La famiglia

Korhoenlaan 3 3847LM Harderwijk Nederland Kaart

Over het restaurant La famiglia

In het pittoreske Gelderse Harderwijk is onlangs het aanbod aan gezellige eetgelegenheden aangevuld met het La Famiglia. Zoals de naam waarschijnlijk al doet vermoeden, wordt hier volgens Italiaans recept gekookt. Ga voor een van de vele smaakvolle antipasti, zuppe, pizza, pasta of vlees- en visgerechten. Noemenswaardig is de Big Green Egg, een speciale BBQ waarmee de koks het vlees overheerlijk met een gegrilde Argentijnse twist kunnen bereiden. Natuurlijk is er ook aan de kleine bambini gedacht met pasta’s, pizza’s of een lekkere Hollands hap van friet, oma’s appelmoes en een vettige snack. Let life taste good hebben ze vast en zeker gedacht bij La Famiglia. Ervaar het zelf.

Meer informatie over restaurant La famiglia

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 13:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant La famiglia

Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Lekker eten. Restaurant ziet er leuk en gezellig uit! Voorgerecht hadden we stolbrood met kruidenboter. Stokbrood kregen we in een gesloten zak. Vonden wij wel een beetje bijzonder. Op het hoofgerecht moesten we lang wachten. Misschien was het te druk op dat moment..? Maar is wel een puntje voor aandacht. Verder alles prima!
Christa V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Veel keus van voorgerechten tot pizza's. Zelf hadden we een voorgerecht met allemaal kleine hapjes. Heerlijke broodjes erbij. Tip een voorgerecht van allerlei antipasta hapjes ook lekker als daar wat warme dingen bij zitten.
Daarna allebei een tournadeau van ossenhaas. Prachtig stuk vlees en lekker klaar gemaakt. De bediening was super. Heel attent en oplettend. Aparte ruimte voor kinderen
Daniela M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gisteren hebben wij met zijn 4e bij La famiglia gegeten
De prijs-kwaliteitverhouding is slecht. Je betaalt te veel voor het beoogde gerecht. We hebben tussen het voorgerecht en het hoofd gerecht erg lang moeten wachten. Waarbij onze drankjes halverwege op waren maar de bediending niet kwam vragen of wij nog wat te drinken wilden, ondanks dat het erg rustig leek in het restaurant. De pasta's waren te lang gekookt waardoor het te zacht was. De sausen waren waterig en smaakloos. Het vlees was oké maar de saus die erbij zat was precies hetzelfde als die op één van de pasta's zat.
Kortom wij gaan hier niet nog eens eten!
Riette G.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
In één woord: top! Goed verzorgd familiefeest! Zelfs al voor de derde keer. Alleen de kleine kinderen in het midden was geen aanrader.
Miranda P.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Met ons gezin uit eten op uitnodiging van en samen met (schoon)moeder. Wat een welkom gevoel, een krijtbordje met onze naam stond op tafel, een leuke spreuk achterop. Prima sfeer en erg gastvrij. Ontspannen personeel dat erg goed inspeelt op ons als gasten, dat is ontspannen tafelen. En dan het eten, het ziet er geweldig uit en smaakt al niet minder! Dikke complimenten, we komen zeker terug!
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij hebben hier op een zondagavond een pizza gegeten. Dat we wat aanpassingen voor de pizza's hadden was geen enkel probleem. Het personeel was erg vriendelijk, genoeg ruimte voor kinderen om te spelen (speelhoek, trampoline) en de pizza's waren heerlijk met verse ingredienten. Echt een aanrader!
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Tournedos van ossenhaas op de green egg gehad, was echt heerlijk! Bijgerechten waren ook erg goed verzorgd. Voor de salade zou ik wel willen tippen om er minder dressing door te doen en desnoods een desnoods dat er los bij te zetten voor mensen die van veel saladedressing houden.
Een aantal tafelgenoten hadden hetzelfde hoofdgerecht maar dan anders bereid. Bij het uitserveren wist de serveerster niet meer welk stukje vlees rare/medium was en welke medium. Bovendien was de rare/medium net zo medium als de 'gewone' medium. Dus dat is wel een verbeterpuntje.
Service was vriendelijk alleen mag er wel wat proactiever gevraagd worden of er nog wat te drinken besteld wil worden.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lekker gegeten ,had tournado met gorgonzola saus en mijn partner met peper saus ,en dat was het jammere de saus was een paar druppels op het bord het vlees was voortreffelijk ,maar waarom niet een kommetje saus erbij gedaan? Ook hadden we als voorgerecht champions gebakken en waarom niet een sneetje toast erbij? Enn idee misschien ,maar verder hebben we lekker gegeten!
