechten in de duizendjaar oude vestigingsstad.

Glas champagne

9,5
9,5
John V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk gegeten, gerechten zijn prachtige kunststukjes zowel qua uiterlijk als qua smaak. Absoluut een aanrader. Bediening was attent en proffesioneel
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Een heerlijk 4 gangen menu gegeten met nog een extra kaasplankje. Elk gerecht was prachtig opgemaakt, met een mooie uitleg en bovenal: het smaakte verrukkelijk. Wanneer worden de heren van Michelin eens wakker. Dit restaurant verdient een ster!
Vincent M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Perfecte ambiance en heerlijk gegeten met dito wijnen. Bediening attent, toegankelijk maar netjes op de achtergrond. Gerechten verrassend, maar in balans en van hoge kwaliteit. lekker buiten gegeten onder een parasol.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Afgelopen vrijdag mogen genieten van een verrukkelijke lunch. Aangezien wij binnenkort in Zaltbommel komen wonen erg benieuwd naar de verschillende restaurants aldaar. La Folie komt (voor nu) met stip op nummer 1 terecht. Mooie ambiance, fijne stoelen, uitstekende bediening, mooie wijnen maar bovenal fantastisch eten. De amuse-hapjes vooraf waren zeer smaakvol, de gerechten met langoustine/coquille vooraf en zeebaars/inktvis als hoofdgerecht stelden absoluut niet teleur. Uitstekend uitgebalanceerd, prettige smaken en goede opmaak. Heel mooi.
Ada F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Puur op de gok kwamen wij in Zaltbommel. Het 1e restaurant was (gelukkig) al vol. La Folie had nog een tafel voor 2. We hebben ontzettend genoten van de oog en tongstrelende gerechten. De amuses kwamen ongevraagd en die zetten de toon. De gerechtend waren verrassend qua presentatie en smaak. Het zoete nagerecht ronduit verblufend. Dank voor al dit moois.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten in gezellige omgeving
Ninian V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heerlijke gegeten,schitterende wijnen en een hele prettige bediening.
Aanrader voor iedereen.
Olav W.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Fantastisch eten met veel aandacht voor details. Vriendelijke, gastvrije bediening. Het tochtte wat in het restaurant maar dat was dan ook echt het enige dat beter kon. Prijs/kwaliteit is hoog.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een van de beste restaurants in de regio. Enkele jaren geleden hadden wij hier al eens genoten van de gastvrijheid en bijzondere gerechten. Ook deze keer zijn we weer super verwend. Mooi opgemaakte, originele, borden. Mooie smaakcombinatiies en vriendelijke bediening. Bijzondere begleidende wijnen die met passie werden uitgelegd. Heerlijke relaxte avond na een hele drukke week werken. Eigenlijk geen minpunten, behalve dat de stoelen op een gegeven moment niet meer lekker zaten en het parkeren voor de deur echt armoe is. Je moet tussendoor de meter bijvullen. Voor een plattelandsstadje als Zaltbommel echt belachelijk. Hier zou de gemeente Zaltbommel de middenstand echt beter mee tegemoet moeten komen.
Andor D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lang geleden dat ik zo goed gegeten heb. Zeer verassende amuses, drie verassende gangen en dat tegen een zeer faire investering. Dank.
Teub O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met 6 personen het surprisemenu gegeten waaronder 1 vegetarisch. Alle hapjes inclusief amuses waren kleine kunstwerkjes zodat het soms jammer was om ze op te moeten eten. Zeer veel verschillende smaken die goed combineerden maar soms zo klein waren dat je bewust moest proeven anders wist je niet wat je at. Maar uiteindelijk goed maagvullend. Al kon ik dat laatste voor de vegetarische gast niet beoordelen. Er werd goed rekening gehouden met mijn suikerallergie. Ik had liever bruin brood gehad maar het witbrood was zeer smakelijk. Prima wijnkaart met goed advies erbij. Bediening was zonder uitzondering deskundig en attent. Ambiance sfeervol. Kortom een heerlijk avondje uit met een goede verhouding voor prijs en kwaliteit.
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Uitstekend restaurant. Goede sommelier en verrassende gerechten die mooieen smaken combineren.

