La Favola

Service8,5/10
Decor8,2/10
Ron020 . Gastronoom (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met 7 personen wezen eten en het was weer een feest.Zeer vriendelijke bediening. En het hoogtepunt van de avond was wel het piano spel voor de verjaardag van mijn moeder.Bedankt We komen er zeker nog een keer terug.
Mevr-V . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Als altijd heerlijk gegeten. Dit maal de burrata met truffel, zeer lekker en perfect om smaak, alleen een beetje veel rucola. De torteloni met kalfsgehakt en truffelsaus was ook heel lekker, maar een beetje zwaar/romig. Secondi, de dagspecialiteit, drie worstjes met venkelzaad, was een beetje teveel van het goede, wel lekker met name ook de tomaat erbij. Wijn was perfect op temperatuur en goed voor prijs/kwaliteit.
Bediening was lievig, niet bijzonder, wel zonder te vragen vers water op tafel en als we wilden vers brood.

Blijft sfeervol italiaans!
Mies D. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Ravioli met Kalfsgehakt en truffelroomsaus, ik droom er van, wanneer mag ik terug?
Drie weken in Sicilië gezocht naar zo'n restaurant,
Blijkt gewoon om de hoek op de Amstelveenseweg te zitten,
groet Mies
Fransboom . Gastronoom (62 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Buiten heerlijk tarbot gegeten en lamsschenkel in witte wijn. De antipasti zijn aan de kleine kant en daardoor te prijzig. De Vermentino daarentegen aangenaam soepel. Uitstekende keuze uit verschillende grappa's.Een aanrader!
Ang001 . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Een verademing! Dit is een restaurant waar alles klopt. Het interieur is sfeervol ingericht, mooi gedekte tafels en prachtige bloemen. De gastheer Benedetto, zorgt ervoor dat je je meteen op je gemak voelt. De antipasti, allemaal lekkere hapjes, is een waar genot. We hebben hier meermaals gegeten, en keer op keer is de pasta perfect van smaak. Om af te sluiten namen we een dessert. Om je vingers van af te likken! De kokkin is een échte Italiaanse, ze maakt met haar creativiteit van elk bord een feestje.
Michiel2504 . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
het is zo langzaam maar zeker ons vaste restaurant geworden.
Altijd goed.
Fantastische bediening in een leuke ambiance waarbij "mama" heerlijk kookt.
De vaste menukaart die aangevuld wordt met de dagschotels.
Deze keer de Risotto, heerlijk.
Dinnerbabe .. Gastronoom (82 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een warm welkom in een fijne ambiance. Het restaurant was vol op de avond van witte donderdag. Even bij het barretje wachten en plaats kunnen nemen. Ik had zin in hapjes, dus de anti-pasta vooraf. Veel lovende verhalen op iens. Maar tafelgenoot en ik vonden t wat minder. Presentatie, hoeveelheid echt super. Maar wij zouden wel blij worden van iets meer (vlees/vis) vervangers van de vele groentegerechtjes. De paprika mag blijven :-). Tafelgenoot tortellini met o.a. truffel. Hij vond t heerlijk. Ik een tagliatelle, ook heerlijk. Toetjes ook prima. Als uitsmijter een piano liedje van de gastheer. Prima plek voor af en toe heerlijke maaltijd.
Sophie1970 . Gastronoom (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor het eerst hier gegeten maar zeker niet voor het laatst. Een warm welkom, heel aardige bediening en heel sfeervolle inrichting. We hadden de antipasta (veel verschillende hapjes) en de stokvis vooraf. Heerlijk! Wat een verschillende smaken! Daarna de risotto en de dorade, ook erg goed. Het dessert was resp een chocoladetaart en de tiramisu. Beide zalig.
Het eten is niet goedkoop maar van dien aard dat je er graag wat voor betaalt. Bovendien een heel prettige omgeving om een maaltijd te gebruiken. Al met al een avond die net wat meer in de herinnering blijft dan een diner in een gemiddeld restaurant.
Carolien-Moree . Fijnproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Voor een bijzondere gelegenheid hier op uitnodiging meegegeten. Wat een bijzonder warm welkom, geen moeite teveel. De antipasti is heerlijk; elk hapje smaakt weer anders, waaronder veel soorten groentehapjes. Hoofdgerechten prachtig opgemaakt, lamspoot, vis in een korstje, ravioli in truffelsaus. De Nero DÁvola smaakte voortreffelijk, evenals de witte wijn van hetzelfde huis. Onder begeleiding van mooie rustige muziek op de piano! De nagerechten waren wederom prachtig opgemaakt, zoals de taart van het huis La Favola, met een vruchtensaus als een muzieksleutel en veel verse rode vruchtjes. Hier komen we vast terug!
TessaJanssen07 . Gastronoom (22 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een fijn familie restaurant waar veel aandacht is voor het eten en de
gasten. Lekkere antipasta en ook de stokvis is een echte aanrader.
Nirela . Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We komen hier graag.En terecht,want de kwaliteit is van constant hoog niveau. Je proeft hier duidelijk dat er met liefde en aandacht gekookt wordt door mama. De bacala vooraf is echt een aanrader. Als hoofdgerecht nam ik de in rode wijn gestoofde eendenpoot,die werkelijk voortreffelijk was. Mijn gezelschap nam de gevulde rode pepers,vegetarisch, en dat stelde ook zeker niet teleur. Als begeleiding bij het eten hadden we een heerlijke Siciliaanse wijn. We gingen erheen voor een snelle hap op de zondagavond,maar het werd gewoon weer een feestje.
Mickberger . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was op zich prima, maar veel en veel te duur voor wat je krijgt. Een bordje tortellini voor 16,75 met 5 kleine tortellientjes is echt te duur. Ook was er geen dessert beneden de 10 euro, en zo ingewikkeld waren ze niet. Dus kortom een hele dikke rekening voor weinig in een gewone ambiance.