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk restaurant, echt een familie restaurant.
Goede service en vriendelijke bediening.
Er wordt ook echt aan de kinderen gedacht, zowel binnen als buiten.
Gerechten zijn goed!
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Even snel wat halen na een dag werken. Op naar la famiglia in Harderwijk. Het restaurant oogt fris en ligt op een mooie locatie. Al snel besluit ik een pizza mee te nemen bedekt met, tomatensaus, kaas, ham, ui, salami, rosbief en spek. Uiteindelijk zit het er ook allemaal op maar man man man, hoe kun je nou zo een pizza afleveren. Voor € 12,75 mag je toch wel iets verwachten. Gelukkig is het een handgemaakte dunne bodem maar de rest van de ingrediënten zijn er kennelijk zonder enig enthousiastme lukraak op gesmeten. Een bult ui hier en een prop rosbief daar en alles varierend in de temperaturen lauw tot koud. Dit kan best een aardig restaurant zijn maar dan moet je er mensen met passie neer zetten. Al met al is dit zo geen blijvertje. Doe er wat aan, julle kunnen het best en de prijzen zijn er ook naar. De diner gerechten in dit restaurant, met voor en familierestaurant best forse prijzen zou ik nu zeker niet aanraden.
Willem T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Helaas is de kantine sfeer van de omliggende campings behoorlijk doorgedrongen in de uitstraling van dit restaurant. Wellicht dat dit ook het geval is geweest in de keuken en heeft de kok zijn inspiratie opgedaan tijdens een campingvakantie in Italië. De bediening is wel zeer vriendelijk en familiair, zoveel zelfs dat het lijkt alsof de hele familie er werkt. Ongeveer evenveel medewerkers als gasten. Het eten heeft veel weg van de pizza die je in Nederland ergens langs een snelweg kan eten: fabrieksdeeg met tomatensalsa zonder smaak en vooral veel champignons en met name geen smaak. De pasta die wij hadden had erg veel gelijkenis met de verse pasta van Appie Hein maar met zo weinig saus of gehakt dat je er met een vergrootglas naar moest zoeken. De lasagna die ik bestelde was gemaakt volgens eigen receptuur vertelde de dame maar dat recept mag wat mij betreft niet de naam lasagna dragen. Veel lasagna bladen, geen bechamelsaus en ham van de euroknaller. Ergste is dat het zeker niet heet was maar meer lauw en geen smaak. Tot nu toe heb ik eerlijk gezegd nog nimmer een gerecht terug gestuurd en wat anders besteld maar dit restaurant kreeg de primeur. Eerlijk is wel dat men de lasagna ook niet heeft berekend. Wat ons betreft zeker geen aanrader maar wellicht dat wij met vier tot zes Italië bezoeken per jaar verwend zijn of gewoon te veel eisend en zijn er genoeg mensen die dit restaurant wel top vinden. Ik hoop het van harte voor de eigenaar en zou graag bovenstaande als verbeterpunten meegeven
Roelof G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wo 27 jan hebben we vier heerlijke afhaalpizza's gegeten. Al tonno, vier kazen en twee magharita's. Vaak eten we hier maar hadden dit keer weinig tijd dus kunnen we eventueel een verschil tussen afhalen en daar eten constateren. Er is geen enkel verschil in kwaliteit dus de uitstekende pizza's zijn thuis ook super. Er kwam vlak na mij een grote groep van vijftien dames dus ik had geluk in snelle service. Trouwens wachten is geen probleem want de eigenares is optimale gastvrouw een echte tien waard. Ze is gastvrij, communiceert zeer eerlijk en direct en heeft humor en lachen is haar niet vreemd. Er is een minpuntje dat la famiglia niet mijn grutto di mare op de kaart heeft maar alleen tonijn of zalm. Misschien volgend keer er op aandringen om ook mosselen garnalen inktvis erbij te doen anders is het beleg te karig. Personeel maakt het altijd naar je zin, omdat ze bellini's in horst hebben verkocht en vijf jaar moeten investeren in dit nieuwe restaurant om echt winst te maken is mijn advies hun daarin te ondersteunen en bij la famiglia te gaan eten of afhalen want ik weet zeker dat je niet teleurgesteld wordt maar sterker nog voor herhaling vatbaar want je komt absoluut terug. Wij zijn al jaren fan van dit etablissement het is mijn hoog waarderingscijfer echt waard, vooral zo doorgaan.
Thido A.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Met vier vrienden heerlijk gegeten, Vooral de antipasti was heel goed.
Daarna elk een pizza en ook die waren goed bereid en rijkelijk belegd.

