La Flamenca

Thomsonplein 26C 2565 KW Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant La Flamenca

Spaanse oase in de Bomenbuurt

Liefhebbers van de Spaanse keuken, opgelet! Bij Flamenca in Den Haag gaat er een culinaire hemel voor je open. Gevestigd aan het Thomsonplein in de gezellige Bomenbuurt, laat dit restaurant je kennismaken met verschillende specialiteiten van het Iberisch schiereiland. Zet je tanden in heerlijke tapas en neem ruim van de sangria! Grote kans dat jij je al heel snel onder de mediterrane zon waant...

Meer informatie over restaurant La Flamenca

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jan N.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
In elk opzicht voortreffelijk
Clara D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk Spaans eten in je eigen wijk. Echt een aanrader. Wij hebben er met onze kinderen gegeten en die smulden ook. Zeker de gehaktballetjes en de groentelasagna vielen in de smaak. Heerlijke Spaanse wijn ook en zeer vriendelijke bediening. Het was niet zo druk en dat terwijl ze zulk lekker eten serveren. Allemaal komen dus. Wij komen zeker terug.
Lizzie V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Een hartelijk echtpaar uit Andalusie kookt heerlijke gerechten. De bediening is vriendelijk en adequaat. Het restaurant verdient het om beter bezocht te worden, zeker sinds ze vanaf maart alcohol mogen schenken.
Femke W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijke tapas...super bediening. Balk onder tafel niet prettig voor lange mensen.
Ana M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Excellent and authentic Spanish food! Very friendly service, good music, good wine and nice decor, felt like being in Triana. Had a wonderful evening! Very recommendable.
Jjb13 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voelde als eten op vakantie. Heerlijk eten en fijne sfeer! Paella, Biologische wijn en speciale Damm bier bijzonder en lekker!
J-iens .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Onderstaande recensies lees ik pas wanneer ik al ben geweest.
Volgens mij nemen de eigenaren al het commentaar serieus want een heel aantal aanmerkingen hebben ze mijns inziens aangepakt.
Er is inmiddels een alcoholvergunning
De bediening zeer vriendelijk, niet zuchten wanneer de kinderen in de weg lopen of wanneer het bestellen een beetje onhandig gaat. Ze blijven vriendelijk. Van te voren werd aan gegeven dat de ossenhaas varkenshaas is, dat de vertaling inderdaad niet klopt.
Eten was prima qua porties en temperatuur in verhouding tot de prijs. Smaken zijn heerlijk en gevarieerd. Standaarden als patatas bravas en balletjes in tomaten saus zijn te krijgen maar ook tapas die je niet overal op de kaart ziet staan.
Een hele fijne avond gehad. We komen zeker weten terug!
Pmvr .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij La Flamenca. Patatas bravas, Gambas al Ajillo, Lagostinas Plancha, Secreto Iberico, Pimientos Piquillo, het een nog lekkerder dan het ander. Zeer vriendelijke bediening (zoon) en een chef die van wanten weeet (vader). Prima witte Rioja. Deze zaak verdient meer bezoek!!! Het interieur is niet alles maar het is wel super schoon. Een aanrader dus,
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij La Flamenca. Wij hebben hier nu 2 keer gegeten en hebben ons 2 x laten verrassen door de chef. Dit is echt een aanrader omdat je dan naar ons idee de meest verse en lekkerste tapas voorgeschoteld krijgt! De biologische wijn was ook heerlijk en de bediening alleraardigst.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Lekker gegeten en leuke bediening! Zeker een bezoekk waard (interieur moet je ff doorheen kijken) Sommige tapas zijn zoals we gewend zijn, maar er zijn zeker ook verrasende tapas. De biologische rode wijn was top!
R.barenbrug .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Het was heel erg lekker, en is aan te bevelen. Wij zijn hellas maar een keer per jaar hier op vakantie maar komen de volgende keer zeker weer in La Flamenca eten.
Lgreshof .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Het was de 2de keer dat ik er kwam, ben erg tevreden over de bediening en heb me te goed gedaan aan de tapas, sommige lekkerder dan andere, maar dat is een kwestie van smaak.
Jammer dat het erg rustig was.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Gemoedelijk restaurant. Aangeschoven om 10 gerechtjes uit te proberen.
Aantal smakelijk tapas zoals tortilla, de mossel, de calamaris en kip uit de oven. Goed bereid en smakelijk.
De patatas bravas waren wat minder smakelijk: friet met een pikant sausje erover.
Kundige bediening; deels Nederlands sprekend of Spaans/Engels.
De wijn is inmiddels gearriveerd en zorgt voor een leuke kaart met diverse Spaanse wijnen.

