La Fleurie

Rijkesluisstraat 4 5688 ED Oirschot Nederland Kaart

Over restaurant La Fleurie

Prachtige composities in prachtige omgeving

Prachtig gecomponeerde gerechten in Restaurant La Fleurie. Eigenaren Pieter Deurloo en Sylvia Streumer bereiden Frans-Internationale gerechten in een oude bakkerij. Ze hebben van de bakkerszaak een sfeervol restaurant gemaakt in een sfeervolle omgeving. Het agrarische en cultuurrijke Oirschot is de schilderachtige setting.

Meer informatie over restaurant La Fleurie

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jp.matulessy .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Veronie V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Dit restaurant weet iedere keer opnieuw te verrassen met bijzondere en heerlijke smaken. Het blijft een absolute aanrader!
Dekruifbrusse .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben bij La Fleurie uitstekend gegeten, het personeel is vriendelijk, niet opdringerig maar wel attent.
Wij gaan hier in de toekomst zeker vaker naar toe.
Boss_woman .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was spitsuur toen wij aan ons dessert toe waren, wij moesten er erg lang op wachten. Dit werd wel even gemeld.

Amuses leuk en lekker tussendoor.

Niet alles was mijn favoriet.
Vessemenaar .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
In La Fleurie is het heel prettig om iets te eten, dat duidelijk afwijkt een doorsnee maaltijd.
We hebben met een AH-aanbieding heel comfortabel gegeten van een drie-gangen maaltijd uitgekozen uit een vrij uitgebreid menu.
De rundersucade is zeker aan te bevelen in combinatie met de rode huiswijn, echter ook de presentatie en smaak van de andere onderdelen was zowel verrassend als lekker.
Wij werden heel prettig bediend, met aandacht en zonder haast, ondanks dat in de loop van de avond praktisch alle tafels bezet werden.
Chapeau voor dit restaurant.
H.vankollenburg1 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij hebben erg genoten van ons avondje.Het eten was heerlijk werd goed verteld wat we aten .In een woord fantastisch.We komen gauw weer terug.
Tapasfanaat H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Op zondag 6 november gebruik gemaakt van de AH-dineractie. Restaurant was behoorlijk vol, waardoor, zelfs het eerste gerechtje bij het apperatief lang op zich liet wachten (ca. 3 kwartier!).
Daarna waren de intervallen tussen gangen en amuses minder lang, waarna we na ca. 3 uur tevreden het restaurant verlieten.
Dan het eten. Wij kozen voor een 3 gangen-menu.
Eerste gang: Snoekbaars, parelcouscous, rode peper, soja bonen, kroepoek, limoen. Een lekkere combinatie, met als wijn een glas goede chardonnay.
Het hoofdgerecht: Wildzwijnshaas , likkepot , kastanje , mini maïs , pecannoten ,wildjus met karamel en herfstbock. Een heerlijk malse wildzwijnhaas, met verrassende elementen ernaast.
Jammer was dat we bij de bestelde rode wijn geen keuze aangeboden kregen. Nu werd een Chileense huiswijn geschonken. De bijpasende wijn (een Zuid Italiaanse) zat kennelijk in een volledig wijnarrangement, maar werd niet afzonderlijk aangeboden. Jammer, want als chauffeur zit je niet verlegen om EN een apperatief EN een compleet wijnarrangement.
Tenslotte het dessert: een bijzondere Tiramisu /ijs combinatie.
Prima gegeten. Echter spijtig dat, op de sommelier na, de bediening zelf niet weet waar de rode huis wijn vandaan komt, en welke druivenras(sen) er aan ten grondslag liggen. Hier valt nog wel wat te verbeteren!
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een heerlijke ervaring bij La Fleurie! Wij waren er met de AH dineractie maar daar merkte je niks van. Vriendelijke bediening en erg behulpzaam. Leuke uitleg bij de wijnen en gerechten. Het eten was prachtig opgemaakt met heerlijke smaken. De kaart was allesbehalve doorsnee maar ook niet té avontuurlijk wat het voor ieder wat wils maakte. Oftewel heerlijk avondvullend programma in een fijne ambiance. Je weet dat je een paar euro meer betaalt voor de topgerechten en dat is het meer dan waard.
Anitavansamang .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Fantastische avond, heerlijk gegeten, diverse amuses extra ..
mooie ambiance .. tafel met linnen gedekt .. prima huiswijn ..
uitleg van de gerechten .. bijzondere opmaak .. duidelijke smaken ..
alles klopt .. een aanrader!
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Het was voor ons een heel fijne avond, goed eten met kleine tussendoortjes.
Helaas viel er iets niet goed bij mij aan het einde van het eten. Allergie???
Netjes geregeld.
Rita923 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Leuke bediening ,soms met vrolijke noot, heerlijke gerechten , niet het gevoel dat je met ah bon minder krijgt.
Goed uitleg over de gerechten, voor herhaling vatbaar
Gertjan C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Uitstekend eten in een goede sfeer met goed personeel en zalige wijn.
Eten zeer goed met duidelijke uitleg over de gepresenteerde gerechten.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Zowel bediening als keuken heeft alle aandacht voor gast met een medische beperking. Alle moeite wordt gedaan zodat ook deze het naar de zin heeft. Compliment.
Gerda J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Via de AH-menuactie gegeten. Het was fantastisch. Zelfs een amuse kregen wij, die erg lekker was. Tussen door nog een klein snoeperijtje. Zeker aan te raden. Voor- hoofd- en nagerecht: alles was even lekker. Wij wilden niet direct iets drinken en het voorstel was om wel direct een glas water te komen brengen. Dit heb ik nog nooit ergens meegemaakt.
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Voor mijn verjaardag schoven we aan bij La Fleurie in Oirschot. Onze reservering, die ik anderhalve week eerder had gemaakt, konden ze niet vinden maar dat werd snel opgelost. Onze jassen werden netjes aangenomen en dat was het begin van een avond waarbij we ons in de watten gelegd voelden. Onze gastheer van vanavond was erg vriendelijk, in voor een grapje en kon duidelijk gepassioneerd over het eten en de wijnen vertellen.