Inrichting is keurig netjes. De opkamer heeft plaats voor ca 20 couverts en is daarmee ook niet te druk of te vol
Janneke-30 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wauw!! Zaterdag heeeeerlijk gegeten bij La Folie in Zaltbommel met n groep vrienden. Echt n feest qua smaak, service EN sfeer!! We hebben genoten van n 5-gangen verrassingsmenu waarbij zeer goed rekening is gehouden met alle persoonlijke wensen en hebben n hele mooie avond gehad met elkaar!!
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk gegeten!!! Zeer vriendelijke bediening met verstand van zaken en uitleg bij de gerechten. De borden waren mooi opgemaakt en alles smaakte perfect!!! Echt genieten!
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Onlangs spontaan gegeten.
Klein sfeervol restaurant, goed bereikbaar, dichtbij parkeer gelegenheid.

Prettige ontvangst, heerlijke amuses en alle gerechten zijn met veel zorg bereid.
Bijpassende wijnen die met een goed verhaal erbij geserveerd worden.
Al met al een aanrader.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De ranking van deze site is veranderd is: dit cijfer niet vergelijken met alle vorige recensies of die van La Folie van anderhalf jaar geleden. Nog steeds even veel genoten: mooie schilderijtjes van gerechten, prachtige combinaties van smaken (soms best gewaagd), veel kennis van de bijpassende wijnen en passende vriendelijke bediening en 'zorg op maat'. Het blijft hier moeilijk te omschrijven wat je hebt gegeten, omdat er zoveel werk wordt gemaakt van de opmaak van je bord. Maar de basis is mooi bereid, goed en puur. Wel vraag ik me af of de term 'klassieke Franse keuken' hier nog op zijn plaats is. Prachtig mals-stevige Heilbot met een tandoori-kruiderij..... Of een saus op basis van ginger-ale: heerlijk maar weinig Frans. Zowel voor mijn vriendin die vegetarisch met wat visjes at, als voor mij, die meer van hartzwezerik en mooi vlees is. Het was weer een mooi avondje. Deze keer iets duurder door onze keuze van wijnen, maar nog steeds heel betaalbaar! En nu mag ik niet meer woorden gebruiken van Iens...
PB B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Eten is met veel passie gemaakt, leuke amuses, goede porties, heerlijke combinaties. Gastvrouw altijd vriendelijk en precies daar op de momenten dat ze nodig is.
raoulkhodabaks .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bijzonder goed! Keuken, wijn en bediening. Zes gangen verrassingsmenu was inderdaad verrassend. We zouden niet snel eendenlever besteld hebben, maar eenmaal geserveerd bleek het heerlijk. Ook de bereidingen van coquille en komkommer waren super. Voor herhaling vatbaar!
Art L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Voor de zoveelste keer heerlijk verwend! Dit keer voor het eerst onze 3 pubers meegenomen (13, 15, 17). Door de bediening zijn ze 'omgepraat' om het verrassingsmenu te nemen en ook voor hen ging de wereld van smaken open ;-) Wij de 4 gangen met weer een heerlijk bijpassend BOB wijnarrangement. Het blijft elke keer weer genieten. Kortom, we gaan zeker terugkomen.
loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdagavond 7 mei, komend vanuit Limburg, onderweg naar huis bied Iens ons een overzicht van diverse restaurants en we hebben goed gekozen.
Een feestje om hier te dineren, moderne lichte keuken en daar houden we van, ik zou het de neo nouvelle cuisine willen noemen, zuiver, puur, vers invloed van de Catalaanse- keuken, Frankrijk lijkt ingehaald!
En als de sommelier dan buiten de wijnkaart om een fles wijn uit de Montsant in huis blijkt te hebben, kun je opeens een voorstelling van het hiernamaals maken.
Hulde!
Top in alle opzichten.