Roneric .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De menukaart beloofde veel goeds maar viel uiteindelijk toch wat tegen.
Vooraf was Pan Alioi redelijk van smaak maar het vervolg met de tapas was nogal teleurstellend. De Gambas al Ajillo bleken kleine garnaaltjes in een iets te sterke saus en waren zeer teleurstellend van smaak en portie. De tapas met Sardinas Plancha waren ook qua smaak niet geweldig. We hebben het hierbij gehouden en zijn maar overgegaan tot het bestellen van het dessert met Pudin a "La Flamenca" wat ook niet ook niet denderend van smaak was. Helaas was het bestellen van een lekker wijntje bij het eten niet mogelijk omdat er hiervoor nog geen vergunning was. De bediening was vriendelijk en prima. Evenals het simpele Andalusische interieur met misschien nog een fris gordijntje voor de kale ramen.
Voor ons géén hasta la vista dus een volgende keer bij dit restaurant.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Waarom staat er niet op de site dat er (nog?) geen drankvergunning is??! Tapas zonder wijn dus... Tenzij je alcoholvrije wijn wilt, die is er. Die hadden we dus besteld, maar de ober had (geen grap!) pas tijd om deze in te schenken toen alle tapas al op waren... Kopje koffie als goedmaker is dan lief bedoeld, maar je gasten eten serveren zonder drank, ondanks rappels van onze kant, is geen goede beurt. De tapas zelf: heel wisselend van kwaliteit en van temperatuur! Heerlijke, warme hamkroketjes, maar lauwe, droge gehaktballetjes. Warme kippenkluifjes (lekker), maar lauwe mosselen. Supervers brood met aïoli, maar behoorlijk taaie calamares. Prima tortilla, maar zeer matige Spaanse worst. En dan ook nog eens de hele avond de cliché-Spaanse krakers in je oor. Nee, ondanks de zorg die wel duidelijk is besteed aan het interieur gaan wij niet terugkomen.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
La Flamenca steekt met kop en schouders uit boven alle andere Spaanse restaurantjes in Den Haag. Dit restaurant met Spaanse eigenaren serveert echte, originele gerechten zoals ze in Spanje worden opgediend: pulpo a la Gallega (octopus), solomillo met sherry (varkenshaas) en cazon (witte krokante vis). Smullen allemaal. Meerdere avonden zowel met familie als zakenrelaties genoten hier. Ook leuk: op verzoek maakt de kok smaakvolle verrassingsmenu's. Personeel is zeer vriendelijk en attent. Ook goede ervaring bij bezorging aan huis en catering voor een feestje dat ik laatst had. Kortom: aanrader.
Nena5 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Vandaag dacht ik lekkere tapas te eten. Ben vaak in Spanje geweest dus ik heb ervaring. Het was een anti-climax en 't ergste wat ik ooit heb gegeten. De jongen die bediende was aardig. Ik bestelde kip met knoflooksaus, pata negra, manchego, en ossenhaas. Na deze bestelling vroeg ik om een glaasje rioja of tempranillo. Er was geen WIJN!! Nou vreselijk tapas zonder wijn is als een ferrari zonder motor. Dan maar een sangria zonder alcohol. De pata negra was geen iberico ham, maar een droge serranoham. Dat was dus oplichterij. De kip in knoflook; er was geen knoflook te proeven. De manchego: 2 plakjes manchego in een bakje bonen. Het ergste was de ossenhaas: het was varkensvlees. Toen ik er iets van zei kreeg ik dit als repliek: men heeft ons gerecht verkeerd vertaald. Kopje thee na. Kosten: 45 euro voor een Spaans fabeltje! Caramba. De meest vreselijke avond van mijn leven en weer een illusie rijker (na 't voetbal)! Muchas gracias.
Linda2712 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Via Groupon het 10-gangen menu. Dit zijn 10 tapas schaaltjes uiteraard. 10 gangen zou je niet opkrijgen. Het eten is heerlijk! Net als in Spanje, misschien nog wel beter. De obers zijn rustig en erg aardig. En ze spreken alleen Spaans of Engels. Prima, dan voel je je echt even weer in Spanje. Het interieur is wat ongezellig voor Nederlandse begrippen. Er zou wel wat een de ramen mogen hangen. Jammer dat het restaurant (op zaterdag!) zo rustig was. Ga er eens eten, want het is heerlijk!!
Laila1234 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het eten is goed, de smaak doet vermoeden dat niets uit een potje komt maar vers gemaakt is. De bediening is uiterst vriendelijk. De grootste verrassing was nog wel de prijs, voor 2 personen inclusief een fles wijn en koffie met een likeurtje toe was 70 euro. We komen hier zeker nog vaker.
pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
in dit kleine pandje zat vroeger een chinees, en dat is gedeeltelijk nog herkenbaar aan de elementen in de entourage. toch heeft men op eenvoudige wijze er iets andalusisch van weten te maken, zo bleek. eenvoudig is de sleutel van de inrichting.

telefonisch reserveren ging matig in het nederlands. de reservant schakelde snel naar het engels. waarna mijn spaans beter werd begrepen. dat deed vermoeden dat er echte spanjaarden de scepter zwaaiden. als je spaans gaat eten is dat zeg maar veelbelovend. eenmaal aangekomen bleken spaans en engels de voertaal te zijn.

tijdens het spellen der menukaart verscheen een 'pan tomaca', vers brood met alioli en gepureerde tomaatjes. smakelijk. uit een wijnkaart kozen we een eenvoudig maar fris flesje rose. kannetje water erbij.

diverse uitstekende tapa's passerden na elkaar de revue. voortreffelijke gegrilde asperges op guacamole. daarna pulpo a la gallega: stukjes inktvis met olie en paprikapoeder op een schijfje aardappel. waarbij de uitstekende bite van de verse inktvis een compliment waard is. en de aardappel kwam loeiheet op tafel. chapeau! een 'solomillo iberico al pedro ximinez': malse varkenshaasjes die met deze sherry iets zoet-fruitigs op de tong achterlaten. 'secreto iberico' bleek een gegrild stukje varkensvlees met enkele subtiele smaakmakertjes. als laatste kozen we een 'seta grande' was een heerlijke, maar machtige grote gevulde champignon. al met al een rijke verzameling van echte spaanse smaken, die vers en met liefde bereid op de dis verschenen.

nog even de avond afronden met een 'cafe on hielo' (stond niet op de kaart, maar bijna correct geserveerd). van het huis werd na afloop nog een spaanse anisette geserveerd. fris drankje, maar misschien was een cuarenta tres gezien het scala van gekozen smaken beter op zijn plaats geweest.

netjes: na aftikken van 62 euro mochten we van de zeer prettige en vriendelijke bediening naar huis. en dat is echt geen geld voor dit kwalitatief goede en zeer smakelijk bereide eten. ¡volvemos!