We kozen voor het 4 gangenmenu. Vooraf kregen we tweemaal amuses en zuurdesembrood met tzaziki. De eerste gang bestond voor mij uit harder met grapefruit, paprika en tartaar van octopus. Ik moet zeggen dat ik daardoor de octopus niet echt meer herkende qua smaak en structuur. Maar het totale gerecht was lekker. De frisse witte wijn paste goed. Mijn partner koos voor het vlees en ook zijn gerecht was lekker. Bij het tussengerecht ging ik weer voor vis: makreel met venkel en paprika. Het gerecht had veel frisse tonen, wat prettig was bij de ziltige vis. De duif met bloedworst van mijn partner zag er ook verrukkelijk uit.
Voor het hoofdgerecht kozen we beiden voor vlees: bavette. Het vlees was heerlijk mals en de saus paste perfect. Qua portie hadden we echter niet het idee dat het om het hoofdgerecht ging; het was nauwelijks groter dan de vorige twee gerechtjes. De hoeveelheid vlees was prima, maar er hadden wat meer garnituren op het bord mogen liggen. De Italiaanse rode wijn smaakte heerlijk erbij.
Als afsluiter gingen we beiden voor het zoete dessert: korstdeeg met zoete babymais, witte chocolade en huisgemaakt ijs. Ik snap de combi wel met de babymais, maar het smaakte toch een beetje eigenaardig. De andere componenten op het bord waren wel heerlijk.

Al met al weer een leuke avond gehad waarbij de attente gastheer er echt wat bijzonders van wist te maken. Bijzondere smaken en combinaties die ik nog niet eerder op had. Vaak pakte dat prima uit, soms iets minder. De geschonken wijnen waren heerlijk en de sfeer in het restaurant is ook goed. Wij komen graag nog eens terug!
Bomar .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We vertoefden met vrienden die avond in franse sferen. Tongstrelende gerechten in een sfeervolle ambiance en een vriendelijke bediening. Het was zo'n avond van genieten van elkaar en genieten van al het lekkers op tafel..Het was jammer dat de tijd tussen de verschillende gangen soms wel erg lang duurde maar dat verweten we de drukte in het restaurant. Al met al een genoeglijke avond en we komen zeker nog een keer terug.
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie verrassende combinaties! De diverse amuses en pré dessert maakten het diner nog completer.
Ruime tafel en heel vriendelijk personeel.
Nicky .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
We zijn met de AH-actie geweest. Het waren gewone gerechten van de kaart, dus niets aparts i.v.m. de actie, goede zaak dus. De hele avond was gewoon goed met heerlijk eten en goede service. Tussen bijna alle gerechten door kregen we amuzes van het huis. Heerlijke sesam-kletskoppen vooraf en lekkere gerechten maakten het compleet. Ik twijfelde nog tussen goed/zeer goed voor de gerechten maar een 10 vond ik net iets te hoog.
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten in ontspannen sfeer. Amuses top in orde. Mooie Nieuw Zeelandse Pinot Noir bij het tussengerecht. Kaasplankje toe met heerlijke vintage port. Avond om van te genieten!
Elmama V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten vanmiddag in dit gastvrije restaurant. De wijnen waren zorgvuldig uitgekozen. De gerechten met veel zorg bereid. De amuses vind ik een traktatie, een extra'tje wat het etentje net wat completer maakt.
Helemaal tevreden gingen we de deur uit!