Klein nadeel is voor ons was dat het een echt familierestaurant is met dus veel kinderen (wij waren ook vrij vroeg), maar voor gezinnen is dat (en de speelkamer) juist een voordeel :)
hihik .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Toppertje, het was weer heerlijk. Vooraf antipasti, dat is lekker uitgebreid.
Als hoofdgerecht had ik de eendenborst en als nagerecht het warm lopend chocolade taartje.
Bediening was vriendelijk en attent.
dick W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Wij waren weer in de buurt van Harderwijk en besloten bij La Famiglia te dineren. Dit was weer een succes. Een heerlijke antipasta vooraf (gevarieerd en kleurrijk) en vervolgens hadden wij ossenhaas met gorgonzolasaus en pasta. Top kwaliteit vlees met een zeer zuinige hoeveelheid saus. Maar op mijn verzoek werd er direct een schaaltje saus geserveerd. Ik mis alleen nog een mooi stukje Italiaanse muziek.

Ron F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Als voorgerecht heb ik anti-pasti genomen. Erg compleet en leuk hoe het brood verpakt is.
Op aanraden van een kennis van mij voor het eerst calameretti gegeten. Was heerlijk, ga ik zeker nog een keer nemen.

Als nagerecht heb ik espresso met een glaasje limoncello genomen.

Lekker Italiaans genieten in Nederland, ik kom hier zeker weer terug!