Maarten V. Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Goed gegeten. Een Italiaan, met de juiste smaak en het goede gevoel.
De eigenaar was wat aan het spelen met de muziek (jammer) maar kwam daarna wel bij ons om de verse truffels te laten zien, die hij heerlijk bij de verse pasta werden geserveerd.
Goede wijn en prettige sfeer.
Eeb aabrader
Ron020 . Gastronoom (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met een paar personen wezen eten en was geweldig ! Het voorgerecht de antipasta een hoop mooie gerechtjes ,En als hoofdgerecht de lamsschenkel waarbij het vlees zoals het hoort echt van het bot afviel. De wijn op aanraden van de eigenaar was ook heel goed gekozen. De mensen daar hebben het heel goed door hoe het moet . De bediening zeer attent en heel vriendelijk. Een aanrader we komen er zeker weer een keer terug.
Violier V. Gastronoom (23 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een echt Italiaans familie restaurant waar je heerlijk kan aanschuiven voor vers gemaakte pasta. Mijn aanrader is de zeer uitgebreide assaggini en de Sgroppino van huis gemaakt ijs. Met mamma in de keuken en Benni in de bediening heb je zeker een hele fijne en gezellige Italiaanse avond.
Rd1a . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Wij hebben hier donderdagavond met 2 personen gegeten. Restaurant was niet vol bezet. Beperkte kaart. Deel van de kaart bleek tijdens het bestellen niet meet voorradig. Andere keuze gemaakt. Na ruim een uur toch maar eens gevraagd waar het eten bleef. Ober gaf aan dat hij de bestelling vergeten was. Wel excuses gemaakt, echter geen enkele vorm van extra service zoals een drankje van de zaak of iets dergelijks. Prijsniveau vind ik gezien de kwaliteit, bediening en service te hoog. Adres is voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Aadevries . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Ik heb gisteren met mijn moeder en mijn vader hier gegeten, na vele goede verhalen besloot ik La Favola te gaan bezoeken, het is zoals ik indd gehoord had een intieme restaurant met een warme sfeer, we zijn warm onvangen door de bedining en ze hebben ons geholpen met het maken van een keuze. Wat mij opviel is dat er aan je gedacht wordt in plaats van aan je verdient wordt. De keuken is authentiek, moeder kook en heeft de keuken onder controle met een zeer traditionele kaart, waar de puurheid van de smaken erg belangrijk voor haar is!
Van de dromen hapjes, lams bout uit de oven, de tarbot uit de koekenpan in citroen en de zalige taart van la favola was een engeltje op de tong.
Wij komen zeker terug, dank
Florenville . Gastronoom (35 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Na alle goede recensies een keer gegeten bij La Favola. Helaas het viel tegen. Zowel de gerechten als de bediening. Aangezien we niet zulke grote eters zijn, hebben we het gehouden bij een pasta met kabeljauwwangetjes en coquilles en een kalfrack. De pasta was niet goed gaar (dus niet al dente) en de coquilles heb ik ook gemist. Toen ik dit bij het afrekenen vermeldde, wilde de eigenaar/bedrijfsleider teruggaan naar de keuken. Een beetje laat dus! Het kalfsrack was redelijk goed, hoewel het garnituur wel erg beperkt was. Het duurde bovendien erg lang voordat de gerechten werden geserveerd, hoewel het restaurant lang niet vol zat.
De (Italiaanse?) bediening deed zijn best, maar sprak alleen Engels. Dat is op zichzelf geen enkel probleem. Maar nadat de eigenaar/bedrijfsleider (?) langs onze tafel was geweest en ik zei dat hij dus wel Nederlands sprak, kreeg ik daar een snerende opmerking over. Dat verwacht je niet van iemand in zijn positie.
Het tweede biertje dat we bij hem besteld hebben, is helaas nooit gekomen. Ik zal hier zeker niet weer gaan eten.
Henk D. Gastronoom (56 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Eén van onze favorieten in Oud-Zuid. Eenvoudig aangekleed, met vriendelijke informele bediening. Fantastische kwaliteit eten.
Een aanrader is het voorgerecht in twintig schaaltjes, met bijzondere vermelding voor de groenten, paddestoeltjes, maar de andere hapjes zijn ook mooi. Dit is al een heel maal dus daarna kalm aan met de pasta en hoofdgerecht.
Wij hadden kalf (supersappig) en tarbot in de pan gebakken - voor mij de beste tarbot ooit (Nou ja, De Schaar op het strand bij Westenschouwen misschien). Klein beetje spaghetti van de zaak erbij omdat ik geen aardappeltje hoefde.
Mooie wijnkaart met redelijk standaard keuze. Nero d'Avola voor 28 euro was prima!
Marlies Z. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Heerlijk gegeten! Courgettesoep lekker luchtig met veel smaak. Zwaardvis van de gril met rozemarijn aardappeltjes en verse spinazie. Tot slot een waanzinnig lekkere scroppino.. Super adresje om de hoek! We gaan hier vaker komen!