JYDM .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Ik ben hier nu drie keer wezen eten en ik heb elke keer genoten! Heerlijke pizza's met dunne knapperige bodem wat ik gewend ben in Italië. Alle gerechten worden origineel gepresenteerd. De desserts zijn top. Ik heb alleen eenmalig het voorgerecht 'vitello tonato' besteld en dit was niet echt bevallen. Het vlees was zo dun gesneden dat het meer een carpaccio was van kalfsvlees.
hihik .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Afgelopen zondag hebben wij er gegeten. Het was er erg druk en er hing een goede sfeer. Het duurde wel even voordat wij ons eten hadden, maar dat zeker de moeite waard. We hebben ribeye gegeten van de big green egg. Dat is echt een aanrader. Echt heerlijk van smaak.
Bauman .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Op aanraden van familie met 4 personen gaan eten. Bediening die drankjes opnamen was goed en snel, maar dat was ook het enige wat voldoende was. Bestelling opgenomen voor het eten in de veronderstelling dat het in een gebruikelijke tijdsduur geserveerd zou gaan worden. Het duurde echter anderhalf uur!! voordat het eten op tafel kwam, terwijl de tafel naast ons die veel later binnen kwam het eten al op had. Ik moest het personeel er nog op attenderen dat het stokbrood nog steeds niet op tafel verscheen. Het eten echter was ook nog onvoldoende van kwaliteit. Eerst zouden wij huisgemaakte gebakken aardappeltjes krijgen, maar er werden patatjes geserveerd met de mededeling dat de aardappeltjes er niet meer waren. De zalm van mijn dochter was rauw en hebben hem teruggestuurd naar de keuken waarna de zalm veel te droog terug kwam. De gamba's die mijn andere dochter at zat geen smaak aan, de smak zat op de schil! De kip die mijn vrouw en dochter aten was behoorlijk droog en idem geen smaak.
Ik heb al heel veel restaurants bezocht en dit was de eerste keer dat ik bedrijfsleidster heb geroepen om mijn ongenoegen uit te spreken. Op het moment dat ze naar mij toe kwam, kwam er een mevrouw bij staan die als enige het eten serveerde en geen oog had voor de rest van de aanwezigen op het terras en zich er mee ging bemoeien en ook maar alles verdedigde op de kritiek die ik uitte. Deze mevrouw bediende zelfs in gewone kleding, zelfs niet met een sloof en oogde niet echt gastvrij. Na 1 minuut kwam tot mijn grote verbazing de kok (de eigenaar) er aan en die keek mij met een blik aan van "heb het lef niet om kritiek te uitten"! Ik heb het gezelschap meegedeeld dat het net leek of ik voor een of andere commissie stond en daar absoluut niet van gediend was. De man is zichtbaar pissig weggegaan en ik heb toen mijn ervaringen verteld. De bedrijfsleidster reageerde netjes en vond het jammer dat wij het zo hadden ervaren!!
Kulienair ..
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Mwah, geen omweg waard naar mijn mening. Bij binnenkomst valt de clubhuis/kantine-achtige entourage me op. Hoewel er moeite is gedaan betreft aankleding en decoratie is de kantinesfeer voor mij moeilijk te negeren. Bediening is attent, vriendelijk en meedenkend, gekleed in polo en soort van cowboy-sloof. Wijnen niet complex (vooral tafelwijnen) maar prima (er ontbreken prijzen op de wijnkaart). Maar tot zo ver kan ik me aardig vinden in de combinatie van service en entourage. Ok, de menukaart biedt mogelijkheden voor pizza en pasta, daar pronkt elke italiaan mee om de massa binnen te slepen. Maar de andere gerechten, daar ben ik nieuwsgierig naar.
Eerst een amuse, een mini caprese. Prima, maar een amuse schept verwachtingen...en in deze entourage en bediening in een polo wordt ik toch wat ongemakkelijk...maar goed, de tournedos wordt geserveerd op een pizza-bord. Slim, maar het grote bord oogt leeg met enkel een stukje vlees en wat gorgonzolasaus. Vlees was heerlijk mals en top gegaard, maar de gorgonzolasaus was meer een room/bechamelsaus. Was ook wat flauw naar mijn zeggen. Los wat gebakken aardappelpartjes en sla op tafel. Jammer, de sla niet aangemaakt...

Toch nog even een dessert, (à la minute?) huisgemaakte tiramisu. Leuk idee, maar de amaretto en cacao waren niet genoeg aanwezig. Vanille ijs erbij zonder echte vanille, maar wel sausje van dit en en een stipje van dat.

Kortom de keuken wil hoog scoren, maar dat lukt ze niet.
Daarnaast vind ik deze ambitie van de keuken niet matchen met de entourage en (kleding van) de bediening. Ze willen een familierestaurant zijn, met liflafjes op het bord. Dit moet gewoon een zaak zijn zonder amuse, zonder poespas. Dan is het gewoon top.

De keuken is nu niet onvoldoende vaardig, maar inconstant. Houdt het eten echt italiaans: niet mooi, maar lekker!